رئیس شورای رقابت بر حفظ سود اقتصادی تولیدکنندگان و بنگاه های اقتصادی با اصلاح ساختارهای بازارهای موجود در اقتصاد کشور تاکید کرد.

جمشید پژویان – رئیس شورای رقابت در جمع تعدادی از کارشناسان حوزه صنعت خودروسازی کشور با بیان این مطلب افزود: باید ساختار بازارهای موجود براساس حفظ منافع مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و جلوگیری از انحلال شرکت ها اصلاح شود که باتوجه به شرایط موجود در صنعت خودروسازی این تغییر رویکرد در این صنعت الزامی است بنابراین باید موانع تولید جهت رشد و تعالی خودروسازان برداشته شود.
وی با اشاره به قانون اصلاحات اصل 44 قانون اساسی و بند 5 از ماده 58 آن گفت: این شورا به موازات جلوگیری از ایجاد انحراف در توسعه و پیشرفت بنگاه های اقتصادی، در تعیین دستورالعمل ها سود اقتصادی متعارف بنگاه ها را در نظر گرفته تا تولیدکنندگان بتوانند با حفظ منافعشان برای گسترش صنعت کشور تلاش کنند.
پژویان درخصوص تعیین دستورالعمل های قیمت توسط شورای رقابت تصریح کرد: دستورالعمل هایی که شورا تعیین می کند در هر دوره زمانی کارایی داشته و براساس مولفه های آن می توان نرخ محصولات را مشخص کرد.
وی با اشاره به تاثیر حضور برخی عوامل در صنعت خودروسازی افزود: بعضی از خودروسازان به دلیل عواملی در ساختار آنها متحمل هزینه های مضاعف می شوند و به تبع آن این افزایش هزینه به مردم تحمیل می شود که قویاً باید از این امر جلوگیری کرد.

22139

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    5 0
    مگر تاکنون غیر از این بوده ؟چه کسی به فکر مصرف کنندگان است