ایسنا نوشت:

وکیل مدافع فاطمه مطیع از صدور و ابلاغ حکم قصاص برای قدیمی‌ترین زن زندانی ایران خبر داد.

عبدالصمد خرمشاهی در این باره اظهار کرد: از سوی شعبه 105 دادگاه عمومی جزایی شهر ری حکم قصاص «فاطمه مطیع» معروف به قدیمی ترین زن زندانی ایران صادر و ابلاغ شد.

وی با یادآوری این که شعبه 105 دادگاه عمومی جزایی شهر ری در سال 1389 نیز حکم قصاص «فاطمه مطیع» را صادر کرده بود که به علت نقص تحقیقات این حکم در دیوان عالی کشور نقض شده بود، تصریح کرد: «فاطمه مطیع» حدود 20 سال است که در زندان به سر می‌برد و تاکنون بارها حکم قصاص وی صادر و متعاقبا نقض شده است.

خرمشاهی گفت: این حکم روز 12 آذرماه به من ابلاغ شده است که 20 روز نیز مهلت داریم که به دیوان عالی کشور اعتراض خود را نسبت به حکم اعلام کنیم.

به گزارش ایسنا، فاطمه مطیع، قدیمی‌ترین زن زندانی ایران، از سال 72 تاکنون به اتهام قتل «مجید.الف» در زندان به سر می‌برد و تاکنون نیز بارها به اتهامات وی رسیدگی شده است که صدور حکم قصاص، آخرین حکم صادره در پرونده این متهم است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    156 5
    عجب داستانی شد داستان این بنده خدا. از خانواده مقتول خواهش می‌کنم رضایت بدن. این بنده خدا 20 ساله هر شب داره کابوس اعدام می‌بینه. حداقل این چند سال رو بذارید زندگی کنه.
  • منصور IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    189 4
    من یه چیز میگم از وکیل مدافع و کسانی که اینو میخونند میخوام به دقت توجه کنند... این خانم 20 سال قبل کاری کرده حالا شما فرض کن همون زمان، حکمش اعدام بوده خب؟ پس اعدام در لحظه اول میشه مجازات دقیق این خانم. اما شما اعدامش نکردید و 20 سال اینو حبس کردید. حالا بعد از 20 سال میگید حکمش همون اعدامه. اما خیلی خیلی دقیق بخواید رای صادر کنید حکمش میشه :(( اعدام منهای 20 سال حبس)) و نه اعدام خالی.حالا شما به من بگید اعدام منهای 20 سال حبس میشه چی؟ قطعا اعدام منهای 20 سال دوباره نمیشه اعدام
    • بدون نام TR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      61 2
      اونم 20 سالی که خیلی شباش از ترس اعدام، حتما سخت تر از خود اعدام بوده. من نمیدونم این چه قوانینیه یا حبس ابد یا اعدام. حکم و صد بار تغییر میدن. کاری با قوانین و شرع و علم حقوق ندارم فقط میگم انسانی نیست.
    • علی IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      13 1
      درست میگی دوست عزیز. یعنی (اگه ممکن باشه که نیست) باید ارزش مادی 20 سال عمر تلف شده این بنده خدا رو بهش بدن بعد حکم رو اجرا کنن
    • مهرناز IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      10 1
      آفرين به آقاي منصور. گل گفتي
    • مظفر IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
      5 1
      ممکن غیر از قصاص نفس به زندان هم محکوم شده باشد در این صورت اول طرف را زندانی می کنند و پس از طی زمان زندانی حکم اعدام اجرا میشود ولی با نظر شما مبنی بر عفو نامبرده ازسوی ولی مقتول و آزادی نامبرده موافقم
  • مهران IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    83 3
    آقای منصور خیلی عالی گفتی.
  • مریم IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    8 14
    ما ایرانی هستیم مهمان نواز و البته علامه و صاحب نظر در کلیه امور!!!!!
  • بدون نام IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    23 0
    از اصول پذیرفته شده در حقوق جزا این است که مجازات باید سریع و قاطع باشد تا بتواند خاصیت عبرت، ارعاب و پیشگیری سایرین از جرم را داشته باشد، حالا 20 سال از قضیه گذشته و با اجرای حکم قصاص در مورد این خانم نه تنها این منظور لحاظ نمی شود بلکه عدالت دستگاه قضایی نیز خدشه دار می شود زیرا مجازات وی تنها قصاص نفس بوده و نه 20 سال حبس!
  • ثمین IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    10 0
    با نظر آقای منصور کاملا موافقم .