پایگاه اطلاع رسانی جماران نوشت:

ضرورت بیان انتقادات در جامعه اسلامی موضوعی بود که یکی از خطیبان برجسته مذهبی کشورمان و از میهمانان موفق برنامه‌های گوناگون دینی-اخلاقی صدا و سیما در سال‌های اخیر، طی یک سخنرانی با بیانی صریح به آن پرداخت. قسمت هایی از سخنرانی حجت الاسلام  نقویان  در شب پنجم ماه محرم در مسجد جامع جماران با موضوع انتقادی از رئیس سازمان صدا و سیما در محضر آیت الله خامنه ای را بخوانید:
سه چهار روز قبل از ماه مبارک جلسه‌ای به اتفاق برخی از دوستان روحانی در برنامه «سمت خدا» که ظهرها از شبکه 3 پخش می‌شود، مهمان بودیم؛ برنامه‌ای که به خصوص میان خواهران خیلی مشتری داشت. البته برنامه‌های ما باید در همین زمان‌ها پخش شود ساعت نه و ده شب که همه نشسته‌اند باید برنامه مهران مدیری، لعیا خانم، نیکی خانم و... ببیند!

ما را که به خدمت رهبر معظم بردند عوامل برنامه بودند و رئیس وقت شبکه هم بود (بعداً عذرش را خواستند). بعضی از مسئولین محترم بیت هم تشریف داشتند. نوبت عرایض بنده که شد، گفتم: آقا این صدا و سیما و این رادیو و تلویزیون مثل عصای حضرت موسی(ع) است؛ قدرت دارد ولی فعلاً به عنوان چوبدستی از آن استفاده می‌کنند. دلیلش هم این است که بسیاری از کسانی که بر اریکه این دستگاه عجیب و غریب و ساحری تکیه زده‌اند این کاره نیستند و با رانت سر کار آمده‌اند. دلیلش این است که این حضرت مستدام ضرغامی بارها با هنرپیشه‌ها و خواننده‌ها و فوتبالیست‌ها جلسه گذاشته است. در حالی که این رسانه، اگر رسانه دینی است به تعبیر آن امام بزرگوار که فرمود «باید دانشگاه باشد» یکبار با ما کارشناسان مذهبی جلسه نگذاشته است. من 15 سال است که در این دستگاه رفت و آمد می‌کنم. آقا فرمودند «که شما وقت نگرفتید.» دیگر من خجالت کشیدم بگویم، ما که نباید وقت بگیریم. آنها باید از ما وقت بگیرند. مگر من مشتاق هستم که در تلویزیون سخنرانی کنم؟ که بریم پشت دفتر آقا بنشینیم که فکر کنند که من حتماً پولی یا پست و مقامی می‌خواهم. بعد در آنجا مدیر گروه معارف بود برای صحبت کردن اجازه گرفت و گفت که آقا کتباً هم وقت گرفتیم به ما وقت ندادند. (با این حرف) دیگر ایشان مطلبی نفرمودند.

 من در ادامه عرایضم در آن دیدار گفتم، امام فرمود: «میزان رای ملت است.» این عرایض من در آنجا ضبط شده است ده‌ها هزار پیامک از مردم وجود دارد که گفتند این برنامه را در ساعت 9 و 10 شب پخش کنید، حرف‌های خوبی زده می‌شود...در ساعتی باشد که همسرمان و بچه‌هامان در منزل هستند و بتوانند این برنامه را ببینند. چرا یک بعدازظهر پخش می‌شود؟ این هم رأی ملت؟! ولی آقایان می‌گویند که نه! شب باید سریال و فوتبال پخش شود و برنامه‌های مذهبی که خود مردم هم می‌خواهند نباید پخش کنیم که در همین هنگام آقا به آقای حسین محمدی گفتند « آقای محمدی به آقای ضرغامی بگویید که چرا این برنامه را در شب پخش نمی‌کنند و من این برنامه را دیده ام؛ برنامه خوبی است». اما شما دیده‌اید از ماه رمضان تا حالا کسانی که سنگ ولایت به سینه می‌زنند و می‌گویند «ما همه سرباز تواییم» این برنامه را شب پخش کرده باشند؟ این دستور ولایت و این دستور رهبر معظم! دیگر در جلسه حضور داشتم و نقل مستقیم است که می‌گویم.

/30362


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حقیقت گو IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    سخنان و استدلالهای آقای نقویان واقعا ضعیف بود! اولا اگر شما معتقدید که آقای ضرغامی (که از قضا بنده هم بسیار به عملکردشان ایراد دارم، ولی نه فقط در زمینه ی دینی و برنامه ی سمت خدا بلکه به خیلی چیزهای دیگرش هم) با رانت آمده شما گفتید: "بسیاری از کسانی که بر اریکه این دستگاه عجیب و غریب و ساحری تکیه زده‌اند این کاره نیستند و با رانت سر کار آمده‌اند"! البته مطمئنا کسانی که در سمت ریاست این سازمان قرار می گیرند معصوم نیستند و خود رهبری هم به آنها و عملکردشان انتقاد داشته و دارند اما حرف شما دیگه نوبر بود!! ضمن اینکه قبول کنید "رای ملت" با پیامکهای محدودی که به برنامه ی سمت خدا زده می شود مشخص نمیشه!!
  • بدون نام IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    بابا دست برداريد مردم شب خسته هستند حال موعضه رو ندارن اين آقا اگه راست ميگه بره توروستاها و توي جاهاي دور افتاده كمك كنه فكر پخش برنامش تو ساعت 9 شبه بابا تو به اين اندازه شهرت داري / ضمنا رهبر رو با خودت مخلوط نكن تو فكر شاخص شدني ولي رهبري خودش شاخص شاخصهاست . خدا يا بزرگ پروردگارا رحم كن بر ما انسانهاي دنيا دوست
  • بدون نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    7 18
    با سلام سوالی از آقای نقویان داشتم و اینکه آیا در حال حاضر رهبر معظم امر به آرامش در جامعه می کنند ایشان کاسه داغ تر از آش شده اند و هی در اینجا و آنجا به قول خودشان افشاگری می کنند؟ بابا یک ذره هم دردهای دل امام زمان(ع) در جهان اسلام ار بیان کنید و این دعواها را تمام کنید.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    18 9
    آقای نقویان دست شما درد نکند همینکه شما وضیفه شرعی خود را انجام می دهید برای ما کافی است چون ما می دانیم شما به هیچ حزب و گروهی وابستگی ندارید ومثل بعضی ها نون تملق وریا وچاپلوسی رو نمی خورید خدا هدایت کند انشاالله مداحان متملق و چاپلوس راو کسانی که شکمشان را با چاپلوسی و مدح از دیگران پر می کنند