بارندگی های آخر هفته گذشته و البته شنبه شب، هرچند هوای تهران و شهرهای بزرگ و صنعتی را تمیز کرد، اما حداقل هوای تهران امروز در شرایط ناسالم بوده است. حتی در مناطقی از شهر هم این آلودگی محسوس بود.

به گزارش خبرآنلاین؛ ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران نشان می دهند بر میزان غلظت آلاینده‌های دی اکسید گوگرد و ذرات معلق 2.5 میکرون نسبت به روز گذشته افزوده و از میزان غلظت آلاینده‌های منواکسیدکربن، ازون و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون کاسته شده است.به همین دلسل میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون فراتر از حد مجاز و شاخص کیفیت هوا هم‌اکنون در شرایط ناسالم برای افراد حساس است.

به همین دلیل توصیه های پیشگیرانه برای بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان دوباره صادر شده است.

 

از سه شنبه آسمان دگرگون می شود

اما تا روز سه شنبه باید آسمان تیره را تحمل کرد. هرچند سازمان هواشناسی تا اواسط روز دوشنبه برای سواحل دریای خزر ابرناکی و کاهش نسبی دما، بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی کرده است. اما از اواخر وقت دوشنبه و با ورود سامانه بارشی جدید به کشور بارش‌ها در نوار غربی کشور شروع می شود و بتدریج در روز سه‌شنبه تمام نیمه غربی کشور را در بر می گیرد.

سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است شدت بارندگی ها در دامنه‌های زاگرس جنوبی و جنوب غرب است.

پس از این در اواخر روز سه‌شنبه بتدریج بارش در سواحل غربی دریای خزر تشدید می شود و گستره بارش‌ها به شرق و شمال شرق کشور می رسد.

در روز چهار شنبه بارش‌ها اکثر مناطق نیمه شمالی و شمال شرق را در بر می گیرد. اما از اواسط این روز بتدریج از سمت شمال غرب از میزان ابرها کاسته می شود.

نکته اینکه بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف است.

اما مطابق نقشه‌های هواشناسی آسمان تهران در روز دوشنبه نیمه‌ابری با غبارصبحگاهی بتدریج افزایش ابر و در اواخر وقت بارش پراکنده خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 4 و 13 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز سه‌شنبه ابری آسمان پایتخت در بعضی ساعات بارش باران و برف گاهی مه‌آلود پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 4 و 10 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    34 5
    دیگه تعطیل نمیکنن؟ یا تعتطیلی فقط برای بعضی روزای خاصه؟