+ A - شنبه 25 آذر 1391 - 15:39:00 چاپ
امتیاز به مطلب 16 نفر

60 هزار بازنشسته کشوری وام ضروری می گیرند

جامعه > شهری - سرانجام مهلت ثبت نام وام بازنشستگان وام ضروری در صندوق بازنشستگی کشوری تمام شد و امروز مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور اعلام کرد که 60 هزار بازنشسته کشوری وام ضروری می گیرند.

به گزارش خبرآنلاین؛ ایراندخت عطاریان با بیان اینکه پرداخت وام ضروری به بازنشستگان کشوری با هدف بهبود معیشت و کاهش هزینه های اقتصادی انجام می گیرد ، گفت : صندوق بازنشستگی کشوری در راستای کمک به بازنشستگان و ارتقای معشیت اقتصادی آنان با حمایت دولت تسهیلاتی را در قالب پرداخت وام بانکی برای بازنشستگان کشوری در نظر گرفته است که مطابق ضوابط و شرایط اعلام شده به بازنشستگان واجد شرایط پرداخت می کند.

وی افزود: امسال نیز با حمایت دولت 75 میلیارد تومان برای پرداخت وام ضروری به بازنشستگان کشوری اختصاص داده شده که پیش بینی می شود با این اعتبار نزدیک به 60 هزار بازنشسته وام ضروری دریافت کنند.

عطاریان با اشاره به مهلت یکماه برای ثبت نام وام ضروری برای بازنشستگان اظهار داشت : ثبت نام وام ضروری از 21 آبانماه آغاز وتا 21 آذر ماه ادامه داشت که مطابق آمار ارایه شده نزدیک به 270 هزار نفر در سامانه صندوق بازنشستگی کشوری ثبت نام کرده اند.

وی افزود : از آنجایی که اعتبار اختصاص داده شده برای وام ضروری بازنشستگان مشخص است و تعداد متقاضیان بیشتر از میزان اعتبار است پرداخت وام به بازنشستگان ثبت نام شده از طریق سیستم مکانیزه قرعه کشی و برندگان انتخاب خواهند شد.
به گفته مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری میزان وام حداکثر 1.5 میلیون تومان است و در اقساط 36 ماهه با کارمزد 4 درصد پرداخت می شود.

عطاریان گفت: پیش بینی می‌شود با آماده شدن سهمیه هر استان قرعه کشی وام ضروری اواخر این هفته انجام می‌گیرد.
47232

کلید واژه ها: بازنشستگی - وام -
نظرات 15
  • محمد شنبه 25 آذر 1391 - 17:16:10
    81 0 پاسخ به این نظر
    بازنشسته ایران ایر هستم و قتی مراجعه کردم گفتند بودجه ندادن اینهم شد وام که توی بوق گذاشتید سرکار خانم. ما با هزاران مشکل اونوقت شما این مدلی وام میدید تا بحال هیچ وام ضروری دریافت نکرده ام .و بی نهایت گیر و گرفتاری .
  • ایرج جمعه 1 دی 1391 - 04:11:53
    26 0 پاسخ به این نظر
    یک میلیون وام ( وام به نسبت حقوق داده میشود) چگونه باعث بهبود معیشت و کاهش هزینه های اقتصادی میشود خانم عطاریان ممکن توضیح بیشتری بدهند؟ تا به امید خدا اگر پس از قرعه کشی یکی از برندگان خوشبخت باشم بتوانم درست استفاده کنم و باعث ارتقای معیشت اقتصادی من بشود.در خاتمه از مدیر عامل محترم خواهش میکنم ترتیبی بدهند تا حقوق ماهانه ما زودتر پرداخت شود چون هر ماه برای کنترل مریضیم باید دکتر بروم که با ویزیت و ازمایش نزدیک پنجاه هزار تومان باید هزینه کنم و امروز سی ام اذر هنوز حقوق نداده اند
    • علي جمعه 6 بهمن 1391 - 08:59:56
      2 0
      سلام به همه ;نكنه مسيؤولين عادت كردند به تجمع نمودن بازنشستكان ذوب آهن اصفهان ما خودمان واقعا خجالت ميكشيم از سوال كردن كه كي حقوق هايمان واريز ميكنند به حسابمون اميدواريم به دردمان (نايل امدن بازنشستكي و بد حسابي واريز حقوق)مبتلا بشند ,اطمينان نداريم دلسوز باشيد يا نباشيد اي مسوولين محترم
  • بدون نام شنبه 25 آذر 1391 - 16:58:36
    19 0 پاسخ به این نظر
    واقعا خیلی زحمت کشیدن! فقط 1.5 میلیون تومان وام؟!
    • بدون نام جمعه 1 دی 1391 - 02:08:06
      19 0
      تازه اون هم حداکثــــــررررر
  • بدون نام شنبه 25 آذر 1391 - 18:20:01
    14 0 پاسخ به این نظر
    آخه 1.5 میلیون وامه؟
  • بدون نام شنبه 25 آذر 1391 - 16:22:38
    9 0 پاسخ به این نظر
    خسته نباشید شق القمر کردید ضرب نخورید با این وام دادنتون با اینهمه دب دبه و کب کبه به 60هزار نفرحداقل به نیمی تعلق میگرفت جای امیدواری بود تکلیف بقیه ثبت نام کنندها چی میشه
  • دبیر باز نشسته شنبه 25 آذر 1391 - 16:51:38
    9 0 پاسخ به این نظر
    تنها میخواهم بدانم این مبلغ دوسال پیش و پارسال و امسال به همین منوال بوده آیا تورم هم به همین میزان بوده و هست و آن کسانی که امسال نیز قرعه به نامشان نمیخورد و به سال بعد وسالهای بعدتر...موکول میشوند باید همین مبلغ ناچیز را وام بگیرند؟؟؟؟ این مصداق آن قول معروف است که حرف مرد یکیست!!!!
  • امیر یکشنبه 10 دی 1391 - 18:08:44
    7 0 پاسخ به این نظر
    با عرض سلام.من واسه بابام این وامو ثبت نام کردم ولی با یه حساب سر انگشتی اگه بخوان به هر کسی 1.5 بدن میشه جمعا 50000 نفر اگه بخوان به هر نفر 1 تومن برن میشه 75000 نفر اگرم بخوان به 60000 نفروام بدن میشه نفری 1250 آقا من که توش موندم
  • بدون نام شنبه 25 آذر 1391 - 16:35:59
    6 0 پاسخ به این نظر
    بازنشتگان ذوب آهن را دریابید دو ماه است حقوق نگرفته اند .
  • بدون نام شنبه 25 آذر 1391 - 15:54:50
    5 1 پاسخ به این نظر
    متا سفانه به خاطر تبعیض همیشگی مبلغ وام بازنشسته های فرهنگی 1 میلیون تومان است . چرا ؟
  • بدون نام یکشنبه 17 دی 1391 - 06:00:20
    1 0 پاسخ به این نظر
    علت تاخیر بیش از اندازه در پرداخت حقوق بازنشستگان ذوب آهن ملی فولاد چیه؟ اول حقوق بعد وام.
  • بدون نام یکشنبه 17 دی 1391 - 15:13:34
    0 0 پاسخ به این نظر
    سلام واقعا دستتون درد نکنه تمام مشکلات ما تا آخر عمر حل شد.با وام 1.5 میلیونی تا آخر عمر بیمه شدیم.یک فکری هم واسه شاغلین کنید تا موقع بازنشستگی فشار مالی نیاید بخواهد مردم را در رفاه قرار دهد.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!بعد این همه سال بازنشسته شدن بالاخره با وام 1.5 شبانه روز در رسانه ها اعلام کردن آیا به همه می رسد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟فکر نکنم .ما 60000بازنشسته داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟حساکتابتون باز اشتباه است.1.5 برای زیادش 2 روزاما اقساطش و داغ وام 36 ماهههههههههههههه.
  • احمد دهنبي سه شنبه 3 بهمن 1391 - 03:38:08
    0 1 پاسخ به این نظر
    سلام من براي مادرم خاتون دهنبي وام ضروري ثبت نام کردم وهمان موقع وافقت اعلام وتاريخ کم کردن اقساط وتعداد وبقيه موارد اعلام شد ولي به حساب ايشان واريز نشد مي خواستم علت را جويا شوم متشکرم.
  • بدون نام جمعه 27 دی 1392 - 22:02:10
    0 0 پاسخ به این نظر
    اره واقعا دستتون دردنکنه با 1ملیون واامتون هه............کاش اینقدر که به شاغلین ذوب آهن میرسیدید به بازنشسته ها میرسیدید ک با بدبختی زندگی میکنن............
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.