کتاب​های روانشناسی و خودشناسی که بازار خوبی میان مردم ایران دارند، با عناوین جالب توجهی هم منتشر می​شوند و البته همین سادگی در عنوان باعث جذب مشتریان می​شود که اغلب سادگی در بیان مطلب را نیز به همراه دارد.

به گزارش خبرآنلاین، «چرا مردها در آخرین لحظه و زن ها در لحظه تصمیم می گیرند؟» نوشته آلن پیز و باربارا پیز با ترجمه مهدی قراچه داغی از این جمله کتاب هاست که نشر پوینده روانه بازار نشر کرده است. ناشر درباره کتاب می نویسد: «به نظر آگاهان، تفاهم در زندگی زناشویی، در واقع شناخت، درک و پذیرش فردیت (شخصیت و حقوق و ...) طرف مقابل است؛ تفاهم، دوست داشتن آگاهانه همراه با محترم داشتن این فردیت است؛ اگر چه، هیچ کدام از افراد در تمام عقاید، آرزوها، امیال،‌ رفتار و شخصیت دقیقا شبیه هم نیستند اما در زندگی زناشویی شناخت و آگاهی از ویژگی‌های یک انسان، محتاج به گذشت سالیان است و گاهی اوقات اسبابی لازم است که این شناخت را آسان‌تر و عمیق‌تر کند. کتاب، راهنمایی مناسب برای شناخت زنان و مردان از عادات یکدیگر، در رفتارها و عکس‌العمل‌ها و نیز ویژگی‌های جزیی و کلی آنان است. نویسندگان این کتاب با دقت فراوان تلاش کرده‌اند تا شناخت زوج‌ها را از ویژگی‌هایی که مربوط به جنس مقابل است بیشتر کنند. زبان طنز کتاب نیز علاوه بر ارایه اطلاعات بسیار، درک مطالب آن را ساده‌تر و شیرین‌تر می‌کند.

 

کتاب «چرا مردان همزمان فقط یک کار انجام می دهند و زنان دست از حرف زدن بر نمی دارند» نیز اثری است از آلن پیز و باربارا پیز که مریم پویان پور ترجمه کرده و انتشارات حوض نقره آن را منتشر کرده است. در شرح کتاب می خوانیم: «یکی از شگفتی های آفرینش، وجود تفاوت ها بین زنان و مردان است. بیولوژیست ها و پژوهش گران، پس از بررسی و تحقیق های متعدد، به این نتیجه دست یافتند که رفتارهای ذهنی و فکری زنان و مردان در پاره ای از صفت های اصلی به صورت ذاتی، با هم فرق داشته و تحت تاثیر جنسیت، به گونه ای متفاوت از یکدیگر، عمل می کنند. یکی از علت های اصلی ستیزه ها و کشمکش های دائمی، عذاب آور و جان فرسا بین زن و شوهرها، این است که مردان، زنان را با "ویژگی های خود" ارزیابی می کنند و زنان، مردان را با "مقیاس خود" می سنجند. سنجش مایعات با متر و منسوجات با لیتر، همان قدر صحیح است که مردان و زنان، خصوصیات خود را با یکدیگر مقایسه کرده و به سنجش و ارزیابی هم بپردازند. چنین سنجش هایی به طور معمول، حس تحقیر یا برتری کاذب به دنبال دارد...کتاب راهنمایی است برای شناخت بهتر و کاهش این قیاس های مضر در روابط عاطفی و زندگی زناشویی.»

 

همچنین کتاب «چرا مردها دروغ می گویند و زن‌ها گریه می کنند» نوشته باربارا پیز با ترجمه مهدی قراچه داغی از سوی نشر البرز منتشر شده است. «چرا مردها در مورد عشق و دوست داشتن سر در گم اند و از تعهد می پرهیزند، چرا زنان گریه می کنند، خطرهای باج گیری احساسی، هفت کاری که مردان مردان انجام می دهند و سبب کلافگی زنان می شود و ...» از جمله فصل های این کتاب است.

 

کتاب دیگر نیز «چرا مردها در آخرین لحظه هدیه می خرند و هدیه زن ها از قبل آماده است» نام دارد که آلن پیز و باربارا پیز نوشته اند و عزت الملوک شهیدی در نسل نواندیش منتشر کرده است. کتابی که شب عید را محلی برای حل مشکلات خانوادگی و روابط عاطفی قرار داده و ضمن بیان مشکلات مربوط به این زمان خاص، به ارائه راهکارهایی برای بهبود روابط خانوادگی و همچنین کاهش استرس ها و مشکلات مربوط به این دوره زمانی می پردازد.

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب ها و هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 تماس بگیرند و آن را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =