سازمان محیط زیست برای پیشگیری از حذف گونه های جانوری در معرض خطر، 100 باشگاه شکار مجازی راه اندازی می کند.

به گزارش خبرآنلاین؛ محمدجواد محمدی زاده، رییس سازمان محیط زیست این خبر را در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست اعلام کرده است.

به گفته او تعداد مجوزهایی که به صورت قانونی برای شکار و صید داده می شود محدود است و نمی تواند پاسخگوی حجم بالای تقاضا و تمایل برای شکار و صید در کشور باشد.

رییس سازمان محیط زیست دراین یاره گفت: در موضوع شکار و صید با یک پارادوکس مواجهیم از یک سو می خواهیم شکار و صید را به خاطر حفاظت از گونه های باارزش و در معرض انقراض محدود کنیم و از سوی دیگر جمعیت تعدادی از گونه ها به سنی رسیده اند که باید از طبیعت حذف شوند.

او گفت: تیراندازی در اسلام مورد تاکید قرار گرفته و هدف آن حفظ حدود کشور است و ما وظیفه داریم که آن را تقویت کنیم. البته به شرط آنکه علیه حیوانات و محیط زیست نباشد. براساس هماهنگی‌هایی که با فدراسیون تیراندازی و وزارت ورزش و جوانان داشته‌ایم و امروز نیز در این نمایشگاه از ابداعات جدیدی در این حوزه رونمایی شد به دنبال تقویت شکار مجازی بوده که در آن فرد با هدف قرار پرنده مجازی اعتماد به نفس و تمرکز خود را تقویت کرده و هیجانات داخلی‌اش را نیز تخلیه می‌کند.

 

بخشی از سخنان او درباره صید و شکار را به نقل از مهر و ایسنا بخوانید؛

- با راه اندازی باشگاه های مجازی تیز اندازی از سویی تمایلات و تقاضاها برای شکار و صید تا حدودی پاسخ داده می شود زیرا در این فضاها افراد می توانند با تمرین تیرانداری هیجان ، اعتماد به نفس ،‌تمرکز و قدرت دید خود را تقویت کنند و از سوی دیگر این فعالیت آنان آسیبی به حیات وحش و طبیعت نمی رساند.

- پس از راه اندازی این باشگاه ها سختگیری و مجازات برای تخلفات شکار و صید تشدید می شود.

- هفته گذشته در خصوص به روز رسانی قوانین و تعرفه های شکار و صید در دولت تصمیمات جدید گرفته شد که به زودی ابلاغ می شود.

- برخی قوانین که جنبه حقوقی دارند مستلزم ارائه لایحه جدید توسط سازمان محیط زیست به مجلس است که هنوز این لایحه تقدیم مجلس نشده است اما به زودی این اقدام انجام می شود.

- زمان و تعداد دقیق مجوزهای قانونی شکار و صید سالانه توسط معاونت محیط طبیعی اعلام می شود و در اختیار ادارات کل قرار می گیرد اما هیچ یک از مدیران کل محیط زیست استان ها حق ندارند مجوزهای شکار را در اختیار خود داشته باشند بلکه باید از طریق سایت ها مجوزها را اعلام عمومی کرده و در اختیار عموم مردم قرار دهند.

- چنانچه گزارشی مبنی بر اینکه در هر یک از استان ها مجوزها در اختیار مدیران کل قرار داشته باشد و آنرا اعلام عمومی نکرده باشد برخورد جدی می شود.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    1 0
    سلام، شکارجنايت برعليه حيوانات است جنايت برعليه بخشي ازساکنان زمين که حق حيات وحق زندگي دارندوموجودي وحشي وخونخوار وجنايتکاري به نام انسان شکارچي بقصدتفريح ولذت جنايتکارانه قصدجان آنان را نموده واز بين بردن آخرين گونه حيوانات را هدف خود قرارداده است.با توهستم اي انسان وحشي که نام شکارچي بر خود نهاده اي ونام انساني انسان را يدک مي کشي درحاليکه انسان قلب وعاطفه دارد وحاضرنيست کوچکترين آزاري به موجودي ضعيف وبي آزاربرساند.خود قضاوت کن اگرواقعا رگه اي ازانسانيت در وجودتو باقيمانده است لذتي را که انسان از ديدن اين مخلوقات زيباي خداوند مي برد قابل مقايسه بالذت شکار کردن واز بين بردن وخوردن آنان است؟لذتي که لحظه اي وناپايدار است ولي لذت ديدن آنها لذتي پايدار وهميشگي است که با حياتشان ادامه مييابد.