آلودگی هوای زمستانی گویا تا نیمه دوم دی ماه هم ادامه دارد و البته احتمال تعطیلی دوباره هم وجود دارد.

به گزارش خبرآنلاین؛ هرچند که کیفیت هوای امروز تهران بهتر از دو روز قبل شده است، اما هنوز هم در شرایط هشدار است.

به گفته مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران شاخص آلودگی هوای امروز 129 است که نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.
یوسف رشیدی گفت: روز گذشته شاخص‌های آلودگی هوای شهر تهران 180 و آلوده‌تر از امروز بود. البته هنوز افرادی که مبتلا به بیماری‌های قلبی و تنفسی هستند باید از تردد در سطح شهر خودداری کنند.

اما ادامه این شرایط تا دو روز ابتدایی هفته آینده هم پیش بینی شده است. دراین باره محمدرضا محمودی، معاون عمرانی استاندار تهران گفته: به منظور کاهش آلودگی هوا روزهای شنبه و یکشنبه 16 و 17 دی ماه نیز طرح زوج و فرد از در منازل اجرا می شود.

او به مهر گفت: دیروز جلسه ای با حضور جمعی از کارشناسان برگزار شد و کارشناسان اعلام کردند که در دو روز گذشته بعدازظهرها در ارتفاعات بالای جو جریان هوایی حاکم بوده است که از میزان آلودگی هوا می کاهد. همچنین بر اساس گزارش هواشناسی، هوای تهران 4 درجه افزایش یافته است که همین امر سبب کاهش آلودگی هوا می شود چرا که پدیده اینورژن در سطوح سرد و هوای سنگین سرد بیشتر مشاهده می شود.

به گفته معاون عمرانی استاندار با توجه به تعطیلات پیش رو پیش بینی می شود شهروندان تهرانی از شهر خارج شوند و به همین دلیل تردد کم می شود و سطح آلودگی هم کاهش می یابد: اگر همین روند نزولی پیش رود روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل نیست و مجددا کمیته اضطرار تشکیل نمی شود. البته اجرای طرح زوج و فرد از در منازل در کاهش آلودگی تاثیر زیادی داشت و به این طرح در روزهای شنبه و یکشنبه نیز ادامه می یابد و با همکاری پلیس راهور اجرایی می شود.

 

هوا بهتر نشود، احتمال تعطیلی وجود دارد

او همچنین دراین باره به ایسنا گفت: در روزهای آتی چنانچه با افزایش غلظت آلودگی هوا مواجه شویم، بار دیگر کمتیه اضطرار تشکیل خواهد شد و در خصوص تعطیلی های احتمالی تصمیم گیری می شود.

به گفته معاون استاندار، جلسه کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای تهران قبل از روز شنبه تشکیل می شود: آنچه که به طور قطعی در این جلسه مصوب خواهد شد، تمدید اجرای طرح زوج و فرد از در منازل در روزهای شنبه و یکشنبه است. در کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای تهران، در صورت لازم تدابیر دیگری از جمله تعطیلی احتمالی نیز اتخاذ و اطلاع‌رسانی می شود.

محمودی پیش از این گفته بود: این روزها اگر میزان غلظت آلاینده ها افزایش داشته باشد مجبور هستیم تعطیل کنیم اما امیدواریم با اقداماتی که صورت می گیرد به آن حد نرسد. چنانچه میزان آلودگی شدت پیدا کند و سلامت مردم در خطر باشد حتما تعطیلی نیز در دستور کار کمیته قرار خواهد گرفت.

همچنین علی محمد شاعری، قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست از توقف فعالیت تمام صنایع آلاینده اطراف تهران به دلیل آلودگی هوا خبر داد.

او به مهر گفت: ممکن است شرایط وارونگی هوا تا پایان دی ماه ادامه داشته باشد، بنابراین برای مقابله با آلودگی هوا ناچاریم تمام نکات مربوط به شرایط هشدار و اضطرار را رعایت کنیم. در حال حاضر تمام نکات شرایط هشدار و اضطرار که عبارتند از افزایش محدوده زوج و فرد ، منع تردد خودروهای دودزا ، عدم فروش طرح تردد در محدوده ترافیک ، خدمات رسانی درمانی ، تعطیلی مدارس ابتدایی و آموزش های همگانی با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست در حال اجراست.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 267962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    46 2
    خوبیش اینه که هر دردسری هست برای مردمه که باید بنزین گرون بی کیفیت، ماشین گرون بی کیفیت بخرن و انواع و اقسام مالیات و بیمه اجباری برای خودرو بدن و در نهایت 3 روز در هفته استفاده کنن . جریمه بشن ولی مسوولین عزیز هیچ مسوولیتی ندارن هر چی محدودیته برای مردمه آفرین بر عزیزانی که این پکیج زیبا رو برای ما اجرا کردن
    • آمیر IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
      17 3
      جانا سخن از زبان ما می گویی
  • بدون نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    30 1
    چرا نمي نويسيد الوگي بخاطر بنزين هست ؟
    • سينا IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
      1 0
      تو را خدا مدارس را شنبه تعطيل كنيد.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    25 6
    تعطیلی مدارس باعث کاهش ترافیک می شود، اما طرح زوج و فرد از در منازل خیلی تاثیر ندارد جریمه 20 هزار تومانی معادل گرفتن تاکسی برای رفتن سر کاره!
  • حسین توکلی IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    27 3
    شما اگه این طرح زوج و فرد رو نداشتین چیکار میکردید ؟!!
  • میثم IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    30 9
    باز صورت مسئله رو پاک کردند! حتی در مورد الودگی هوا هم باید فشارش به ملت بیاد؟! پس تو این چند سال واسه انتقال شهرکهای صنعتی چیکار میکردین؟! خیلی زور داره واقعا! ماشین رو باید چند برابر ارزش واقعیش بخریم مخصوصا در عرض این دوماه. حق بیرون اوردنش هم نداریم!
  • بدون نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    18 3
    آيا مسئولين ودولت هم از وسايل نقليه عمومي موظف هستند استفاده كنند ؟ من كه مطمئن هستم آنها از آرم هاي ترافيك بهره مي برند و دود ماشين هايشان را مردم بيچاره مي خورند و فقط از روان شدن ترافيك تعريف خواهند كرد
  • بدون نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    17 6
    چرا اعلام میشود تعطیل است خودرو سازی ها واغلب کارخانجات صنعتی کار میباشد
  • بدون نام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    20 9
    اگر قراره شنبه و یکشنبه تعطیل بشه ، نهایتا تا چهارشنبه اعلام بشه که ما تکلیف خودمونو بدونیم ، چون اگه قرار باشه یه روز قبل اعلام بشه دیگه دو روز تعطیلی ارزش این همه راه رو کوبیدن و مسافرت رفتن رو نداره
  • بدون نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    28 3
    ببین به چه بدبختی ای رسیدیم که باید تعطیل کنیم و زوج و فرد کنیم. این همه شهر پر جمعیت تر از ایران تو جهان وجود داره که اصلا مشکل آلودگی ندارن، اونوقت ما....!!!!!!! حالا اگه خیلی شاخ بودیم یه چیزی!!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    18 4
    بهتره ایام و کار و فعالیت مردم رو هم بر حسب پلاک خودرو مالکین آنها تعیین کنن.اگر اینطور بشه که ایده آله.مدارس و دانشگاهها و اساتید و دانش آموزان هم بر حسب پلاک خوردرو به مدرسه و دانشگاهها برن.اصلا هر کی فرده ،روز فرد به کارش برسه زوج های محترم هم به احترام فردی ها تعطیل کنن خونه بخوابن.
    • بدون نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
      2 1
      باید ملتُ از روی شناسنامه هاشون زوج و فرد کنن!
  • بدون نام IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
    7 3
    بیزحمت اگه قراره دبستانها رورهای شنبه و یکشنبه تعطیل بشه زودتر اطلاع زسانی کنید که کسانی که مثل ما به سفر رفتن برنگردن
    • بدون نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
      1 0
      قربون آدم چيز فهم و با سواد
    • بدون نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
      4 0
      خواهش مي كنم كلا مراكز آموزشي را تعطيل كنيد.
  • مارال EU ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
    2 1
    به خدا از روز دوشنبه گذشته گلو درد و آبریزش بینی پیدا کردم تا الان. خواهش میکنم بگید اگه واقعا باید شنبه و یکشنبه و حتی دوشنبه رو تعطیل کنن. به جاش پنجشنبه رو بگن همه برن سر کار. بابا جون آدمها بیشتر از پول ارزش داره به خدا.......... به خصوص ماهایی که در مرکز آلودگی هستیم
  • بهزاد IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
    1 1
    دوستان یه سوال داشتم لطفا" هرکی می دونه جواب بده .شنبه مجوز طرح ترافیک می فروشن؟می خوام برم خیابان مصطفی خمینی کوچه خلیلی مفرد.پلاکمم زوجه
  • سوم راهنمايي US ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
    2 3
    ببخشيد فقط دبستانى ها دود ميخورن؟راهنمايي ها ي بي چاره چه گناهي كردن؟ خوب اونارم تعطيل كنين ديگه!!!!!
  • بدون نام IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    0 1
    بند اقای بوووووووقم به نظر من اصلا ملت نباید برن سرکار ولی دولتم به افراد پول بده مرارس روهم از مهد نوزاد تا خانه سالمندان تعطیل کنن ... نظر شما چیه دووووست عزیز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!