۰ نفر
۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۳

همشهری جوان نوشت:

جلسه دادگاه زورگیران خشن تازه آغاز شده است قاری قرآن می‌خواند. آیات 33 و 34 سوره مائده. همین که  قاری آغاز می‌کند، صدای‌ های های متهمان بلند می‌شود. صورت قرآن همه جا می‌پیچد «انما جزوا الذین یحاربون الله و رسوله...» شاید آنها معنی این قرائت آیات الهی را می‌دانند: «همانا کیفر آنان که با خدا و رسول به جنگ برخیزند و در زمین به فساد کوشند جز این نباشد که آنها را به قتل رسانده یا به دار کشند...» هر چهار نفر کنار هم نشسته‌اند و به وضوح می‌لرزند. انگار که معنی آیه‌های خوانده شده را حس کرده باشند. دوربین عکاس‌ها حالا که قرآن تمام شده شروع می‌کند به فلاش زدن... اینجا دادگاه متهمان پرونده زورگیری جنجالی است که چند وقت پیش پخش شده فیلمش کلی سروصدا به راه انداخت. چند روز بعد در یک واکنش سریع، نیروی انتظامی هر چهار زورگیر را دستگیر کرد. حالا آنها اینجا روبه‌روی قاضی صلواتی، رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب نشسته‌اند در انتظار اجرای عدالت. گزارشی که می‌خوانید، تصویری است از حال و روز چهار متهم در جریان برگزاری دادگاه.
متهم ردیف اول
متولد: 1368
تحصیلات: -
شغل: موتور فروش
سابقه کیفری: چهار سال حبس
پولی که از ماجرای زورگیری به دست آورده: 70 هزار تومان
اتهام: محاربه و فساد فی‌الارض از طریق سرقت مسلحانه و ایجاد رعب و وحشت با سلاح سرد «چاقو»
شرح اتفاقات دادگاه: با کاپشن سیاه و چهره زیادی جوانش به تنها چیزی که شبیه نیست زورگیر‌هاست. نه هیکل درست و حسابی دارد و نه مثل خیلی زورگیر‌ها در صورتش خبری از رد چاقو‌ست. وقتی مقابل جایگاه می‌ایستد، پاهایش به وضوح می‌لرزد. اولین جمله‌اش بعد از معرفی خودش این است: «پول حرام پاگیر می‌شود. جوان‌ها این کار را نکنید.» تنها دلیلش را برای زورگیری بیماری عنوان می‌کند. خود متهم هم یک بار گرفتار زورگیر‌ها شده. ظاهرا زورگیر‌ها با آجر بر سرش کوبیده‌اند و پول‌های کم توی جیب و گوشی موبایلش را برده‌اند. حرف‌های متهم تمام می‌شود جایش را وکیلش می‌گیرد. وکیلی که برای گرفتن تخفیف در مجازات همه نوع ادله‌ای می‌آورد اما وقتی پای دوستان متهم و نامه گروهی آنها به دادگاه برای بخشش به میان می‌آید، متهم ردیف اول همانطور که روی صندلی نشسته سرش را روی زانو می‌گذارد و با صدای بلند گریه می‌کند.
سرنوشت: با توجه به کیفر خواست صادر شده از سوی دادستانی، حکم اعدام برای متهم ردیف اول درخواست شده است.

متهم ردیف دوم
متولد: 1371
تحصیلات: سیکل
شغل: بیکار
سابقه کیفری: چهار سال حبس
پولی که از ماجرای زورگیری به دست آورده: 70 هزار تومان
اتهام: محاربه و افساد فی‌الارض از طریق سرقت مسلحانه و ایجاد رعب و وحشت
شرح اتفاقات دادگاه: همان ابتدای دادگاه متهم ردیف دوم می‌زند زیر گریه. یک مامور پلیس دستبند‌ها را از دستانش باز می‌کند و صندلی مخصوص را به او نشان می‌دهد با دست اشک‌هایش را پاک می‌کند. متولد سال 71 است. بعد از اظهارات متهم ردیف اول، وقتی در جایگاه قرار می‌گیرد، باز هم گریه می‌کند. انگار قرار نیست اشک چشمانش خشک شود. می‌گوید: «مادرم همه چیز برایم تهیه می‌کرد... گول رفیق را خوردم... ترو خدا منو اعدام نکنین!» و قاضی در پاسخ به خواسته او می‌پرسد: «پس امنیت جامعه چه می‌شود؟» پرسشی که متهم جوان پاسخی برایش ندارد. زندگی او هم داغان‌تر از رفیق‌اش (متهم ردیف اول) است. پدرش در یک درگیری کشته شده است؛ آن هم با قمه. خودش می‌گوید اولین بار است که زورگیری کرده اما قاضی از زیر زبانش می‌کشد که در یک زورگیری دیگر هم شرکت داشته، ماجرایی که در آن فقط 15 هزار تومان گیرش آمده! باور می‌کنید؟!
سرنوشت: دادستانی برای این متهم هم با توجه به کیفر خواست حکم اعدام را از دادگاه انقلاب اسلامی درخواست کرده است.

متهم ردیف سوم
متولد: 1370
تحصیلات: سیکل
شغل: آزاد
سابقه کیفری: چهار ماه زندانی بوده و یک فقره سرقت مسلحانه هم داشته. سرباز فراری هم هست
پولی که از ماجرای زورگیری به دست آورده: 30 هزار تومان
شرح اتفاقات دادگاه: متهمان ردیف سوم و چهارم دو برادر هستند. همان‌هایی که در فیلم پخش شده ترک موتور سیکلت نشسته‌اند و دارند رهگذران را تهدید می‌کنند. همان‌ها که منتظرند تا دو زورگیر را بعد از عمل مجرمانه سوار کنند. آنها هم زیر فلاش‌های دوربین عکاسان وارد دادگاه می‌شوند. یکیشان سرش را به زیر انداخته و دیگری با دست صورتش را پوشانده است. هر مکثی در دادگاه فرصتی است تا دو برادر پچ پچ کوتاهی با هم داشته باشند. او وقتی در مقابل قاضی صلواتی قرار می‌گیرد، کوتاه‌ترین دفاعیه را مطرح می‌کند: «انگیزه‌ای نداشتم، سرباز فراری بودم. در واقع سربازی نمی‌رفتم چون بعد از محکومیت وقتی که مجددا به سربازی رفتم، دیدم که همه یکجور نگاهم می‌کنند. لذا قید سربازی را زدم. روز حادثه دوستم پیش من آمد و گفت برای درمان بیماری مادرش نیاز به پول دارد و از من خواست که کمکش کنم و من هم کمک کردم»!
حرف پایانی متهم ردیف سوم در دفاعیات کوتاهش این است: «اشتباه کردم. من را عفو کنید.»
سرنوشت: کیفر خواست این متهم براساس سرقت مسلحانه با سلاح سرد تنظیم شده است و قاضی صلواتی اعلام کرد حکم همه متهمان در زمان قانونی صادر خواهد شد.
متهم ردیف چهارم
متولد: 1367
تحصیلات:
شغل: پیک نمایشگاه
سابقه کیفری: ندارد
پولی که از ماجرای زورگیری به دست آورده: حدود 17 هزار تومان
شرح اتفاقات دادگاه: 23 سال دارد. به نظر اوضاعش از متهمان قبلی بهتر بوده چون هم کار داشته و هم در مغازه‌ای که کار می‌کرده اعتبار! متهم ردیف چهارم بعد از سرقت معروف اول در یک سرقت دیگر هم نقش داشته: «بعد از چند روز که دست از سرقت کشیدیم، گفتند که پول عمل جور نشده است و باید دوباره اقدام به زورگیری کنیم. هیچ انگیزه‌ای برای سرقت نداشتم.» اما نکته اصلی دفاعیات متهم ردیف چهارم جایی است که می‌گوید همین چند وقت پیش از خودش زورگیری کرده‌اند. وقتی قاضی صلواتی از او می‌پرسد« اگر چنین بلایی سر خودت می‌آمد، چه توقعی داشتی؟» بلافاصله جواب می‌دهد: «چنین بلایی سر من آمده. چند وقت پیش دو میلیون و دویست هزار تومن از نمایشگاه ماشینی که توش کار می‌کردم گرفتم که ببرم بانک. دو تا موتور بودن از دو طرف محاصره‌ام کردن. لگد زدن به موتورم و بعد با چاقو سوراخم سوراخم کردن و پولارو بردن...» قاضی صلواتی می‌پرسید: «وقتی آن زورگیر‌ها دستگیر شوند، دوست داری چه برخوردی با آنها شود؟» متهم می‌گوید: «فکر نکنم اونا دستگیر شن آقای قاضی! چون صورتشون پوشیده بود.»
سرنوشت: مثل برادر کیفر‌خواستش براساس رقت مسلحانه با سلاح سرد تنظیم شده است.

 

 

 

 

17301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 92
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    الان یک سری دوستان جو میدهند که اینها بچه هستند و فقر و سواد و این چیزها. بابا بیخیال. اون طرفی که چاقو میخوره بیگناه، ترس و استرس و ... اینها گناه نداره؟ فقط اعدام
    • یک مسلمان IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      39 34
      تمام آدما رو اعدام کنی راحت میشی؟این جور مشکلات تو فقر فرهنگی جوامع ریشه داره،این بنده های خدا که قاتل زنجیره ای نیستن که.
    • بدون نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      35 23
      دوست عزیز هر مجازاتی باید با جرم نسبت متعادلی داشته باشه...الان توجه شما رو جلب میکنم به داستان ژان والژان و 19 سال زندان برای دزدی یه قرص نان!!!! قبل قضاوت کمی فکر کنیم. اینقدر خونریزیو اسون برای خودمون توجیه نکنیم...
    • بدون نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      17 20
      به نظر میرسه که زیادی دچار احساسات شده ای برادر و مطمئناٌ چیزی هم از قواعد حقوقی و انسانی نمیدونی که اینجوری اظهار نظر میکنی . فقط میتونم بگم برای شما و امثال شما با این طرز تفکر متاسفم.
  • بدون نام IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    89 51
    خوب الان دوماه بعد شد یعنی زورگیری تمام شد با اعدام اگه اعدام خوب بود کشورهای پیشرفته انجام میدادند
    • بدون نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      32 6
      همه دنیا اشتباه میکنن و فقط کار ما درسته
    • بدون نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      12 16
      ایا اونجا هم ریشه کن شده،اونجا هم الان زمزمه هست که قوانین را بر گردانند و اعدام بر قرار شه
    • بدون نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
      0 1
      اونجا ریشه کن نشده ولی اونقدر در جامعه احساس امنیت وجود داره که یک دختر جوون ساعت 1 شب سوار با دوچرخه تو خیابون بیاد! یا یه پسر جوون با خیال راحت در حالیکه آیفونش دستشه ساعت 2 شب راست راست تو خیابون خلوت بگرده! البته این تو اروپاست، امریکا خیلی محله هاش وضع جالبی ندارن! همچین زمزمه اس هم نیست!
  • بدون نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    76 45
    با معذرت از روشنفکران محترم ،،،،، انشالله 4 تاشون اعدام می شدن!!!!!!! هر سارق و قاتلی داستانی داره ،،، اصلا از زندگی خیلی از ماها هم می شه سریال سوزناک ساخت، اما کسی که مرزها و خط قرمزها رو رد می کنه باید منتظر عواقبش هم باشه! جامعه به اینا احتیاجی نداره که بخواد نگهشون داره، توبه ی گرگ مرگه!
    • بدون نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      32 15
      چرا اعدام ! 5 سال از شون كار اجباري درست حسابي توي بيابونهاي كشور بگيريد تا آخر عمرشون از اين كارها نمي كنند براي مملكت هم سود داره
    • حسین NL ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      8 7
      شما هم یه کم هشیارتر باش!
    • بدون نام IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      31 7
      تا حالا فک کردین چرا اینا زورگیر شدن؟ من کاری ندارم اعدامشون کنن اصلا. ولی گفتید جامعه به اینا نیاز نداره. به نظر شما جامعه الان به چه کسی نیاز داره؟ به کسانی که فرهنگ سازی نمی کنن؟ به کسانی که شغل ایجاد نمی کنن؟ به کسانی که اختلاص می کنند. دوست گرامی با این اوضاع قسمت زیادی از مردا و زنای جامعه تا چندی بعد، دزد زورگیر، قاتل و .... می شن. شما هم به هرکسی که از دردی می ناله ، ژست بگیرین و بگید روشن فکر.
    • بدون نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      18 8
      شما باید بدونید این 4 تن بخشی از جامعه اند شما حق ندارید به اعضای این جامعه بگوید حق ندارید درضمن شما که هستید که در مورد حق حیات دیگران نظر می دهید؟ مگر شما خدا ئید؟ جرم باید با کیفر تناسب داشته باشد خیلی ها جواب خون دماغ شدن رو با سر بریدن میدن و بعد از عدالت حرف می زنن
  • بیوگرافی4زززووورگیر IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    47 7
    لطفا سن ها رو هم با تشدید بخونید اولی 23ساله_4 سال هم حبس بوده__قمه کش ماجرا_ دلیلش برای زورگیری بیماری_برای دیگرجرمها چی بوده؟ دومی 20 ساله_4سال هم حبس بوده_مادرم همه چیز برایم تهیه می‌کرد!_دلیلش رفیق ناباب_برای دیگرجرمها چی بوده؟ سومی 21 ساله_چهار ماه حبس یک فقره سرقت مسلحانه!! _انگیزه‌ای نداشتم کمک به رفیق! چهارمی 24 ساله_ سابقه ندارد_برادرقبلی_هم کار داشته و هم در مغازه‌ای که کار می‌کرده اعتبار!
    • بی نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
      2 8
      اشتباه دارین میگی دومی 20 ساله هییییییییییییییییییییییییییییییییییییچ سابقه ای نداشته چرا الکی حرف درست میکنید
  • بدون نام IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    61 5
    خیلی دلم می خواد از نویسنده محترمش بپرسم اون روز هم که فیلم اینا رو می دید فکر می کرد اینقدر داغون و ضعیف و نحیف باشن؟؟ یا تو دادگاه به این نتیجه رسیده؟ کاش بیوگرافی اون شاکیه که فیلمش پخش شد هم در کنارش می نوشت یه جور نوشه انگار ما همه سرحال و سرکاریم اینا بدبخت و داغونن! هیکل هاشونم خیلی خوبه و خوب سالمن!! دفعه های قبلی هم با گریه آزادشون کردن حتما
  • بدون نام IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    27 14
    همانا کیفر آنان که با خدا و رسول به جنگ برخیزند و در زمین به فساد کوشند جز این نباشد که آنها را به قتل رسانده یا به دار کشند کی میدونه مصادیق فساد چیه؟
  • بدون نام IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    31 28
    واقعا ساده ترین راه را انتخاب کردن... عادت کردیم به این کار.... به جای اینکه ببینم چرا این بنده های خدا به چنین راهی افتادن، چه مشکلاتی داشتن، چه بیماری هایی داشتن.... میگه در دین خدا میشه به این سادگی حکم اعدام را صادر کرد.... نمیدونم میشه به این راحتی حکم محاربه با خدا و رسولش را برای این افراد خطاکار صادر کرد....؟ به نظرم جرم این افراد این بوده که در یک خانواده ی پولدار متولد نشدن یا یک خانواده ای که با مهر و محبت اونها را بزرگ کنه، یا .... و هزار یای دیگر.... بترسید از ریختن خون دیگران.... و عجله نکنید....
    • بدون نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      25 2
      ببخشید من کارگرم وبرای عمل پدرم دست به چاقو کشی نزدم
    • بدون نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      12 13
      آدم دلش می خواد خون گریه کنه . چرا باید برای تهیه پول عمل مادر مجبور به دزدی بشن ؟ عوامل اجتماعی رو نمی بینید ؟ تربیت ناصحیح در خانواده هایی با فقر فرهنگی نمی بینیند ؟ پدری که کشته می شه و کودکش می فهمه کسی پدرش رو کشته می دونید با چه عقده ای بزرگ می شه ؟ موافقم بدون نام عزیز. جرم اینها اول از همه اینه که در یک خانواده ی پولدار متولد نشدن . جرم اینها اینه که اول از همه قربانی شرایط نابسامان زندگیند. جرم اولشون اینه که .. فکر می کنید اگر شغل درستی داشتند به خلاف فکر می کردند ؟ فکر می کنید اگر پولی در جیبشون بود که می تونستن هزینه ی عمل رو بدن احمق بودن که بیان از کسی زورگیری کنند . مطمئن باشید که وقتی امکانات نیست و بیکاری و فقر هست پشت سرش فساد و ناامنی میاد .به خداوندی خدا باید خون گریه کرد
    • بدون نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      11 6
      شما چرا فکر می کنید واسه عمل مادرش این کارا رو می کرده؟؟؟4 سال حبس بوده جرم مزاحمت نوامیسش هم بخاطر مادرش بوده حتما....بقیه جرم هاش هم همینطور... همین امروز یه زنی تو اتوبوس گریه می کرد پول عمل دخترم رو ندارم!! اما شرف دارن اینــا.... همون مادرش راضی بود دسته گلش این بلا ها رو سر ملت بیاره؟؟؟ ضمن اینکه شاکی اولی هم گفت گردنبدن من 9 میلیون قیمتش بود اینا که از 4 میلیون بیشتر گیرشون اومد چرا 10 روز بعد یقه یکی دیگه رو گرفتن؟ الکی ادای روشنفکری در نیارید خواهشا اصلا جاش اینجا نیست! کل پول کشور دست 30% بقول رئیس ،،، بقیه همه مثل همیم! دلیل می شه با قمه بزنی تو صورت مردم؟؟؟ واقعا واسه شنیدن خبر اعدامشون لحظه شماری می کنم!!
    • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
      3 2
      برادر عزیز من حرف شما مصداقه این مثال می دانم که میگویند فقر عامله فحشاست و باعث ایجاد فحشا میشود ایا همه مردم فقیر به این کار رو می اورند نه برادر این توجیح است توجیحه کار اشتباه مانند کسی که رشوه میگیرد ومی گوید حقم است اگر در این زور گیری جوان مردم را میکشتند چه و خانواده ای را بی سرپرست میکردند چه می شد نه جزایه انان اعدام است بی شک
  • مریم IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    50 11
    واقعا متاسفم.سن و سال این افراد ...زندگی هاشون...بیکاری و عدم تربیت... کی باید وجدان درد بگیرد؟ متولی این نابسامانی ها کیست؟ فقط خود شیطان؟
    • بدون نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      7 8
      متولی کیه؟؟؟ دومی که میگه مادرم همه چیز برایم تهیه می‌کرد،رفیق ناباب بود سومی که میگه انگیزه‌ای نداشتم کمک به رفیق بود( بسوزه پدر رفاقت!) چهارمی هم که سابقه نداشت اما خیلی زود یاد گرفت پول زور بگیره از ملت این جانورها روی شیطان هم سفید کردن دلیلهاشون واسه من مثله یه جوکـــــــه! همین افغانیه( با احترام به همه شون) از یه کشور دیگه میاد اینجا کار میکنه،،،،جوون 20 ساله ما نشسته تو قهوه خونه می گرده رفیق جمع می کنه بره زورگیره اینم کاره خوب!
  • بدون نام EU ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    35 20
    واقعاً ادم دلش برای این جوانها(زورگیرها)با این سن کم می سوزد.اینها الان بایدمشغول تحصیل باشند.فکرمیکنم این جوانها قربانی شرایط جامعه ومحیط زندگیشان هستند.
    • بدون نام IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      7 4
      همه که نباید درس بخونن جامعه به دزد و زورگیر هم نیاز داره، 4 نفر باشن اعدام شن تیتر اخبارا بشن اگه 1 بااار ر ر ر ر فقط 1 بار ر ر ر گیر همچین آدمایی بی افتی اونوقت بگو چقدر دل می سوزونی
  • ارمین GB ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    17 2
    واقعا ادم میمونه چی بگه.. از یه طرف اون فیلم و اون حرکات از یه طرف هم متن بالا خدا داند...
  • شادمهر IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    23 13
    معلوم نیست چقد تجاوز کردن به ناموس مردم که از آبروشون شکایت نکرده کسی
  • بدون نام IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    30 4
    سن و سالشون حرفهای زیادی برای گفتن داره!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام EU ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    13 2
    متاسفم ....
  • بدون نام IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    9 25
    آخی این ها که هنوز بچه اند
    • بدون نام IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      8 4
      قوی ترین مرد ایران(روح الله داداشی) رو کی کشت؟؟!! یکی از همین بچه های 17 ساله بیکار
  • بدون نام IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    23 8
    اتفاقا باید چهارمی رو اعدام کرد
  • بدون نام US ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    7 4
    متولد کجا بودن؟
  • بدون نام IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    22 22
    کاش اعدام نشن... من تا دو سه روز قبل این نظر نداشتم اما حالا که پشیمون شدند به حبس بلند مدت محکوم بشند بهشون فرصت زندگی دوباره بدن
    • بدون نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      9 2
      تو چقدر ساده ای،همشون اینو می گند ولی وقتی آمدند بیرون....
    • بدون نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      4 3
      ماشالله اینقدرم با این سن و سال.... حبس کشیدن... یاد گرفتن چی بگن ...مادر و رفیق ناباب و .... باور کن دفعه های قبلی هم همین حرفا رو گفتن همین اشکا رو ریختن این گرگ هایی که اونطور قمه می گیرن دستشون و می افتن دنبال پول و ناموس مردم هرچی بگی ازشون بر میاد
  • بدون نام DE ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    14 14
    واقعا وحشتناکه! اینها حتی 25 سال هم سن ندارند.
  • حسن EU ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    58 0
    مادرم رو با 7 ضربه چاقو يك نفر مضروب كرد و بعداز 2 سال پرونده در مرحله بازپرسي مونده هنوز اگر من هم يك فيلم از جريان اون ماجرا مي گرفتم و روي اينترنت مي گذاشتم شايد تا حالا حكمش رو هم صادر كرده بودند. البته مادرم شكر خدا سلامته راستي مادرم 54 سال سن داره !!!!
    • بدون نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      11 1
      خدا حفظ شون کنه 1000 سال، درد و بلاش بخوره تو سر هرچی گردن کلفته بی عاره!
  • کریم رحیمیان IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    25 16
    اینها باید جور بقیه زورگیرها رو هم بکشند؟؟؟ جوون هستند و قابل اصلاح حداقل زندانیشون کنید اخه اعدام برای چی؟؟؟ کار زشت و زننده ای بوده ولی این جوون ها رو قربانی کسایی که نگرفتنشون نکنید
  • یوزارسیف US ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    16 28
    به جوانی شان رحم کنیم
    • بدون نام IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      9 3
      اونا به ما رحم می کنن؟ شما ضمانت میدی؟
  • 110 EU ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    28 9
    جزای اقتصاد خراب جامعه , نبود قانون قابل اجرای تامین اجتماعی, فقر فرهنگی ناشی از فقر مالی و... همه و همه باعث شده برای دو جوان که اشتباهی کرده اند حکم اعدام برخلاف نمونه های متدوال جرم فوق صادر شود و دو جوان دیگر سالها به زندان و تبعید بروند. یکی نیست که بگوید بخدا این مجازات های بی قد و قواره دوای جامعه قانون گریز ما نیست که اگر بود نباید الآن این همه جرم های رنگ و وارنگ اتفاق بیفتد و اگر هم کسی باشد دریغ از گوش شنوا ... دریغ که باید آهی کشید به حال جوانانی که مفت از دست جامعه ای میروند که روزی تمام امیدشان به آنها بود. " خبر آنلاین اگه واقعا مستقلی این نظر و بذار تا ببینی چند نفر دیگر هم اینطور فکر میکنند اما دریغ که مسئولان و..."
  • بدون نام IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    20 16
    من میدونم نظر من اصلا مهم نیس و شاید خونده هم نشه اما اینا خیلی جوون...خطا کردن ...حقشونه مجازات بشن...منتهی اعدام یعنی پایان...نباید اینقدر راحت اعدام کرد....اینا ایقدر ترسیدند که اگه همین الان ولشون کنی هیچوقت سراغ خلاف نمیرند...گناه گرفتن جان اگه از زور گیری بیشتر نباشه کمتر نیست. این مسائل باید ریشه یابی بشه... با اعدام مشکلی حل نمیشه...به نظر من چند سال برند اردوگاه کار اجباری کار کنند و انسان تازه ای بشوند...
    • بدون نام IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      4 1
      ترس اینا کجا ؟و ترس اون کسی که قمه کشیدن رو صورتش کجا ؟ می تونی بگی کی اون صحنه ها از ذهنش پاک می شه؟بدبخت اینقدر ترسیده که دیگه حلقه ازدواجش هم دستش نمی کنه اونوقت شما میگی زورگیر قمه کش سابقه دار ترسیده؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    38 4
    واقعا اینا دزد های بزرگ پایتخت هستند!!؟؟70 هزارتومان؟؟
  • شهاب IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    26 12
    تورا خدا این چی حکمیه ( اعدام )یعنی با اعدام درست میشه وقتی که تو کشورمون معضل بیکاری وتورم وجود داره وکار نیست وجوانان برای امر ومعاش به پول احتیاج دارند وبرای بدست اوردنش دست به این کار میزنند با ید اعدام بشند نه اول باید ریشه یابی بشه وعلت این حرکات ناشایست که از درون جامعه خودمان بیرون میاد روشن بشه که آخه چرا؟ نمیگم که کار اونها درست بوده من میگم که باید محاکمه بشندومجازات بشند اما نه اعدام چه بسا بسیاری از تبهکاران با روانشناسی اصولی به بهترین شهروندهای یک جامعه تبدیل شدند وچه کارهای مفیدی برای پیشرفت جامعه انجام ندادند
  • خسته EU ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    27 8
    یه چهار تا بچه ی متولد 68 71 70 67 به چه مرحله بدبختی رسیدن که واسه 187 هزار تومن پول دست به زورگیری می زنن مقصر کیه مقصر خودشون هستن ؟ مسلمن نمیشه همه تقصیر گردن خودشون انداخت که این چنین راحت از صحنه محو بشن اگه اینا که خانواده درست حسابی نداشتن که راهنماییشون کنه جامعه چی ؟ آیا نباید این چنین آدم هایی رو قبل از اینکه مرتکب خلافی بشن شناسایی کرد و راه وروش زندگی رو بهشون نشون نداد همه مقصرن نه فقط اینها
  • هم وطن IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    22 6
    تا امشب که خبر حکم اعدام و قتل این مجرما رو خوندم و شنیدم بیش از ده ها حکم میشه که دارید خبرشو میدید اما ایا باعث کم شدن جرم در جامعه ی رو به زوال ما شده ؟؟؟ به خدا اعدام جلو چشمهای مردم باعث درس گرفتن مردم از دیدن این صحنه ها نمیشه با دلیل میگم . برید امار بگیرید البته لازم به گفتن من نیست چون ...... یادتونه ویادمونه که پارسال پیرارسال میرفتید از ارازل گردن کلفت محله های مختلف که اقایان پلیس میریختن و میکشوندن و میزدن فیلم میگرفتید جرم و زور گیری کم شد؟ حالا به جز گردن کلفت ها بچه های 20 ساله جامعه بدبختمون هم دارن همشهری های بدبخت تر از خودشونو برای 70 هزار تومن لخت میکنن
  • سید IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    24 12
    کار درستی نکردن، ولی به دلیل سن پایین و سابقه هاشون بخشیده بشن ( اعدام نشن ) بهتره، تو مملکت ما هزاران نفر جرمهای بدتر از این رو انجام می دن و هزاران جنایت در حق دیگران می کنند ولی کسی کاری به کارشون نداره. 3000 میلیارد کجا رفت ؟ اختلاص بیمه چی شد؟ اختلاص از بانکها کو ؟ به نظرم این ها جنایت است که در حق عموم مردم وارد شده و باید پیگیری بشه.
    • بدون نام IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      3 5
      ربطی نداره هاااا اما من اختلاس رو به قمه کشی تو روز روشن ترجیح میدم!
  • بدون نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    24 1
    سئوال من اینه اگر فیلم در رسانه های خارجی پخش نمی شد کسی پیگیر این حادثه بود ؟
    • بدون نام IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      4 4
      جناب اینا 3 تاشون سابقه دار بودن و قبلا هم بارها به جــرم های متــفاوت و بـهــانه های مخــتـلـــف دستگیر شده بودن!....مطمئن باشید اینقدر سابقه داشتن که با صورت های پوشیده هم برای نیروهای انتظامی قابل تشخیص و شناسایی باشن
  • بدون نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    18 1
    کسانیکه از ترس زورگیری سلاح سرد حمل کنند چی؟اونم جرم داره؟
  • یک مسلمان IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    13 13
    زورگیری و دزدی کار وحشتناکیه ولی این بنده های خدا به خاطر شرایط بد اقتصاد کشور به این راه کشیده شدن،باید ارشاد بشن نه اعدام.چطور انقدر راحت در مورد مرگ یک انسان میشه تصمیم گرفت،وحشیانست.به نام اسلام میکشن که به ولله اسلام دین رئوفیه.
  • بدون نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    15 13
    آدم وقتی این چیزا رو میخونه غم تموم وجودشه میگیره، جونای بیگناه ما به خاطر فقر و .... چه سرنوشتایی دارن به خدا اینا مقصر نیستن و اعدام دردی دوا نمیکنه
  • س IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    36 7
    واقعا متاسفم. بخاطر 70هزارتومن این جوونا باید کشته شن؟ اونوقت اختلاس کننده ها و دانه درشتها شبها با خیلی ایمن و شکم سیر میخوابن و به ریش همه میخندن! به نظر من اگه برای ایجاد امنیته دستشون رو قطع کنن بهتر از اینه که بکشنشون. حتی اگه 1 درصد هم امید اصلاح و زندگی بهتر براشون باشه جون یک انسان خیلی ارزشمنده.
  • بدون نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    11 2
    برای یکبار هم که شده ریشه یابی کنید، توجه شما را به خبر خودتان جلب میکنم: http://www.khabaronline.ir/detail/268789/society/events
  • ب IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    3 6
    کسایی که قاطعانه می گن اعدام ٬می تونن قاطعانه هم ادعا کنن که این افراد هرگز نمی تونن به زندگی سالم رو بیارن ؟ میشه همین افراد کم سن و سال رو مشاوره روانی تخصصی داد ٬بهشون مهارت هایی مثه جوشکاری٬نجاری و...یاد داد و با دادن یه وام کوچیک برای شروع به کار به جامعه بازگردوند و بهشون آزادی مشروط داد. گرفتن جون آدمها هنر نیست کار سختی هم نیست این که آدم ها رو به زندگی برگردوند و زندگی کردن رو به اونها یاد بدن مهمه و ارزش داره
  • بدون نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    3 7
    لطفاً احساسی برخورد نکنید ، از زمان دستگیری تا به الان همین بحث اعدام محاربین باعث شده تا 50 درصد ، اینگونه اعمال خشن کاهش پیدا کنه ، و اگر اجرا بشه خواهیم دید که دیگه کسی براحتی به خودش جرات نده که به خاطر فقر و ... بیاد توی روز روشن عربده کشی و ... راه بیاندازه !(مرگ یک بار شیون همیکبار !؟)
  • بدون نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    7 1
    حکم دادگاه محترم است ولی ایکاش بیوگرافی متهمان فسادهای مالی کلان نیز اعلام میشد تامردم بدانند که آنها هم از نداری این خیانت ها را انجام داده اند یارابطه های خاص داشته اند
  • بدون نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    6 17
    حالا اگه طرف مورد زورگیری چند کیلو طلا حمل می کرد اون وقت دیگه بحث 70 هزار تومان در کار نبود اصل قضیه همچنان باقی میمونه با قمه و چاقو زورگیری کردن اینها به کاهدون زدند شمایی که هی 70 تا 70 تا میکنید و میگید 70 هزار تومان و چرا اعدام من هم خیلی بیکار دیدم، خیلی بی پول دیدم ولی دلیلی برای تعرض به جان و مال و ناموس دیگران نمیشه این بیماری و علت سرقت هم اشک تمساحه همین کشور چین را ببینید اگه دزد و تجاوزگر را اعدام نکنند سنگ رو سنگ بند نمیشه امیدوارم از دزدها و متاجوزین بزرگ دریغ نکنیم فقط اعدام فقط اعدام فقط اعدام
    • بدون نام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      2 1
      احسنت
  • زهرا GB ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    3 7
    بابا بی خیال اعدام .........اما باید مجازات شوند ..........تفاوت این افراد با مفسدین اقتصادی چیست نهایت امر این است ک هر دو دزدی کردند اما فاصله از زمین تا اسمان است ....چه چیز باعث می شود که افراد دزد و قاتل شوند .ایا در رفاه اقتصادی کسی دست به دزدی زده است.بیایید برای یکبار فقط یکبار صورت مساله را پاک نکنیم و ریشه یابی کنید............................
    • بدون نام IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      3 1
      همچین آدمی با قمه بیاد جلوت یه خط بکشه رو صورتت زندگیت رو امنیتت رو همون یه ذره خیال آرومت رو ببره، بازم میگی مفسد اقتصادی؟؟؟ به ولله نه!
  • فغان پور گنجی IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    2 0
    به نام خدا در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبریست.افرادی که از ناموس و امنیت مردم وکشور دفاع می کنند مگر بین 18تا20 سال بیشتر دارند؟بین دزدی و امنیت روحی وروانی و سلامت عمومی مردم باید تفاوت قایل شد. پیشنهاد می شود متناسب با عملکرد دزدان اردوگاه های معدنی/جنگلی/دامداری/کشاورزی و غیره تدارک شود و آنقدر در آن به کار وبیگاری گرفته شوند تا راه یک لقمه نان حلال و لذت بخش را بیابند. اما دریغ از مسئولی یا قانونی که " کار درمانی " را توصیه کند. فقط یاد گرفته ایم دزدان و معتادان دله دزد را که امنیت خانه ها و باغات و کارگاه های ساختمانی و ماشین و غیره را به خطر انداخته اند مدتی رادر زندان با مثل خودشان همکلاس سازیم! خدا عاقبت ما را خیر کند و از شر وسوسه های شیطان برهاند- با اراده ای قوی- انشاالله
  • شاهپور IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    7 1
    ایا چه تفاوتی بین این گونه زور گیری با بعضی پزشگان که چاقوی جراحی پول های ملیونی از بیماران بدبخت بصورت زیر میزی می گیرند هست؟؟؟......
  • محمد رضا US ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    5 2
    اصلا قصد حمایت از اینارو ندارم . ولی بنظرم اصلا نمیشه به این سادگی حکم اعدام برید ! نباید انقدر سلیقه ای برخورد بشه . اگه این کاری که اینا انجام دادن محاربست ، خوب 3 هزار میلیارد اختلاص اسمش چیه ؟ کاش برای اختلاص هم به این سرعت حکم می بریدند . بنظرم شاید اگه این همه اختلاص نشده بود این جوونا هم به این روز نمی افتادند .
  • بدون نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    1 3
    دوستان اعدام نمی شوند جهت اطلاع عموم
    • بدون نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      2 4
      اینا اعدام نشن من هم سر تا پا مسلح می کنم خودم رو که می رم بیرون ، مگه شهر هرتـــــه؟؟؟ مملکت قانــون داره...اینطوریا هم نیست که شما فکر کردید
    • رضا IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
      0 2
      البته قانون داره ولی مجری قانون درست و حسابی نداره
  • کیا IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    2 2
    اول اینکه بگم تو قران اومده جنگ با خدا... خب این رفته طرف رو چاقو زده.میدونید که حق مردم مهمتر از حق خداست.. ولی حالا من نمیدونم چطور تشخیص دادند این رفته به جنگ با خدا؟! آقا اعدام درست..ولی ریشه این کارا باید پیدا بشه.باید ببینن چرا اینا میرن سراغ این کارا؟! آیا علتش فقر نیست... حضرت علی گفتن اگه دنیای کسی تامین نباشه دینش میره... خب اینا دینشون رفته که این کارو کردند...دنیاشون تامین نبوده آیا با اعدام کردن اون 7 8 نفر حادثه تجاوز خمینی شهر ، تجاوز کم شد؟! باید برای همه اینا راهی اندیشه بشه... به نظر من علت و مسبب این کار باید از بین بره من در مورد درستی حکم اعدام اینا نظری هم ندارم.چون ممکنه نظرم خلاف دین خدا باشه خبرآنلاین لطفا چاپ بشود
    • بدون نام IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      1 2
      از 4تا 3 تاشون دارن می گن انگیزه ای نداشتیم و بخاطر رفیق و نارفیق بود__بعد شما میگی فقر؟فقر کجا بود آقاا الکی جو میدین
  • بدون نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    6 1
    اون سه هزار میلیارد تومن این 75هزار تومن! با اعدام کردن چیزی عوض نمیشه
  • بدون نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    8 1
    این بدبخت ها بد شانس بودند که فیلم شان در امد وگرنه ادم های بسیار خطرناک تر از اینها مجازات های کمتر گرفته اند
  • بدون نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    6 3
    وقتی قمه و چاقو دستشون میگیرن تنشون نمی لرزه؟؟ حمله میکنن به جان و مال و ناموس آدم تنشون نمی لرزه؟؟ وقتی قمه دستشونه گردنکشی و عربده کشی میکن تنشون نمی لرزه؟؟ حقشونه که اعدام شن چون با این کار قمه کشی و عربده کشی تن خیلی ها رو لرزوندن از شدت ترس عذاب و لعنت خدا بر این قمه کشان و عربده کشان دو چندان باد
    • بدون نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      5 1
      آمــــــیـــــن یا رب الــعالمـــیــــــــن!
  • علی IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    6 2
    دوست دارم یه بار هم که شده دادگاه بیاد و زورگیرائی که توی سر متهم ردیف اول آجر زدن یا پول متهم ردیف چهارم رو دزدیدن یا قاتلائی که با قمه بابای اون یکی رو کشتن ولی هیچکدوم جلوی دوربین نبوده رو هم پیگیری کنه.یه بار بذارن مردم درست و حسابی متوجه بشن عدالت همیشه هست نه فقط به ضرب و زور افشای فیلم...
    • بدون نام IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      4 3
      شما چه ساده ای که این زورگیرهای لعنتی هرچی می گن زود باور می کنی ، من یکی که هیچ کدوم از حرفاشون رو باور ندارم از نیروی انتظامی هم واقعا تشکر می کنم ، همین ها حکمشون با قاطعیت اعلام شه بقیه حساب کار میاد دستشون
  • نادیا IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    7 3
    شما چی میگی ( بدون نام ) مگر همه در خانواده پولدار به دنیا اومدن خیلی ها هم هستند که بدون پدرو مادر و محبت زندگی سالمی دارند اینها همش بهانه است اگر جون بیچاره رو میکشتن چی ...........اینا همهش بهانه است از تن پروی تنبلی .خدا کنه زودتر اعدامشون کنن
  • بدون نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    9 3
    هیچ گریزی نیست اینها طبق قانون باید اعدام شوند تا عزم ملی در تامین امنیت مردم به نمایش گذارده شود.ولی دوستان , باید گریست به حال این جوانان, باید گریست به حال خودمان که ماهم مقصریم همه مامسئولیم, باید به فرزندان جامعه خودمان بگرییم, بیایید فکر چاره باشیم, فکر دیگر ,چاره دیگر , واقعا مشکل کجاست؟
    • بدون نام IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      6 1
      اینو باید از اون افغانیه پرسید که کشورش رو تو اون وضع ول کرد و واسه کار اومد ایران___کار کرد و کار کرد و پول فرستاد واسه خانواده اش
  • مازیار IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
    0 1
    چرا تو همه کامنتها " اختلاس" رو نوشتن " اختلاص " ؟
  • ع ق IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
    2 0
    با توجه به این که سن وسال کمی دارند اگر واقعا پشیمان هستند از قاضی محترم می خواهم فرصتی دیگر به انها بدهد شاید تاثیرش از اعدام بیشتر باشد نظر من به عنوان یکمادر این است صلاح کار خویش خسروان دانند.
  • بی نام IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
    1 2
    اونایی که میگن اعدام نکنید و باشون برخورد نکنید خودشان را جایی آن کسی بگذارند که ازش زورگیری شده .آقای روشنفکر اگر به خانواده ات تعرض کنند باز هم میگویی ببخشیدشان؟انصاف داشته باش .
    • بدون نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
      1 0
      دوست عزیز من خودم کسی هستم که از من زورگیری شده ، بحث بخشش نیست بحث حکم اعدامه! ضمن اینکه اینا اعدام میشن بدون اینکه تلاشی برای کاهش زمینه های جرم توسط مسئولین صورت بگیره!
  • بدون نام CN ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
    2 1
    مجازات بايد متناسب با جرم با شد نمي شود هر كس را به هر بهانه اي اعدام كرد جان انسان ارزان نيست كه به راحتي دستور سلب ان را صادر كرد . قضاوت هم شغل ساده اي نيست و نبايد در صدور حكم منفعل شد .دين اسلام دين كاملي است و براي هر جرمي حكمي دارد .ما چرا به اين حكم توجه نمي كنيم ( سارق بايد دستش قطع گردد) به نظر شمااگر به جاي صدور حكم اعدام قاضي قطع انگشتان دست سارقين را صادر مي كرد بهتر نبور؟ هم ديگران منتبه مي شدند و هم انها به نسبت جرمشان متنبه.فرصت تلاش براي زندگي سالم هم از انها سلب نمي شد.اين نظر شخصي من است و قاضي بي عيب خداوند رحمن.
  • maysam IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
    1 0
    ولی تو یه تجریه شخصی وقتی چندتا ازهمین ارازل و اوباش مزاحم زنم میشدن زندگی رو برام سیاه کرده بودن ارامش و اسایش نداشتم نمیدونید چه عذابی بهم دادن از تهدید گرفته تا مزاحمت تنها خانواده من نبود خیلی های دیگه هم بودم اصلا حرف حساب سرشون نمیشد خ
  • بدون نام EU ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
    0 1
    ما میگیم اعدام ولی درد جامعه این نیست
  • بدون نام EU ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
    1 1
    باید اینقدر از جوونای ایرانی حمایت کنیم وکارهای سخت ومسئولیتهای بزرگ بهشون بدیم تا این اتفاقها نیفتد که جلوی همه شما سرخورده بشن
  • رضا IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
    2 0
    عجب حرفی زده این متهم آخریه! واقعا راست گفته عمرا گیر بیافتن اینا مجرمای حرفه ای نبدن که به این سادگی گیر افتادن، اگه حرفه ای بودن یا صورتشون رو می پو شوندن یا جلو دوربین زورگیری نمی کردن. چند وقت پیش جلوی درب دانشگاه درب صندوق عقب ماشینم رو باز کردن لپ تاپ م رو دزدیدن. وقتی رفته بودم آگاهی افسر گفت اگه ماشینت رو می دزدیدن زودتر پیدا می شد!!!!! این حرف یعنی چی ؟ یعنی همون حرف که متهم ردیف چهارم گفت: عمرا گیر بیافتن