نمایش «تل/ضحاک»کار مشترک گروه تئاتر دن کیشوت(ایران) و گروه مس اند فیبر(سوئیس)در بخش بین‌الملل سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی گروه تئاتر دن کیشوت، این نمایش در سال 2012 به مناسبت سالگرد ویلهلم تل با تبادل دو اسطوره ایرانی و سوئیسی و با تهیه کنندگی کمپانی مس اند فیبر در دو بخش تولید شده است.
دربخش اول این اجرا گروه دن کیشوت بر روی اسطوره سوئیسی ویلهلم تل کار کرده و روش و نگاه خود از این اسطوره سوئیسی را به روی صحنه برده است. در بخش «تل» نسیم احمدپور عنوان نویسنده و دراماتورژ و علی اصغر دشتی به عنوان کارگردان با پروژه همکاری داشته‌ند.
همچنین در بخش «ضحاک» گروه مس اند فیبر به نویسندگی بریجیت هلبلینگ و کارگردانی نیکلاوس هلبلینگ و دراماتورژی آیدین عالی‌نژاداین اسطوره ایرانی و برگرفته از شاهنامه فردوسی را به روی صحنه برده‌اند.
 
 
در این پروژه مشترک فرشاد فزونی، مارتین گانتِنباین وسیلوان یِگِر، به عنوان آهنگساز،مژگان عیوضی و آنیا هِرتکُرن به عنوان طراح لباس،علی اصغر دشتی و آنیا هِرتکُرن به عنوان طراح صحنه همکاری دارند.
 
 
بازیگران «تل/ضحاک»عبارتند از:رامین سیار دشتی،فربد فرهنگ،مینا درودیان،آرش بزرگ زاده،عباس حبیبی،سیلوِستر فون هوسلین،نیکُل اشتاینر،مارایکه زِدل، دومینیک مولر و داوید بِرگِر. دیگر عوامل این اجرا عبارتند از: شهاب انوشا و کاتارینا ویس؛ دستیاران کارگردان ، پتِر اَفِنتِرانگِر (مدیریت فنی)،بیورن زالتسِر(طراح نور) مایک هازلِر(صدا).
 
گفتنی است نمایش «تل/ضحاک»تابستان 2012 با پشت سرگذاشتن تمرینات مشترک دو گروه ایرانی و سوئیسی در کشور سوئیس در شهر آلتدورف 10 اجرا و در فستیوال اشپیکتاکل زوریخ 3 اجرا داشته است.
57244

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =