پایگاه داده springer ازطریق ip های تعریف شده واحد ها قابل دستیابی است، این پاسخ دانشگاه آزاد اسلامی به خواننده ای است که عنوان داشته بود که این سایت برای دانشجویان دانشگاه آزاد(علوم تحقیقات) قابل دسترس نیست.

یکی ازخوانندگان نوشته بود:«چندی پیش متذکرشدم که دسترسی به سایت های علمی غیررایگانی مثل sciencedirect برای دانشجویان دانشگاه آزاد(علوم تحقیقات) عملی نیست. پس از پیگیری شما درجوابیه ای دانشگاه مدعی شده بودند که سایت های دیگری نظیر springer نیزقابل دسترس است. بازهم متذکر می شوم که متاسفانه این ادعا خلاف واقع است و علیرغم پیگیری های زیاد کسی پاسخگوی ما دانشجویان محتاج به منابع علمی نیست!»
دانشگاه آزاد اسلامی در جوابیه ای نوشت:
پایگاه داده springer از طریق ip های تعریف شده و از طریق کامپیوترهای متصل به شبکه های واحد قابل دسترس می باشد. با توجه به تعداد بالای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید این واحد تنها دانشجویان مقطع دکترا و اعضای هیات علمی که درخواست اعتبار نمایند از محل هایی غیر از دانشگاه نیز می توانند به این سایت متصل شوند.
لازم به ذکر است مجهز بودن دانشکده ها و مراکز اداری به سیستم wireless (بی سیم) این امکان را برای کلیه محققین بوجود آورده است که از اطلاعات آن سایت بهره مند گردند.
همچنین متقاضیان می توانند به پایگاه داده هایی نظیر  springer، DOAJ و CABI از طریق وب سایت di.iau.ac.ir دسترسی یابند. در این سایت امکان دانلود مقالات به صورت کامل وجود دارد.

 

45235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 269670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجوی دکتری علوم و تحقیقات IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    34 2
    لازم بذکره با توجه به مبلغ بیش از 5-6 میلیون تومان بابت هر ترم دانشگاه از ارایه کمترین نیازهای دانشجویان دکتری یعنی منابع مقاله و کتب فنی دریغ میکنه . تنها به دانشجویان دکتری به عنوان کیسه های پول نگاه میکنه. آقایون زحمت میکشن کلاس درس و استاد را آماده می کنند برای دو یا سه ترم تهیه میکنند بعد هم معلوم نیست بابت چه خدماتی در ترمهای پروژه 8 تا 10 میلیون میگیرن. دریغ از اتاقی برای دانشجویان دکتری ، سایت مناسب آزمایشگاه و امکانات خوابگاهی و حداقلهایی مثل منابع اطلاعاتی و مقالات مورد نیاز. جالبه که با وجود 2 سال پیگیری ما دانشجویان دکتری و ارشد ، دریغ از منابع اطلاعاتی مثل science direct و ieee و johnwiley . نکته اینکه springer از منابع علمی با رده علمی پایین در تزهای دکتری به حساب میاد .
  • بدون نام IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    3 2
    http://dl.iau.ac.ir/ آدرس درست
  • بدون نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    8 0
    با شهريه هاي زيادي كه دانشگاه آزاد از دانشجويان دكترا مي گيرد واقعاً دريغ از حداقل امكانات!!! دانشگاه آزاد، دانشجويان دكترا را صرفا چكهاي تضميني مي بيند كه بايد به موقع نقد شوند!!
  • بدون نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    7 0
    لطفا این قضیه رو پیگیری کنید من هم کلی پول پروژه دادم اما برای تهیه ی مقالات کلی بدبختی کشیدم از ما که گذشت اما بقیه را دریابید
  • بدون نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    8 0
    دیگه این جزو ابتدایی ترین چیزهاست با وجود پردیس های علوم و تحقیقات که مثل قارچ همه جا دراومدن و معلوم نیست از کجا مجوز گرفتن کمترین امکانات تامین مقاله هستش
  • یاسر امیری EU ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    6 0
    بنده دبیر انجمن علمی مهندسی ومدیریت ساخت دانشگاه علوم وتحقیقات هستم.متاسفانه ایرادات در سیستم آموزش عالی کشور ومخصوصا برای دانشجویان آزاد بسیار زیاد است.حرف هم برای گفتن زیاد،یکی از اینها اینکه: پایان نامه های دانشجویی در صورتیکه مقاله علمی ازشون ایجاد نشه هیچ ارزشی ندارند جز پرکردن کتابخانه هایی که دسترسی بسیار محدودی برایشان وجود دارد،در طرف مقابل وقتی به سایت بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا وارد میشید با کمی جستجو می تونید آرشیو پایان نامه ها رو به طور کامل داشته باشید،اونها که کپی رایت خیلی براشون مهمه درسترسی آزاد دارن میزارن وما که همه چیمون تقلبیه فقط محدودیت ایجاد می کنیم.کسی که در ایران بخواد پایان نامه کار کنه باید چرخ رو از اول اختراع کنه،
  • بدون نام EU ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    5 0
    روابط بین دانشگاه ها مخصوصا دولتی وآزاد بسیار ضعیف خدوشه.متاسفانه این فقط برای آزادی ها بد نیست چون پایان نامه ای که دانشجوی دانشگاه تهران کار کرده وقتی اگر آزادی دسترسی بهش باشه نهایتن در طی 1 سال 10نفر (خیلی دست بالا) علاقه دارند اون رو بخونند ،وحالا با این محدودیت ها 1 نفر هم نمیتونه اون رو بخونه به چه کاری میاد؟ به این میگن تولید علم؟دانش در ایران مثل اقیانوسیه با یه بند انگشت عمق. حالا دانشگاه آزاد که دیگه نگو،علوم وتحقیقات تهران که سرآمدشون هست واقعا در تهیه منابع علمی فاجعه بار عمل می کنه.آقایون دانشجو(3 برادر) تمام کرسی های دانشگاهی رو در دست دارند ولی دریغ از یک توافق نامه در جهت یکپارچه سازی تحقیقات علمی،در جهت دسترسی بیشتر وهمکاری بیشتر دانشجویان تحصیلات تکمیلی. .........
  • محمد IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    3 2
    پیرانشهر بر اثر بارش برف حدود 1 متری دچار بحران شده است. امروز 5 روز است که هنوز مشکل برق حل نشده است. آیا دولت از عهده بر طرف کردن مشکل برق یک شهر بر نمی آید. آیا دولت نمی تواند راههای روستایی را بعد از 5 روز باز کند؟
    • بدون نام IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
      4 1
      بفرمایید ارتباط این نظر با مسئله منابع علمی - دانشگاهی چی بود؟؟
  • بدون نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
    2 1
    کی میگه springer از منابع علمی با رده علمی پایین در تزهای دکتری بحساب میاد!!!!!!!!!!!!! بعضی از ژورنالهای تحت springer دارای IF بالای 1 هستند