بر اساس گفته های معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعتقاد دارد باید روشی را طراحی کنیم که قیمت خودرو در بازار با قیمت محاسباتی حداقل اختلاف را داشته باشد.

« محسن صالحي نيا»، معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنعت، معدن و تجارت، در یک نشست خبري با اشاره به اقدامات اين وزارتخانه در زمينه كاهش آلايندگي هوا و توجه به استانداردهاي زيست محيطي افزود: روزانه حدود 5 ميليون ليتر گازوئيل و 11 ميليون ليتر بنزين در كشور مصرف مي شود كه آلايندگي هايي را به همراه دارد ضمن اينكه آلايندگي و سوخت ناشي از مصارف خانگي و صنعتي نيز حدود 45 ليتر است.

بخش هایی از مهم ترین اظهارات معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه آمده است:

*در حال حاضر هيچ واحد صنعتي مخرب لايه ازون وجود ندارد.

*يك ميليون و 300 هزار دستگاه خودرو فرسوده تا به امروز از رده خارج شده است. بايد 350 تا 400 هزار دستگاه خودرو فرسوده در هر سال نوسازي شود كه براي تحقق اين امر نيازمند تسهيلات بانكي سهل الوصول براي متقاضيان هستيم.

*تاكنون 2 ميليون 200 هزار دستگاه خودرو گاز سوز در كشور توليد شده كه حدود 21 درصد توليدات شركت‌هاي خودروساز را شامل مي‌شود.
*از اواخر امسال يا اوايل سال آينده توزيع سوخت با استاندارد يورو 4 در 8 كلان شهر آغاز مي‌شود و انتهاي سال 92 نيز تا 80 درصد كشور تحت پوشش توزيع سوخت با استاندارد يورو 4 قرار مي گيرند.

*شرايط مناسب براي توليد خودرو با استاندارد يورو 4 زماني فراهم مي شود كه امكان توزيع سراسري سوخت با اين استاندارد وجود داشته باشد.

*بيش از 80 درصد خودروهاي توليدي كشور در حد توليد نمونه و يا دريافت تاييديه از مركز تست در زمينه استاندارد يورو 4 اقدام كرده‌اند كه برخي از آنها نيز اين موضوع را در چرخه توليد انبوه قرار داده‌اند.

* از اوايل سال آينده برنامه مدوني در ارتباط با عرضه خودرو با استاندارد يورو 4 تدوين خواهد شد. ضمن اينكه طبق رايزني ها ي انجام شده با مسئولان وزارت نفت ،گازوئيل با آلايندگي 10 پي‌پي‌ام و يا پايين تر براي خودروهاي ديزلي توزيع خواهد شد.

*طي 9 ماهه اخير 670 هزار دستگاه در گروههاي خودرو سازي توليد شده است كه نسبت به سال قبل با روند 45 درصدي كاهش توليد مواجهيم كه اين روند در بخش خودروهاي سنگين بيشتر از سواري بوده است.

*با وجود محدوديتهاي مبتلا به صنعت خودرو به لحاظ تامين مواد اوليه وارداتي ، مشكلات تامني نقدينگي و ... از ابتداي ديماه تمهيداتي پيش بيني شده كه شركتهاي خودروساز افزايش توليد داشته باشند.

*ايران خودرو روزانه 2 هزار و سايپا روزانه 1700 دستگاه خودرو توليد خواهند كرد كه در قياس با عدد 4500 دستگاه خودرو سال قبل هنوز هم 20 درصد كاهش نشان مي دهد.

*با توجه به اينكه عرضه مواد اوليه و برخي قطعات خودرويي بر اساس نرخ بين المللي ، با محاسبه مبناي دلار مبادلاتي است ، منطقي است كه سازمان حمايت در محاسباتش نيزمبنا را مبناي محاسباتي قرار دهد و بايد روشي را طراحي كنيم كه قيمت خودرو در بازار با قيمت محاسباتي حداقل اختلاف را داشته باشد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =