ایرنا نوشت:

مدیرکل صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از تصمیمات جدید کارگروه فولاد برای تحریک تقاضا و افزایش واردات فولاد خام خبر داد.

ˈشهرام میرآخورلوˈروز چهارشنبه در نشستی خبری درخصوص تصمیمات جدید کارگروه فولاد برای تحریک تقاضا و افزایش واردات عنوان داشت ، براساس این تصمیمات، کاهش آورده متقاضی، عرضه در یاردهای کمتر و ارائه محصول براساس نیاز مشتری صورت خواهد گرفت.
وی بیان کرد: تا پیش از تصمیم کارگروه قرار براین بود که 100 درصد وجه محصول خریداری شده از سوی خریدار به بورس کالا پرداخت شود اما هم اکنون این رقم تقلیل پیدا کرده است تا تحریک تقاضا صورت گیرد.
این مقام مسئول در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اظهارداشت: مجموعه تمهیدات صورت گرفته شرایطی را فراهم می کند تا از فروردین ماه 92 که زمان اوج گیری تقاضا در بازار است بتوان به تامین بازار پرداخت.
میرآخورلو تصریح کرد: قیمت های داخلی پایین تر از قیمت های جهانی است و نیازی به ورود فولاد به کشور نیست و از سوی دیگر واردکنندگان انگیزه ای برای واردات کالا نداشته اند.
وی ادامه داد: حدود 45 درصد نیاز داخلی کشور از طریق واردات تامین می شود که متاسفانه به دلیل نبود تقاضا و عدم صرفه اقتصادی برای وارد کنندگان واردات فولاد به کندی صورت گرفته و رکود در بازار ایجاد شده است.
وی گفت:طی هشت ماه نخست سال جاری واردات 4،5 میلیون تن فولاد پیش بینی شده بود که طی این مدت 2،5 میلیون تن واردات صورت گرفته است.
3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =