روز نوزدهم دی ماه ، پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری بخشی از سخنان ایشان را در دیدار مردم قم به شرح زیر منتشر کرد:

"حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مانع‌تراشی در راه حضور پرشور و همگانی مردم در انتخابات را هدف ملموس دشمنان برشمردند و افزودند: همه، حتی کسانی که ممکن است از سر دلسوزی درباره‌ی انتخابات توصیه‌های عمومی کنند، حواسشان باشد که به این مقصود دشمن کمک نکنند.
ایشان با انتقاد از برخی که مکرراً می‌گویند انتخابات باید آزاد برگزار شود، افزودند: معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد. مگر بیش از سی انتخابات سه دهه‌ی اخیر آزاد نبوده است؟ در کدام کشور انتخابات از ایران آزادتر است؟ مراقب باشید این حرف‌های شما مردم را از انتخابات مأیوس نکند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه‌ی بیان روش‌هایی که به تحقق هدف دشمن در انتخابات کمک می‌کند، خاطرنشان کردند: در کدام کشور درباره‌ی صلاحیت‌ها، ملاحظات لازم اعمال نمی‌شود؟ چرا این‌قدر بر این مسأله تکیه و تلاش می‌کنید در ذهن مردم این تصور به وجود بیاید که شرکت در انتخابات فایده ندارد؟
رهبر انقلاب به اشخاصی که خواسته یا ناخواسته در این چهارچوب حرکت می‌کنند، تأکید کردند: مبادا دچار غفلت شوید و جدول مورد نظر دشمن را پر کنید.
ایشان با انتقاد از کسانی که سعی می‌کنند به مردم تلقین کنند که انتخابات سلامت لازم را ندارد، این‌گونه رفتارها و سخنان را از دیگر روش‌هایی برشمردند که به تحقق اهداف دولت‌های مستکبر کمک می‌کند..."


شخصیتها و افراد متعددی در باره بیانات رهبر عزیز انقلاب ، اظهار نظر کردند که برخی از آنها را می خوانید:

 *حجت الاسلام والمسلمین احمد علم الهدی:انتخابات آزاد یعنی دزدها، راهزن‌ها، رانت‌خوارها و جاسوسان انگلیس بیایند خودشان را در بین مسئولان جای دهند و بعد از رسیدن به قدرت این ممکلت را به اربابانشان بفروشند؟...انتخابات آزاد شعار پسر شاه و مرکز کمپین آن انگلیس است.

*آیت الله جنتی:یک گردن کلفت "انتخابات آزاد" را مطرح و بقیه تکرار می کنند
*حجت الاسلام مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان : افرادی که شایعه انتخابات آزاد را بر سر زبان‌ها انداخته‌اند تنها هدف‌شان برگرداندن کشور به دوران طاغوت و خیانت به اسلام و مردم است.
*حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز:همزمانی مطرح شدن موضوع «انتخابات آزاد» از سوی برخی ها در کشور، با مواضع آمریکا، اسرائیل، فرزند شاه مخلوع و سایر دشمنان این نظام، نشان می‌دهد کسانی که این‌چنین موضع می‌گیرند در زمین دشمن بازی می‌کنند.

*حجت الاسلام رضایی امام جمعه بیرجند: کسانی که بحث انتخابات آزاد را مطرح و از آن حمایت می کنند، کینه عمیقی از ولایت فقیه و امام زمان(ع) دارند.

*حجت الاسلام جعفر شجونی:مطرح‌کنندگان بحث انتخابات آزاد  "وطن فروش و خائن" اند.
*حجت الاسلام مهدی طائب: طراحان انتخابات آزاد دست‌شان با سازمان سیا در یک کاسه است.

                                                                                             ***
 آنچه را که خواندید یک بار دیگر بخوانید. ملاحظه می کنید بیانات رهبر معظم انقلاب در عین برخورداری از قاطعیت، از ادبیاتی فخیم،استوار و محترم برخوردار است. آیا بزرگوارانی که در باره بیانات معظم له اظهارنظر کرده اند و قطعا در پیروی شان از ولایت فقیه، تردید وجود ندارد، بر خود لازم نمی دانند در نحوه سخن گفتن نیز به ایشان تاسی کنند؟ آیا آنها نگران نیستند به خاطر ادبیات شان، تاثیرگذاری حرف خود را کاهش دهند؟ و از آن بالاتر، احتمال نمی دهند به خاطر "دفاع بد" از مواضع مقام معظم رهبری در حق ایشان جفا می کنند؟

                                                                                             ***

برخی بزرگواران نیز البته با ادبیات برگرفته از منش رهبر انقلاب ، از مواضع اخیر معظم له حمایت کرده اند که مراجعه به آنها نشان می دهد اتخاذ مشی مودب و معتدل (و به تعبیر قرآنی اش:جدال احسن) چقدر ارزشمندتر و مفیدتر است.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    21 43
    خب باید یک فرقی باشه یا نه؟ هر کس به اندازه قامت خودش صحبت میکنه و به اندازه طبع خودش قیاس رهبری با اینا قیاس مع الفارق هست .
    • 4168 IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
      0 0
      هرکس به قدر فهمش، فهمید مدعا را.
  • رضا IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    15 33
    احسنت
  • سرباز صفر نظام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    6 45
    امان از راکبین فتنه ! خوب رهبری بزرگوار فصل الخطابی را در مورد کلید واژه انتخابات آزاد فرمودند که الحق و به موقع و البته همه فهم بود و آنهایی که باید این پیام را دریافت می کردند کردند و البته با جان و دل ، همه می دانند که چه کسانی این واژه را به کار بردند حال آگاهانه یا در اثر غفلت اکثرشان بر فصل الخطاب بودن سخنان رهبری سخن گفته اند و می گویند بعضی این وسط به دنبال چه هستید الله اعلم .
  • بدون نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    43 5
    مولا علي (ع) می فرماید: آدمي به گفتارش سنجيده مي شود و به رفتارش ارزيابي مي گردد ، چيزي بگو که کفه سخنت سنگين شود و کاري کن که قيمت رفتارت بالا رود. الحديث جلد 1 صفحه 19
  • k.j IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    11 26
    انصافاً تعبیر خبر آنلاین بسیار محترمانه درست و منطقی بود اما من اگه به جای خبر آنلاین باشم یه پرینت از اون می گیرم و برای سایر گویندگان می فرستم البته بهتر است فرمایشات مقام معظم رهبری هم پیوست باشد و نکات ارزنده آن مشخص(برجسته و معلوم) باشد
  • همایون IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    27 10
    زیبا بود، یادم میاد امام هرگز لفظ سخیفی حتی در مورد دشمنان اسهفاده نمیکردند، الفاظی مانند "آقای بگین، آقای ریگان، و....... "،آقای بگین هم برای ما اسلام شناس شده است..."
  • سایت خبری لمون پرس IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    6 24
    مطلب جالبی بود. در سایت لمون پرس بازنشر شد
  • بدون نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    24 2
    بسيار عالي نظر بنده هم همین بوده که باید دقت کرد خطاب چگونه باشد ممکن است والاترین حرف ها با ضعف یا بد جلوه دادن آن به محاق فراموشی یا حتی موجب تنفر شنونده و اعراض او شود و بر عکس ممکن است حرف هایی که شاید با زهر هم آمیخته باشد چنانچه با مدارا و محبت گفته شود تاثیر گذار باشد. خلاصه کلام اینکه امام علی می فرمایند "المرء مخبوء تحت لسانه" آدمی (شخصیت آدمی) زیر زبانش نهفته است. یعنی با حرف زدن شخصیت انسان بر ملا می شود و خصوصیات آن نمایان می گردد.
  • بدون نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    6 5
    موضع گیری این شخصیتها باعث میشود عده ای در انتخابات شرکت نکنند و این همان بخش از سخنان رهبری است که میفرماید مراقب باشید این حرفهای شما مردم را از انتخابات مایوس نکند و اینگونه سخن گفتن کم عیب تر از بیان کردن انتخابات ازاد نیست بلکه بمراتب بدتر است
  • بدون نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    0 0
    آقای همایون صحبت های امام در مواقع خاصی را میتوان با سخنان دیگر مقامات مشابه دانست،آنجا که می فرمایند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.اسرائیل غده سرطانی است و ... نظر شخصی من این است که امام با آن طبع لطیف دربند اصطلاحات فاخر و ... نبود.اما مقام معظم رهبری با دور اندیشی و وقار چارچوب سخنان خود را متناسب با ادبیات فاخر تنظیم می کنند.
  • سعید IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    1 0
    سلام به نظرم اگه حرف های اون عزیزان را هم کامل می آوردید و می نوشتید یا ارجاع می دادین می شد درک بهتری از واقعیت این مطالب که بیان کردید پیدا کرد با تشکر