جمعه 13 بهمن 1391 - 20:40:00 چاپ

احمدی نژاد هرگز رئیس جمهور نمی شود

وبلاگ > موسوی، سیدعبدالجواد - آقای احمدی نژاد در مراسم اختتامیه سی ویکمین جشنواره تئاترفجر حرف هایی زدند که بسیار قابل توجه بود اما به هیچ وجه حرف های یک رئیس جمهور نبود. حرف های یک منتقد نو ظهور بود که در سودای تکیه زدن برکرسی ریاست جمهوری سر از پا نمی شناسد. البته به حکم " انظر الی ما قال ولا تنظر الی من قال" می توان این حرف ها را شنید ومنصفانه در باره درستی یا نا درستی آن ها حرف زد

اما نباید از "کلمته الحق یراد بها البا طل" نیز غافل شد. منظورم این نیست که خدای ناکرده آقای  رئیس جمهور قصد باطلی دارند. خیر. نیت خوانی نمی کنم. فقط می گویم به سخن اهل سیاست کمی دقیق تر باید نگریست. در سخن اهل سیاست  قصد و غرض گوینده اصل و اساس ماجراست  و آن جا که پای اغراض در میان است هرچه هست خبری از هنر در میان نیست  که  فرمود : چون غرض آمد هنر پوشیده شد. آقای احمدی در این هفت سال و خورده ای هیچ وقت در مقام یک مدیر اجرائی سخن نگفت. یا در مقام اپوزسیونی رادیکال صدر و ذیل مملکت را به باد انتقاد گرفت، یا در جایگاه  یک مظلوم و قربانی سیاسی  آه وناله سر داد و ترحم طرفدارانش را برانگیخت ، و یا مثل یک سیا ستمدار تازه کار و عصبانی  مدام رقبایش را به افشاگری تهدید کرد. گاهی اوقات هم همانند یک شاعر رمانتیک  برای مردم ایران  فقط چیزهای خوب آرزوکرد، آرزوهایی که البته کودکان هم می دانستند محقق شدنشان  فقط  شاید در خواب امکان پذیر باشد. غرض این که آقای احمدی نژاد تا به امروز در مقام  یک  مدیر اجرایی مسئولیت پذیر ظاهر نشده است. این رفتار البته  در سال های نخست ریاست جمهوری ایشان  تا حدودی طبیعی بود. به هر حال ایشان تجربه چندانی در پست های خیلی مهم اجرایی نداشت. اما حالا اوضاع  خیلی  فرق می کند. دومین دوره ریاست جمهوری ایشان به زودی پایان می گیرد. اما آقای احمدی نژاد انگاری کاندیدای ریاست جمهوری است و نه رئیس جمهور. چرا؟ آیا ایشان در این دو دوره اختیارات یک رئیس جمهور را نداشتند؟ آیا در تمامی این سال ها نگران  از دست رفتن قدرت در دوره های بعدی بوده اند؟ آیا با این حرف ها می خواهند از خودشان سلب مسئولیت کنند؟ نمی دا نم . اما این را می دانم که پاسخ این پرسش ها هرچه باشد رفتار غیر حرفه ای آقای احمدی نژادرا توجیه  نمی کند.  آقای احمدی نژاد از کره مریخ که نیامده بود، در همین سرزمین می زیست و اقتضائات کار اجرایی را کما بیش می دانست. پس باید دیر یا زود پاسخ گوی عملکرد هشت ساله اش  باشد.
 

23 دیدگاه
  • رضا
    جمعه 13 بهمن 1391 - 21:38:44
    پاسخ
    143 24

    قربون دهنت برم من من من

  • مهران
    جمعه 13 بهمن 1391 - 21:39:33
    پاسخ
    91 30

    این جغله کیه دارید بزرگش می کنید ؟!!!!

  • بدون نام
    جمعه 13 بهمن 1391 - 22:30:31
    پاسخ
    160 16

    نگین ترو خدا. چرا نمی شه هنوز یکی دوجای مملکت هنوز سرپاست حیفه خراب نشه ویران نشه... نگین... بازهم زئیس جمهور بشه خیلی خوبه

  • بدون نام
    جمعه 13 بهمن 1391 - 23:28:26
    پاسخ
    94 17

    آفرین موافقم با نویسنده

  • منصور
    جمعه 13 بهمن 1391 - 23:31:39
    پاسخ
    71 5

    مگه بقیه افراد باسخگو هستند همشان همین است وبس دراین بازار اشفته وا نفسا که همه دارند له ولورده میشوند کسی هم هست که باسخی بدهد اول واخر دلال بازی و ارتعشائ و ذزدی نمونه بارز ان اشفته بازار اتو مبیل که قیمتش سر به فلک زده مگر اتفاقی هم افتاده

  • بدون نام
    شنبه 14 بهمن 1391 - 00:00:05
    پاسخ
    62 7

    ديگه داريم عادت ميكنيم،حيفه، هيچ بدي نرفته كه بهتري بياد.

  • بنده خدا
    شنبه 14 بهمن 1391 - 00:12:13
    پاسخ
    9 58

    خبرآنلاینی واقعا قالتاقی !!! این بنده خدا گفته نمی تونه و نمی خواد ! باز دوباره تو حدس زدی که سرآپا نمی شناسه !!!! بابا تو دیگه کی هستی !!! راستی از همکاران شما بی بی سی چی درنیامد !!! چون دوستان تابناکی شما که کانلا زنگی بودند ....

    • احسان
      دوشنبه 16 بهمن 1391 - 01:34:59
      7 1

      معلومه اینقدر عجله برای ناسزا گویی داشتید که متن را نخواندید. عزیز من کسی نگفت ایشان می خواهد رئیس جمهور باشد. گفته شده رفتار ایشان مثل کسانی است که تازه می خواهند رئیس جمهور بشوند نه یک رئیسی که در پایان دوره دوم ریاستش است.

  • بدون نام
    شنبه 14 بهمن 1391 - 00:18:35
    پاسخ
    47 10

    ایشان (احمدی نژاد) در ضمن حفظ سمت و اختیارات رئیس جمهور پاسخگو نبوده حالا انتظار دارید که پس از اتمام دوره هشت ساله پاسخگو و مسوول باشد؟

  • میلاد
    شنبه 14 بهمن 1391 - 00:58:11
    پاسخ
    14 118

    آخه تورو ( نویسنده ) چه به این غلطا که بخای درباره دکتر احمدی نژاد نظر بدی . برای سایتتون هم متاسفم که همچین عتیقه هایی مطلب مینویسن

    • بدون نام
      شنبه 14 بهمن 1391 - 01:25:53
      39 6

      آخه پسر (میلاد گلمرادی ) ، تو که با یک جستجوی ساده تو اینترنت معلومه متولد 1371 هستی و سنت به هیچی قد نمی ده و کله ات هم پر باد و احتمالا دستت هم توی جیب بابات، برای چی باید در مورد یک مساله به این مهمی نظر بدی و به نویسنده هم توهین کنی؟؟

    • بدون نام
      شنبه 14 بهمن 1391 - 03:35:15
      29 2

      ادب مرد به زدولت اوست

    • بدون نام
      شنبه 14 بهمن 1391 - 15:15:53
      14 2

      ما هم برای شما متاسفیم

    • بدون نام
      یکشنبه 15 بهمن 1391 - 12:27:00
      9 3

      عزيزم لالا كن

  • بدون نام
    شنبه 14 بهمن 1391 - 01:32:29
    پاسخ
    6 11

    این کیه دیگه؟

  • بدون نام
    شنبه 14 بهمن 1391 - 03:12:32
    پاسخ
    12 1

    در سال 88 نظر ا این طوری نبود که

  • بدون نام
    شنبه 14 بهمن 1391 - 06:07:58
    پاسخ
    9 51

    توده ی مردم طرفدار دکتر احمدی نژاد هستند و مردم تهران و چند کلانشهر دیگر نمیتوانند به تنهایی برای ایران اسلامی تصمیم بگیرند.

  • احسان
    شنبه 14 بهمن 1391 - 06:31:47
    پاسخ
    9 25

    برو شیرتو بخور عزیز جان؛خودتو بتونی مدیریت کنی من شاخ درمیارم؛لطفا در حد خودت حرف بزن کوچولو

  • بدون نام
    شنبه 14 بهمن 1391 - 13:21:10
    پاسخ
    8 38

    این اظهار نظر اقای نویسنده در بازار پشم فروشی به اندازه یک ریال هم نمی ارزه حرفهای کنده تر از خودش میزنه نظر شخصی خودش رابا سیاست قاطی کرده هنوز دهانش بوی شیر میده افتاد توی سیاست چرند وپرند میگه

  • صابر
    شنبه 14 بهمن 1391 - 13:41:08
    پاسخ
    9 3

    حرف قرص از بچه بپرس

  • مهران
    شنبه 14 بهمن 1391 - 17:32:37
    پاسخ
    6 2

    قربونت برم داداش کی پاسگو هست که ایشون نیست.انهایی ملیاردها پول بی زبون این مردم بردن وتوکانادا وکشورهای اروپایی حالشو میبرن مگه پاسخ دادن.نگران نباش داداش.

  • بهنام صادقی
    یکشنبه 15 بهمن 1391 - 01:03:44
    پاسخ
    5 2

    با نظر ایشان موافقم . در دنیای ساست و امور اجرائی حکومت شاید بعضی از خصایل مثل شهامت ، صداقت در عمل . اراده سود رسانی به دیگران لازم باشد ولی نمیتوان شمه سیاسی را در نظر نگرفت .

  • هموطن
    دوشنبه 16 بهمن 1391 - 02:54:05
    پاسخ
    2 1

    متولد بهمن 57هستم،دلم برای هم نسلای خودم میسوزه تا بود که کودکیمان در جنگ ترس از موشک باران و صف های کوپن و...سوخت شد حالا هم گرانی تحریم کرایه خانه قسطو...داره سوخت میشه چیزی که از همه بیشتر آزارم میده جواب درست درمونیه که ندارم به درخواست های کودکم بدم خدایا این استرس کی تمام میشه

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700