کتاب «بهشت جوانان» با عنوان فرعی «آنچه باید یک زن و مرد بدانند» با تألیف حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله محمدی‌نیا برای سی و دومین بار منتشر شد.

نویسنده در کتاب «بهشت جوانان» نخست مسائل اجتماعی و اخلاقی مربوط به زنان و مردان را شرح می‌دهد و سپس رهنمودهایی برای رفع این مسائل فراهم می‌آورد. فارس گزارشي درباره اين كتاب منتشر كرده كه در ادامه گزيده اي از آن را مي خوانيد:

کتاب «بهشت جوانان» دارای بیست فصل و بخش‌هایی نظیر «ادب اسلامی در هنگام ورود به منزل»، «آیا سختگیری در حجاب عاقلانه است؟»، «ترویج برهنگی به نام دین»، «نظر مراجع عظیم الشأن درباره تقلید از فرهنگ بیگانه»، «عواقب ترک امر به معروف و نهی از منکر»، «وظیفه مردم در برابر گناه»، «نگاه کردن به نامحرم از نظر روانی»، «شوخی و دست دادن به نامحرم»، «ثواب اطاعت شوهر»، «سنگینی مهریه»، «ثواب تحمل و صبر در برابر شوهر» و «حربه منافقین» است.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله محمدی‌نیا نویسنده این اثر درباره کتاب «بهشت جوانان (آنچه باید یک زن و مرد بدانند)»، بیان می‌کند: دراین اثر مسائل دینی را مستدل و جذاب و با قلمی روان برای همه گروه‌های سنی بیان کرده‌ام تا مردم به ویژه قشر جوان دین را بهتر بشناسند و از فرهنگ بیگانه دوری کرده و جذب دین شوند.

به گفته وی، کتاب «بهشت جوانان» را به دلیل تهاجمی که به اسلام و حقوق زن شده، به نگارش درآوردم به نوعی که در این کتاب تلاش کردم تا به پرسش‌هایی پیرامون حقوق زن، حجاب، آثار و فواید حجاب، ضررها و زیان‌های بد حجابی، آثار ضررهای موسیقی، مطرب و لهوی، وظایف متقابل زن و مرد نسبت به یکدیگر، پاسخ داده و به آنها اشاراتی داشته باشم.

حجت‌الاسلام محمدی‌نیا معتقد است در کتاب «بهشت جوانان» تاریخچه‌ای از برخورد اقوام و ادیان دیگر نسبت به زن بیان شده است، همچنین در این اثر از اشعار مرحوم «ژولیده نیشابوری» نیز استفاده شده است.

 

در بخشی از این کتاب درباره «شوخی و دست دادن با نامحرم»، آمده است: رسول خدا (ص) فرموده‌اند: هر کس با زنی نامحرم شوخی کند برای هر کلمه که با او گفته می‌شود، هزار سال در آتش دوزخ او را زندانی می‌کنند و آن زن اگر با رضایت خود را در اختیار مرد قرار دهد و مرد او را در آغوش گیرد یا ببوسد یا تماسی برقرار سازد یا با وی بخندد و منجر به عمل خلاف شود، این زن هم مثل مرد گناهکار است و عذابش مثل او است. ولی اگر زن راضی نبود و مرد به زور مرتکب این عمل زشت شد، گناه هر دو بر مرد است.

در بخش دیگری از بیانات پیامبر اکرم (ص) آمده است: هر کس با زن نامحرمی دست دهد، روز قیامت با دست زنجیر شده به گردن محشور شود، سپس امر می‌شود تا او را به آتش ببرند.

در بخشی دیگر درباره «وظیفه بانوان هنگام رفت و آمد در بیرون از منزل» از نظر مراجع آمده است: هر کاری را که زن انجام دهد و سبب جلب نامحرم به او و باعث تحریک مرد شود، حرام است، مانند راه رفتن و خنده و سخن گفتن روزمره با نامحرم در وقت خرید و یا در محل کار و در نشست و برخاست‌ها بین اقوام نامحرم که منجر به جلب بیگانه می‌شود.

 

انتشارات «سبط اکبر (ع)» کتاب «بهشت جوانان (آنچه باید یک زن و مرد بدانند)» نوشته «حجت‌الاسلام اسدالله محمدی‌نیا» را برای سی و دومین بار در 536 صفحه و با قیمت 10هزار تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    4 0
    خیلی از جوونهای امروزی رو بکشی نهایتاً اگر منت سرمون بذارن میرن کتاب مردان مریخی زنان ونوسی رو میخونن دیگه عفت و حیا رو کنار گذاشتن. البته بخشی از این موضوع هم بخاطر سهل انگاری بزرگترها و صاحب منصب هاست که دلسوزانه به تربیت جوانها نپرداختن.