یکشنبه 31 فروردین 1393 - 13:59
+ A - یکشنبه 15 بهمن 1391 - 12:00:00 چاپ
امتیاز به مطلب 17 نفر

ماشین های ایران خودرو به روز می شود

جامعه > مشکلات مردم - این روزهادر شرایطی که روز به روز خودرو گران می شود بسیاری از مصرف کنندگان از کیفیت پایین این خودروها با قیمت بالای آن گلایه می کنند.

در همین رابطه یکی ازخوانندگان خبرآنلاین می نویسد: ایران خودرو فقط قیمت را بالا می برد پس چرا خودروسازها به فکر ارتقای خودرو نیستند در حالیکه روز به روز داره قیمت ها بالاتر می رود. خبرانلاین چرا واقعا اینگونه مسایل پیگیری نمی کنید؟
این درحالی است که مسوولان ایران خودرواز تلاش برای ارتقای سطح خودروهای تولیدی خود می گویند.
به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، موتورتوربوشارژ به صورت آپشن بر روی محصولات ایران خودرو نصب خواهد شد و علاقه مندان به خودروی پرتوان می توانند از طریق آپکو این محصول را سفارش دهند.
براساس اظهارات جواد نجم الدین ، آزمون های صحه گذاری این موتور به پایان رسیده و در حال انجام کالیبراسیون نهایی است. آزمون های دوام 400 و 500 ساعت قطعات توربوشارژ آن تا یک هفته دیگر شروع می شود.
وی افزود: آزمون های صحه گذاری موتور توربوشارژ ای. اف. 7 در آلمان انجام شده و با توجه به تغییرات شکل ناک و پیستون، منبع تامین این قطعات عوض شد.
نجم الدین ، میزان سرمایه گذاری لازم برای به تولیدرساندن این محصول را پنج تا شش میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: موتور توربوشارژ ای اف 7 در اختیار آپکو قرار می گیرد و به عنوان آپشن بر روی خودروها نصب می شود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار داشت: این نوع خودروها به صورت آزاد قیمت گذاری می شود و تا پایان امسال 50 تا 100 دستگاه خودرو با این موتور به مشتریان عرضه خواهد شدو مسوولیت تامین و تدارک کل قطعات مربوط به این خودروها بر عهده ایپکو و آپکو خواهد بود.
وی سرمایه گذاری مورد نیاز برای قالب های قطعات موتوری و توربوشارژ را بین پنج تا شش میلیارد تومان ذکر و لوله ها و اینترکولر را مهم ترین قطعات در پروژه دانست و گفت: امکان تامین قالب های مورد نیاز قطعات این پروژه در شرکت قالب های پیشرفته ایران خودرو - جی. پی. آی. وجود دارد.
شایان ذکر است موتور توربوشارژ ای اف 7 دارای 110 کیلووات توان و 215 نیوتن متر گشتاور است.
 

45/221

نظرات 20
  • بدون نام یکشنبه 15 بهمن 1391 - 13:59:13
    30 0 پاسخ به این نظر
    پژو 405 بیست و سه سال پیش خط تولیدش در اروپا متوقف شد ،چرا هنوز در ایران خودرو تولید و به قیمتی گزاف به مردم بدبخت فروخته میشود ؟؟ تا کی باید شاهد تولید پژو 405 و پراید باشیم ؟؟ این خودروها تاریخ مصرف ندارد ؟؟؟ من از وقتی یادم میاد این خودروها رو تو خیابونا دیدم
  • بدون نام یکشنبه 15 بهمن 1391 - 13:26:39
    27 1 پاسخ به این نظر
    اگر مدتی همه ما از خرید خودروهای معیوب داخلی و گران خاجی صرف نظر کنیم آیا مجبور نمیشوند خودرو ها را اصلاح و ارزان کنند ؟؟ امتحانش که ضرر ندارد .
    • ساحل دوشنبه 16 بهمن 1391 - 03:20:44
      23 0
      هروقت برنج هندی بی خاصیت رابه سیب زمینی کشاورز بیچاره ایرانی ترجیح دادیم!دردمامردم نداشتن اتحاد است که فقط به خودمان می اندیشیم نه به اینده رفتارمان!
  • بدون نام یکشنبه 15 بهمن 1391 - 15:11:14
    26 0 پاسخ به این نظر
    چگونه است كه ما جنگنده مي سازيم ولي 40 سال است كه نتوانسته ايم يك خودرو درست بسازيم . كجا رفت چند خودرو ملي
  • میلاد یکشنبه 15 بهمن 1391 - 16:54:52
    25 0 پاسخ به این نظر
    همش دروغه . مسیولین ایران خودرو اگه راست میگن بیان ماشین منو که یک ماهه از تاریخ تحویلش گذشته بدن . نه اینکه موتور توربوشارژ درست کنن.
  • بدون نام یکشنبه 15 بهمن 1391 - 13:26:39
    24 0 پاسخ به این نظر
    ما گفتیم کیفیت نه قدرت ، در این خیابانهای شلوغ و بیرون شهر تا سرعت 95 و اتوبان 120 توروبو شارژ رو سر مزارم میخوام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام یکشنبه 15 بهمن 1391 - 15:03:20
    24 0 پاسخ به این نظر
    تنها چیزی که زود به روز می شود قیمت های محصولات ایران خودرو می باشد
  • بدون نام یکشنبه 15 بهمن 1391 - 18:43:23
    22 0 پاسخ به این نظر
    والا تا اينجا كه من ديدم فقط قيمتها بروز شدند ايران خودرو اسمشو بايد بزاره روز خودرو از پس داره خودروها شو بروز ميكنه. يه دونه چراغ عوض ميكنند 10 مليون ميره رو قيمت ماشين مثل رانا قرار بود 14 تومان باشه يكدفعه شد 33 ميليون چيزي نيست فقط خودرو بروز شده با اون طراحي تاب تاييش
  • حسین یکشنبه 15 بهمن 1391 - 22:02:41
    19 1 پاسخ به این نظر
    ما کیفیت هم نخواستیم الان 21 میلیون من دارم و در به در دنبال خودرو میگردم گیرم نمیاد اینها برای افرادی امثال ما عرضه کنند که بازار فعال شود کیفیت نمی خواهیم . اگر خودرو به بازار عرضه میشد قیمت ها متعادل میگشت ولی نه عرضه ای است و نه نظارتی . ایران خودرو که مدعی است ما در صنعت خودرو خودکفا شده ایم . خواهشمندم این مسئله را رسانه ای کنید بلکه اثری داشته باشد و ما زیر فشار خرید خودرو در بیاییم .
    • داود دوشنبه 16 بهمن 1391 - 12:50:54
      16 0
      "کیفیت نمی خواهیم" همین حرفها را میزنید که ماشین های بی کیفیت تولید می شود. وقتی مردم برای همین ماشینهای بی کیفیت پول نقد به حساب شرکتهای خودروساز می ریزند و چند ماه چند ماه تو نوبت هستند تا ماشین را تحویل بگیرند، مگر شرکت خودروساز بیمار است که دنبال افزایش کیفیت برود و خودش را توی دردسر بیاندازد. اگر مردم ما این ماشینهای بی کیفیت را نمی خریدند، خودروسازان هم مجبور به تولید ماشینهای با کیفیت بهتر می شدند. ولی دریغ از وحدت بین مردم. این وسط دلالان خودرو بیشترین سود را می برند. از قدیم گفتند: از ماست که برماست.
  • بدون نام یکشنبه 15 بهمن 1391 - 14:38:45
    17 0 پاسخ به این نظر
    اگر به روز را در مورد این اتوموبیلها بیشتر روشن میکردند خوب بود چون تا امروز فقط قیمت این 4چرخه به روز بوده ویک چیزی هم بیشترمثلا به ساعت!!؟؟
  • رادیم یکشنبه 15 بهمن 1391 - 15:19:56
    17 0 پاسخ به این نظر
    آقا به روز نمی خوایم ، حالا فردا واسه ی توربو شارژ قیمتو 10 برابر کن
  • ali یکشنبه 15 بهمن 1391 - 12:56:46
    15 1 پاسخ به این نظر
    مثلا موتور توربو شارژ شد به روز شدن ماشین های ایران خودرو؟
  • فرهاد یکشنبه 15 بهمن 1391 - 14:59:35
    15 1 پاسخ به این نظر
    خوب بگو 147 اسب بخار تا مردم راحت بتونن با بقیه موتور ماشین ها مقایسه کنن. 206 موتور 1600، 115 اسب بخار قدرت داره. ضمنا" توربوشارژ قدرت لحظه ای ایجاد میکنه، باید دید چند میخوان بفروشنش
  • بدون نام یکشنبه 15 بهمن 1391 - 16:05:47
    14 1 پاسخ به این نظر
    شما خبرآنلاینی یا خبرگزاری ایران خودرو...!
  • جاوید یکشنبه 15 بهمن 1391 - 15:52:45
    11 0 پاسخ به این نظر
    ها اینی که وگفتی یعنی چه؟ توربو شارژ؟
  • محمدعلی چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 17:54:17
    4 0 پاسخ به این نظر
    با این بهونه ها قیمت ها همین جوری بالا وبالاتر میره همین جوری پیش بره باید برگردیم به قدیم و بریم الاغ و قاطر سوار شیم
  • مهدی سه شنبه 24 بهمن 1391 - 15:57:24
    4 0 پاسخ به این نظر
    به نظر من , مردم ایران و قتی می شنوند یک چیزی گرن شده , تقاضا بیشتر میشه . اما اگه همه ما مردم از این خودرو ساز ها خرید نکنیم و محصولاتشان در انبار هایشان باقی بماند و رو به ورشکستگی بروند , کیفیت محصولات را بالا و قیمت هایشان را پایین می اورند .پس فعلا نباید نه پیش فروش و نه خرید قطعی انجام بدهیم
  • به تو چه شنبه 1 تیر 1392 - 19:21:34
    0 0 پاسخ به این نظر
    خودروسازای ایرانی اصلا سواد ندارن تا خودروی با کیفیت بسازن
  • محسن دوشنبه 1 مهر 1392 - 11:43:56
    0 0 پاسخ به این نظر
    ای بابا
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.