مروری بر اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه یکشنبه 29 بهمن 1391

 

 

 

  •  معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اجرای مصوبه 152کمیسیون تنظیم مقررات و فروش حجمی خدمات ADSL را عامل مهمی در بهبود شاخص‌های ارائه خدمات از سوی شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های PAP دانست. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسن رضوانی اظهار کرد: اجرای این مصوبه رویه واحد و هماهنگی را در زمینه فروش اینترنت در بین شرکت‌های اینترنتی ایجاد کرده و آنها را موظف می‌کند که در یک چارچوب تعریف شده به فروش حجمی اینترنت بپردازند. به گفته او بر اساس این مصوبه مبلغی که کاربر نهایی باید پرداخت کند بر اساس حجم ترافیک مصرفی تعیین می‌شود، بنابراین کاربر می‌تواند بر اساس حجم مورد نیاز خود ترافیک مناسبی را خریداری کند. از سوی دیگر با توجه به درنظر گرفتن قیمت پایین‌تر برای حجم‌های بالاتر در این مصوبه، می‌توان گفت که با افزایش مصرف کاربران، میانگین قیمت اینترنت کاهش پیدا می‌کند.

 

  •  عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی تعدد نهادهای تصمیم گیرنده در حوزه امنیت را مانعی برای فعالیت بخش خصوصی دانست و گفت: شورای عالی مجازی تلاش کرده است با تشکیل کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی این مشکل را برطرف کند. به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا شاه میرزایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه فضای مجازی گاه موازی کاری‌هایی صورت می گیرد که همین موازی کاری‌ها مانعی برای فعالیت بخش خصوصی به شمار می رود. وی بخشی از این موانع را مربوط به نهادهای امنیتی دانست و اظهار کرد: لازم است که در فضای مجازی بخش خصوصی فعال شود و بخش خصوصی کشور باشد که این بخش را اداره می‌کند و شبکه ملی اطلاعات راه می‌اندازد. وی ادامه داد: اما بخش خصوصی اگرچه برای سرمایه‌گذاری آماده است اما گاه برخی موانع بر سر راه آن وجود دارد که یکی از این موانع فعالیت نهادهای متعدد امنیتی است. این عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در عین حال گفت: در حال حاضر ما نهادهای امنیتی متعددی در کشور داریم که همه آن‌ها دغدغه امنیت دارند و اتفاقا این موضوع درست هم است اما اگر حرف تمام این نهادها با یکدیگر یکی شود دیگر بخش خصوصی بلاتکلیف نخواهد ماند. وی با اشاره به راه‌اندازی کمیسیون امنیت فضای مجازی ادامه داد: نکته دیگر آن که در زمینه قانون‌گذاری هم در حال حاضر نهادهای متعددی حضور دارند و در حوزه تنظیم مقررات نیز بخش‌های مختلفی در حوزه‌های رادیو و شبکه، محتوا و ... فعالیت می‌کنند که گاه فعالیت‌ این بخش‌ها با یکدیگر موازی و در برخی موارد متناقض یکدیگرند به همین دلیل یک شرکت و سازمان مجبور می‌شود برای گرفتن مجوز به چندین بخش مختلف مراجعه کند.

 

  • قائم مقام رایتل گفت: در حال حاضر هزینه اپراتورها برای خرید ترافیک جهت ارائه خدمات دیتا بسیار پایین است و این موضوع باعث می‌شود اپراتورها سود خوبی را تجربه کنند اما در آینده با افزایش حجم ترافیک مشتریان قطعا سود اپراتورها در این زمینه کمتر خواهد شد.مددی اظهار کرد: حوزه خدمات باند پهن این اجازه را می‌دهد که اپراتورهای مختلف وارد این عرصه شده و خدمات متعددی ارائه کنند. وی با بیان این‌که این موضوع بر کسی پوشیده نیست ادامه داد: در سال‌های اخیر شاید اتفاقات تجاری که در حاشیه باند پهن صورت گرفته خود تبدیل به دلیلی شده است که لزوم نگهداشت این خدمات را اثبات می‌کند و به نوعی گویای آن است که شاید این فضا از سطح اپراتورها فراتر رفته و ما با مجموعه‌هایی مواجه شویم.

 

  •  قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال حاضر پذیرای طرح‌های پیشنهادی فعالان عرصه IT و موبایل است و به طور جدی آمادگی حمایت از این طرح‌ها را دارد.

 

 

  • مسابقات برنامه‌نویسی بیان روز گذشته با حضور بهترین برنامه‌نویسان جهان در تهران به کار خود پایان داد در حالی که هیچ حمایتی از سوی مسئولان دولتی و سازمان‌های فعال در این حوزه دریافت نکرد. به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) این مسابقات که به همت یک شرکت دانش بنیان بیان برگزار شد، توانست در نخستین دور برگزاری بین‌المللی خود، بیش از سه هزار نفر برنامه‌نویس خارجی را جذب کند.   دور نخست این مسابقات در پلت فرم Codeforces - یکی از معتبرترین سایتهای مسابقات برنامه نویسی در جهان - به صورت آنلاین برگزار شد. نماینده Codeforces برای نظارت و ارزیابی سطح این مسابقات در دور نهایی در تهران حضور یافت و کل مسابقات نیز به صورت آنلاین از این سایت و چند سایت دیگر فعال در این حوزه گزارش شد. مسابقات برنامه نویسی بیان با معرفی Pisun Shih از تایوان و Mikhail Kever و Egor Kulikov هر دو از روسیه به عنوان برندگان این دوره از مسابقات و تقدیر از سهیل احسانی، علی فیوج نوملی و سید حامد ولی زاده به عنوان شرکت‌کنندگان داخلی برتر شامگاه روز گذشته به کار خود پایان داد.  این مسابقات امسال به صورت بین‌المللی و با حضور سه هزار و 182 برنامه‌نویس از 54 کشور خارجی و یک‌هزار و 728 برنامه‌نویس ایرانی در دور مقدماتی آغاز شد و 60 شرکت‌کننده را به دور نهایی مسابقات راه داد.
     

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
    30 3
    در عوض سرعت پایین تری رو به کاربران ، شرکت ها ارائه میدن مثلا من الان با مصوبه جدید ترافیک 256با حجم 4 گیگابایت خریدم و الان سرعتی معادل 30کیلو بایت دارم قبلا 128کیلو بایت داشتم خیلی سرعتش بالاتر از این بود زنگ زدم مرکز ارائه دهنده میگه مصوبه جدیده(فرمولی برام حساب کرد یک هشتم سرعت رو به من ارائه میده) !!!؟ در همه جای دنیا سرعت می برن بالا ما در ایران قیمت رو !!!
    • بدون نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
      3 4
      دوست من این مشکل همیشگی هست اینترنت رو با بیت میگن و حجم فایل ها رو با بایت هر 8 بیت یک بایت میشود وقتی شما اینترنت رو با سرعت 256 می خرید در واقع دارید اینترنت با سرعت دانلود 32 کیلو بایت می خرید لطفا کمی اطلاعات خود را بالا ببرید تا از این مشکلات پیش نیاد در ضمن می تونید برای اینکه بفهمید چقدر در اینترنت مشکل داریم به سایت free.fr بروید و از سرعت های ارائه شده مانند یوری گاگارین به فضا پرواز کنید
  • پژوهي IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
    46 2
    آقا من سه هفته است هي مي رم به مركز مخابرات شهرمون يعني گلستان (توابع اسلامشهر ، رباط كريم استان تهران ) پيگير وصل دايري adsl مي كنم اما فقط يك جمله به من ميگن: پورت خالي نداريم كه نداريم . تو رو خدا به مخابرات شهر گلستان پورت بديد
  • بدون نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    2 1
    نفر اول Peter Shih شد از تایوان نه Pisun Shih !
    • بدون نام IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
      2 1
      خوب چرا درستش نمی‌کنید ؟‌ من خودمم تو مسابقه فینال بودم :|
  • بدون نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    2 0
    قیمت رو میارین پایین کخ سرعتم باش بیاد پایین به چه دردی میخوره؟ قبلا سرعتم خیلی بهتر بود به خدا مارو پیر کردین با فیلمایی که با این اینترنتتون در میارین ااه ه ه
  • بدون نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
    5 0
    "ز سوی دیگر با توجه به درنظر گرفتن قیمت پایین‌تر برای حجم‌های بالاتر در این مصوبه، می‌توان گفت که با افزایش مصرف کاربران، میانگین قیمت اینترنت کاهش پیدا می‌کند. " مثال : در اين رستوران بعد ار 3 پرس هرچه ميتوانيد بخوريد رايگان است پس ميتوان نتيجه گرفت قيمت غذا در اين رستوران كاهش يافته است! واقعا ؟؟ آنهم با اين سرعتهاي افسانه اي ؟ واقعا كه ..