۰ نفر
۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۲

مسعود کرباسیان در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین به نقد توقف صادرات برخی کالاها از سوی دولت پرداخته و آن را سیاست «خود تحریمی» خوانده است.

معاون سابق وزرای بازرگانی و اقتصاد در آغاز مطلبش نوشته است:
«چند روزی است اخباری مبنی بر توقف صادرات برخی کالا ها در رسانه های مختلف منتشر می شود. سوالی که در واکنش به ممنوعیت صادرات کالاهای مختلف شکل می گیرد، این است که اساساً چنین رویکردی به لحاظ کارشناسی قابل دفاع است یا خیر؟... راه حل مقابله با گرانی، ممنوعیت صادرات نیست... نباید صادرات و تجارت دستخوش موضوعاتی مانند ممنوعیت شود. این موضوع وقتی اهمیت بیشتری پیدا می کند که شرایط فعلی را رصد کنیم. به عبارت ساده تر در شرایط فعلی تحت هیچ شرایطی نباید به سوی ممنوعیت صادرات رفت چرا که به دست آوردن ارز یک ضرورت برای کشور به حساب می آید.»
این عضو وبلاگ نخگبان خبرآنلاین در ادامه مطلبش می‌نویسد:
«بخش خصوصی تحریم نیست و در ارز آوری اولی‌تر است. بر همین اساس باید اقدام هایی صورت پذیرد تا ارز آوری مان در میان اولویت های اصلی کشور قرار گیرد. در یک جمع بندی کلی هم باید گفت که ممنوعیت صادرات به دلیل افزایش قیمت همان کالا در داخل، تحت هیچ شرایطی با فضای کنونی اقتصاد ایران همخوانی ندارد. باید به دنبال مکانیزم های دیگری در همین رابطه رفت تا نگذاریم صادرات و حضورمان در بازار های بین المللی ضربه بخورد.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 278205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =