+ A - پنجشنبه 24 اسفند 1391 - 16:55:00 چاپ
امتیاز به مطلب 47 نفر

باهنر:به هاشمی توصیه می‌کنم کاندیدا نشود اما اگر به صحنه بیاید به مقتضیات زمان تصمیم می گیریم

سیاست > انتخابات - محمدرضا باهنر گفت: به هاشمی رفسنجانی توصیه می‌کنم که کاندیدای ریاست جمهوری نشود و این‌طور به مصلحتش است.

محمدرضا باهنر نماینده مردم تهران و کاندیدای انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری همایش سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: معمولاً هزینه‌های تبلیغاتی را خود رقبا بالا می‌برند، اگر یک گروهی بی حساب و کتاب پول نداشته باشد و خرج نکند، ضرورتی پیدا نمی‌شود که سایر گروه‌ها هم خرج‌های بالا داشته باشند، اگر رسانه‌ ملی وارد عرصه انتخابات شود، کاندیداها می‌توانند از طریق رسانه ملی حرف‌شان را بزنند و نیاز به هزینه‌های سنگین وجود ندارد.

در ادامه گزیده ای از اظهارات باهنر به نقل از فارس می آید:

  • بنده کاندیداتوری‌ام را اعلام کره‌ام و به طور جدی آن را دنبال می‌کنم، فقط یک نکته وجود دارد و آن هم اینکه همه ما باید متعهد باشیم که انتخاب یک فرد اصولگرا مهمتر از انتخاب خودمان است، پس اگر زمانی به نکته‌ای رسیدیم که احساس کردیم، باقی ماندن ما در صحنه انتخابات برای مجموعه اصولگرایی خطر دارد، تفاهم‌مان این است که با همدیگر کنار بیاییم و یک نفر بیشتر نماند.
  • این اطمینان را داریم که از پنج شش نفری که هم‌اکنون از جبهه اصولگرایی کاندیدا هستند در زمان انتخابات یک نفر بیشتر نمی‌ماند، با یک سازوکاری تلاش می‌کنیم که آن یک نفر انتخاب شود.
  • ما سه کاندیدای پیروان هر کدام‌مان در عرصه انتخابات تلاش می‌کنیم و ستادهای شخصی‌مان را هم راه می‌اندازیم ولی در هر صورت با سازوکاری که تفاهم کردیم که بخش عمده آن نظرسنجی است، به آن وفاداریم، ما به مقتضیات صحنه کار می‌کنیم و تصمیمات خشک نیست و بیشتر در حال حرکت فعالیت داریم.
  • اگر علی لاریجانی وارد صحنه انتخابات شود، مقداری ممکن است پارامترها تغییر کنند، دیگران هم همین‌طور است، فرض کنیم آقای هاشمی رفسنجانی هم کاندیدا شود، البته ما که الان اطلاع داریم که هاشمی نمی‌آید و توصیه‌مان هم به ایشان این است که کاندیدا نشوند اما مثلاً اگر آقای هاشمی وارد عرصه انتخابات شود، قاعدتاً ما به مقتضییات زمان و مکان تصمیم‌گیری می‌کنیم.
  • اینکه کاندیداها یکدیگر را نفی کنند، سیاست نخ‌نمایی است که معمولاً در این قضایا تخریب‌کننده بیشتر از تخریب‌شونده آسیب می‌بیند، باید کاندیداها رعایت اخلاق اسلامی را داشته باشند، گاهی یک نماینده‌ای وارد مجلس می‌شود و می‌گوید در دوره‌های گذشته مجلس، اصلاً کار نکرده‌اند و یا نماینده حوزه انتخابیه من کار نکرده است، این نمک‌نشناسی است، این همه کارنامه و گزارش در جهت پیشرفت‌ها ارائه می‌دهیم، اینها یک مجموعه تلاشی است از همه دوستان و باید دقت کنیم که خدای ناکرده نمک‌نشناسی نشود.
  • نفی دولت‌های گذشته نفی خدمات انقلاب و نظام است. دوره‌های گذشته عده‌ای خدمات دولت نهم را نفی می‌کردند و رئیس دولت نهم نیز کل خدمات دوره‌های قبل از خودش را نفی می‌کرد، اینها ظلم مضاعفی به انقلاب است.
  • دوستان آقای خاتمی و خود آقای خاتمی تصورشان این نباشد که در انتخابات سال 92، سونامی مثل انتخابات سال‌های 76 و 80 در کشور راه می‌افتد و 20 میلیون نفر رأی می‌دهند، دیگر از این خبرها نیست و رأی پایین‌تری خواهد بود. «درباره آقای هاشمی هم گفتم که اگر آقای هاشمی از من سؤال کند، توصیه‌ام به ایشان این است که کاندیدا نشود، هم مقتضیات سن‌شان است و هم اینکه از طرفی متأسفانه در جاهایی آقای هاشمی رفسنجانی را تخریب کردند و البته به ناحق هم تخریب کردند، این تخریب‌ها ممکن است خدای ناکرده تکرار شود، چون آن آدم‌ها باز هم هستند، به عنوان یک مشورت به آقای هاشمی می‌گویم که اگر انتخابات کاندیدای ریاست جمهوری نشود، به مصلحت‌شان است، اما اگر بیاید، اینکه جبهه پیروان کاندیدایش را عوض کند، قطعاً این اتفاق نمی‌افتد.»
  • اگر حدس می‌زدم که انتخاب نمی‌شوم، وارد عرصه انتخابات نمی‌شدم. تا به حال نام بنده برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح نبوده است، دیروز برای اولین‌بار رسماً اعلام کاندیداتوری کرده‌ام، انتخابات این دوره ریاست جمهوری را سه قطبی می‌دانیم، بین اصلاح‌طلبان، دولت و اصولگرایان و هر کدام‌مان هم دو قطب رقیب داریم، جدی و شوخی هم نداریم، همه‌اش جدی است.
  • بنده آقای لاریجانی را فرد قدرتمندی می‌دانم اما تا الان هرچه از لاریجانی سؤال کردیم، ایشان کاندیداتوری‌شان را نفی کردند و گفتند من نیستم. اگر قرار باشد آقای لاریجانی کاندیدا شود، توصیه‌ام این است که زودتر آن را اعلام و اقدام کند و الا اگر این اعلام کاندیداتوری به 10 روز مانده به ثبت‌نام موکول شود، شاید آن موقع کمی دیر باشد.
    /2727
مطالب مرتبط
نظرات 30
  • بدون نام پنجشنبه 24 اسفند 1391 - 19:24:52
    236 2 پاسخ به این نظر
    چه اعتماد به نفس کاذبی داره آقای باهنر.....
  • بدون نام پنجشنبه 24 اسفند 1391 - 18:29:09
    222 1 پاسخ به این نظر
    آهان شما شانس داری اما آقای هاشمی نداره؟!
  • بدون نام پنجشنبه 24 اسفند 1391 - 19:36:19
    221 9 پاسخ به این نظر
    چقدر از هاشمی میترسند
  • میلاد پنجشنبه 24 اسفند 1391 - 18:19:33
    211 6 پاسخ به این نظر
    من برای ایشون احترام قائلم اما ایشون در حد نماینده مجلس هستند..نه بیشتر..
    • بدون نام جمعه 25 اسفند 1391 - 01:48:45
      48 0
      تو همه این ادوار بودید تو مجلس، اینکه خیلی سیاست کار هستید و همیشه حواستون بود و خیلی رای های مجلس رو اثر داشتید به کنار، ولی فکر کنم اینجا دیگه آخر خطه عالم سیاستونه رفیق، اینکار و اعلام کاندیداتوری برای ریاست جمهوری به نظر من یه تیر خلاص بود به حضورتون تو صحنه هایی که رای گیری میشه....ترسم که به کعبه نرسی اعرابی...
    • بدون نام یکشنبه 4 فروردین 1392 - 20:08:03
      3 0
      سی سال تو مجلس بودن هنر نیست . سیاستمدار باید جرئت و شهامت حضور در صحنه های اجرایی را داشته باشه . ایشون برای ریاست جمهوری هزارتا رای هم نداره .. حالا حالا ها باید شاگردی جناب آقای خاتمی را بکند.
  • امید پنجشنبه 24 اسفند 1391 - 20:26:02
    192 3 پاسخ به این نظر
    توصیه ما به شما این است که فردی که دو برابر شما سن ، و تجربه مملکت داری داره توصیه نکنید
    • بدون نام جمعه 25 اسفند 1391 - 17:52:16
      14 3
      آفرین
  • بدون نام پنجشنبه 24 اسفند 1391 - 20:28:18
    165 2 پاسخ به این نظر
    چه نگاه از بالایی، توصیه پدرانه باهنر به هاشمی!
  • بدون نام پنجشنبه 24 اسفند 1391 - 20:34:09
    153 3 پاسخ به این نظر
    کار هر کس نیست خرمن کوفتن، گاو نر می خواهد و مرد کهن
  • بدون نام پنجشنبه 24 اسفند 1391 - 20:51:51
    152 21 پاسخ به این نظر
    ناجی این کشور فقط هاشمی و بس
    • بدون نام جمعه 25 اسفند 1391 - 01:11:44
      35 9
      احسنت
  • بدون نام پنجشنبه 24 اسفند 1391 - 18:00:04
    134 7 پاسخ به این نظر
    شاگرد در محضر استاد هميشه شاگرد است حتي اگر استاد شود
  • دلسوز انقلاب جمعه 25 اسفند 1391 - 01:27:33
    74 18 پاسخ به این نظر
    من اصولگرا هستم اما بین شما به هاشمی رای میدهم هاشمی مانند ابوذر است برای امام خمینی و آيت الله خامنه اي
  • بدون نام جمعه 25 اسفند 1391 - 05:52:24
    68 0 پاسخ به این نظر
    شما خودت اگر کاندید نشوید ما بیشتر خوشحال می شویم لازم نیست برای دیگران تکلیف معین کنید
  • لهراسب جمعه 25 اسفند 1391 - 00:13:11
    55 1 پاسخ به این نظر
    آقای باهنر اوضاع داخلی و تهدیدات خارجی و رجز خوانیهای اسراییل حکم می کند که کسی بیاید که 30میلیون رای داشته باشد و مردم را متحد و یکصدا کند.
  • بدون نام جمعه 25 اسفند 1391 - 06:32:45
    53 7 پاسخ به این نظر
    تخريب آقاي هاشمي براي مردم ديگر قديمي شده. مردم به دنبال تغيير هستند. و آقاي هاشمي بهترين گزينه براي تغيير است.
  • بدون نام جمعه 25 اسفند 1391 - 01:59:28
    52 1 پاسخ به این نظر
    "اگر آقای هاشمی وارد عرصه انتخابات شود، قاعدتاً ما به مقتضییات زمان و مکان تصمیم‌گیری می‌کنیم." دقیقا منظور شما از مقتضیات مکان چیه؟
    • بدون نام یکشنبه 4 فروردین 1392 - 20:17:27
      1 0
      آیا آقای باهنر نظر مردم را درباره خودش میخونه ؟ !
  • محسن احمد جافر جواران جمعه 25 اسفند 1391 - 01:19:19
    43 8 پاسخ به این نظر
    ناجی مشکلات کشور هاشمی است بس
  • بدون نام جمعه 25 اسفند 1391 - 03:10:14
    36 0 پاسخ به این نظر
    واقعا اینکه آدم جایگاهش رو بشناسه خیلی مهمه درسته از قدیم گفتن سیاست پدر مادر نمیشناسد ولی آقایونی که دم از اصولگرایی میزنند کاش کمی هم به جایگاه خود و طرف مقابل خود نگاه میکردند من نمیگم حرفی که زده درسته یا غلطه ولی صحبت من این است که هر حرفی برازنده گفتن از طرف هر کسی نیست همین .
  • بدون نام جمعه 25 اسفند 1391 - 03:10:16
    32 5 پاسخ به این نظر
    اقای باهنر ما شمارادوست داریم شما طرف دار انقلاب هستید ولی اگر مخواهید نظام قوی تر گردد ازهاشمی حمایت کنید چون هاشمی پشت سر رهبر حرکت میکند ومانند بهشتی مظلوم است وخاری است درچشم دشمنان انقلاب
  • سیدرحمن هاشمی جمعه 25 اسفند 1391 - 07:18:47
    27 26 پاسخ به این نظر
    وعدالله الذین آمنوامنکم وعملواالصالحات لیستخلفنهم فی الارض کمااستخلف الذین من قبلهم و...خدای متعال انشاءالله درظل توجهات حضرت بقیت الله الاعظم (عج)حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رابرای تداوم خدمت به ملت ایران درسایه رهنمودهای حکیمانه رهبرمعظم انقلاب اسلامی دامت برکاته درصورت کاندیداتوری به ریاست جمهوری اسلامی ایران موفق وپیروز فرماید.
  • asad جمعه 25 اسفند 1391 - 16:59:20
    20 1 پاسخ به این نظر
    با سلام به ملت شریف ایران درمورد تخریب دوباره ایت الله هاشمی دیگر جای نگرانی نیست چون همه چیز برای ملت ثابت شده است و بدون شک ورود خاتمی یا هاشمی سونامی 25 میلیونی راه خواهد انداخت چون در 8 سال گذشته به اندازه کافی پتانسیل ایجاد شده است.
  • علي شنبه 26 اسفند 1391 - 05:09:48
    20 0 پاسخ به این نظر
    آقاي باهنر. مي گوييد دولتمردان كنوني زحمات دولتهاي قبل را نفي ميكردند آن وقت شما زحمات أقاي هاشمي را در دوران سازندگي چگونه ارزيابي ميكنىد ؟؟؟؟؟!!!!!
  • بدون نام شنبه 26 اسفند 1391 - 04:25:15
    19 0 پاسخ به این نظر
    اگر دلتان باانقلاب است بروید دنبال هاشمی بیاید تجربه هشت ساله بس است
  • مرید سید علی جمعه 25 اسفند 1391 - 18:09:41
    17 2 پاسخ به این نظر
    فقط بگم خندم گرفت . هاشمی یار رهبر و ریشه در قلوب ملت دارد .
  • جلیل جمعه 25 اسفند 1391 - 20:27:24
    17 0 پاسخ به این نظر
    البته من طرفدار هاشمی نیستم ولی توصیه من به شما آقای باهنر اینه که اگه واقعا فکر میکنید حتما رئیس جمهور میشوید که دیگه نباید ترسی از هاشمی داشته باشید
  • بدون نام جمعه 25 اسفند 1391 - 19:52:46
    16 0 پاسخ به این نظر
    اگر آقای هاشمی از من سؤال کند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام یکشنبه 27 اسفند 1391 - 22:53:30
    7 0 پاسخ به این نظر
    باهنر در حد یک نماینده مجلس هست نه در قدو قواره ریاست جمهوری.
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.