حوادث چهارشنبه سوری امسال در تهران 35 درصد کاهش داشت و 57 نفر راهی بیمارستان شدند این در حالی است که در استانهای بوشهر 10 نفر، البرز 99 نفر، کرمانشاه 30 نفر، اردبیل 42 نفر و زنجان 74 نفر مصدوم شدند. البته در بابلسرو استان آذربایجان شرقی 2 نفر بر اثر انفجار ترقه جان باختند.

حسن عباسی، مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران به واحد مرکزی خبرگفت: از ساعت 14 دیروز تا نیمه شب گذشته ، مأموران این مرکز به 39 نفر با سوختگی و 15 نفر با آسیب به چشم امدادرسانی و آنها را به بیمارستان منتقل کردند. دیشب 2 نفر در اثر انفجارهای مختلف دچار قطع عضو شدند و یک بیمار قلبی نیز به بیمارستان منتقل شد. در مجموع بیشترین آمار مصدومان شب گذشته تهران ، مربوط به سوختگی با مواد محترقه و منفجره بود.

 

227 عملیات در پایتخت
رضا خوشزاد، مدیرعامل سازمان آتش نشانی هم به خبرنگاران گفت: تا ساعت 10 دیشب آتش نشانان 227 عملیات را در تهران انجام دادند که حوادث نسبت به سال قبل 35 درصد کاهش داشته است.شامگاه سه شنبه 5 هزار و 943 تماس با سازمان آتش نشانی گرفته شد که نسبت به سال قبل تعداد تماس ها افزایش داشته است.

 

مجروحان آیین چهارشنبه آخر سال دراستان بوشهر به 10 نفر رسید
سیدمجید حسینی، مسوول ستاد هدایت عملیات بحران مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان بوشهر به ایرنا گفت: شمار مجروحان آیین چهارشنبه آخر سال در این استان از 19 نفر در پارسال به 10 نفر در سالجاری کاهش یافت. از مجروحان آیین چهارشنبه آخر سال در استان بوشهر یک نفر در روستای سرکره شهرستان دشتستان منجر به قطع دو بند انگشت دست راستش شد. مابقی مجروحان هرچند به بیمارستان اعزام شدند اما آسیب های وارده خیلی خطرناک نبودند. بیشترین نوع آسیب مجروجان یادشده مربوط به سوختگی دست و سه مورد نیز چشم بوده است.

 

میزان حوادث چهارشنبه آخرسال در البرز 20درصد کاهش یافت
دکتر کوروش سلیمی، رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز به ایرنا گفت: میزان حوادث و سوانح چهارشنبه آخر سال در این استان نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش یافت. شب گذشته 99 نفر براثر انفجار مواد محترقه در استان مصدوم شدند که اغلب آنان به صورت سرپایی مداوا و به منازل خود بازگشتند.اکنون تعداد اندکی از مصدومان این حوادث در مراکز درمانی استان البرز بستری هستند که حال همه آنان رضایتبخش است.
سلیمی اظهارکرد: امسال هیچ گونه حادثه منفجر به فوت، قطع عضو و آسیب جدی از ناحیه چشم در استان رخ نداد.با همکاری خوب مردم، اطلاع رسانی مناسب توسط رسانه های جمعی و اقدامات پیشگیرانه پلیس، طی سه سال گذشته حوادث منجر به فوت در چهارشنبه آخر سال در این استان به صفر رسیده است.

 

40 مصدوم در کرمانشاه
سردار کریم کشوری، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به فارس گفت: تعداد مجروحان چهارشنبه آخر سال حدود سی نفر بوده که شدت جراحات وارده نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.
تعداد مجروحان سال گذشته در چهارشنبه آخر سال حدود هفتاد نفر بوده است.
محمدرضا نیکبخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز به فارس گفت: اغلب جراحات افراد آسیب‌دیده، سطحی بوده که مداوا شده‌اند و تنها در چند مورد سوختگی صورت و آسیب به چشم رخ داده است.

 

هویت جوان جان‌باخته چهارشنبه‌سوری شناسایی شد
سیدیوسف مطهری‌نیا، دادستان بابلسر به فارس گفت: عبدالرحمان معتمدی جوان 18 ساله بابلسری در حال عبور از خیابان فرعی نزدیک پارک شورای شهرستان بابلسر به سمت خیابان پرتردد بود که ناگهان بر اثر انفجار کمربند پر از ترقه خود به نحو دلخراشی جان باخت.
دادستان بابلسر درباره چگونگی فوت این جوان بابلسری بیان کرد: این جوان که با این کمربند پر از ترقه قصد ورود به داخل جمعیت را داشت یک ترقه جدا می‌کند تا به خیابان بیندازد که ناگهان موجب انفجار کل ترقه‌ها می‌شود. بعد از انفجار ترقه‌ها و آتشی که بر اثر این انفجار به وجود می‌آید این جوان حدود شش تا هفت متر به سمت بالا پرت می‌شود و بعد از پرت شدنش دیگر هیچ آثاری از چهره و جسد او باقی نمی‌ماند،حتی سیم کارت وی نیز قابل شناسایی نبود.

 

آتش‌سوزی یک خانه و تخریب 50 مخزن زباله

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل به فارس گفت: از شب گذشته تا صبح امروز یک مورد آتش‌سوزی منزل گزارش شده که در این آتش‌سوزی خوشبختانه تلفات جانی و صدماتی نداشتیم.
آتش پاد موسی فتاحی اظهار داشت: نیروهای آتش‌نشانی شب گذشته به محل حادثه آتش‌سوزی در منطقه حاج قهرمان اردبیل اعزام شدند که علت حادثه نیز بی‌توجهی خانواده به افتادن شمع روشن و آتش گرفتن خانه بود که بخشی از وسایل و امکانات خانه سوخت، اما به کسی آسیبی وارد نشد.البته شب گذشته دو مورد آتش‌سوزی خودروی پراید و پژو را نیز شاهد بودیم که به دنبال گزارش‌های مردمی، مأموران ما به محل اعزام شدند و به سرعت نسبت به خاموش کردن خودروهای آتش گرفته اقدام کردند.
فتاحی به گزارش‌های مردمی مبنی بر آتش‌سوزی یک باب مغازه و خودرو در محله راه کلخوران اشاره کرد و ادامه داد: البته مأموران ما به سرعت به منطقه اعزام شدند، اما به دلیل انفجارها و آتش‌بازی‌هایی که در منطقه برگزار می‌شد امکان رسیدن به محل نبود که با اعزام نیروهای پلیس متوجه شدیم که گزارش ارائه شده صوری بوده است.
این مسئول تعداد مجروحان و مصدومان حوادث چهارشنبه سوری امسال را 42 نفر اعلام کرد.

 

مصدومیت 74 نفر در زنجان
در حوادث چهارشنبه سوری امسال در زنجان 74 نفر مصدوم شده و به مراکز درمانی مراجعه کردند.
به گزارش فارس، 95 درصد مجروحان به دلیل سوختگی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 10 نفر در مراکز درمانی بستری شدند. براین اساس اکثر مجروحیت‌ها سطحی بوده و خوشبختانه هیچ مورد فوتی بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال در استان زنجان گزارش نشده است.


استان سمنان چهارشنبه آخر سال بسیار آرامی را پشت سر گذاشت
سردار حمدرضا میرزایی، فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: این استان شب چهارشنبه آخر سال بسیار آرامی را با همکاری مردم پشت سر گذاشت. در برنامه شب چهارشنبه آخر سال در این استان هیچ گونه مصدوم و مجروحی نداشتیم و با همکاری بسیار خوب مردم شب بسیار آرامی را شاهد بوده ایم.
وی با بیان اینکه شمار دستگیر شدگان شب چهارشنبه آخر سال در این استان نسبت به سال قبل 19 درصد کاهش داشته است، گفت: در این برنامه ها 13 نفر دستگیر شدند که با اخذ تعهد همه دستگیر شدگان آزاد شدند.
فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: شب گذشته سه هزار و 536 عدد انواع مواد محترقه کم خطر کشف و ضبط شد و شمار مواد محترقه پرخطر کشف شده نیز 95 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

 

51 نفر در اثر حوادث چهارشنبه سوری در لرستان مصدوم شدند
دکتر محمدعلی حسنوند، رییس اورژانس 115 لرستان به ایرنا گفت: 51 نفر در اثر مصدومیت یا مجروحیت ناشی از حوادث چهارشنبه سوری امسال، به بیمارستان های این استان منتقل شده اند. از این تعداد مجروح، شش نفر پس از تماس با اورژانس 115 و توسط آمبولانس های این اورژانس به بیمارستان ها انتقال داده شدند. مابقی مجروحان نیز توسط دوستان یا افراد خانواده به اورژانس بیمارستان های استان مراجعه کرده اند. این مجروحیت ها سطحی بوده است.


چهارشنبه سوری در کرمانشاه 40 مجروح بر جا گذاشت
به گفته رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه، برگزاری آیین چهارشنبه سوری در استان کرمانشاه 40 مجروح بر جای گذاشت. با توجه به اینکه گزارش برخی شهرستان‌ها هنوز نرسیده، احتمال افزایش این آمار وجود دارد.
دکتر عبدالرحمن پرنا با اشاره به کاهش آمار مصدومین نسبت به سال گذشته، به ایسنا گفت: خوشبختانه امسال هیچ مورد فوتی و قطع عضو نداشته‌ایم و اکثر مصدومیت‌ها سطحی بوده است. اکثر مصدومیت‌ها از ناحیه صورت و دست و اکثر مصدومین نیز نوجوانان و جوانان 10 تا 20 ساله بوده‌اند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابوالفضل IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
    13 2
    سلام عبدالرحمن پسردایی بابامه سنش هم 21 ساله از بابلسر خواهشمندم اطلاعات درست در خدمت مردم قرار بدین
    • بی نام A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      1 5
      ‌بابا ....فاميله دور....سن اون بنده خدا چقدر تو وحشتناكيه اين حادثه موثره آخه؟!!! بخدا حالمون خوب نيست ...همه به روانشناس احتياج دارن
  • بدون نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    13 1
    کمربند انفجاری؟؟؟!!!مگه میخواسته عملیات انتحاری کنه؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
      0 0
      کمربند پر از ترقه نه كمر بند انفجاري بزرگوار متن خبر را بخوان ، بعد نظر بده