دولت تایلند 1.7 میلیون تبلت رایگان را بین دانش آموزان و معلمان توزیع می کند.

طبق برنامه موسوم به "هر بچه، یک تبلت"؛ همچنین در سال 2014 قرار است 7 میلیون تبلت دیگر توزیع گردد.
دولت تایلند این برنامه را بزرگترین توزیع تبلت در جهان بین سیستم آموزشی یک کشور است که 1.7 میلیون آن در سال 2013 و 7 میلیون تبلت دیگر در سال 2014 توزیع خواهد شد.
مشاور حکومتی سوراپال ناواماوادهانا به خبرگزاری فرانسه گفت عصر ، عصر فناوری لمسی است و بچه ها با لمس کردن با تبلت می توانند فناوری را در نوردند.
مسوولیت توزیع با وزارت آی سی تی تایلند است که با مشارکت چین و هند و آلمان و هلند کار توزیع مدیریت خواهد شد.گفته می شود هزینه هر تبلت 100 دلار برآورد شده است که حدود 140 میلیون دلار این توزیع هزینه بر می دارد.
طبق این برنامه تبلت ها بین دانش اموزان 6 ساله ابتدایی و نیز ئانش اموزان 12 و 13 ساله توزیع می شود. همچنین 54 هزار تبلت نیز بین معلمان توزیع خواهد شد.
تبلت ها برای مدت 3 سال متعلق به مدارس خواهد بود و در این مدت دانش آموزان می توانند تبلت ها را به خانه ببرند.
بعد از گذشت سه سال، تبلت برای همیشه به دانش آموزان تعلق خواهد گرفت. مقامات از معلمان و والدین خواسته اند به دانش آموزان توصیه کنند تبلت ها را برای مدت طولانی در طول روز استفاده نکنند.
طبق تعاریف نباید بیشتر از دو ساعت از تبلت استفاده کنند چرا که در ان صورت کتاب های معمولی ، مشق ها و تکالیف معمولی خود را فراموش می کنند.
وزارت آی سی تی از هم اینک برای توزیع 7 میلیون تبلت دیگر در سال آینده میلادی برنامه ریزی کرده است.
حزب حاکم در تایلند که در سال 2011 قدرت را بدست گرفت، بین دانش آموزان لپ تاپ های ارزان قیمت توزیع کرد و سال گذشته نیز 850 هزار تبلت (به قیمت 75 میلیون دلار) بین دانش آموزان توزیع کرده بود.
منبع: زد دی نت
56502
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داش مجيد IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
    40 3
    ايران سال 1492: توزيع تبلت با 30% تخفيف در تمام مدارس ايران (طرح هر مدسه يك تبلت)
  • من EU ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    2 10
    نمی دانم روی چه حسابی فکر می کنید داشتن تبلت بیانگر اموزش خوب یا یادگیری خوب است ابزار مهم نیست بلکه زیر ساخت ها و محتوی مهم است
    • بدون نام US ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
      0 0
      درست میگویی، تبلت و کامپیوتر یکی از موارد لازم است.
  • حميد IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    3 0
    آقا يا خانم من آيا ميدانيد اگر تبلت در سيستم آموزشي تمامي كشورها جاري شود چقدر از قطع درختان براي توليد كاغذ جلوگيري ميشود ؟ و ميدانيد اگر درختان براي اين كار قطع نشوند چه اثري روي محيط زيست دارند ؟
  • پوراف IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    1 0
    چرا نظر بيخود ميدي مرده حسابي كه ميگي ابزار مهم نيست لابد زير ساختها احتياج به ابزار نداره پس بيچاره ناسا كه اين همه هزينه ابزار ميكنه . البته بنده كارشناس نيستم كه بگم تبلت دادن درسته يا غلطه اين رو كارشناساي اموزشي بايد توضيح بدن ولي با قدرت تمام ميگم كه ابزار مهمه .. مثلا اتيش بلاخره با يه ابزاري بوجود اومده ديگه اينم يك مثال دوست عزيز