چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393 - 07:14
+ A - پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 13:48:00 چاپ
امتیاز به مطلب 292 نفر

نامه سرگشاده صادق زیباکلام خطاب به احمدی نژاد

وبلاگ > زیباکلام، صادق - صادق زیباکلام
جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد
ریاست جمهوری اسلامی ایران دامه اقباله
       احتراما به استحضار آن مقام منیع می رساند که در آخرین روزهای سال گذشته در نامه ایی خطاب به وزیر علوم خواهان برکناری روسای دانشگاه تهران و تربیت مدرس شدید. دلیل این اقدام  را از جمله" فضای امنیتی و سیاسی" که آنان در این دانشگاهها برقرار نموده اند اعلام داشتید. حقیر علم و اطلاع چندانی از وضعیت دانشگاه تربیت مدر س ندارم و پیرامون آن نمی توانم اظهار نظری داشته با شم. اما در خصوص دانشگاه تهران بایستی بگویم که این اظهار نظر حضرتعالی شگفت زده ام نمود. شگفتی ام از دو بابت بود. نخست آنکه برایم جالب بود که جنابعالی پس از گذشت نزدیک به 8 سال از ریاست جمهوری تان و درست در ماههای پایانی آن متوجه فضایی که در دانشگاههای کشور در طی این مدت حاکم بوده افتاده اید. آقای رئیس جمهور،اگر جنابعالی در طی این دو دوره ریاست جمهوری تان، بالاخص در سالهای دورآن دوم ریاست تان بعد از 22 خرداد 88 سری به دانشگاههای کشور می زدید و فضای سیاسی آنها را با سالهای قبل از ریاست جمهوری تان مقایسه می کردید باورتان نمی شد که این همان دانشگاه قبل از به قدرت رسیدن اصولگرایان در سال 84 می باشد. آنقدر فضای دانشگاهها  بعد از 22 خرداد 88  محدود، سنگین و بسته شد که بوصف نمی آید. آنوقت جنابعالی بعد از طی این سالها ، و آنهم بعد از آنکه هزاران دانشجو در طی این سالها دچار مشکل شدند و بسیاری مع الاسف از ادامه تحصیل باز ماندند، بصرافت افتاده اید که در دانشگاهها چه می گذرد.
     من حمل بر صحت می کنم و فرضم بر این است که دغدغه شما در این فقره نه از باب خرده حساب های سیاسی با روسای این دو دانشگاه است، و نه از باب تبلیغات انتخاباتی بلکه اصالتا به آنچه عنوان کرده اید باور دارید. در آنصورت مواجهه می شوم با شگفتی دومم. اینکه چرا دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران بعنوان "مقصر" برگزیده شده؟ کارنامه ایشان بعد از 22 خرداد 88 در مقایسه با کارنامه بسیاری از روسای دانشگاههای دیگر بمراتب "سفید"تر و قابل قبول تر است. کافیست جنابعالی  کارنامه مدیریت دانشگاه تهران را با فی المثل کارنامه جناب حجت الاسلام دکتر شریعتی ریاست دانشگاه علامه مقایسه نمایید. آیا مستحضر هستید از22  خرداد 88 باین سو جناب شریعتی  چه تعداد اساتید این دانشگاه را بدلایل سیاسی بازنشسته، اخراج  و ممنوع التدریس کرده اند؟ ایضا بسیاری از دانشگاههای شهرستانها. یقیننا  اگر هدف جنابعالی کنار زدن حجاب ترس و سلطه ارعاب فکری حاکم بر دانشگاهها و باز گردانیدن فضای آزاد اندیشی  در محیط های علمی باشد، بر کناری ریاست دانشگاه تهران انصافا می بایستی در انتهای لیست تان باشد. اگر هدف جنابعالی بواقع بوجود آوردن یک فضای علمی باز در دانشگاههای کشور است بنحوی که اساتید و دانشحویان از یک حداقل امنیت شغلی و حرفه ایی بر خوردار بشوند در آنصورت و با عرض  پوزش می بایستی با ستحضار شریفتان برسانم که کارنامه و عملکرد وزارت علوم که وزیر متبوعه آن زیر نظر شخص شخیص خودتان  خدمت می نمایند بمراتب سیاه تر از بسیاری از دانشگاهها است.  نمی دانم جنابعالی چه میزان  اشراف بر سیاست های وزارت علوم از 22 خرداد 88 باین سو داشته اید؟ آیا مستحضر هستید که مدتهاست که دیگر دانشگاهها حق استخدام استاد ندارند و وزارت علوم خود راسا این کار را انجام می دهد؟ به بیان دیگر، دانشگاهی مثل تهران با نزدیک به 70 سال سابقه و وجود اساتیدی با تجربه و باسواد حق ندارد یک استاد جدید برای خودش استخدام نماید و یک هسته ایی در وزارت علوم  بصورت مخفی گزینش اساتید را برای تمامی  دانشگاههای کشور انجام می دهند. تصور نمی کنم خیلی پیچیده باشد که بتوان حدس زد که ملاک و معیار اعضاء آن کمیته مخفی کدامین می باشند. تصور نمی کنم نتوان حدس زد که که برای وزارت علوم  از 22 خرداد 88 باین سو، چه میزان ملاک و معیارهایی همچون استعداد، توان و کارنامه علمی و تحقیقاتی یک داوطلب استخدام در دانشگاه ملاک و معیار بوده و چه میزان گرایشات ایدئولوژیک و تمایلات سیاسی وی. آیا مستحضر هستید چه میزان متقاضی استخدام در دانشگاهها، یا اساتیدی که قرار دادی هستند  برای تبدیل وضعیت شان  چگونه سالهاست در بلاتکلفی بسر می برند؟ آیا مستحضر هستید همان مختصر استقلالی را که دانشگاههای کشور از آن برخوردار بودند بعد از 22 خرداد 88 پایمال گردید و تمامی امور دانشگاهها زیر نظر وزارت علوم قرار گرفت؟ آیا مستحضر هستید ظرف قریب به چهار سال گذشته صدها دانشجو بواسطه دلایل سیاسی یا محروم از تحصیل شدند یا با سپردن انواع و اقسام تعهد با ادامه تحصیل شان بصورت "مشروط" موافقت شده است؟ آیا مستحضر هستید که کسر قابل توجه ایی از این "تنبیهات و متنبه سازی" ها توسط خود وزارت علوم صورت گرفته؟ آیا مستحضر هستید گزینش وزارت علوم چگونه مانع از ورود بسیاری از متقاضیان ورود به تحصیلات عالیه در مقاطع فوق لیسانس و دکترا شده است؟
آیا بنظر جنابعالی با عنایت به کارنامه وزارت علوم و با عنایت به عملکرد امثال مدیریت دانشگاه علامه ظرف 4 سال گذشته، می بایستی همچنان بسروقت دکتر فرهاد رهبر بروید که یکصدم قلع و قمع های دانشگاه علامه ویکهزارم قلع و قمع های وزارت علوم را بعد از 22 خرداد 88 نداشته است؟ اما اگر قرار است که ریاست دانشگاه تهران بنا بر دلایل دیگری برکنار شوند، پس در آنصورت پای مسائل دیگرهمچون وجود فضای سیاسی نامطلوب در دانشگاهها و امثالهم را بمیان نکشید چون ازاین بابت با بودن وزارت علوم ، دانشگاه علامه و بسیاری داشگاههای دیگروعملکردی که آنان بعد از 22 خرداد 88 داشته اند، تصور نمی کنم به این زودی ها  نوبت به دانشگاه تهران و دکتر فرهاد رهبر برسد.
                                                                     با احترام و عرض ادب
                                                                صادق زیباکلام   
   
 
نظرات 82
  • متحیر پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 14:01:11
    335 8 پاسخ به این نظر
    انگشت به دهان و حیرت زده (و البته بسیار نگران) در حال تماشای اوضاع مملکت هستیم . . .
    • بدون نام یکشنبه 11 فروردین 1392 - 13:12:07
      35 3
      انگشت به دهن نمی خواد، این یه روال معموله تو کشور ما، 3 ماه به انتخابات همه می تونن حرف بزنن و انتقاد کنند ولی در دوره سه سال و نه ماه باقیمانده نه، این حرفا هیچ دردی رو دوا نمی کنه.... و این سیستم به همین شکل ادامه دارد!
  • امیر پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 14:10:50
    248 23 پاسخ به این نظر
    مرحبا جانا سخن از زبان ما می گویی .
  • بدون نام پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 14:45:50
    176 10 پاسخ به این نظر
    عالی بود. من شاید موافق برخی نظریات آقای دکتر زیباکلام نباشم ولی این نامه را که دوباره بیانگر عزت نفس و شجاعت درونی ایشان است تحسین می کنم.
  • بدون نام پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 14:57:48
    165 9 پاسخ به این نظر
    شیر مادرت حلالت. الحق هم صادقی هم زیبا کلام.
  • بدون نام پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 14:53:45
    154 10 پاسخ به این نظر
    بلاخره یه مرد پیدا شد و وضعیت دانشگاه ها رو به درستی تشریح کرد. دوستان دانشجوی دکتری ای دارم که 2.5 سال هست در فرآیند بورس شدن قرار دارند( نه تبدیل وضعیت یا استخدام پیمانی) و هنوز هم در هر لحظه ای ممکن است کلا پرونده ایشان رد شود. 2.5سال انتظار و تحمل استرس، فشار و سر وکله زدن با آدم هایی عجیب وغریب آنهم برای بورس شدن دیگر از یک دانشجوی دکتری چه چیزی باقی میگذارد؟
  • حسین پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 16:44:52
    152 4 پاسخ به این نظر
    سلام . من شخص دینداری هستم ( ان شاءالله ). اینو گقتم که فکر نکیند بی دینم. ولی در مصاحبه دانشگاه تربیت معلم برای معلم شدن به دلیل شلوار لی پوشیدن و اصلاح صورت و این که تا حالا در راهپیمایی 22 بهمن یا روز قدس شرکت نکردم مرا نامناسب دیدن و قبول نشدم. از لحاظ علمی و نمره کنکور از 90% شرکت کنندگان در مصاحبه بالاتر بودم. آقای رئیس جمهور اینه چیزی که شما ازش دفاع می کنید؟
    • احسان پنجشنبه 15 فروردین 1392 - 19:27:18
      9 0
      از شنیدن این مطلب متاسف شدم دوست من ، انشالله خدا جور دیگه برات جبران کنه
  • مژگان پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 15:25:35
    142 10 پاسخ به این نظر
    استاد! واقعا زیبا کلامی ...
  • شیرازی پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 15:09:53
    137 10 پاسخ به این نظر
    جناب زیبا کلام. من وقت نکردم دانشگاه برم.واقعا وقت نکردم. چند سال قبل هم نویسنده برتر کشور در یک زمینه تخصصی شدم و کتابش هم چاپ شد.(از میان 1034 نفر ). . در کل ، هم وقت شما گرفته شد که نوشتید و هم وقت من که خواندم.نرود میخ آهنی در سنگ در مدیریت ایدئولوژیک ، اصل بر تعهد است نه تخصص.موفق باشید
  • حامد پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 15:32:50
    130 9 پاسخ به این نظر
    خیلی خوب بود ... یعنی عالی بود ... بخصوص در این سکوت خفقان آور ...
  • مهدی پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 14:35:54
    123 9 پاسخ به این نظر
    واقعا حقیقت...
  • بدون نام پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 14:40:32
    112 10 پاسخ به این نظر
    واقعي بود.
  • بدون نام پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 15:39:43
    111 8 پاسخ به این نظر
    درود بر زیبا کلام
  • بدون نام پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 15:05:36
    108 10 پاسخ به این نظر
    محشر بود
  • شمالی پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 15:50:42
    106 5 پاسخ به این نظر
    احسنت . یکی پیدا شد تا دو کلمه حساب بزند .
  • بدون نام پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 15:50:02
    100 6 پاسخ به این نظر
    احسنت
  • محمد پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 15:48:34
    93 7 پاسخ به این نظر
    آفرین!
  • بدون نام پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 18:00:25
    86 5 پاسخ به این نظر
    من تمام صحبتهای آقای زیبا کلام رو قبول دارم اما بحت اینجاست چرا ایشان و حتی سایت شما الان که آقای احمدی نژاد داره میره ، جرات پیدا کردید ؟ چرا همون سال 88 جرات نکردید یک کلام در رابطه با مشکلات ایشون صحبت کنید ؟
  • سمنانی پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 16:06:21
    84 6 پاسخ به این نظر
    این حرفها دفاع از دکتر فرهاد رهبر نیست و نباید باشد. ایشان هم کارنامه سفیدی ندارد اما سیاه تر از دانشگاه تهران هم در این کشور وجود دارد.
  • امیر پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 15:57:02
    78 6 پاسخ به این نظر
    درود بر شما و افکار شما
  • سعيد پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 14:33:07
    76 42 پاسخ به این نظر
    آقاي زيبا كلام نامه از نوع قشنگ بود .اما اميد دارم شما مثل عوام فريب اين بازي را نخورده باشيد.چون اظهار نظر راجب بعضي چيزها يعني فريب خوردن.
    • بدون نام دوشنبه 12 فروردین 1392 - 09:53:47
      10 2
      عبارت درست "راجع به" می باشد.
  • سام پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 16:25:31
    72 5 پاسخ به این نظر
    جسارتت منو کشته...اما استاد عزیز...خیلی پیش از اینها باید نامه سرگشاده برای خیلی مسائل دیگه مینوشتید...
  • بدون نام پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 16:12:08
    69 7 پاسخ به این نظر
    استاد زیباکلام،حقا که قلم شما نیز زیباست اما آیا گوش شنوایی هست؟
  • بدون نام یکشنبه 11 فروردین 1392 - 02:42:46
    67 5 پاسخ به این نظر
    نامه آقای دکتر زیباکلام حرفی حق را می زند. منتها این انتقاد هم به خود ایشان هست که مثل آقای دکتر احمدی نژاد، 4 سال دیر آن را نوشته. چرا ایشان آن زمان که دانشجوها را داشتن اخراج می کردن این نامه را ننوشته؟ حالا که شهر خلوت شده و ایشان می دانند در معرض آسیب نیستند نامه می نویسند؟
    • احسان پنجشنبه 15 فروردین 1392 - 06:01:44
      15 3
      شما بهتره مقالات ایشان را در روزنامه های اصلاحات و یا حتی سایت ایشان دنبال کنید و بعد ایراد بگیرید . ایشان در طی این سالها یک لحظه هم سکوت نکردند .
  • بدون نام پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 17:11:45
    65 6 پاسخ به این نظر
    عرض ادب و احترام خدمت استاد زیباکلام
  • حمید پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 18:03:02
    65 3 پاسخ به این نظر
    حرف حساب... (یعنی عاشق این فضای باز سیاسی ام که هر چهار سال یکبار تو کشورمون به وجود میاد...اصن یه وضی!)
  • بدون نام پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 17:26:32
    64 6 پاسخ به این نظر
    نمي شد اين نامه سرگشاده رو همون زمان قلع و قمع ها مي نوشتي ، حضرت والا !؟!
  • شاهین پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 16:12:09
    62 5 پاسخ به این نظر
    آفرین به این صراحت دکتر
  • بدون نام پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 16:36:29
    57 5 پاسخ به این نظر
    حرف حساب جواب ندارد...
  • بدون نام پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 17:25:20
    56 7 پاسخ به این نظر
    حقا که کلامتون زیباست..
  • بدون نام پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 16:40:59
    55 5 پاسخ به این نظر
    در.د بر صادق دانشگاه...
  • بدون نام پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 17:55:09
    55 3 پاسخ به این نظر
    نمیدانم چرا نزدیک انتخابات فقط مردم یادشون میاد به قانون عمل کنند و این کشور جمهوری است.آقایان یادتان هست میگفتید ما دانشجوی ستاره دار نداریم.در ضمن جناب زیبا کلام ممنون از شهامت و شجاعت شما در این فضای باز گفتمان
  • بدون نام پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 16:25:22
    53 4 پاسخ به این نظر
    تحلیل بسیار عالی بود
  • saeed پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 16:44:52
    53 5 پاسخ به این نظر
    احسنت و آفرین به قلم صریح و روان دکتر زیبا کلام به نظر بنده حق مطلب را ادا گردید
  • نستوه شنبه 10 فروردین 1392 - 06:35:18
    50 6 پاسخ به این نظر
    برادر زیبا کلامی که به نطق های جالب مشهوری، چه خوب شد که دستور رییس جمهور باعث شد در باره جو دانشگاهها بعد از 4 سال روشنگری کنی. حالا که عمر دولت رو به تمام نامه اعتراضی نوشتی که تو وزارت فخیمه علوم چه خبره؟ کاش یه کم زودتر به درد ما اهمیت میدادید
  • کاربر جمعه 9 فروردین 1392 - 00:54:32
    49 3 پاسخ به این نظر
    باز هم گلی به جمال دکتر که هنوز خرده شهامتی برایشان مانده و الا سالهاست که اساتید دانشگاهها و آگاهان این مملکت را خواب برده و یا از ترس از دست دادن کرسی صدارت و مدیریت خود را به خواب زده اند.
  • کامیار پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 17:26:24
    48 5 پاسخ به این نظر
    افرین به شما عالی بود...........
  • هموطن پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 17:35:31
    47 3 پاسخ به این نظر
    احسنت . جانا سخن از زبان ما گفتی ... استاد عزیز هممون سرکاریم ...اینا همش بازی سیاسیه ........
  • حمید پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 16:48:32
    46 5 پاسخ به این نظر
    صحیح است.
  • بدون نام پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 17:43:29
    41 6 پاسخ به این نظر
    درودبرصادق زیباکلام.
  • بدون نام پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 17:48:59
    41 6 پاسخ به این نظر
    احسنت. درود به شرفت!
  • محمد پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 17:46:04
    40 6 پاسخ به این نظر
    زنده باد زیباکلام
  • احمد پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 17:56:59
    38 2 پاسخ به این نظر
    نرود میخ آهنین در سنگ.
  • بدون نام پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 16:39:05
    36 15 پاسخ به این نظر
    آقای زیبا کلام خداحافظ!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 17:54:50
    36 6 پاسخ به این نظر
    کلام زیبایی بود
  • حامد پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 22:05:25
    34 5 پاسخ به این نظر
    خوب بود ولی دیر نوشته شد.
  • حسین زهی جمعه 9 فروردین 1392 - 14:01:23
    33 3 پاسخ به این نظر
    سلام. بنده به عنوان یک دانشجو باسخنان صادق زیبا کلام کاملا موافقم.
  • بدون نام جمعه 9 فروردین 1392 - 15:09:13
    33 4 پاسخ به این نظر
    حق با ایشان است دانشگاه خواحه نصیر نمونه دیگری است
  • مرتضی پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 23:17:40
    31 6 پاسخ به این نظر
    آقا درود بر شرفت،درود
    • بدون نام شنبه 10 فروردین 1392 - 17:15:33
      12 7
      راجب؟!!!
    • بدون نام شنبه 10 فروردین 1392 - 17:17:08
      4 32
      ضمن اینکه بهتره از طریق مطالعه بر اگاهیمون افزوده بشه نه تماشای برنامه های ماهواره
  • محمد پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 23:06:46
    30 6 پاسخ به این نظر
    درودخدابربرصادق زیباکلام این مردزیباکلام وروشن فکرکشورمان.
  • بدون نام جمعه 9 فروردین 1392 - 14:51:13
    30 4 پاسخ به این نظر
    صادق جون کم کم داره ازت حوشم میاد.
  • بدون نام پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 19:21:03
    27 4 پاسخ به این نظر
    صحیح است
  • بدون نام شنبه 10 فروردین 1392 - 20:16:18
    27 2 پاسخ به این نظر
    لابد خبر فضای سیاست زده و غیر علمی این دانشگاهها دیر به خدمت ریاست محترم قوه مجریه رسیده .
  • بدون نام پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 15:23:24
    25 197 پاسخ به این نظر
    آقای زیبا کلام تا کی سیاه نمایی!! خب معلومه که نیت رئیس جمهور فقط و فقط "جلوگیری از امنیتی و سیاسی شدن" فضای دانشگاه هاست!
    • مهدی یکشنبه 18 فروردین 1392 - 02:17:13
      15 0
      دوستان عزیز که منفی دادید ، این دوست خوبمون به کنایه مطلب و نوشتن
  • جعفر شنبه 10 فروردین 1392 - 02:21:59
    25 3 پاسخ به این نظر
    موضوع جالب است
  • محمدرضا شنبه 10 فروردین 1392 - 17:33:28
    25 17 پاسخ به این نظر
    امیدوارم که محیط دانشگاه بسود دانشجو ودانشگاه ونظاماسلامی بشود نه بنفع شخص یاگروه خاصی . انشا الله
  • حسین زارع پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 20:32:43
    22 5 پاسخ به این نظر
    دمت گرم
  • علی پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 19:36:07
    20 5 پاسخ به این نظر
    ما رایت الا جمیلا
  • امیر2 پنجشنبه 2 خرداد 1392 - 19:19:50
    18 0 پاسخ به این نظر
    در مورده ریاست دانشگاه علامه (آقای شریعتی) کاملا درست و صحیح است فضای دانشگاه و رتبه علمی این دانشگاه بعد از ورود ایشان به شدت افت داشته و جو حاکم بر این دانشگاه کاملا امنیتی شده بحدی که با هرقدم که در این دانشگاه برمیداری احساس زیر نظر بودن بهت دست میده.خیلی از دانشجویان این دانشگاه که مشکلات شان با اندکی تذکر یا چشم پوشی و بردباری حل میشد اکنون از دامه تحصیل بازمانده اند.
  • علی چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 23:25:03
    15 2 پاسخ به این نظر
    کو گوش شنوا.....!!!!!!!!!!
  • مهدی یکشنبه 11 فروردین 1392 - 17:59:35
    11 1 پاسخ به این نظر
    کادر اساتید و فضای دانشگاه علامه بخصوص در دانشکده اقتصاد، حقوق و ادبیات بکلی عوض شده و افرادی با گرایش های خاص به عضویت هیات علمی درآمده اند. بعضی از دانشجویان دکتری هم به لطایف الحیلی محصل شدن. ولی اوضاع همین طور باقی نمیمونه
  • بدون نام پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 16:16:53
    10 0 پاسخ به این نظر
    تشکر از خبر آنلاین به خاطر درج این نامه و تشکر از اقای زیبا کلام که به واقع بر سلامت نفس او ایمان آورده ام . لازم به یاداوری است که وزیر علوم با کمال بی احترامی در سال 89اقدام به برکناری پرفسور یوسف ثبوتی موسس و پایه گذار دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان کردند .امیدوارم مردم مابین کارهای نمایشی و تبلیغاتی و کارهای اصولی تفاوت قائل شوند.وبدانند کسی از دیر باور کردن ضرر نکرده..
  • دییج چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 19:54:39
    10 0 پاسخ به این نظر
    باید بدانید دکتر سالهاست که چنین اظهار نظرها و نامه ها و... را دارد و مربوط به دوره دولت کنونی نمی شود . ولی سئوال این است آیا کسی دیگری هم یاریش کرده ؟ قطعا خیر
    • بدون نام جمعه 16 فروردین 1392 - 19:19:58
      2 3
      البته ایشان با توکلی پیوند فامیلی دارند. هر کس پشتش گرم باشد میتواند حرف بزند.
  • ی. گنبدکاووس جمعه 20 اردیبهشت 1392 - 18:49:42
    10 1 پاسخ به این نظر
    باسلام و عرض ادب خدمت استادصادق زیباکلام ؛ یک کتابی هم بنویسید تحت این عنوان: "ماهیچ وقت ، ما نخواهیم شد"
  • منصور پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 22:00:52
    8 29 پاسخ به این نظر
    آخه دكترجان اين نامه كه مي فرماييد آيا واقعا صحت داره؟ دوما آيا ايشان اخراج شده اند؟ صحبت جنابعالي مصداق باري نظري داده باشيداستگرچه به نظرميرسداين گونه نظرات ديگرباب شده وخطري ندارداما خوب بهرحال مادررابازنگران ميكنيدوايشان بازبايدبه شماتلفن كنندوازحرف جديدابرازگله كنند
  • بدون نام یکشنبه 11 فروردین 1392 - 19:59:43
    8 1 پاسخ به این نظر
    لذت بخش بود، سلامت باشید
  • دبير پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 15:34:46
    7 3 پاسخ به این نظر
    حيف اين اين استاد كه روزي مرگ سراغش خواهد آمد.انسان حق طلب و جسوري كه خيلي كم هستند در اين دور و زمانه....
  • بدون نام شنبه 10 فروردین 1392 - 19:36:27
    6 3 پاسخ به این نظر
    آقای دکتر زیبا کلام دانشکده تربیت بدنی استادی بهتر از شما برای آموزش موج سواری نخواهد یافت. از سال 84 تا اواسط 91 کجا تشریف داشتید؟
  • دانشجو یکشنبه 11 فروردین 1392 - 13:42:43
    6 0 پاسخ به این نظر
    در مورد دانشگاه علامه کاملا درست می گویند
  • بدون نام یکشنبه 11 فروردین 1392 - 15:13:01
    6 3 پاسخ به این نظر
    به نظرم آقای احمدی نژاد بهترین کار را کرده . ریاست دانشگاه تهران چه گلی به سر دانشجویان زدند و چرا از اساتید و دانشجویان دفاع نکردند؟
  • جواد پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 16:02:59
    5 43 پاسخ به این نظر
    زنده باد احمدی نژاد.اگر صادق زیبا کلام با اقدام رئیس جمهور مخالفت کرده پس شک نکنید که رئیس جمهور بهترین کار رو کردن و تمام علتهای برکناری که گفتند درست بوده و حق این آقایون برکناری بوده.من اگه بودم این صادق رو هم برکنار میکردم(منظورم از صادق همون زیبا کلامه)چون مطمئنم این آقا فقط بحث سیاسی میکنه و بر علیه دولت حرف میزنه.امثال زیبا کلامها اصلا دلشون به حال این مردم نمیسوزه چون در افکار این آدم مردم جایی ندارن.
  • بدون نام چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 21:21:34
    3 1 پاسخ به این نظر
    چقدر در این چند سال اخیر درستی این آیات قران را به عینه دیدیم: ( ومن الناس من يعجبك قوله في الحياة الدنيا ويشهد الله على ما في قلبه وهو ألد الخصام ( 204 ) وإذا تولى سعى في الأرض ليفسد فيها ويهلك الحرث والنسل والله لا يحب الفساد ( 205 ) وإذا قيل له اتق الله أخذته العزة بالإثم فحسبه جهنم ولبئس المهاد
  • زینب یکشنبه 11 فروردین 1392 - 01:21:29
    2 21 پاسخ به این نظر
    قشنگ حرف زدن با حرف قشنگ زدن فرق داره اقای قشنگ کلام!تا انجا که من به عنوان یه دانشجو درجریانم درسال هایی که اصلاح طلبان روی کار بودند صحنه از اساتید متعهد تقریبا خالی بود.میدانم چقدر رابطه جای ضابطه را گرفت تا هرکی باشما سروسری داشت بورسیه بشه! اما تو همین دولت اگرچه به قول شما یک سری افراد سانسور شدند اما ارضه ی دولت در این حد نبود که برای اساتید ودانشجویان انقلابی هم بورسیه ایجاد کنه...چون ضوابط اجازه نمیداد!
    • دانشجوی واقعی جمعه 22 شهریور 1392 - 13:21:37
      0 0
      "عرضه" نه" ارضه "جناب دانشجو!دم خروس زد بیرون!ای خدا جای حق نشستی.
  • سامان سه شنبه 14 خرداد 1392 - 19:31:13
    0 0 پاسخ به این نظر
    سلام : جناب دکتر زیبا حرف ! حرفهای قشنگی فرمودید ولی چه دیر فرمودید. نوشدارو بعد از مردن سهراب اثر ندارد.
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.