ایسنا نوشت:

بعد از حاکم شدن رکود بی‌سابقه بر بازار خودروی هند، مردم این کشور تحت بمباران شدید تبلیغاتی خودروسازان برای فروش تخفیف دار محصولاتشان قرار گرفته‌اند.

هند که در چند سال گذشته یکی از بازارهای رو به رشد خودرو در جهان بوده است در فوریه سال جاری با کاهش 26 درصدی فروش در بخش خودروهای سواری مواجه شد. کاهشی که تاکنون آن‌ هم طی یک ماه سابقه نداشته است. کاهش نرخ رشد اقتصادی هند نیز بر راکد شدن بازار خودروی این کشور موثر بوده است.

در همین حال و در پی حاکم شدن رکود بر بازار خودروی هند، خودروسازان فعال در بازار این کشور سیاست "بخر و بعدا پرداخت کن" را در پیش گرفته‌اند. به عنوان مثال فولکس‌واگن اعلام کرده است که هندی‌ها می‌توانند یکی از خودروهای این شرکت را خریداری و بازپرداخت پول خودرو ‌را تحت شرایطی از یک سال بعد آغاز کنند.

سایر خودروسازان نیز محصولاتشان را با تخفیف‌های تا 20 درصد به هندی‌ها عرضه می‌کنند. هند سومین بازار بزرگ خودرو در قاره آسیا است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، عمار مستر - مدیر شرکت پیش‌بینی کننده ال‌ام‌سی اتوموتیو - در این باره گفت: رکود بازار خودروی هند باعث شده است تا خودروسازان مجبور به کاهش قیمت‌ها و ارائه تخفیف به مشتریانشان شوند.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ramin IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
    7 0
    سیاست جدید خودروسازان ایران خودرو را احتکار کنید تا گران و گرانتر شود. اونهم با پول پیشی که از مردم میگیرندو در آخرهم یا پول را میدهن باچند برابر افت ارزش پول یا یه خودروی پوسیده و بی کیفیت به جای خوردروی نو اونهم با چند درصد اضافی. حالا شما بگین سیاست هند خوبه یا مال ما؟ جواب 100 درصد همه از سیاست خودروسازان ایران راضی هستند
  • بدون نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
    5 0
    خدا شانس بده. اينجا اينقدر مسئولين ناز خودروسازها رو ميكشند كه به جاي تشويق مردم واسه خريد تهديد هم ميكنند كه اگه نخريد گرونتر ميكنيم؟!!!
  • بدون نام IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
    4 1
    خوبه که خودروسازان مغرور ما کمی الگو برداری کنند!! نه اینکه در شرایط رکود بازار شاهد افزایش روز افزون قیمت خودرو باشیم. حقیقتا مدیریت صنعت خودروی کشور تا به حال یکی از ناکارآمد ترین و ضعیف ترین مدیریت ها بوده است. تنها چیزی که در خصوص مدیران شرکت های خودروسازی برجسته هست پاداش های چند ده میلیونی آنها هست.
  • بدون نام IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
    6 0
    این خبر رو برا خودرو سازان ایرانی بفرستید ببینید بازم رو دارن. اینجا برعکس تمام دنیاست اول پول میدی یک سال بعد خودرو نا ایمن و از مد افتاده رو با دو سه برابر قیمت زمان ثبت نام بهت میدن کلی هم خودشون وهم سازمان حمایت از مصرف کننده که البته زیر شاخه خودشونه منت سر مون میزارن که بله ما از روی ترحم وجهت همکاری با ملت اینو بهتون میدیم. ای خدا کجا فریاد بزنیم
  • بدون نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
    4 0
    سیاست خودرو ساز ایرانی " بخر اما بعدا استفاده کن "
  • کارمند IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    5 0
    کاش تو ایران هم خودرو انحصار دو شرکت نبود واقعا شرم اور است بجای اینکه ارزان بشه صد در صد گران میشه پس با این شرایط شرکت های خارجی چطوری سود میکنند اگه شما در شرکتتان را تخته کنید به نفع ملت ایران است ماشین کیفی خارجی را ارزنتر هم سوار میشوند
  • سامان IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    2 0
    اگر مردم نخرند همه چی درست میشه . عامل گران شدن = مردم . تا حالا که اینجور بوده