دولت سنگاپور با ترسیم نقشه راه جدیدی قصد دارد ظرف 10 سال آینده خود را به هاب آی پی آسیا تبدیل کند.

طبق این برنامه، به شرط تامین منابع مالی طرح جامع مالکیت معنوی و نیز راه اندازی مرکز بزرگ تامین آی پی می توان امیدوار بود تا سنگاپور بعنوان هاب آی پی منطقه گام های خود را محکم بردارد.
طبق سند ارائه شده در وب سایت وزارت قانون این کشور{لینک}، حکومت بر اساس توصیه های کمیته راهبری آی پی، برای مدیریت بر نقل و انتقال آی پی،کنترل کیفیت بر سیستم آی پی و حل و فصل اختلافات مربوط به آی پی خود را آماده کرده است.
کمیته راهبری آی پی، در ماه می 2012 اولین جلسه رسمی خود را با حضور رئیس کمپانی MediaCorp آقای تئو مینگ کیان برگزار کرد. در این جلسه 200 کارشناس ارشد در زمینه آی پی از 100 کمپانی داخلی و خارجی شرکت داشتند و قبل از فرمولیزه کردن برنامه ها، مشورتهای لازم را انجام دادند.
با انجام این پروژه فراملی، فرصتهای شغلی جدیدی در سنگاپور ایجاد خواهد شد و بخشهای فنی و آی تی همراه با بخشهای حقوقی ذی نفع خواهند شد.
بانکها باید بر اساس طرح تامین مالی جدید، آی پی را به عنوان دارایی جدید به رسمیت شناخته و بر اساس آن تسهیلات مالی به کمپانی های مرتبط عرضه کنند. حق ثبت اختراع و قوانین مربوط به مالکیت های معنوی و حل مشکلات حقوقی ناشی از ان باعث خواهد شد تا رغبت بیشتری به سرمایه گذاری روی آی پی توسط سرمایه گذاران نشان داده شود.
دولت مالزی نیز برنامه هایی برای جامع کردن سیستم توزیع آی پی خود در اکتبر 2012 عرضه کرد و آنرا در ماه دسامبر بعنوان ابزار موثر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی معرفی کرد.
سازمان پول و اعتبار سنگاپور MAS آموزش های لازم را در خصوص سیستم آی پی برای حمایت از طرح مذکور انجام خواهد داد. همچنین سازمان مالکیت های معنوی سنگاپور IPOS مرکز ارزشیابی برای آی پی دایر خواهد کرد و متدلوژی ها را دسته بندی کرده و گواهینامه های معتبر برای این کار منتشر خواهد کرد.
همچنین با سرمایه گذاری 40 میلیون دلاری، مرکز تحقیق و توسعه مالکیتهای معنوی و مجازی در سنگاپور ایجاد خواهد شد. همچنین 12 میلیون دلار برای تاسیس آکادمی آی پی اختصاص خواهد یافت.
برای دریافت جزییات بیشتر در این زمینه اینجا را کلیک کنید.
 
 
منبع: زد دی نت

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
    10 1
    IP در اینجا منظور Intelectual Property هستش نه Internet Protocol.
    • سعید IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
      0 0
      یک L یادت رفت تایپ کنی، درستش اینه: Intellectual Property به معنی مالکیت معنوی.