این روایتی است از یک اتفاق تلخ جدید در ورزش ایران پس از اتفاقات تلخ کشتی ، این بار وزنه برداری ، رشته موفق در المپیک اسیر درگیری درون خانوادگی شده است.

مهدیه جباری: همه چیز به اتفاقات بعد از المپیک بر می گردد. در دل تعطیلات تمرینات. تورهای اهدای جوایز و شروع اردوها. فضای اردو با یک سال قبلش خیلی فرق می کرد . بچه های سال قبل حالا قهرمانان المپیکی بودند. مربی اما هنوز همان مربی بود. مربی سخت گیری که پای حرفش می ایستاد و لحن گفتارش همانی بود که همیشه داشته. این اما برای بچه هایی که حالا در اوج محبوبیت بودند ، تغییر کرده بود. حالا دیگر انتظار نداشتند لحن مربی برای شان همان باشد که بوده. دعوای شان کند. لحنش جدی باشد و خشن اما مربی همان بود که بود.
این شروع دلخوری ها بود. شروع دلخوری متقابل مربی تیم ملی وزنه برداری و قهرمان های المپیکی. آنها که چندتایی شان اصلا مصدوم بودند و جایی در اردوها هم نداشتند اما انتظار هم نداشتند که مربی مدام بگوید نبود یک یا دو نفر خللی در کارش ایجاد نمی کند!
اینکه وزنه ها را اسم ها بالا نمی برند و هر کس در اردو باشد فیکس است یا خبرهایی چون این. او که با تمرینات سخت و سنگینش گاهی فشار روی بچه ها را به قدری بالا می برد که مصدومیت هم چاشنی اش باشد. آنها هم که دلخور بودند به مجالی می اندیشیدند برای بیان دلخوری شان. روزهای قبل از عید پر بود از مصاحبه های ورزشکاران. پر بود از مراسم انتخاب چهره های سال. جایی که قهرمانان وزنه برداری در حالی که وزنه برداری ایران بعد از المپیک آتن برای اولین بار به مدال رسیده بود ، آن هم به 4 مدال المپیکی برای تیمی 6 نفره ، به جای نام بردن از مربی شان ، نام محمد بنا را به عنوان بهترین به زبان آوردند. آنها می خواستند اینگونه به مربی موفق اما سختگیر شان پیامی رسانده باشند. پیامی که البته بازخوردش طوری دیگر بود. ناراحتی بیشتر و بیشتر از کورش باقری. این چیزی بود که خبرش به بیرون از اردوی وزنه برداری هم درز کرد. تیم ملی باید اواخر فروردین رسما تشکیل اردو می داد اما 15 روز پیشتر ، دلخوری ها علنی شده بود . ملی پوشان دلخوری شان را به حسین رضازاده انتقال داده بودند و به طور متقابل کورش باقری ناراحتی اش را به رئیس فدراسیون انتقال داده بود.
این سوء تفاهم کوچک اما می تواند روزهای خوب وزنه برداری را به مخاطره بیاندازد. ورزشی که پس از سال ها با تلاش حسین رضازاده ، هدایت خوب کورش باقری و درخشش نسل جوان ستارگان ایران توانست روزها تلخ ناکامی را پشت سر بگذارد اما حالا یک دلخوری ساده می تواند همه راه طی شده را از نو ویران کند. شاید کمی ملاحظه از سوی هر دو طرف دعوا و نقش میانجی بزرگان ورزش کشور بتواند مانع از خراب شدن پل های پشت سر شود.
پل هایی که طی شدن شان ، 8 سال زمان برده است. تیمی خوب ، مربی کاربلد و فدراسیونی کاملا ورزشی که نیاز به تفاهم دارد تا سوء تفاهمی کوچک ، به سادگی برطرف شود و قهرمانان با مربی شان دوباره گرم باشند و صمیمی. ترس از تکرار تراژدی کشتی فرنگی و تکاوندو حالا کابوسی است که وزنه برداری را در بر گرفته. این پیش بینی تلخ را یک سال قبل و پیش از المپیک رضا مهماندوست کرده بود. حالا بنا از کشتی فرنگی رفته و اگر دعوای وزنه برداران بالا بگیرد شاید سومین اتفاق تلخ هم برای ورزشی که رضازاده سکاندارش است ، بیفتد.
4141
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    46 4
    جالب بود . واقعا درست گفتین
  • بدون نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    58 5
    بلای جان ورزش ما،همین زیرسبیل رد کردن تمام بداخلاقیها و عمل نکردن به تعهدات است. فرضا اقای سلیمی توقعات اضافه دارند؛باید حسین رضازاده،ایشان و کوروش باقری را دعوت کند فدراسیون و کاملا جدی به هر دونفر تذکر دهد ما قوانینی داریم که هیچ شخصی نمیتواند زیرپایش بگذارد. حالا اقای سلیمی فکرشو میکند.اگر دنبال پوله،ول میکند و میرود قائمشهر دنبال کسب و کار.اگرم عشق وزنه برداری دارد که با تمام سختیها مبارزه میکند و افتخار می افریند.
  • سعید US ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    65 10
    در هر احترام به نظر مربی واجب و ضروری است ما ایرانها از موفقیتها جوگیر میشیم وکلا همه کسانی را که به ما کمک کردن را فراموش می کنیم اقایون قهرمان مکه چی کار کردین اکه جای انیشتن بودید چی کار می کردید یکم مردانگی از مورچه یاد بکیرد
  • حبیب IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    34 1
    به نظر می آید که اگر ورزشی از پایه درست شکل گرفته باشه نگران رفتن یا آمدن افراد نباید باشیم و سند جایی یا مقامی تا ابد بنام کسی نیست! می بینیم که گواردیو لا با همه موفقیت هاش از بارسا میره! اما بارسا از هم نمی پاشه حتی اگه مسی هم بره پایه های ورزشی باشگاه اونقد قوی هست که افرادی رو جایگزین کنه
  • بدون نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    73 5
    من تا قبل از این در جریان این موضوع بخصوص نبودم ولی با نظر نویسنده مخالفم که باید دو طرف کوتاه بیان، مربی هر تیمی در هر رشته ورزشی حرف اول و آخر تیمشو میزنه، از ورزشکارای حرفه ای و دنیا دیده رشته های دیگه باید یاد بگیریم، مهدوی کیا این آخرا حرف جالبی زد "من اگه یه چوب هم به عنوان مربی بذارن بالای سرم بهش احترام میذارم" نمیدونم ورزشکارای ما کی میخواد رفتارشون حرفه ای بشه؟!!!
  • سیاوش IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    23 4
    نمی دونم چرا نظر هام انتشار داده نمیشه وی به هر حال جای خجالت داره اسمتو گذاشتی قهرمان ؟؟ چیکار کردید مگه یه وزنه بردید بالا !!! اگه شما قهرمانید امثال تختی ها پوریای ولی ها و ... چی هستند ؟؟ جمع کنید بساط توتو برید پی کارتون اسم قهرمانو خدشه دار نکنید ! به قول دوستمون باید حرف مربی تونو گوش کنید همین کووروش خان شما را به اینجا رسونده که توهم قهرمانی بگیرید !! شما نفرات برتر المپیک هستید نه قهرمان
  • کامران IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    28 4
    واقعا این رفتار با مربی ارزشمندی همچون باقری درست نیست، ورزشکاران باید بدانند همین سخت گیری و جدیت باقری باعث مدال آوری انان شده است، اگر تمرینات ا شل کند که همه ساز خودشان را میزنند، و اگر همینجری ادامه یابد افراد جایگزین و جدید هم میتوانند مدال اوران آینده ما باشند. تلاش و برنامه ریزی باقری ستودنیست.
  • حمید IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    30 7
    آقایون پشت کوروش خان وایسن لطفا. مدال نمیخوایم. شعور ورزشکار باید برسه که مربی حرف آخرو میزنه!
  • بدون نام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    32 8
    خجالتم خوب چیزیه!!! دو تا مدال گرفتن فکرکردن خبریه ، اینا وظیفه شونه حرف مربی رو گوش کنن
  • فافا IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    7 3
    واقعن به هموطنام افتخار میکنم که انقدر با شعورن.......فکر میکردم مردم از بهداد ظرفداری میکنن بخاطر مدالش.... ولی مردم نشون دادن که فقط مدال واسمون مهم نیست ....کسی که احترام سرمربیشو نگه نداره رو هیچ چیش نمیشه حساب کرد........ من که تا اخر پشت کوروش هستم...میدونم حتی اگه ملی پوشا واسه ضایع کردن کوروش بکشن کنار هم باز اون از چارچوبش کوتاه نمیاد و افتخار افرینی هامون تو وزنه برداری ادامه داره.....