۰ نفر
۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲

مهر نوشت:

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به دلیل ریزش کوه همه امکانات آواربرداری و باز شدن جاده‌ها در منطقه زلزله زده بوشهر در حال انجام است، گفت: تولیدات نیمه تمام مسکن مهر تا پایان امسال به اتمام می رسد.

 

علی نیکزاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا پیش از دولت نهم و دهم سالی 18 تا 20 هزار واحد توسط بنیاد مسکن مقاوم سازی می شد، گفت: در دولت نهم و دهم سالانه 200 هزار واحد مقاوم سازی شدند و همچنین در کمتر از 8 سال 2 میلیون و 120 هزار واحد مقاوم سازی شد.
وی افزود: از این تعداد، یک میلیون و 200 هزار واحدی به اتمام رسید و 600 هزار واحد هم نیمه تمام است و همانطور که در زلزله آذربایجان مشاهده شد در فاصله 50 متری واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده، خسارت جانی و مالی نداشتیم اما در همین فاصله واحدهایی که مقاوم سازی نشده بودند، خسارت مالی و جانی زیادی داشتند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن برای زلزله بوشهر، اظهار داشت: دولت و وزارت راه و شهرسازی با همکاری بنیاد مسکن بازسازی این مناطق زلزله زده را با اسکان، امداد و نجات ادامه می‌دهند.
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در 90 روز بازسازی شد، بیان کرد: بالغ بر 30 هزار واحد کانکس، واحدهای دائمی 60 متری برای اسکان و واحدهایی برای دامها در نظر گرفته شد همچنین ادامه بازسازی و مقاوم سازی‌ها 600 هزار واحد روستایی نیمه تمام در دستور کار است که 200 تا 300 هزار واحد آن تا پایان امسال تمام میشود.
نیکزاد با بیان اینکه پیش از سال نو پیش‌بینی 60 میلیون جابه‌جایی با قطار، هواپیما و حمل و نقل جادهای انجام شد، اظهار داشت: این سفرها از طریق شناورها، هواپیما، قطار و در جاده به 61 میلیون سفر رسید در حالی که برخی جابه‌جایی‌ها نیز با خودروهای سواری صورت گرفته است که این آمار به تعداد 138 میلیون جابه‌جایی می رسد.
وزیر راه و شهرسازی به افزایش نرخ بلیت‌های حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: هر ساله از 24 اسفند تا 16 فروردین 20 درصد به قیمت بلیت اتوبوس افزوده می‌شود و پس از این مدت به حالت اولیه برمی گردد اما اگر تصمیمی برای افزایش قیمت بلیت گرفته شود ارتباطی به افزایش قیمت در نوروز ندارد و براساس مصوبات اعلام می‌شود.
وی با اشاره به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اظهار داشت: حماسه اقتصادی پیش نیاز حماسه سیاسی است و اگر بتوانیم در آنچه که تکلیف است تلاش کنیم رفاه، آسایش و امنیت برای مردم براساس فرمایشات مقام معظم رهبری حماسه سیاسی خلق خواهیم کرد.
نیکزاد در خصوص برنامه‌های بخش مسکن در سال جاری، گفت: تولیدات نیمه تمام مسکن مهر تا پایان سال به اتمام میرسد و همچنین بازسازی مناطق زلزله زده و مقاوم سازی مسکن روستایی تمام می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی، افزود: در بخش مسکن روستایی یک میلیون و 250 هزار واحد مقاوم سازی شدند که از این تعداد یک میلیون و 50 هزار واحد در شهرها، 520 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 150 هزار واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر و 50 هزار واحد در بافت فرسوده و 330 هزار واحد در شهرهای جدید انجام شده که مقاوم سازی 200 هزار واحد در مسکن روستایی نیز در دستور کار است.
نیکزاد با بیان اینکه سال گذشته 7 هزار کیلومتر انواع راه، راه‌آهن، بزرگراه، آزادراه، راه اصلی، فرعی و روستایی ساخته شد، گفت: امسال 15 هزار و 323 کیلومتر ساخت راه در دستور کار داریم.
وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به این که در ماه‌های پایانی دولت هستیم پرشتاب‌تر از روزهای اول و با تاکید بر این شعار، کارها را در دستور کار قرار دهیم.
وی درباره آمار منتشر شده سال 90 از وضعیت خانه‌ها گفت: سال 91 اعلام شد 21.6 خانه در کشور و 21.2 خانوار در کشور داریم که برای اولین بار بعد از 60 سال تعداد خانه‌ها بیش از خانوار در کشور است.
نیکزاد با اشاره به این که در ابتدای دولت کمبود 1.5 میلیون خانه وجود داشت اما در حال حاضر 400 هزار خانه اضافه داریم، افزود: هدف این است که برای جوانان خانه‌هایی ابتدایی و متوسط در استانهای بزرگ و کوچک درنظر گرفته شود اما دلیل محقق نشدن کامل این کار این است که تولید واحدها در دست کسانی است که می خواهند کار اقتصادی کنند و مسکن به عنوان کالای اقتصادی نمی‌نگرنند. بر همین اساس مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات در معاملات مکرر تاکید می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تحویل واحدهای مسکن در استان های کشور به ویژه استان تهران، گفت: در شهر جدید پردیس ساخت 90 هزار واحد در حال انجام است که هم اکنون در مرحله سفت کاری است، شهر جدید پرند با آغاز 95 هزار واحد و تحویل هر ماه 10 هزار واحد، هشتگرد با ساخت 45 هزار واحد و آماده بودن 10 هزار واحد و شهر اندیشه با ساخت 3 هزار واحد در حال انجام است.
وی تصریح کرد: در کنار همه این ساخت و سازها شهرداری تهران آماری از 22 ماه گذشته مبنی بر صدور پروانه ساخت اعلام کرده که این واحدها نیز اکنون درحال ساخت است و در کنار ساخت و سازهای مسکن مهر در کوچهها و خیابانها ساخت وسازهای زیادی انجام میشود.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    22 2
    آقای نیکزاد از این وعده ها زیاد دادند
  • بدون نام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    11 1
    مسکن مهر فقط نام مهر را با خودش یدک میکشد
  • بدون نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
    8 0
    خیلی مقاوم خیلی مقاوم
  • سجاد IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
    8 1
    چرا ظبق وعده ای که داده بودند در فروردین ماه هیچ خانه ای در پرند تحویل داده نشد و تمام اعلامیه هایشان را هم که تاریخ تحویل پروژه ها نوشته شده بود برداشتند؟؟؟
  • متقاضی مهر IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    2 0
    پس از چندین بار به تعویق انداختن تحویل پروژه های پرند و عمل نکردن به تاریخ تحویل مقرر در پیش قراردادها ، بالاخره در اسفند ماه 91 در قسمتهای مختلف شرکت عمران اطلاعیه هایی نصب کرده بودند که در آن تاریخها مشخص شده بودند . تاریخ تحویل برخی از پروژه ها 31 فروردین ثبت شده بود . بعد از ایم نوروز که مراجعه کردیم ، اطلاعیه ها را برداشته بودند و به جای آن نوشته بودند که تاریخ تحویل واحدها در بنر در محوطه ، پایان هفته آینده نصب می شود. بعد از دو هفته آن اطلاعیه را هم برداشتند. الآن که مراجعه می کنیم کسی جوابگو نیست و انگار نه انگار چه ها نوشته بودند و چه قول هایی داده بودند. برای وزارت مسکن متأسفیم که مردم را نسبت به دولت بی اعتماد می کنند...