رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران در پایان مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان می گوید انتظار بیشتری از ملی پوشان سبک وزن داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوان جهان که به میزبانی کشور ازبکستان برگزار شد، تیم ملی کشورمان موفق شد با با کسب شش مدال طلا، سه نقره و سه برنز، 404 امتیاز را به دست آورد و در جایگاه چهارم این رقابت ها قرار بگیرد. حسین رضا زاده رئیس فدراسیون وزنه برداری در بدو ورود به ایران در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: «در دو روز پایانی مسابقات از 8 مدال 4 مدال را به دست آوردیم. این یعنی موفقیتی 50 درصدی که نتیجه ای خوب به شمار می رود. ما باید در این مسابقات قهرمان می شدیم. چهار وزنه بردار اول ما نتایج ضعیفی را به دست آوردند که انتظار آن را نداشتیم. البته ما از ابتدا می دانستیم که چهار وزنه بردار سنگین وزن ما امید اصلی کسب مدال هستند.»
او ادامه داد: «هدف ما کسب 2 سهمیه مسابقات المپیک نوجوانان بود که به آن رسیدیم. البته می توانستیم امتیاز بیشتری را کسب کنیم تا وضعیت بهتری را در رده بندی جهانی پیدا کنیم.»
رضازاده در مورد عملکرد وزنه برداران سبک وزن ایران در این مسابقات گفت: «ما روی سبک وزن ها کار کرده بودیم. آنها پیش از این مسابقات بیش از 5 ماه در اردو بودند و درکل انتظار نتایج بهتری را از آنها داشتیم. برخلاف کشور چین که در اوزان 77 کیلو به پایین وزنه بردان با کیفیتی دارد، ما در اوزان 77 کیلو به بالا چنین وضعیتی را داریم. البته در میان وزنه بردان سبک وزن ما مجید عسگری پیشرفت قابل توجهی داشت که متاسفانه آن هم مقطعی بود. سبک وزن های ما در حال حاضر در سطح رقابت های بین المللی نیستند اما ما کوتاه نمی آییم و برای پیشرفت آنها تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.»
قهرمان سابق وزنه برداری جهان در پاسخ به این سوال که چه کسی را به عنوان بهترین وزنه بردار ایران در این دوره از رقابت ها انتخاب می کند گفت : «همه بچه ها خوب بودند و تلاش خودشان را کردند. اما در این میان آقای رستمی بهتر از همه بود. او وزن خود را از 93 کیلو به 85 رساند و با توجه به اینکه اولین تجربه اش بود بسیار خوب وزنه زد.»
حسین رضازاده در پایان در واکنش به اتفاقات اخیر در اردو تیم ملی بزرگسالان گفت: «در مورد تیم ملی بزرگسالان بسیار جدی بحث خواهم کرد. از اتفاقات پیش آمده به هیچ عنوان راضی نیستم. خوشحالم که مردم هم حرف های ما را تایید کردند. ورزشکار ملی پوش علاوه بر کیفیت فنی باید اخلاق ورزشکاری هم داشته باشد. ملی پوشان وزنه برداری باید بدانند که مربی تیم دلسوز آنهاست و در هر ورزشی مربی نقش اساسی دارد. سجاد انوشیروانی پیش از کار با کوروش باقری وزنه ای بالاتر از 180 کیلو نمی زد اما حالا تا 204 کیلو وزنه می زند. اگر تلاش های کوروش باقری نبود قطعا به چنین جایگاهی نمی رسید. البته من به حرف های ملی پوشان هم گوش خواهم داد و تعاملی با آنها برقرار خواهم کرد. تمام مدال آوران المپیکی برای ما عزیزند اما باید تقدس پیراهن تیم ملی را حفظ کنند.»

252 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ss IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    26 14
    خواهشاً شما چیزی نگویید اقای رضازاده. بیشتر از مدالهایت داری میخوری .... مردم که ... اونقدر ساده نیستند که تو فکر میکنی.