پس از واکنش​های پیاپی به اظهارات رئیس جمهور در خوزستان، محمود احمدی نژاد در قم گفت: حرف‌هایی هست که بعدا اگر خدا عمری دهد خواهم گفت.

رئیس جمهور که روز گذشته در خوزستان اعلام کرده بود « پیغام دادند که اگر رویت را زیاد کنی پدرت را درمی‌آوریم» امروز با واکنش های زیادی در فضای سیاسی و رسانه​ای کشور مواجه بود. از اظهارات نمایندگان در صحن علنی مجلس گرفته {اینجا} تا سخنان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح {اینجا}. اگرچه میرتاج​الدینی معاون رئیس جمهور از زیر بار پاسخگویی در این زمینه شانه خالی کرد {اینجا} اما احمدی نژاد در مقام دفاع از اظهارات خود برآمد و گفت: « حرف‌هایی هست که بعدا خواهم گفت».
او در آیین بهره‌برداری از سامانه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم ادامه داد: پول ملت را زیر زمین کرده‌اند؛ البته به چند برابر قیمت و با اصرار و کسی هم سردرنیاورد که چه شد. البته زیر زمین هم لازم داریم و هوا هم لازم داریم، اما چرا باید از طریق گرانتر این کار انجام شود؟
احمدی​نژاد سخنان پرحاشیه دیگری را هم بر زبان راند. از تاکید دوباره​اش بر افزایش جمعیت گرفته تا «قول دادن از جانب خدا به مردم قم» و «چشم آسمان هم به ایران است»، «چاوز در تمام سخنرانی‌هایش اسم امام را می‌آورد»
گزیده سخنان وی به نقل از ایسنا از این قرار است:
·         پروژه‌هایی که در قم افتتاح شد، از جمله طرح ریلی استان قم و مسکن مهر و طرح حرم تا حرم، بسیار نتایج خوبی خواهند داشت. طرح قطار هوایی هم ان‌شاءالله در قم اجرا خواهد شد و خواهیم دید که چطور در سطح شهر نشاط فراهم خواهد کرد.
·         {خطاب به مردم قم} نگران آب نباشید چراکه امروز نیازمند رشد جمعیت هستیم و امروز این رشد باید به قبل برگردد. کاهش رشد جمعیت یک خطر برای ملت است در حالی که برخی فکر می‌کنند جمعیت مثل نخود و لوبیا است که اگر تمام شد، می‌توان آن را خرید یا از خارج آورد، در حالی که مانند حرکت یک نفر است که در دوره‌های مختلف جوانی، میانسالی و پیری می‌تواند کارهای متفاوتی انجام داد. اگر جمعیت سنی بالا برود، دیگر نمی‌توانند مولد باشند پس تنها خرج می‌کنند و باید بیمه و بیکاری پرداخت شود. در نتیجه عده قلیلی کار می‌کنند و عده کثیری استفاده کننده می‌شوند و این موضوع به اقتصاد ضربه می‌زند و در نهایت موجب می‌شود که ملت عوض شوند و این برای ایران بد است چون ملت ایران یگانه است.
·         آب سالم آمد. مردم قم نگران افزایش جمعیت نباشند و من از طرف خدا قول می‌دهم که روزی‌تان می‌رسد، چراکه خود جمعیت، اقتدار ملی و قدرت می‌آورد و جوانان هستند که کشور را می‌سازند.
·         چشم آسمان هم به ایران است، مگر ما منتظر نیستیم؟ مگر 1400 سال زندگی نکرده‌ایم تا به حاکمیت جهانی برسیم و به دنیا نیامده‌ایم برای آن، چراکه انسان‌ها با عشق رسیدن به حکومت جهانی به این دنیا می‌آیند و انگیزه خلقت همین است که در محضر امام عصر (عج) باشند.
·         کسی تصور نکند که اگر انجام مسئولیت خود کوتاهی کرد، خدا معطل ما می‌ماند، چون برای خدا کاری ندارد که قوم دیگری را جایگزین کند و پرچم را دست او بدهد. البته این توصیه من به شما به عنوان کسی است که آخر خط انقلاب هستم و خود را در کاروان انقلاب جزو نفرات آخر می‌دانم.
·         باید بدانیم 400 تا 500 شهرستان جزو مملکت جمهوری اسلامی هستند که باید همه آباد شوند چون همه حق دارند و در کشور شریک هستند. پس اگر مراقب نباشیم، تضمینی وجود ندارد و ممکن است 40 سال بعد چشمانمان را باز کنیم و خدای ناکرده ببینیم که به جای حکومت اسلامی، عباسیان و امویان نشسته‌اند. پس فکر نکنیم که ما ضمانت‌شده هستیم.
·         باید به آرمان‌های انقلاب و خط نورانی امامت و ولایت حساس باشیم و در این راه بایستیم که قم مرکز آن است. من ایمان دارم در این مسیر موفق خواهیم بود و این پرچم را فراز همه قله‌های عالم نصب خواهیم کرد و اما باید مراقب باشیم چون اگر فاصله بگیریم، حداقل این است که سرعتمان کم می‌شود و به تاخیر می‌افتیم.
·         چاوز در تمام سخنرانی‌هایش اسم امام را می‌آورد و می‌گفت راه ما راه امام است. او می‌گفت هرچه جمهوری اسلامی بگوید، قبول دارم و سوال ندارم. به طور مثال در ماجرای غزه به او زنگ زدم و گفتم باید کاری کرد و پس از اتمام آن گفت‌وگو، با وزارت خارجه کشورش تماس گرفت و گفت که سفیر صهیونیست‌ها را بیرون بیندازند.
·         برخی حرف‌ها و خبرها پس از مرگ چاوز جوسازی است.  تلاش دارند شخصیت چاوز را خراب کنند و لازم بود که ما برویم و گفته می‌شود حرف‌هایمان ذهنیت‌ها را جهت داد. وقتی که همراه چاوز به زیارت امام رضا (ع) رفتیم، خبرنگاران را جمع کرد و یک ربع راجع به امام زمان (عج) صحبت کرد.
·         در تشییع جنازه چاوز مردم به صورت میلیونی شرکت کرده بودند و ده‌ها کیلومتر صف کشیدند تا با جنازه‌اش خداحافظی کنند و جمعیت طوری حضور داشتند که مثل راهپیمایی‌های عظیم ایران بود و در بین این جمعیت 54 هیات و 32 رییس دولت حضور داشتند. در این مراسم همه به ما تسلیت می‌گفتند و می‌گفتند آقای چاوز ما را با شما و انقلاب ایران آشنا کرده است و امروز حضور شما ما را محکم می‌کند.
·         در مراسم تشییع‌جنازه چاوز در صف مردم ایستاده بودم و مردم فریاد «ویوا ایران» یعنی زنده باد ایران را سر می‌دادند. البته «ویوا احمدی‌نژاد» هم زیاد می‌گفتند. برای مراسم تحلیف رییس جمهور جدید ونزوئلا نیز جمعیت زیادی آمده بودند، . وقتی باید از جلوی جمعیت رد می‌شدم، فریادها بلند شد و همه زنده باد ایران و زنده باد عدالت سر می‌دادند.
·         ما در پیشگاه خدا مسئول هستیم. البته در این مراسم، برای ما سوالات شرعی هم پیش می‌آمد که به بعدا می‌پرسیم. چون وقتی سوال شرعی پیش می‌آید، باید بپرسیم تا بدانیم.
·         تنها اندیشه‌ای که می‌تواند به هماوردی اندیشه‌های مادی رود، اندیشه مهدوی است که مقاومتی در برابر آن نیست، البته باید درست مطرح شود و جوری نگوییم که انگار وقتی امام زمان (عج) می‌آید ما را حاکم می‌کند، یا چنین می‌شود که همین الان هستیم. در حالی که ما ابتدای راهیم و باید به نقطه برسیم و برتری‌مان این است که در مسیر قرار داریم.
·         چه کسی باید اندیشه مهدوی را در تراز اندیشه امروز بشر تبیین کند، غیر از قم؟
/2929
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    23 40
    بگم؟ بگم؟ ------->> خواهم گفت. خواهم گفت.
  • بدون نام DE ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    13 57
    بگم؟ بگم؟ ------->> خواهم گفت. خواهم گفت.
  • مسیح IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    "البته در این مراسم، برای ما سوالات شرعی هم پیش می‌آمد که به بعدا می‌پرسیم. چون وقتی سوال شرعی پیش می‌آید، باید بپرسیم تا بدانیم." شما که آقای دکتر ماشاءالله یک پا متخصص هستی و در همهٔ زمینه‌های دینی اظهارنظر می‌کنی دیگه چرا برای اون‌جور مسئلهٔ تابلویی باید برات سؤال پیش بیاد؟ اگر قرار بود سؤال پیش بیاد چرا توی سایر دیدارهای رسمی پیش نمی‌آمد؟
  • هم وطن IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    وقتی آقای احمدی نژاد در مناظره انتخاباتی بگم بگم راه انداخت خیلی ها سکوت رضایت کردند . اما حالا این بگم بگم شده ، میگم میگم ، الان خیلی ها موقع خواب کابوس می بینند. البته وقتی صلاحیت نماینده دولت تایید شد همه اینها تمام میشود.
  • بدون نام IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    19 76
    بگم بگم بگم بگم بگو بگو به من از امروز و اینده بگو خبر تازه چه داری تو بگو
  • بدون نام US ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    همه فقط میگن خــــواهم گفت.اینقدر رجــــز نخون برادر.بگو هم خودتو هم ما رو خلاص کن.