مشایی از 31 سال پیش با احمدی​نژاد آشنا شده یا از 8 سال پیش؟ تا پیش از امروز همه این آشنایی و رفاقت را در سه دهه گذشته می​دیدند اما محصولی این آشنایی را به 8 سال گذشته تقلیل داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالیکه محمود احمدی​نژاد در مراسم استقبال از نوروز که اسفندماه گذشته برگزار شد گفته بود «آشنایی من با مشایی از سال​ها پیش و با عنایات اصلی خداوند است»؛ امروز صادق محصولی مدعی شد که علی لاریجانی، مشایی را به احمدی نژاد معرفی کرده است!
محصولی که این روزها به عنوان یکی از اعضای جبهه پایداری -که مجموعه​ای از اخراجی​های دو دولت احمدی​نژاد را در برمی​گیرد- مکررا از جریان موسوم به انحرافی یاد کرده و در پی تبری از این جریان است؛ امروز درباره یکی از چهر​ه​هایی که به این جریان منتسب می​شود این حرف را زد. او با حضور در جمع بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس، با بیان اینکه بنده مشائی را اولین بار در دولت نهم دیدم، گفت: آقای علی لاریجانی به بنده گفت ایشان مشائی را به آقای احمدی‌نژاد معرفی کرده و گفته او به درد کارهای فرهنگی شهرداری می‌خورد.
حال آنکه نگاهی به سوابق منتشر شده از مشایی نشان می دهد که او همزمان با ‏فرمانداری محمود احمدی نژاد در ماکو، عضو شورای تامین استان آذربایجان غربی بوده است. به گزارش جام نیوز حسین الله کرم درباره آشنایی ‏احمدی​نژاد و مشائی گفته است: «احمدی‌نژاد فرماندار خوی بود و مشایی عضو شورای ویژة ‏تأمین استان. این آشنایی ‏سبب گشت تا بعدها احمدی‌نژاد (شهردارتهران) به سبب شناختی که از سبک کار فرهنگی موفق ‏او در کردستان داشت او را به ‏سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران فراخواند.»
البته مشایی در فاصله حضورش در آذربایجان غربی تا شهرداری تهران، مناسب دیگری هم داشته است. از جمله مسئولیت «مناطق بحرانی کشور» در وزارت اطلاعات در زمان وزارت ری شهری و مدیرکل اجتماعی وزارت کشور در دوره وزارت بشارتی که پس از آن به رادیو پیام و رادیو جوان می​رود.
محصولی در حالی روایتی از چگونگی انتقال مشایی از رادیو پیام به شهرداری تهران مطرح کرده است که روابط عمومی مجلس با تکذیب اظهارات وی به تصحیح آن پرداخته و آورده است: «آقای احمدی​نژاد در زمانی که شهردار تهران بودند، از آقای لاریجانی به عنوان رئیس وقت صداوسیما درخواست کردند که آقای اسفندیار رحیم مشایی که در آن زمان کارمند رادیو و تلویزیون بودند، به شهرداری تهران منتقل شود که با انتقال ایشان موافقت شد». {متن کامل این تکذیبیه را اینجا بخوانید}
درباره سابقه آشنایی محصولی، مشایی و احمدی​نژاد دو سال پیش سایت آفتاب در مطلبی تحت عنوان «از ارومیه تا کردستان با یک حلقه» نوشته بود: دو سال بعد از پیروزی انقلاب در سال ١٣5٩ ‏و در دوران وزارت کشور دبیر کل فعلی جامعه روحانیت مبارز یعنی آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، «صادق محصولی» که به نوعی چهره معتمد وزیر وقت کشور به شمار می رفته از سوی وی ماموریت می یابد تا برای برقراری امنیت مناطق ناآرام شمال غرب، راهی زادگاه خود یعنی ارومیه شود. پس از حدود یک سال حضور ‏‏«صادق محصولی» در این استان، وی علاوه بر فرمانداری ارومیه، فرماندهی منطقه 5 سپاه - که استان های آذربایجان ‏غربی، شرقی و اردبیل را شامل می شد- را نیز عهده دارد شد. در همان زمان «محمود احمدی نژاد» بخشدار ماکو و سپس فرماندار خوی می شود. مشایی هم از نیروهای سپاه تنکابن است که بعد ها با پیوستن به وزارت اطلاعات و به دلیل علاقه به مسائل قومی و کردها راهی این منطقه شده و در جایگاه عضو شورای تامین با این حلقه لینک پیدا میکند. آنها حلقه‌یی را پایه گذاری می کنند که بعدها به «حلقه ارومیه یی»ها موسوم شد و اعضای مرکزیت آن دراستانداری اردبیل، کردستان، شهرداری تهران و سپس ریاست جمهوری، استراتژی حرکتی خود را پی می گیرند.
به دلیل همین سوابق است که در اطلاعیه مجلس تصریح شده است : « مشخص نیست آقای محصولی با چه نیتی این اظهارات را بیان کرده است.»
/2729
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • omid IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    4 3
    این از زرنگی احمدی نژاد و مشایی است که کل مملکت را مشغول خودشون کردند تا ذهن مردم فعلا مشایی را بعنوان کاندیدای دولت بشناسه و اگر تخریبی هست روی گزینه اصلی دولت که "سید حسن موسوی" رئیس دفتر احمدی نژاد صورت نگیره
  • بدون نام IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    6 2
    جبهه پایداری و گروه انحرافی یاران دیرینه هستند و با این دعواهای زرگری میخواهند دو قطب مخالف تشکیل دهند جهت رسیدن به مقاصد بعدی و برنامه ریزی شده