ایسنا نوشت:

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رفتن زیر چتر وحدت و استفاده از همه کارشناسان باید اولویت کشور برای برون‌رفت از شرایط کنونی باشد.

حسن روحانی در مسجد جامع خاتم‌الانبیاء ملارد، با اشاره به اینکه انتخاب رییس‌جمهور برای کشور سرنوشت‌ساز است، افزود: تصمیمات رییس دستگاه اجرایی کشور می‌تواند تأثیرات مثبت و منفی آن تا سال‌ها، همراه مردم باشد.

وی با بیان اینکه "اگر خدای ناکرده خشت اول کج نهاده شود تا ثریا دیوار کج می‌رود"، اظهار کرد: کسی که رییس‌جمهور این کشور می‌شود، می‌تواند عظمت کشور بزرگ ما را به قله برساند ولی اگر مسیر نادرست طی شود، شاهد روزی خواهیم بود که حتی افسوس کشورهای همسایه را بخوریم.
اهم اظهارات رییس مرکز تحقیقا استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را به نقل از ایسنا بخوانید:
*باید به سابقه افراد و تحصیلات، برنامه و یاران کاندیداها دقت کرد و باید با دقت ویژگی‌های کاندیداها را مورد بررسی قرار دهید و اصلح را برگزینید.
*بیکاری تنها به معنای شکم گرسنه خوابیدن نیست، بلکه به معنای نگرانی و درد و رنج همه اعضای خانواده و جامعه است، در کنار بیکاری، دین و اخلاق هم از دست می‌رود. قرار بود در کشور سالی ٦٠٠ هزار شغل جدید ایجاد شود که متأسفانه نشد. تنها راه برای مهار بیکاری، رشد تولید است.

* اگر یک نفر حتی بزرگترین دانشمند باشد و به اندازه عمر نوح تجربه داشته باشد و متخصص ده‌ها رشته باشد، اگر بخواهد به تنهایی و با فکر خودش کشور را اداره کند، وضع از این بدتر می‌شود. باید از همه کارشناسان دلسوز استفاده شود. ما باید متحد شویم و دست همه مدیران لایق کشور را ببوسیم و کار کشور را به آنها بسپاریم.
*الان زمان اختلاف نیست. دشمن همه‌جا در پی ایجاد شکاف و اختلاف است. دیدید در سوریه دشمن با نبش قبر حجر‌ بن‌ عدی، صحابه پیغمبر، دل مسلمانان را به درد آورد. حتی مقبره جعفر بن ابیطالب را هم افراطیون در اردن آتش زدند. آمریکا برای نفوذ در منطقه باید وحدت جامعه مسلمانان را از بین ببرد. باید کاری کند که ایران و عربستان و دیگر کشورهای منطقه، دشمن همدیگر باشند تا او به منافع و اهداف خود برسد.

* رفتن زیر چتر وحدت و استفاده از همه کارشناسان، راهکار برون‌رفت از شرایط کنونی کشور است. به قول شهید بهشتی، ما یک وقت بیشتر نداریم یا آن را باید صرف مردم کنیم یا باید در برابر تهمت‌های گروه مقابل از خود دفاع کنیم.
* اولین اقدام دولت بعدی ثبات اقتصادی و آرامش مردم است، افزایش ٢٥ درصدی حقوق کارگر و کارمند و گرانی ٤٠ درصدی همخوانی ندارد. مردم نباید برای گذران زندگی مجبور به انتخاب شغل دوم و سوم باشند. دولت نه کشاورز خوبی است و نه صنعتگر خوبی. کار باید به مردم سپرده شود و دولت باید زمینه را فراهم کند و هدایت و حمایت کند.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    18 0
    خدایا این ایام انتخابات را از ما نگیر!!