دوشنبه 1 اردیبهشت 1393 - 00:52
+ A - چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 - 15:25:00 چاپ
امتیاز به مطلب 39 نفر

روحانی: در جلسه سران، یکی از آقایان باور نمی​کرد که وزرای خارجه سه کشور اروپایی به ایران بیایند

سیاست > انتخابات - حسن روحانی در دیدار جمعی از دانشجویان، دانشگاهیان و نخبگان استان مازندران گفت: دنیای دیپلماسی، دنیای اعلام مواضع نیست و باید با جهان تعامل سازنده برقرار کرد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم با بیان اینکه به‌عنوان یک کارشناس و یک مسئول، قبل و بعد از انقلاب در عرصه بودم، ولی شرایط کشور را هرگز تا این اندازه حساس ندیده‌ام، گفت: کشور با این همه سرمایه با ملتی که طبق قرآن مورد عنایت خداوند است، نباید دچار چنین وضعی باشد.
روحانی در ادامه افزود: در سال ٧٦ با بهانه انفجار خُبَر کشور تا مرز حمله دشمن (امریکا) پیش رفت و من به دستور سران نظام به عربستان سفر کردم. از ابتدای شب تا صبح مذاکره من در این کشور ادامه پیدا کرد. نتیجه مذاکره این شد که ساعت ٥ صبح نایف نماینده عربستان اعلام کرد، هر متنی از طرف نماینده ایران تنظیم شود، من آن را امضا می‌کنم و همان هم شد. در این جلسه که در ابتدا مذاکرات سختی بود و کمتر امید به توافق بود، با استدلال و منطق و فن مذاکره راه برای توافق باز شد.
وی در ادامه با بیان اینکه دنیای سیاست دنیای اعلام مواضع نیست، بلکه بده - بستان سیاسی است، افزود: در جلسه سران وقتی پیشنهاد دعوت ٣ وزیر اروپایی به تهران داده شد، یکی از آقایان با تعجب اعلام کرد که چنین اتفاقی نخواهد افتاد. در ادامه وقتی قرار شد این ٣ وزیر به تهران بیایند در جلسه کسی باور نمی‌کرد اروپا تعهد دهد که پرونده ایران به شورای امنیت نرود. ولی در اجلاس تهران در پایان مذاکره وزرای خارجه فرانسه و انگلیس قول دادند که در برابر امریکا برای ارجاع پرونده ایران به شورای حکام بایستند و از حق وتو استفاده کنند. 
29219
نظرات 15
  • بدون نام چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 - 16:06:45
    190 39 پاسخ به این نظر
    کشور نیازمند افراد با تدبیری چون هاشمی خاتمی روحانی و عارف است
  • بدون نام چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 - 17:24:59
    136 15 پاسخ به این نظر
    بسیاری از دوستان هنزو این استدلالات رو متوجه نمیشن و درک نمیکنن که سیاست "هیاهوی من قلدرم" نیست! قلدربازی تو این هشت سال مارو به خاک سیاه نشوند. تو دنیای سیاست باید با قوانین بازی کرد و حتی وقتی میخای قواعد رو عوض کنی باید با استفاده از بازی های سیاسی این کار رو بکنی. نه با قلدر بازی! قلدربازی پایداری و مقاومت نیست! خواهشا درک کنین.
  • بدون نام چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 - 17:22:18
    84 34 پاسخ به این نظر
    روحانی حلقه اتصال آحاد جامعه و سیاسیون است
  • جواد چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 - 16:07:43
    40 166 پاسخ به این نظر
    بله آقای روحانی اینکه چیزی نیست بعد از اشغال ایران در جنگ دوم جهانی کسی باورش نمی شد روسای جمهور سه کشور پیروز یعنی آقایان چرچیل ، استالین ، روزولت ( شک دارم آیزنهابر بود یا روزولت ) به ایران بیایین و ما را به فیض برسانند .
    • محمدحسن چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 - 19:20:28
      13 16
      روزولت بود.این شک شما و تحلیلتون هم نشونه ی مطالعه کمتون هست. این دو تا ربطی به هم ندارن که.آن یکی شیر است اند بادیه/وان یکی شیر است اندر بادیه
  • بدون نام چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 - 16:22:43
    29 152 پاسخ به این نظر
    استراتژی های قوی جناب روحانی مرا به یاد اون متفکر قرن و معجزه هزاره دوم!!! میندازه که پس از حمله عراق در بیان استراتژی خود برای جنگ با عراق گفته بود: زمین میدهیم، زمان میگیریم...
  • حامد رنجبر فیروزاباد فارس خنج چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 - 19:47:49
    26 12 پاسخ به این نظر
    اقای روحانی امیدوارم خاتمی و هاشمی از شما حمایت کنن در اون صورت شک نکن پیروز انتخابات هستی منتظر میمونیم ببینیم مواضعت چیه و میخای چه کارایی بکنی نه مثل این یارو فقط شعار بدی ما به اصلاح طلبان امید بستیم مملکتمونو از این مخمصه نجات بدیم
  • بابک چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 - 19:55:36
    26 17 پاسخ به این نظر
    در شرایط حساس کنونی افراد باتدبیری مثل ایشان کمک بزرگی برای کشوررند
  • بدون نام چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 - 17:49:07
    19 9 پاسخ به این نظر
    روحانی مدبر است
  • محمد پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392 - 00:13:38
    11 3 پاسخ به این نظر
    آقای مجتبی گرامی : آنروز اگر تعلیق شد صرفا بخاطراین بود که به دنیا بگوییم ما اهل جنگ نیستم و شرایط آن زمان ایجاب میکردد که مدتی تعلیق کنیم تا بدانیم و بدانند ما چی میخواهیم . ودید یدکه حجت برآنها تمام شد و اگر تعلیق نمیکردیم حجتی نداشتیم که رفع تعلیق کنیم و ما امروز در این مکان از پیشرفت اتمی نبودیم . و میدانید که در دوره آقای خاتمی تعلیق برداشته شد چون دیگر تعلیق معنا نداشت همچنان که امروز هم ندارد ولی همین دولت فعلی هم تمایل داشت تعلیق کند تا کاغذ پاره های صادره ابطال گردد. برادر گرامی دنیای سیاست همه چیز احتمال دارد.
    • همدل پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392 - 08:30:27
      3 0
      محمد جان حرف دلمو زدی. بارک الله به ایرونیهای چیز فهم واهل مسامحه
  • مجتبی چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 - 21:21:12
    10 31 پاسخ به این نظر
    تعلیق هسته ای ایران در زمان ریاست ایشان بر شورای امنیت کشور رخ داد که برنامه هسته ای ایران چند سال به تعویق افتاد
  • علی پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392 - 00:13:20
    8 6 پاسخ به این نظر
    بعله و اینگونه بود که روابط ما با دنیا خوب شد و ما شدیم محور شرارت
  • بدون نام چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 - 16:27:41
    0 3 پاسخ به این نظر
    استراتژی های قوی جناب روحانی مرا به یاد اون متفکر قرن و معجزه هزاره دوم!!! میندازه که پس از حمله عراق در بیان استراتژی خود برای جنگ با عراق گفته بود: زمین میدهیم، زمان میگیریم...!! یعنی فکرشو بکن!!!
  • دوست محمد چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 - 23:46:55
    0 0 پاسخ به این نظر
    ایران رییس جمهوری میخواد مقتدر .شجاع و از خود گذشته و وطن پرست و با اراده و متکی به خدا و خودش و از هر نظر کاردان تا بتونه کشور را از این تنگنا بیرون ببره وگرنه از دست این آقایان که ثبت نام کردند یا خاتمی و هاشمی کاری ساخته نیست مگر تا حالا در راس امور نبودند فقط بهانه گرفتند و بحاشیه رفتند و تنها کاری که کردند جیب خود و فک و فامیل را پر کردند ..ضرب المثلها را که الکی نگفتند .آزموده را آزمودن خطاست .تا کی ما باید اشتباهات را تکرار کنیم تا کی باید این چند نفر را جا بجا کنیم همه اینها همیشه در راس امور بودند پس چرا باینجا رسیدیم ؟ از بیتدبیری همینان بود آنوقت دوباره میخواهیم کشور را بدست همین بیتدبیرها بسپاریم خداوند یک جو عقل یه هر انسانی داده حد اقل یکبار هم شده عقل را بکار بگیریم و آنرا آکب
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.