فارس و تسنیم نوشت:

عضو ائتلاف پیشرفت برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافت.
غلامعلی حداد عادل صبح امروز (جمعه) برای ثبت نام در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، در ستاد انتخابات کشور حضور یافت و نام خود را در میان نامزدهای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری ثبت کرد.

وی را در این حضور، حسین نجابت و حسین مظفر همراهی کردند.
 

غلام‌علی حدادعادل عضو ائتلاف پیشرفت پس از ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در نشست خبری خود با رسانه‌ها با بیان اینکه: "من نیازی به ذکر مقدمه نمی‌بینم و آماده هستم که اگر سؤالی باشد جواب بدهم"، در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران گفت: رهبری همان‌طور که در مشهد اعلام فرمودند، درباره هیچ نامزدی نفیاً یا اثباتاً اظهارنظری نکرده‌اند.

وی انتخاب رئیس مجلس را به‌معنای رأی مردم ندانست و آن را دارای شرایط و ملاحظات دیگری خواند.

حدادعادل درخصوص تعدد نامزدهای اصول‌گرایان گفت: مسلماً بنده تعدد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را میان اصول‌گرایان نمی‌پسندم.

عضو ائتلاف پیشرفت درباره سابقه خود نیز اظهار داشت: اسفند 57 من معاون وزیر کشور بودم یعنی در اولین دولت بعد از انقلاب من مسئولیت خود را در سطح معاونت وزیر آغاز کردم؛ بعداً در سال 58 به‌عنوان عضو شورای سرپرستی در صداوسیما مسئولیت داشتم.

وی سنگینی اداره مجلس را از اداره یک وزارتخانه بیشتر دانست و درباره تغییر نظام به شیوه پارلمانی گفت: چند سالی است مطرح است اما هیچ‌جا دیده نشده برای تبدیل نظام فعلی به شیوه پارلمانی اقدامی صورت بگیرد.

عضو ائتلاف پیشرفت درباره حضور ابوترابی‌فرد در انتخابات گفت: انتخابات عرصه رقابت است و اگر ابوترابی‌فرد حضور داشته باشد باید ببینید رأی ملت به چه‌کسی تعلق می‌گیرد.

وی درباره ائتلاف پیشرفت نیز گفت: هنوز هیچ نظرسنجی خاصی از طرف ائتلاف پیشرفت سفارش داده نشده است که بر اساس آن بخواهیم تصمیم گیری کنیم.

حدادعادل مهمترین مشکل مردم را مشکل معیشتی و گرانی‌ها دانست و اظهار داشت: این، اولین مسئله‌ای است که هرکس رئیس جمهور آینده ایران شود، باید برای حل آن تلاش کند.

وی درباره برنامه‌اش برای پس از پیروزی در انتخابات گفت: اگر توفیق خدمت‌گزاری را در مقام رئیس قوه مجریه پیدا کردم، برای برپایی یک نهضت ازدواج آسان در کشور برنامه‌ریزی و اقدام می‌کنم.

این عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه: "دشمنان انقلاب و مخالفان من سعی کردند درباره من شبهاتی ایجاد کنند، اما محض اطلاع عرض می‌کنم که بنده به‌دلیل فعالیت در انجمن اسلامی دانشجویان و فعالیت ضدرژیم شاه از دانشگاه شیراز در حالی که مربی دانشگاه بودم، اخراج شدم و بعداً از دانشگاه شهید بهشتی امروز هم اخراج شدم؛ 4 بار سابقه اخراج از دانشگاه به‌دلیل فعالیت سیاسی علیه رژیم شاه دارم و پرونده‌ام در مرکز اسناد موجود است"، تأکید کرد: بهترین پاسخ برای رفع شبهات عضویتم در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی در دی ماه سال 57 بوده است.

حداد درباره زمان اعلام گزینه ائتلاف اظهار داشت: گزینه نهایی ائتلاف تا قبل از اعلام نظر شورای نگهبان اعلام نخواهد شد، زیرا هرچه به رأی‌گیری نزدیک می‌شویم، نظرسنجی‌ها بهتر صورت می‌گیرد.

حداد ادامه داد: من و 2 نفر دیگر ائتلاف، نفس شرکتمان با این قول و قرار صورت گرفته که 2 نفرمان کنار برویم. لذا ما این پیمان را با هم بستیم و امیدواریم تا پایان بر این عهد و پیمان ملتزم باشیم.

این نماینده اصول‌گرای مجلس با تأکید بر اینکه: "من در مجلس هشتم، اهل جار و جنجال نبودم و هیچ‌وقت در هیچ عرصه‌ای اهل جنجال نبودم"، به عضویتش در کمیسیون فرهنگی اشاره کرد و گفت: بنده رئیس کمیسیون فرهنگی بودم و در این سمت هم فعال بودم.

وی درخصوص کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی هم گفت: آنچه من پیش‌بینی می‌کنم این است که هاشمی کاندیدا نمی‌شود.

حداد درباره اینکه عضو جبهه پایداری است، گفت: بنده عضو جبهه پایداری نیستم و از روز اول هم عضویتی در این جبهه نداشتم. با بخشی از مواضع آنها همفکری و همسویی دارم و در برخی موارد هم اختلاف سلیقه دارم.

وی درباره حضورش در یکی از همایش‌های جبهه پایداری گفت: چون معتقد به وحدت اصول‌گرایان هستم، در هنگام تأسیس این جبهه در مراسمشان شرکت کردم.

حدادعادل ادامه داد: من از جانب جبهه پایداری احساس تکلیف نکردم و به‌خاطر اختلاف سلیقه‌ام با آنان، به‌عنوان کاندیدای جبهه پایداری معرفی نشدم.

عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه: "عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران نیستم"، افزود: ایثارگران و رهپویان از دوستان نزدیک ما هستند و من به انتخاب آنها احترام می‌گزارم.

وی تأکید کرد: ائتلاف ما به‌معنای آن نیست که ریاست جمهوری آینده شرکت سهامی بین ما 3 نفر خواهد بود؛ اگر فردی بیرون از ما 3 نفر رئیس جمهور شود، مایلیم بررسی‌های خودمان را در اختیارش بگذاریم.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    21 1
    برای برپایی یک نهضت ازدواج آسان در کشور برنامه‌ریزی و اقدام می‌کنم.مثل زاپن اسلامی!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    16 0
    برای برپایی یک نهضت ازدواج آسان در کشور برنامه‌ریزی و اقدام می‌کنم.
  • بدون نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    22 1
    فرض کنید تو یه کشور اروپایی کاندید شعارش ازدواج آسان باشه!
  • بدون نام DE ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    30 0
    شما به شغل و وضعیت اقتصادی برس ، ازدواج بسپر به خودمون
  • محمد TN ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    6 6
    قشنگ مشخصه که کاندید جبهه پایداری لنکرانی نیست ولی کیه نمیدونم شاید هم حداد باشه!
  • بدون نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    28 1
    این آقا هنوز اولویت های ملتو نمیدونه! آخه ایشون از اقتصاد چه سر رشته ای دارن که خودشون رو تو این وضعیت مناسب ریاست جمهوری دیدن؟
  • وحيد IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    3 0
    فكر كنم نميدونين اولويتها و نياز مردم چيه-اول شغل مسكن بعد ازدواج آقاي ....