فرزاد حاتمی ناراحت است که چرا او 25 درصد از پولش را گرفته اما بعضی از بازیکنان دیگر70 درصد گرفته‌اند.

کریم اعظمی / فرزاد حاتمی در شرایطی با استقلال قهرمانی در لیگ دوازدهم را تجربه کرد که از تعطیلات نیم فصل به جمع آبی پوشان اضافه شد. هفته های ابتدایی حضور حاتمی در استقلال به شکلی فوق العاده برای او پیش رفت و حاتمی گل های حساسی را برای استقلال به ثمر رساند. در ادامه او افت کرد که البته خودش در مصاحبه های مختلف تاکید داشت که به دلیل سرماخوردگی و وجود عفونت در بدنش به یکباره افت کرد. فرزاد یک سال دیگر با استقلال قرارداد دارد ولی اتفاقاتی افتاده که او را ناراحت کرده. حاتمی در این مصاحبه به شدت از مسوولان استقلال انتقاد می کند. مهاجم آبی ها در خصوص بازی با الشباب، شرایط خودش برای فصل آینده، مشکلات مالی اش در استقلال و مسائل مختلف دیگر به سوالات پاسخ می دهد.
به نظر می رسد که قرعه آسانی نصیب استقلال شده و الشباب حریف سرسختی برای شما نیست. قبول داری؟
من چنین طرز فکری ندارم و معتقدم تیمی که تا این جا بالا آمده است ضعیف نیست. کار ما در این مرحله کمی سخت است ولی از لحاظ پتانسیل تیمی از آنها قوی تر هستیم. من امیدوارم این بازی را ببریم و به جمع 8 تیم برتر آسیا راه پیدا کنیم.
فکر می کنی ناکامی تیم های ایرانی که بیش از 20 سال است در این بازی ها قهرمان نشده اند، ادامه داشته باشد؟
امیدوارم استقلال در نهایت طلسم را بشکند و قهرمان شود. در سال های گذشته تیم های اصفهانی فینالیست شدند ولی متاسفانه به قهرمانی نرسیدند، حالا امیدوارم استقلال تا فینال برسد ولی نایب قهرمان نشود. فایده ندارد که به فینال برویم و قهرمان نشویم، مطمئنا قهرمانی یک مزه دیگر دارد.
در این شرایط فکر نمی کنی جدایی امیر قلعه نویی به ضرر استقلال باشد؟
او مختار است برای آینده اش تصمیم بگیرد و من چیزی در مورد وضعیت قلعه نویی نمی دانم. من حتی نمی دانم خودم در استقلال برای فصل بعد چه شرایطی خواهم داشت. با این حال امیدوارم استقلال در نهایت قلعه نویی را حفظ کند چون بازی های حساسی در آسیا در پیش داریم.
خودت چه تصمیمی داری، آیا می خواهی بمانی؟
من یک فصل دیگر قرارداد دارم ولی در این مدت چیزهایی در استقلال دیدم که شاید تصمیم مرا برای فصل بعد تغییر بدهد. لیگ برتر تمام شده و من 25 درصد از پولم را گرفته ام و خیلی از بازیکنان دیگر 80 درصد پول گرفته اند. در استقلال عدالت رعایت نمی شود و من 3 هفته است که می خواهم فتح الله زاده را ببینم اما نمی توانم. این رفتارها اصلا قشنگ نیست، چرا یک بازیکن باید 70 درصد پول بگیرد و من 25 درصد؟ چرا باشگاه استقلال باید بین بازیکنان تبعیض قائل باشد؟ چرا یک بازیکن جوان که نیاز به پول دارد نباید حقش را بگیرد ولی به عنوان مثال فرزاد حاتمی 70 درصد پول بگیرد؟ مگر دیگر بازیکنان به پول احتیاجی ندارد، مگر آنها زندگی نمی کنند؟
با مسوولان استقلال نتوانستی صحبت کنی؟
خیر نتوانستم حرف بزنم و به باشگاه هم که می روم کسی جواب نمی دهد. آنها فقط می گویند که پول نداریم و حرف دیگری ندارند. متاسفانه صدای بزرگترهای تیم هم در نمی آید، آنها سکوت کرده اند چون پول خودشان را گرفته اند و حالا چیزی نمی گویند. از پاداش ها هم خبری نیست. من پیشنهادهای خوبی داشتم ولی به استقلال آمدم و البته یادم نمی روم که از اینجا به تیم ملی رسیدم و باید از تک تک بازیکنان و همچنین کادرفنی تشکر کنم ولی آیا این درست است که من فقط 25 درصد پول بگیرم؟ وقتی می خواستم قرار امضا کنم کسی به من نگفت که تا پایان لیگ قرار است 25 درصد از پولم را بگیرم و اگر می دانستم شرایط اینطور است به استقلال نمی آمدم.
یعنی باشگاه حتی پول پاداش ها را هم نداده است؟
خیر نداده است. ما تراکتورسازی را بردیم و باید 4 میلیون پاداش می دادند اما نداده اند. العین را بردیم باز هم پاداش نگرفتیم. بعد از پیروزی مقابل الشباب به ما گفتند که 2هزار دلار پاداش می دهیم و آن زمان پژمان منتظری از مسوولان باشگاه استقلال پرسید که همین جا یعنی در امارات پاداش ها را بدهید. منتظری می دانست که این پاداش هم داده نمی شود. البته را هم بگویم که جواد نکونام مدتی پیش پاداش برد تیم ملی مقابل لبنان را به من داد و این در حالی است که من در آن بازی برای تیم ملی به میدان نرفتم ولی نکونام این پاداش را گرفته بود تا به من بدهد.
با این شرایط می خواهی جدا شوی؟
من وقتی می خواستم قرارداد امضا کنم مفادی را در برگه قرارداد گنجاندم که قرار شد مدیرعامل باشگاه آن را امضا کند و به من بدهد ولی جالب آنجاست که آن برگه را هنوز به من نداده اند. واقعا نمی دانم چه اتفاقاتی در باشگاه رخ می دهد که من نمی توانم مدیرعامل را ملاقات کنم و فقط در رختکن باید فتح الله زاده را ببینم.هر وقت می خواهیم مدیرعامل را ببینیم یا می گیوند نیست یا می گویند زیر سرم است.
پیشنهادی از تیم های دیگر داری؟
من با استقلال قرارداد دارم و هرگز با تیم های دیگر مذاکره نمی کنم. ابتدا باید در مورد این مشکلات با مدیرعامل باشگاه صحبت کنم. اگر حل شد که می مانم در غیر این صورت خدا می داند چه اتفاقاتی خواهد افتاد. البته مسائل دیگری هم وجود دارد و من قبلا هم گفتم که پهلوان زنده را عشق است.
قلعه نویی مشکلات بازیکنان را به باشگاه انتقال نمی دهد؟
انتقال می دهد ولی ترتیب اثری داده نمی شود. سرمربی هم مجبور است که بازیکنان را آرام کند تا تیم ضربه نبیند. در تاریخ باشگاه استقلال بزرگان زیادی بوده اند که کسی الان از آنها سراغی نمی گیرد و نمی پرسد حالتان چطور است. البته اگر آن آدم وضعیت مالی خوبی داشته باشد همه جوره تحویلش می گیرند ولی اگر قضیه برعکس باشد هیچ کس دور و بر آدم پیدا نمی شود. من در صبا بودم که یک بار محسن بیاتی نیا به من گفت که وقتی در استقلال رباط او پاره شد دیگر کسی تماس نمی گرفت که حالش را بپرسد. واقعا برای من خیلی سنگین است که یک بازیکن 70 درصد پول بگیرد و بازیکن دیگری 25 درصد. مگر ما در زمین نمی دویم، مگر در تمرینات شرکت نمی کنیم، مگر بازیکن استقلال نیستیم؟ من با فرهاد مجیدی هم اتاق هستم و می دانم که او هم درصد زیادی از پولش را نگرفته است ولی بعضی از بازیکنان با رابطه و ضابطه می روند پول می گیرند و این اصلا درست نیست.
مثل این که خیلی عصبانی هستی؟
من حق دارم ناراحت باشم. جالب اینجاست که بعضی ها در استقلال به جام گرفتن من هم ایراد گرفته اند و گفته اند چرا باید حاتمی جام می گرفت و خوشحالی می کرد. این را هم بگویم که من از عملکرد خودم در استقلال کاملا راضی ام، شاید کادرفنی راضی نباشد ولی من کاملا راضی هستم و خیالم راحت است. فعلا هم باید دنبال پولمان بدویم و نمی دانم چه خواهد شد. یادم می آید زمانی که در سپاهان بودم، بعد از این که فصل تمام شد بسیاری از ستاره های این تیم جدا شدند. آن زمان باشگاه سپاهان سقف قرارداد گذاشت و محرم نویدکیا اولین نفری بود که قرارداد سفید امضا کرد. او حتی حاضر نبود قبل از این که بازیکنان جوان سپاهان پولشان را بگیرند، پول خودش را دریافت کند و این می تواند الگویی باشد برای دیگران.
43 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =