وزیر اطلاعات هاشمی و نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جلسه هفتگی انصارحزب‌الله به ارزیابی فضای فرهنگی و سیاسی کشور پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی فلاحیان وزیر اطلاعات هاشمی و نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جلسه هفتگی انصارحزب‌الله به ارزیابی فضای فرهنگی و سیاسی کشور پرداخت.
اهم اظهارات وی به شرح زیر است:
*بعضی‌ها بر آمدن هاشمی یک سودی را مترتب نظام می‌دانند و معتقدند از آنجایی که ما در پیچ هسته‌ای قرارگرفته‌ایم و آخرین دورهای مذاکره را با 1+5 برگزار می‌کنیم، اگر انتخابات ما پرشور نشود اینها می‌گویند شما مشروعیت خود را از دست داده‌اید و چکیده ملت نیستید و ملت شما را نمی‌خواهند. پس این استفاده را آقای هاشمی دارد. البته اگر بتواند. از طرف دیگر دولت هم می‌خواهد یک نفر را بیاورد. آنها هم حرفشان این است که برنامه‌های ما برای کشور برنامه‌ خوبی بوده است و اگر کس دیگری بیاید طبق معمول برنامه‌های ما را هوا خواهد کرد و ما را زیر سوال خواهد برد.
*بنابراین بهتر است که دولت بعدی ادامه دهنده برنامه‌های ما باشد. یک گروه سومی هم وجود دارد که اصولگرایان هستند. که متاسفانه به سه گروه تبدیل شده‌اند و این کار را قدری دشوار کرده است.
*عده‌ای معتقدند به دکتر ولایتی و عده‌ای معتقد به دکتر جلیلی و عده‌ای دیگر هم متفرق در میان سایر کاندیداهای اصولگرا هستند.
*لذا وظیفه ما دو چندان است که در میان اصولگرایان یک رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که به گفتمان انقلاب اسلامی اعتقاد داشته باشد و ثابت هم کند که قبلا اجرا کرده است و الان هم توان اجرای آن را دارد. این طور نه خیانت به ملت می‌شود و در آینده هم پشیمان نمی‌شوید. اما اگر به صورت احساساتی تصمیم گرفتید، حالا ممکن است شخص مورد نظر به گفتمان اعتقاد داشته باشد ولی در عمل نتواند و گیر بیفتد و عده‌ای دور و بر او بیایند و در کارش خلل ایجاد کنند. مگر آقای احمدی‌نژاد بد بود؟ ولی یک عده دور و برش آمدند و فکرش را تغییر دادند. شخص باید خیلی پخته باشد که به این طرف و آن طرف نزند و دیگر این که برنامه داشته باشد؛ هم برای کارهای اقتصادی و هم نظامی و امنیتی تا ان‌شاءالله ما بتوانیم به یک جایی برسیم.
واکنش آقای هاشمی در صورت رد صلاحیت
*اطلاع من این است که{هاشمی و مشایی} همچنان باهم مخالف هستند. آقای هاشمی هم اگر ردصلاحیت شود کاری نمی‌کند چرا که قبلا هم کاری نکرد. در مورد آقای هاشمی خیلی معتقدند او می‌آید و به نفع آقای روحانی کنار خواهد رفت. به روحانی هم گفته‌اند به نفع هاشمی کنار برو و گفته تایید بشوم کنار می‌روم. البته نمی‌دانم من به نفع آقای هاشمی کنار می‌روم یا آقای هاشمی به نفع من کنار می‌رود.
*به نظر من انحرافی‌ها تظاهر به مانور می‌کنند که ما استعفا می‌دهیم یا انتخابات را برگزار نمی‌کنیم و الا چیزی دست رئیس جمهور نیست و فرمانده کل قوا مقام معظم رهبری هستند و نیروهای مسلح و امنیتی ما گوش به فرمان ایشان هستند لذا این تظاهر به مانور است و اگر هم بخواهند در جریان انتخابات اخلالی ایجاد کنند، راه به جایی نخواهند برد. لذا در صورت استعفای رئیس جمهور هم در قانون پیش‌بینی شده که معاون او کار را به دست خواهد گرفت. البته باز نمی‌دانیم مشایی صد درصد رد شده یا خیر.
شنیده شده مهدی هاشمی گفته در صورت پیروزی پدر عملا من رئیس جمهور خواهم بود.
*اگر مهدی هاشمی چنین حرفی زده باشد «خالی» بسته است. الان نیروهای مخلص و باایمان در صحنه حضور دارند و دیگر از آن اتفاقات نخواهد افتاد و ما مصمم هستیم ان‌شاءالله گفتمان رهبری را جلو ببریم.
برخورد با بدحجابی و ماهواره و ناهنجاری‌های اخلاقی در دولت شما
*ما اعتقاد داریم که مردم اصلا نباید پای ماهواره‌ها بنشینند. چرا که هرکس پای حرف یک سخنگویی بنشیند به سمت او می‌رود. الان در ماهواره حتی راجع به امام زمان(عج) جرئت کرده‌اند و او را نفی می‌کنند. یقینا نشستن پای ماهواره حرام است. ما فکری که کردیم این است که همه برنامه‌های مفید ماهواره را جدا و مونتاژ کنیم و در هر محله‌ای یک سالن آمفی‌تئاتر باشد که مردم از آن استفاده کنند، به نمایش بگذاریم.
*در مورد بی‌حجابی هم باید حکم الهی اجرا شود. منتها با دومکانیزم این کار عملی می‌شود. من همان طرح فرهنگسرای محلات را که دادم این بود که خانواده‌ها باید با مرکز فرهنگی و مساجد مرتبط باشند و مرتبا روی افراد کار شود و خواست فرهنگی به وجود آید تا هرکسی که بخواهد روسری خود را عقب ببرد همه او را به گونه‌ای دیگر نگاه کنند. باید جوّ جامعه را به گونه‌ای تغییر دهیم که منکر معروف نباشد. الان در محافل علمی و مدارس، دختران با پوشش چادر مورد تمسخر همکلاسی‌ها قرار می‌گیرند.
*بنده طرح ایجاد فرهنگسراها را دادم، منتها آقای کرباسچی طرح را خراب کرد. ما گفتیم در هر محله یک فرهنگسرا باشد و کارهای علمی و هنری و تفریحی و ورزشی آنجا باشد و اوقات فراغت در آنجا سپری شود. در آنجا انسان‌های عاقل محله چه دانشگاهی و چه فرهنگی و چه روحانی سازماندهی شوند و با مردم کار کنند. ما این کار را در اهواز کردیم و بچه‌ها را به مسجد آوردیم ما الان در اهواز 12 مسجد داریم که همه آنها بچه‌های بین 14 تا 24 سال هستند. برای اینها برنامه‌های جالب تدارک دیدیم؛ از جمله برنامه‌های تفریحی، ورزشی، اردوهای زیارتی و سیاحتی در نظر گرفته‌ایم. خلاصه جوّی درست کردیم که اینها در گروه خودشان مورد قبول واقع شده‌اند. ما از این احتیاج باید استفاده کنیم و نگذاریم بچه‌هایمان طعمه گرگ شوند.
موضع شما در مورد موسوی و کروبی
*آن روز که فتنه بود، می‌گفتند اعدام کنید، ما گفتیم اعدام برای آنها کم است. بالاخره اینها آبروی ما را در دنیا بردند. اصلا 4 سال ریاست جمهوری چه ارزشی دارد که آدم نظام را در دنیا این طور زیر سوال ببرد؟ من از سال 43 در کنار کروبی بودم، آن وقتی که در مسجد اعظم کتک خورد و عمامه‌اش افتاد. ولی آقای کروبی، به فرض حالا خلافی هم اتفاق افتاده است در همه دنیا اعلام می‌کنی که زندانبان ما فلان کار را با متهم کرده است؟! اصلا فکر آبروی این همه شهدا و ملت را نمی‌کنی؟
آیا تایید صلاحیت هاشمی را به نفع نظام می‌دانید؟
* از آنهایی که تایید می‌کنند بپرسید. من که نمی‌خواهم کسی را غیر از خودم تایید کنم.
49212 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 294406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    7 0
    آقای محترم ارزش 4 سال مدیریت یعنی وضعیت فعلی ؟؟؟ چشمانت باز کن تا ببینی که در 2 تا 4 سال چه بر سرمان آمد. مگر آنها که شهید شدند برای شما ها رفتند نه آقا آنها رفتند که از سرزمینشان دفاع کنند
  • بدون نام EU ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    9 0
    آقای فلاحیان! خیلی خوب با عقایدتان آشنا شدیم...