واحد مرکزی خبر

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه ساعت هفت و 45 دقیقه به وقت گرینویچ ریاست نشست بحران را که به منظور بررسی تدابیر امنیتی احتمالی پس از قتل یک نظامی انگلیسی با ضربات چاقو در لندن برگزار می شود، برعهده خواهد گرفت.
دفتر نخست وزیری انگلیس همان چهارشنبه شب تشدید تدابیر امنیتی را در اردوگاه نظامی وولویچ، محله‌ای در جنوب شرق لندن جایی که قتل نظامی انگلیس اتفاق افتاد، همچنین در همه پادگان‌های پایتخت انگلیس اعلام کرد.
کمیته بحران انگلیس قرار است با حضور نخست وزیر، ترزا می وزیر کشور، بوریس جانسون شهردار لندن، رؤسای سازمان‌های اطلاعات داخلی و خارجی انگلیس (ام ای فایو و ام آی سیکس)، رئیس اسکاتلند یارد و کارشناسان امنیتی تشکیل شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، نخستین نشست از این دست چهارشنبه برگزار شد اما ریاست آن را نخست وزیر که در پاریس بود، برعهده نداشت.
منابع آگاه در نخست وزیری انگلیس چهارشنبه اعلام کردند هدف از این نوع نشست بحران، ارائه تصمیم‌های سریع و هماهنگی مؤثر در پاسخ دولت به این اتفاق با تکیه بر منابع وزارتخانه‌ها، سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی، پلیس و دیگر سازمان‌های مربوط است.
برنارد هوگان-هو رئیس اسکاتلند یارد (پلیس لندن) نیز چهارشنبه اعلام کرد دو مرد که در درگیری با پلیس زخمی شدند و اکنون در بیمارستان به سر می برند، بازداشت شدند و بازرسان بخش ضد تروریسم درباره این قتل تحقیق می کنند.
چهارشنبه اوایل بعد از ظهر دو مرد سیاهپوست در خیابانی در جنوب شرق لندن به یک سرباز که لباس غیرنظامی به تن داشت حمله کردند و چندین بار با چاقوی آشپزخانه و ساطور قصابی ضرباتی را به بدن او وارد آوردند سپس او را وسط خیابان رها کردند تا جان خود را از دست بدهد.
این دو نفر در محل جنایت خود باقی ماندند و از عابران خواستند از این صحنه فیلم و عکس بگیرند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 294753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =