ایسنا نوشت:

یک دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه زنجان با شکایت از استادش به اتهام "ضرب و جرح عمدی با چاقو"، خواستار برخورد وزارت علوم و مسئولان قضایی با این عضو هیئت علمی دانشگاه شد.

حمیدرضا عابدینی با حضور در ایسنا و ارایه مدارک انتظامی و قضایی این حادثه گفت: حوالی ساعت 11 روز سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه برای بررسی مشکلات درسی و تحصیلی به مدیر گروه برق دانشگاه  مراجعه کردم اما پس از مدتی میان من و استادم درگیری لفظی و فیزیکی ایجاد شد.

وی مدعی شد: پس از مدتی و در حالی که منتظرآمدن نیروهای حراست دانشگاه بودم، ناگهان از ناحیه پا مورد اصابت ضربه چاقوی استادم قرار گرفتم.

این دانشجو در عین حال با ادعای عدم‌همکاری برخی مسئولان دانشگاه برای انتقالش به بیمارستان و حتی فشار بر وی برای نوشتن نامه عذرخواهی، افزود: سرانجام از سوی یکی از دوستانم با آژانس به بیمارستان منتقل شدم.

این دانشجو پس از حضور در بیمارستان آیت‌الله مولوی زنجان، در ساعت 15:19 همان روز توسط پزشک‌ عمومی معاینه و ران پای راست وی بخیه زده شد.

این دانشجوی مضروب سپس برای طرح شکایت از متهم به کلانتری 14 الهیه زنجان و پزشکی‌ قانونی مراجعه کرد. براساس مفاد نامه مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان خطاب به رییس کلانتری 14، بریدگی (متلاحمه) ران پای راست این دانشجو بر اثر اصابت جسم برنده مشهود است، و نیاز به معاینه مجدد پس از یک ماه دارد.

 

رییس دانشگاه زنجان: مشخص نیست که استاد با ضربه چاقو پای دانشجو را زخمی کرده یا پیچ‌گوشتی

همچنین دکتر افشارچی، رییس دانشگاه زنجان با تایید این حادثه و ابراز تاسف از آنچه رخ داده، با بیان اینکه این موضوع باید از طریق مراحل قانونی پیگیری شود، در عین حال گفت: این دانشجو نیز استاد را به نحو بدی زده است که این موضوع باید در دادگاه و همچنین کمیته انضباطی دانشگاه پیگیری شود. البته مشخص نیست که استاد با ضربه چاقو پای دانشجو را زخمی کرده یا پیچ‌گوشتی.

به گفته وی، دانشگاه نمی‌تواند حکم اخراج برای دانشجو صادر کند و تنها می‌تواند حداکثر تا دو ترم برای وی حکم تعلیق قائل شود. حکم اخراج باید از سوی کمیته انضباطی مرکزی صادر شود.

افشارچی همچنین درباره نحوه برخورد با این استاد که در حال حاضر مدیر گروه برق دانشگاه زنجان نیز است، گفت: این استاد از سمت مدیر گروه پایین خواهد آمد.

رییس دانشگاه زنجان در پایان خاطرنشان کرد: بنده به عنوان مسئول سیستم نمی‌توانم قضاوت کنم و این موضوع باید در مراجع قانونی مورد پیگیری قرار گیرد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 114
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    من به شخصه تو چندتا از دانشگاه ها از این استادا دیدم. کسی قدرت برخورد با هیئت علمی رو نداره.
    • بدون نام IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      وقتی استاد دانشگاه چاقو کش باشه دیگه از بقیه چه انتظاری میره! تبریک میگم!
    • Saman Of Zanjan City .. The Nice City IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      28 95
      من خودم اهل زنجان هستم و خبر رو پيگيري كردم يارو فحش ناموسي داده به استاد اونم عكس العمل نشون داده ولي انصافن هر كسي ديگه اي بود دانشجو رو قيمه قيمه ميكرد( مردم زنجان و يا بهتر بگم كل ترك ها به فحش حساسن لازم باشه دست به هر كاري ميزنن واسه تلافي كردن) خلاصه بگم كه دانشجو رو شانس بوده. در ضمن ما بيمارستان مولوي نداريم بيمارستان ايت الله موسوي داريم كه در ابتداي جاده گاوازنگ قرار داره ( گاوازنگ مكان تفريحي توريستي داراي الاچيق و احاطه شده با كوه ها و يك درياچه ي كوچك است).
    • ساسان08 IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      46 3
      با سلام من خودم دانشجو هستم ولي در حال وضع محيط هاي آموزشي ما مناسب نمي باشد به طوري كه بعضي از افراد در تخيلات خود هم تصور نمي كردن كه بتوانند سوم راهنمايي را بخوانند يا ديپلم بگيرند به راحتي آب خوردن در دانشگاهها پذيرفته ميشوند . بعضي از اين دانشجويان كه اگر در زمان حال نبودند و مثلا 10 پيش بود بايد اونا رو سر كوچه در حالي كه زنجير رو دور انگشتان خود مي چرخاندن حال به راحتي پذيرفته و جالب تر آنكه با نمرات و معدل بالا و سطح عملي زير صفر مدرك مي گيرند و فكر مي كنند كه دانشجو هستند و اين باعث بي انگيزگي و نااميدي ساير دانشجويان درس خوان ما شد ه است . فقط به اين دليل كه تعداد ورودي و خروجي دانشگاهها زياد تر بشود و ...
    • حسين IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      27 15
      من خودم به دليل همين اتفاقات و بي توجهي مسئولين دانشگاه مجبور به انصارف از يكي از بهترين دانشگاهاي دولتي شدم و هيچكس هم هيچ واكنشي به اين موضوع نشان نداد
    • بدون نام IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      33 5
      آی گفتی ! استاد دانشگاه داریم مقطع دکترا ، یه خانوم محترم ! همین الان به انحاء مختلف ، مرتب مشغول چزوندن و خرد کردن شخصیت دانشجوهاس ، هیچکیم جلودارش نیست . دانشچوی دکترایی که اغلب سن و سالی داره و عیالواره با هزار گرفتاری .. هر جلسه کلاس این خانوم بوی خطر و حادثه میاد به خدا !
    • معین IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      58 1
      می خواستم برم برق بخونم میبینم برم ارتش خطرش کمتره
    • بدون نام IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
      12 0
      فرمود:حکیمی با مریدان درشهر میرفت,دانشمندی را دید که درراه سربه زیر ایستاده و جاهلی بدو ناسزا میگوید گفت اگر این "خرد"داشتی کارش با جاهلی بدینجا نمیرسیدی. افرادی سمت استادی رو دراین مملکت یدک میکشن که بهره شان از علم همون چند واحدیست که پاس کردن کجان استادانی که از شدت شفقت و مهربانی محرم اشکهاو درددلهای نهان شاگردان بودن ؟این دانشجو هرچند به غایت نادان چه رفتاری از جانب اون باصطلاح استاد اینچنین اورامملوازبغض و عداوت کرده بود؟اگراون استاد درعمق وجودش ذره ای برای شان استادیش ارزش قائل بود و جایگاه رفیع اون رو باور داشت هرچند که مورد بی احترامی قرار گرفته بوداون" فازمتر"کذایی رو درپای کسی که سیمهاش اتصالی کرده نمیکرد بجاش اگه استاد بود "فیوز "رو قطع میکرد. نه استاد خوبی بود و نه برقکار خوب!
  • بدون نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    چاقو یا پیچ گوشتی . چه فرقی میکنه ایشون به اصطلاح استاد دانشگاه بودن
    • احمد IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
      17 55
      یعنی استاد دانشگاه صاف وایسته و هر کسی آزادانه اونو مشت و مال بده؟؟؟!!! شما باشی در مقابل کتک خوردن از خودت دفاع نمی کنی ؟؟؟ ضمنا اشتباهی مثبت زدم.
  • بدون نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    به نظرم با فازمتر زده!
    • بدون نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      احسنت چون مدیر گروه برق بوده حتما یا با فازمتر زده یا اهم متر!!
    • بدون نام IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      پس استاد رشته مهندسی برق بوده داریم خیلی خوب رمز گشایی می کنیم
    • بدون نام IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      درسته از اونجا که استاد برق بوده ممکنه میخواسته ببینه بدن دانشجو جریان الکتریکی قوی داره یا ضعیف.ولی کلا استاد هم استاد قدیم هم استاد علم بودن هم اخلاق و معرفت
    • بدون نام IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      20 2
      بابا ايول شما مرداك و پوآرو رو هم سابيدين به الك..................
  • بدون نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    من هیئت علمی بودم بدلیل چاقوکشی دانشجو و عدم برخورد با وی سر کار نرفتم ایکاش با این وضعیت کلا در دانشگاهها برخورد می شد.
    • مهدی IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      خودت فهمیدی چی گفتی
  • بدون نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    کاری به این اتفاق ندارم اما چرا استادهای عضو هیئت علمی نسبت به دانشجویان خدایی می کنند و اینهمه تکبر دارند؟؟!! یه فکری بکنید برای این استادها.
  • شعله ....تهران IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    متاسفم......ياد زمان قبل انقلاب افتادم كه تو مدرسه ها بچه ها را به فلك مي كشيدند.........حالا در دانشگاه ها استاد به روي دانشجو چاقو مي كش..!!!!!!!! راستي كجاييم
  • arash IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    131 9
    ما تو یکی از دانشگاهای تهران یه مدیر گروه داشتیم (اسم رشته رو نمیگم تا چاپ شه!) با اینکه خانم بودن ولی ما به شدت از ایشون می ترسیدیم! و جرئت هیچ گونه اعتراضی تو هیچ زمینه ای رم نداشتیم! (یه بار با جزوه ی تو دستش میخواست منو بزنه جاخالی دادم! ) هر چقدم به آموزش و اینا نسبت به رفتار ایشون اعتراض می کردیم کلا اصلا انگار نه انگار!
    • بدون نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      54 82
      احتمالا شما هم یه کاری کردی که قصد داشته بزنه بیخود که عصبانی نمیشه. بعضی از دانشجوها واقعا رعایت خیلی چیزها رو نمیکنن.
    • بدون نام IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
      2 9
      جرأت البته، نه جرئت
  • شادی IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    86 14
    بیمارستان ایت الله موسوی هستش نه ایت الله مولوی.
  • بدون نام IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    دانجشجو های این دوره زمانه خیلی هاشون بی ادب شدند.این ها به پدر و مادرشون احترام نمی گذارند آن وقت نباید انتظار احترام به دانشگاه و استاد را از این ها داشت.در خصوص خبر هم بنظر میرسه استاد بینوا در مقام دفاع، جراحتی به دانشجوی مهاجم وارد کرده باشد.
    • بدون نام US ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      دقیقا همینطور بوده.من همکار اون استاد البته در دانشگاه دیگه هستم.بنده خدا یه آدم ریزه میزه و خیلی با ادبه.دانشجو گرفته استادو به قصد کشت کتک زده خب استادم با پیچ گوشتی از خودش دفاع کرده.بلایی سر آموزش عالی مملکت آوردن که وقتی میخواهیم بریم دانشگاه صد تا حرز و دعا به خودمون میبیندیم.
  • یک شهروند IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    اساتید در ایران خدایی می کنند نعوذبالله
    • امير EU ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
      25 4
      جو گير شدن فكر مي كنن ديگه كي هستن !
  • بدون نام IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    143 4
    شاید این دانشجوی عزیز تمارز میکنه، حتما استاد میخواسته پیچای شاگردشو سفت کنه و نیت بدی نداشته،،،
  • بدون نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    47 6
    آیت الله مولوی نداریم اسم اون بیمارستان آیت الله موسویه
  • بدون نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    56 4
    شایدم با نوک خودکار بوده!!!
  • خان IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    179 6
    چاقو هاي زنجان حرف نداره !!! معركه ست !!!
  • بیسواد IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    107 3
    به به به به این محیط علمی ودانشگاهیمونه برای بقیه اقشار جامعه صلوات.
    • بدون نام IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      11 0
      یه زمانی یه نفر گفته بود باچاقوی زنجان دست وپای فلان وبهمان را قطع میکنیم احتمالا این دانشجو دوره کارورزی میگذرونده
  • بدون نام IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    56 3
    چه با حال!
  • رضا IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    77 3
    چاقو که چیزی نیست . من فکر کردم با ساتور زده !!
  • بدون نام IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    98 2
    البته مشخص نیست که استاد با ضربه چاقو پای دانشجو را زخمی کرده یا پیچ‌گوشتی؟ بیا این هم از رئیس دانشگاه . اصلا تو باغ نیست . کی زده ، کی خورده و... فقط میزش به خطر نیوفته!!!
  • بدون نام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    متاسفانه ما عادت کردیم نظرات احساسی بدیم و به اینجور خبرا بدون اینکه از کنه ماجرا خبر داشته باشیم واکنش نشون بدیم.. اجازه بدید خبر اصلی رو بنده بدم.. یه دانشجوی گردن کلفت درس نخونی یه استاد که اتفقا از نظر بدنی خیلی جثه کوچکی داره رو دانشگاه تعقیب می کنه و می خواد بزنه و اتفاقا موفق هم میشه.. استاد از روی ناتوانی با یه وسیله ای سعی می کنه از خودش دفاع کنه...که این اتفاق میفته...بعد این دانشجوی زبل و فرصت طلب از این اتفاق سو استفاده می کنه و تا اینجا کار رو پیش میبره که تو خبر آنلاین ثبت بشه و یه عده هم برای این آدمهای تنبل دل بسوزونن...
  • بدون نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    86 27
    بعید می‌دونم یک استاد دانشگاه( که در موضع برتر در مقابل یک دانشچو قرار داره) بدون دلیل دست به اینکار بزنه. مطمئنا شروع این درگیری از سمت دانشجو بوده و احتمالا ضرب و جرح توسط دانشجو، استاد رو در مقام دفاع به چنین کاری وادار کرده. البته مشروط به اینکه دانشجو خودزنی نکرده باشه. موضوع جرح دانشجو باید در مراجع قضایی پیگیری و با بررسی همه جوانب حکم لازم صادر بشه، اما به نظرم باید با اون دانشجو برخورد شدید بشه تا هر دانشجویی به خودش جرات نده با استادش درکیر بشه و به زور تهدید فیزیکی درس و نمره‌هاش رو جلو ببره.
  • منصور IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    70 16
    من خودم دانشجو ارشدم. از این بی احترامی استاد و تحقیر توی جمع زیاد دیدم .متاسفانه استاد هیئت علمی رو هیچ کاریش نمیتونی بکنی بیچاره دانشجو 2 ترم تعلیقی خورده بعد از این هم که بیاد دانشگاه به احتمال 99.9 درصد نزارن که تو 6 ترم تموم کنه و طبق آیین نامه آموزشی اگه تو 6 ترم تموم نکنه اخراج میشه.خب بنده خدا رو همون اول اخراج میکردی سنگین تر بود.
  • بدون نام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    68 4
    من که می خواستم برم دانشگاه دیگه نمرم اینا خطر ناکن
  • بدون نام IN ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    69 15
    فقط استاد چاقوکش ندیده بودیم که اون هم به سلامتی پدیدار شد!!!
  • بدون نام IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    174 8
    این همون دانشگاهی نیست که یکی از مدیراش توی دفتر کارش یکی از دانشجویان دختر رو مورد الطاف شدید پدرانه قرار داد و بعدش دختره اخراج شد و استاد پست بالاتری گرفت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      7 25
      نه داداش اشتباه به عرض شما رسوندن دانشجو مشكل اخلاقي و انضباتي داشته اخه بيام موضوع رو برات تعريف كنم كه منتشر نميشه اينقدر كه كه كارامه كاري اين دختر بد بوده دختره و با همكاري چند نفر ميخواستن مدريت دانشگاه زنجان رو زير سوال ببرن.
    • بدون نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
      26 1
      دقيقا همون دانشگاه هست. اينطور كه معلومه مهد لطافت و محبت استادانه است
  • تاجيك IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    84 6
    وقتي بي خودي به كسي ميگن دكتر همينه ديگه
  • بدون نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    71 43
    من نزردیک به ماجرا بودم. ماجرا آنطور که دانشجوی خاطی گفته نیست. این دانشجو دانشجوی 2 ترم مشروط بوده و برای نمره گرفتن در درس مدیر گروه به ایشان مراجعه و ایشان را کتک کرده است. مجروح شدن هم دانشکدهی بنده نیز بصورت اتفاقی و حین دفاع بوده است. به تایید پزشک قانونی استاد حتی یک ضربه هم به او نزده است. ای کاش این اتفاق نمی افتاد.
    • ایرانی IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      16 4
      دو سوال دوست عزیز: 1- کتک کرده یعنی چی؟ 2- یعنی چی که مجروح شدن هم دانشکده ای شما اتفاقی بوده و در حین دفاع بوده ؟ طرف با چی حمله کرده که هم دانشکده ای شما حین دفاع پاهش زخمی شده و بخیه خورده؟ 3- غلط های دیکته ای شما در همین یک پاراگراف: الف- نزردیک ب-دانشکدهی ج-کتک کرده است شما مطمئنی دانشجوی کارشناسی ارشدی؟
    • بدون نام IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
      26 6
      من از نزدیک شاهد ماجرا بودم. اما می‌ترسم شهادت بدم.... چرا دروغ می‌گید؟ واقعا دروغ چرا؟ درسته نباید یک طرفه به قاضی رفت، ولی دروغ چرا؟! این مدیر گروه به تمام اساتید گفته بوده که این دانشجو که یک ترم مشروطی داشته (نه دو ترم) رو بندازن تا اخراج شه! حتما می‌پرسید چرا! چون سر کلاس این استاد درست و حسابی حاضر نمی‌شده! به همین دلیل باید کلا اخراج بشه. خیلی از شما که دانشجو هستید می‌دونید جدیدا اینجور مافیابازی‌ها در بین برخی اساتید هیئت علمی (خصوصا درجه سه ‌ها) چقدر زیاد شده! دانشجو رفته بود با این استاد صحبت کند ولی با پاسخ بی‌ادبانه استاد با لفظ آذری مواجه شد. تحت فشار وارد درگیری فیزیکی شد که اصلا قابل دفاع نیست. ادامه....
    • بدون نام IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
      20 3
      ... ادامه: جرحی که توسط استاد وارد شد از روی دفاع نبود. ما شاهد بودیم. خارج از اتاق درگیری پایان یافته بود و هر دو نفر منتظر آمدن حراست بودند. البته درگیری لفظی و کنایه همچنان ادامه داشت که آقای استاد از کوره در رفت و از آزمایشگاه وسیله‌ای آورد و در پای دانشجو فرو کرد و سپس محل را ترک کرد. حراست هم به جای رسیدگی به وضعیت جسمانی دانشجو او را مواخذهه می‌کرد. کسانی که این دانشجو را می‌شناختند می‌گفتند وی دوره کارشناسی‌اش را هم در همین دانشگاه بوده و در آن دوره از دانشجوهای قوی بوده است. ولی در مقطع ارشد به دلیل برخی مشکلات اندکی (و فقط اندکی) افت تحصیلی داشته است. همچنین به نظر دانشجوی بی‌سر و صدا و ملایمی است. ادامه....
    • بدون نام IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
      17 1
      ...ادامه درگیری فیزیکی دانشجو کار زشتی بود، ولی چاقو کشیدن استاد نه از سر دفاع که از روی عصبانیت بود و اگر جایگاه این دو و شدت کاری که کرده‌اند و البته بی‌ادبی استاد که منجر به شروع درگیری شد را در نظر بگیریم، به نظرم جرم دانشجو و استاد قابل قیاس هم نیست... همه این مسائل به کنار... هر کسی قضاوت خود را دارد. این هم درست یا غلط قضاوت منی بود که از نزدیک شاهد ماجرا بودم... اما هر قضاوتی دارید لطفا در بخش نظرات دروغ نگویید. دروغگو دشمن خدا و خلق خداست. همین مشکلات امروز ما که منجر به بروز چنین اتفاقاتی می‌شود ریشه در همین دروغگویی‌ها دارد. سپاس
    • بدون نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
      6 3
      جناب آقایی که میفرمایی کتک کرده !!! البته من چند روز قبل از این ماجرا با این دانشجو همصحبت شده بودم ایشان از دست این استاد خیلی نارحت بودند اما هرگز قصد نزاع یا دعوا را نداشتند حتی ایشان به بنده گفتند میخواهند مساله را مودبانه و منطقی با استاد در میان بگذارند و شب قبل از ماجرا هم خیلی آرام و سرحال بودند و قصد بحث با استاد را نداشتند و فقط میخواستند مساله را با استاتید دیگر نیز مطرح کنند اما انگار اساتید دیگری که نمره این دانشجو را کمتر از نمره واقعی ایشان ثبت کرده بودند به ایشان گفته اند که این کار به دستور مدیر گروه انجام شده و آنها قدرت تصمیم گیری شخصی در این مورد را نداشتند.
  • بدون نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    44 20
    شاید دانشجو خود زنی کرده انداخته گردن استاد ولی خدایش بعضی از استاد ها خیلی جلاد و بی رحم هستن
  • بدون نام IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    41 7
    استاد چاقو كش دانشجو زيردست بايد چي باشه قمه كش
  • iman EU ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    28 33
    استاد واقعا برات متاسفم.برو کشتارگاه کار کن نه تو دانشگاه.ما رو باش با کی میریم 13 به در.بچه ما 5سال دیگه باید بره دانشگوه.اینا همه بر میگرده به سوئ مدیریت.از اولش الی اخر.از تو استاد تا ......
    • ايمان IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      8 5
      تو كه نه سز پيازي نه تهش اصلا نمي دوني چي شده چرا حكم صادر ميكنيبنده خدا دو سطر خوندي جو گير شدي
  • بدون نام IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    36 71
    این استاد رو میشناسم. چون زنجانی نیست، غیر مسئولانه عمل میکنه و نگران حیثیت و اعتبار نام دانشگاه و شهر هم نیست. اصولا افراد غیر بومی هر کجا که باشند رفتارهای پر خطرتری میکنند. یه نمونه دیگش هم اون اتفاق چند سال پیشه این دانشگاهه که اون هم غیر بومی بود.
    • تبریزی IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      7 5
      بنازم طرز فکرت . استاد دانشگاه رو با لات کوچه خیابون اشتباه گرفتی که هر جا محلشونه شاخ شونه بکشه هر جا نیست ... دانشجویی که شما باشی همین استاد به دردت میخوره ما هم داریم کلی حرف میزنیم شما به محله وشهرتون نگیر داداش
    • بدون نام A1 ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      11 2
      ربطی به بوم نداره آخه عزیز من. هیچکی هم اینو به حساب زنجانی ها نمی ذاره خیالت راحت. مسئله سر انسانیت و شعوره.
  • علی ابراهیم نژاد IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    53 12
    خبر انلاین: 1- اسم بیمارستان, آیت اله موسوی ه نه مولوی 2- دانشگاه مکان فرهنگی هستش یا چاله میدون. واسهاولا استاد دوما دانشجو متاسفم. خیلی خجالت داره 3- چند سال پیش هم تو همین دانشگاه " آبرو ریزی افتضاحی رخ داده بود"
  • پشت کنکورمانده IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    99 5
    عجب دانشگاهیه این دانشگاه زنجان ماجرای چند سال پیش که یادتون هست !!!!! خدا به خیر کناد عاقبتمان را
    • بدون نام IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      19 14
      اتفاقا دانشگاه خوبی هم هست و بزرگترین دانشگاه خاورمیانه از لحاظ مساحته خواهشا چند مورد خاص را به کل مجموعه نسبت ندهید!!
    • بدون نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
      9 15
      اگه بزرگترین دانشگاه تو خاورمیانه از نظر مساحت پس احتمالا،‌ دانشگاه اصفهان و فردوسی تو خاورمیانه نیستند
  • بدون نام IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    21 10
    این یک نوع خودزنی است .
  • احمد IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    46 11
    عجب فقط از سمت مدیر گروهی عزل خواهد شد...
  • بدون نام IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    15 2
    استادی که با چاقو از خودش دفاع کنه استاد نیست. و اون دانشگاهی هم که ایشون استادش باشه دانشگاه نیست.
    • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
      2 3
      اینو دکتر شریعتی گفته؟:)))))))))))))))))))))))))
  • بدون نام IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    13 0
    متاسفانه این مسیولن دانشگاه ها رفتار کردن رو بلد نیست؛من خودم تابستون پیش ترم تابستون داشتم,رفتم پیش مسیول کلاسا ازش شماره کلاسم رو بپرسم,بعد برگشته به من میگه روزه ای؟معلومه خیلی بهت فشار اومده,برو خونه؛بعد با استادا دیگه شروع کردن خندیدن؛بعد منم جوابش رو دادم,و دعوا و اینا شد,بعد من محروم شدم 1 ترم
  • sina IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    10 2
    طبق سابقه این د انشگاه احتمال زیاد دانشجو را می گیرند بعد هم اخراج می شود خاطره معاون امور دانشجویی رو که دوستان به یاد دارند؟ این هم دانشجویی مثل همون بی نوا اول اخراج بعدم دستگیری
  • بدون نام IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    12 0
    بنده نظر هر كي رو مي خونم مي بينم حق با اونه!
  • بدون نام IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    12 1
    همه اش تقصيير وزارت علومه ارش ودكتري اينقدر زياد گرفتن كه بي ارزش شده ميري پيش استاد ،مدير گروه به اندازه يك دانشجو ترم يك ارزش برات قائل نيست ودستت مي اندازه.
  • نيما IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    8 0
    حالا باز بياين تيتر بزنين و خبر اول اخبار ساعت 7 و 9 شب كنين كه توي تگزاس آمريكا مردي مسلح تعدادي از دانشجويان را به رگبار بست! اينكه اون مرد حالا يا حالت غيرطبيعي داشته يا به اصطلاح به آخر خط رسيده بماند، ولي چيزي كه عيان هست اينه كه اصلاً توي مملكت ما از اين خبرها نيست، بالاخص محيط دانشگاه و اونم از جانب استاد عضو هيئت علمي..اصلاً! بايد آمريكايي‌ها و اروپايي‌ها از ما ياد بگيرن
  • بدون نام IN ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    14 0
    قبلنا میخواستن بگن یکی با شخصیت و باکلاس و تحصیل کردست میگفتن استاد دانشگاهه....یادش بخیر!!! :))))
  • بدون نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    12 3
    استاد استاد این همه نکنین . اینا استاد یار هم نیستن چه برسه به استاد. استاد کسیه که حداقل 4 تا کتاب نوشته باشه..
  • بدون نام IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    12 5
    با سلام بنده دانشیار دانشگاه و روانشناس هستم. سن زیادی هم ندارم در حدود 30 سال. اولا موافق برخورد فیزیکی اساتید به هر نحوی نیستم. کار بسیار ناشایستی است. اما دانشجویانی که کامنت میگذارند هم از دید بنده تنها دلخوری های کل سیستم و نمره دهی را مربوط به اساتید میدانند. من جمله خواندم در مورد "اساتید در ایران خدایی می کنند" ایشان بر چه اساسی همچنین کلمه بی پایه ای را مطرح میکنند. بسیاری از اساتید در کشور ما دلسوزانه فعالیت میکنند و وضع مالی بسیار متوسطی دارند. اگر فکر میکنید باید کسی اخراج شود که از پایه استخدامی رسمی برخوردار است این موضوع بسیار نادر است. این معضل قانون استخدامی است که شما میتوانید حتی برای یک کارمند جزء نیز بیان کنید. لذا خواهشمندم از گفتگوی بی پایه خودداری نمایید.
    • بدون نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
      18 2
      استاد عزیز... با شما موافقم... بنده هنوز هم اساتیدی رو در دانشگاه‌ها می‌بینم که از نظر اخلاقی آدم می‌خواد سر تعظیم فرود بیاره. هنوز بسیارند استادانی که لقب استاد شایسته اونهاست. در این شکی نیست. اما مساله اینه که به دلیل ایراداتی که سیستم جذب اساتید داره، هر روز استادان واقعی به خارج فرار می‌کنند و جاشون با اساتیدی پر میشه که اسم استاد به هیچ وجه شایستشون نیست
  • آقا سعيد IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    11 2
    اين چيزها طرفدار بيشتري داره ، ببينيد كدام يك از اخبارتون در مدت به اين كوتاهي اين تعداد كامنت داشته . ماشاءالله به ما مردم
  • بدون نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    2 3
    چطور سرگیجه هایی مثل تو جزو هیئت علمی شدند که همه چیز را دوست دارند بر عکس نگاه کنند!
  • مهدی IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    7 5
    بابا این استاد من از نزدیک میشناسم.آدم خیلی ضعیف وریزه میزس.به هر حال هم اساتید معظم باید د نحوه تعاملشون با دانشجوها تجدید نظر کنن و فک نکنن که دانشجوها برده اونان وهم دانشجوها باید یه کم بیشتر درس نخونن که کارشون به قمه وقمه کشی بکشه.
  • بدون نام IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    6 1
    یه تنه قضاوت نکنید
  • بدون نام IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    7 5
    بهتر است دانشجو به دانشگاه دیگری منتقل شود و استاد هم مشاوره روانپزشکی شود
  • بدون نام IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    7 4
    عیب نداره بابا خب آدمه دیگه حالا استاده باشه انسان جایزالخطاست حل کنید بره پی کارش
  • بدون نام IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    13 3
    شاید چاقوی زنجان بوده
  • بدون نام IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    11 3
    اصن فرض کن با پیچ گوشتی زده. به هر حال مضروب کرده و باید مجازات بشه.
  • دریاب IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    7 7
    حالا خوبه رشته فنی بوده . اگه مثلا استاد جراح قلب بود که تمام اعضا و جوارحشو پکیج میکرد تحویلش میداد!!!
  • بدون نام IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    15 7
    دانشجوی خاطی یک دانشجوی هست که هیکلش حداقل دوبرابر استاده، اصلا امکان نداره استاد با دانشجو کتک کاری کرده باشه. من میخوام بدونم چرا دانشجو رفته اتاق استاد و درو بسته و به قصد کشت کتک زده؟ اخلاق کجا رفته؟ اگر قرار باشه من با هزار رحمت درس پاس کنم و اون بره با تهدید و کتک نمره بگیره پس حق و عدالت چی میشه. بهر حال وای به حال ما و وای به حال اساتید ما. اینها نتیجه جامعه بدون اخلاقه.
  • بدون نام IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    14 9
    نتیجه: اگر استاد به دانشجو نمره نمیدهد باید او را کتک زد اگر مربی فوتبال به بازی کن اجازه بازی نمیدهد باید او را کتک زد اگر مدیر شرکت زود حقوق نمیدهد باید اور کتک زد اگر راننده تاکسی با دیگری راه نمی دهد باید او را کتک زد. باید هرکسی که طبق خواسته من نیست را کتک زد.... به کجا داریم میریم؟؟؟
  • بدون نام IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    13 4
    یکی گفته" کسی قدرت برخورد با هیئت علمی رو نداره"؛ ببین این دانشجو کیه که مدیر گروهش را اینطوری کتک زده!!! بقیه استادها و کامندا حساب کار دستشون باشه!!!!!! واقعا خجالت داره.
  • بدون نام GB ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    2 7
    منم یک مدیر گرو حسابداری داریم که البته خانم هستش و فکر نکنم از این کارها بکنه اگه عصبانی بشه.
  • diana IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    16 5
    چرا پا ؟! بعد ديدم يكي از دوستان نوشته استاد قدش كوتاهه و ريزه ميزه. با توجه به قد استاد به اولين جايي كه تسلط داشته ضربه زده . يعني اگه قدش بلند بود بعيد نبود كه به قلب دانشجوي مشروطي هم ضربه بزنه .باوركنيد؟!
  • بدون نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    17 17
    بیخود جو ندین ...بلا نسبت خودم که دانشجو هستم ، عده ای از دانشجوهای این دوره هم بی ادب و پررو هستن !!
  • aaaa IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    12 3
    خوب شد استاد حق التدریس نبود حتما میکشت بنده خدارو!
  • استاد IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    16 23
    متاسفانه اکثر دانشجویان این زمانه فقط نام دانشجو را یدک می کشند. بی سواد و پشت هم انداز و بی ادب هستند. بسیار متوقع هستند و انتظار دارند با تقلب و دروغ و ریا و گردن کشی نمره بگیرند. از اساتیدی که زحمت بکشد و کار هم از دانشجو بخواهند به شدت متنفر هستند و هراران شایعه در مورد آنها رواج می دهند. این دانشجویان خارج نبوده اند که به بینند دانشجو بایستی خودکشی کند در تحصیل و حق هیچ اعتراضی هم ندارد و استاد هم یک صدم وقت اساتید ایرانی برایشان نمی گذارد. حقوق کم و شرایط سخت سیاسی اجتماعی دانشگاه و توقع های بی جای دانشجویان می تواند موجب چنین حوادث تاسف بار شود. من این حادثه را تایید نمی کنم ولیکن رفتار اکثر دانشجو نمایان بی سوادی که براحتی وارد دانشگاه شده اند را هم تقبیح می کنم.
  • Maaaan!!! CN ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    31 8
    زده ديگه, پيچ گوشتي و چاقو چه فرقي داره, مهم زدنه! و مهم تر از اون اينه كه اگه دانشجوه زده بود الان افتابه گردنش مينداختن تو شهر ميچرخوندنش :| دانشگاهه داريم اخه :|
  • شاهين IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    28 15
    بنده هيئت علمي دانشگاه زنجان هستم و اين حادثه را دقيقا از دانشجويان حاضر پيگيري كردم، به اطلاع ميرسانم كه ١- دانشجو در اتاق به استاد توهين كرده به اندازه كافي سر استاد را به ميز زده است، اين موضوع را پزشكي قانوني تاييد كرده است. ٢-استاد قصد فرار از اتاق را داشته است كه از پشت با لگد زده و استاد در سالن به زمين افتاده است. ٣- در سالن استاد را تا جايي زده كه يك دانشجوي خانم امده اعتراض كند كه دانشجو به ان خانم فحش و ناسزا گفته است، شهادت اين دانشجو در پرونده موجود است ٤- بنظر بنده رسانه ها بايد واقعيت ها را انعكاس دهند
    • بدون نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
      19 6
      من دانشجوی این دانشگاهم، دقیقا چیزایی که شما گفتی رو، تو روز این حادثه ما شنیدیم. یارو زده پدر استادو در اورده
    • م IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
      15 4
      منم دانشجوی دانشگاه دیگری بودم توقعات بیجای اساتید از دانشجویان ارشد پایان ندارد. طولانی کردن زمان پایان نامه تاکید بر در اوردن مقاله وچاپ به اسم استاد. هزاران توهین فقط چون استادند در حق دانشجو واینکه هیچکس از دانشجو حمایت نمی کند.اتفاقا برای مسئله یکی از اقوامم سر وکاری هم با یکی از گروه های فنی دانشگاه زنجان داشتم. برخوردهای توهین امیز ولحنی که بیشتر از مدیر گروه به جاهل مابی میزد هرگز فراموش نمی کنم.
  • کارشناس IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    2 10
    شرط می بندم دانشجو خودزنی کرده اگه قرار بود استاد بهش ضربه بزنه به بالاتنه دانشجو ضربه میزد هر چند گفته شده استاد قد کوتاه بوده ولی دیگه نیم متر که قدش نبوده. درسته؟
  • بدون نام US ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    4 1
    ببخشید این استاد حتی برای دفاع از خود هم ایشون را نزده بلکه پس از پایان دعوا به ایشون حمله کرده،بنابراین این اساد باید از دانشگاه اخراج بشه که شان دانشگاه را به کلی زیر پا گذاشته و چاقو کشی کرده،این دانشجو هم 2 ترم اخراجی کافیشه ولی نباید به کل اخراجش کرد
  • فاطمه IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    3 3
    این استاده استاده منم بوده وقتی فهمیدم مدیرگروه شده واقعا تعجب کردن خیلی استاد بی منطقیه از نمره دادنش گرفته تا همه چی تو دوره ما که دل به خواهی به یکی میداد هشت به یکی 19 5 -6 سالم نیست که اومده دانشگاه زنجان شنیدم تو دانشگاه قبلیش هم مشکل داشته ولی خوب دلیل نمیشه دانشجو اینطور برخورد کنه دکتر افشارچی تو دانشگاه زنجان راه حل منطقیه این جور مشکلاته بهتر بود با ایشون مشکلشو درمیون میذاشت
  • نازنین IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    5 17
    من دانشجوی دانشگاه زنجان هستم و با شناختی که از استادم دارم, تمام اتهامات به ایشان را رد کرده و خواستار گرفتن حق استاد عزیزم از دانشجوی بی ادب هستم. با وجود چنین دانشجویانی باید تاسف خورد و گریست.
  • زهرا A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    2 17
    من این استاد رو میشناسم و چند واحدی با ایشون درس گذروندم باید بگم که من اون موقع دانشجوی خیلی زرنگی نبودم و یکی از درسهای ایشون رو که زیاد وقت نکردم بخونم 14 شدم و درسی رو که خوب خوندخ بودم 18. میخواستم بگم که ایشون اصلا سخت گیر نبودند و بر اساس عدالت نمره میدادند و من بسیار متاسف شدم بخاطر اتفاقی که برای ایشون افتاد. برای دانشجوی به اصطلاح کارشناسی ارشد هم متاسفم. یعنی نمره گرفتن از استاد ارزش این آبرو ریزی ها رو داشته؟ کتک زدن استاد؟ ای کاش به جای این همه آموزش و تحصیل علم یکم ادب و شخصیت هم یاد بعضی ها میدادن؟ در ضمن من دانشجو هستم و این رو هم بگم تمام این آدمایی که پیغام گذاشتن: استاد چاقو کش و ... اگه فقط اشتباها یکی رو انگشت پاشون لگد کنه چه بلوایی به پا میکنن چه برسه به این بنده خدا که واسه دفاع این کارو کرده
    • محمد IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
      7 1
      شما ظاهرا اصلا متوجه نشدين چيزي كه دغدغه دانشجو و رسانه هاست چيه. هيچ آيين نامه ، هيچ مرام و مسلك و هيچ قانوني به استاد اجازه چاقو كشي نمي ده. ايشون براي دفاع چندين راه داشتند. اصلا چنين شخصيتي جاش توي دانشگاه نيست. دانشجو اگه اشتباه كرده بله كميته انظباطي هست. حزاست هست اما چاقو كشي استاد معني اش اينه ايشون قبل از اين حادثه هم با همين شخصيت با مسئله دانشجويان برخورد مي كردن. اميدوارم به روشم شدن دغدغه مردم و رسانه ها براي شما كمك كرده باشم
    • پگاه A1 ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      8 0
      شاید این استاد رفتارش با شما خوب بوده باشه..ولی این دلیلی بر شخصیت اخلاقی خوب ایشان نیست،فرد خوب کسی استکه با همه رفتار سازشگری داشته باشد..مثلا ایشون الگوی جامعه هستند،در ضمن دانشجو هم حق داره که از حق خودش در مورد نمره یا..دفاع کنه ..اگر دانشجو بهش توهین کرده میتونست با صحبت حلش کنه نه چاقوکشی..این آدم بظاهر استاد برای محیط دانشگاه فردی خطرناک محسوب میشود و بنظرم باید از هییت علمی کنار رود مطمئنا افرادی لایقتر از ایشان پیدا میشوند..من خودم هم دانشجو بودم و میبینم که به اساتید چه قدرتی داده شده و سرنوشت یک مشت جوان دانشجو در دستان افرادی نالایق و ناکارآمد است
  • mehdi A1 ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    7 1
    من خودم قبلا"دانشجوی دانشگاه زنجان بودم بعضی از استادید واقعا"بعضی از کارهارو از موضع قدرت انجام میدن یبار یه دانشجو موقع ارسال نمرات به آموزش رفته بود پیش یکی از اساتید گفت استاد اگه امکانش هست این ترم منو قبول کنید چون دو بار این درسو افتادم بنظرتون استاد در جواب به ایشون چی گفت:گفت یه بار میافتی اونوقت میفهمی دنیا دسته کیه؟؟؟ بیا این هم جواب استاد به دانشجو ایشون فکر کرده دانشگاه پادگانه؟
  • دانشجوي دانشگاه زنجان A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    11 1
    با سلام من خودم دانشجوی دانشگاه زنجان هستم. در خصوص حادثه اخیر دانشگاه زنجان نکات زیر را بعرض می رسانم تا شاید کمکی به آسیب شناسی این موضوع کرده باشم. وقتی توضیحات دانشگاه زنجان و ریاست دانشگاه آقای دکتر افشارچی را در خصوص حادثه می خوانیم به نکات زیر بر می خوریم: 1) نحوه برخورد رییس دانشگاه در مهر نیوز با این موضوع طوریست که دانشجو وارد اتاق مدیر گروه شده و حرفهایی زده و سپس او را کتک زده و مدیر گروه نیز برای دفاع از خود به روی آن دانشجو چاقو کشیده! و از قبل هم اعلام شده که این دانشجو مشکلات عدیده آموزشی داشته و باور داشته اخراج می شود. نکته اول این که در این قسمت نادیده گرفته شده این است که این دانشجو دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق دانشگاه دولتی است. یعنی قطعا دانشجویی کوشا و فعال بوده تا توانسته به این جا برسد. و تاکنون هم نیازی به زورگیری نمره از کسی نداشته و چنین چیزهایی هم در پرونده این شخص وجود ندارد. طبیعتا چنین شخصی نمی تواند مانند یک دانشجوی تنبل مساله داشته که محبور به زورگیری نمره باشد. نکته دوم: اساسا این باور اخراج را چه کسی در فکر این دانشجو به وجود آورده بود؟ آیا یک دانشجوی کارشناسی ارشد نمی داند شرایط اخراج دانشجو چیست؟ و برای خودش تخیلاتی دارد؟آیا مدیر گروه سعی داشت این باور را در ذهن این دانشجو از بین ببرد ؟ و برای همین تلاش ایشان ( مدیرگروه) برای رفع این باور بود که دانشجو ایشان را کتک زده؟! 2) ریاست محترم دانشگاه در مهرنیوز برای چاقوکشی ( یا همان وسیله آزمایشگاه) استاد دو دلیل می آورد که د ر خور تامل است: اول اینکه استاد از خود دفاع کرده و دوم اینکه با این چاقو ( یا همان وسیله آزمایشگاه) ضرباتی به پای دانشجو زده تا از ادامه درگیری جلوگیری کند! آیا در محیط دانشگاه راهی به جز استفاده از سلاح سرد برای جلوگیری از درگیری وجود ندارد؟ آیا آن همه نهادهایی از قبیل انتظامات دانشکدهٰ حراست دانشگاه و ... برای جلوگیری از درگیری در دانشگاه تعبیه نشده است؟ 3) موضوع اصلی که مغفول مانده اینست که آیا استادی که برای مسائلی که پیش می آید به جای استفاده از قدرت خود از راه های قانونی استفاده نمی کند آیا پیش از این حادثه رفتاری صحیح با دانشجوی کارشناس ارشد مهندسی برق دانشگاه دولتی داشته؟ و آیا علت این حادثه در همین نحوه حل مسائل دانشجویان از طرف این استاد محترم نیست؟ 4) راه حلی که رییس دانشگاه برای حل مسائله در نظر گرفت این بود که دانشجوی چاقو خورده پدرش را بیاورد و از استاد محترم عذر خواهی کند. به جای اینکه موضوع را پیگیری کند و حقوق هر دونفر را در نظر بگیرد تنها سعی داشت از رسانه ای شدن موضوع جلوگیری کند. در واقع فقط منافع خود را در نظر داشت . چه بسا این موضوع اگر مطابق با شئونات دانشگاه حل و فصل می شد ٰ خودبخود کار به رسانه ها نمی کشید و آبروی همه محفوط می ماند. 5) در انتها ریاست دانشگاه به جای اینکه با محبت و شفقت سعی کند موضوع را به آرامش بکشاند ٰ دانشجو را تهدید می کند که اگر مدیر گروهش حکم بگیرد دانشگاه از حق خود کنار نمی آید . کدام حق؟ این دانشجو است که چاقو خورده و در هیچ کجای دنیا پاسخ دانشجوی (حتی خاطی) را با چاقو نمی دهند. آیا منظورشان اینست که موضوع رسانه ای شده حق دانشجو نبوده؟ 6) نحوه قضاوت ریاست محترم دانشگاه نیز درخور تامل است(علیرغم ادعای ایشان که می گویند قضاوتی نمی کنند) ایشان فرموده اند که برای دانشجو در نهایت حکم اخراج و استاد محترم نیز از مدیر گروهی پایین خواهند آمد. من خود دانشجوی دانشگاه زنجان هستم و وقتی می بینم که ریاست دانشگاهی که در آن درس می خوانم تفکرش نسبت به دانشجو و مسائل دانشگاهی اینطور است ٬ احساس بدی به من دست می دهد. احساس امنیت در دانشگاه زنجان نمی کنم و می بینم که این نوع رفتار و گفتار شایسته دانشگاه نیست و طبیعی است که روزی کار دانشجو و استاد به اینجا بکشد. با تشکر یکی از دانشجویان دانشگاه زنجان
  • محمد IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    14 4
    شما ظاهرا اصلا متوجه نشدين چيزي كه دغدغه دانشجو و رسانه هاست چيه. هيچ آيين نامه ، هيچ مرام و مسلك و هيچ قانوني به استاد اجازه چاقو كشي نمي ده. ايشون براي دفاع چندين راه داشتند. اصلا چنين شخصيتي جاش توي دانشگاه نيست. دانشجو اگه اشتباه كرده بله كميته انظباطي هست. حزاست هست اما چاقو كشي استاد معني اش اينه ايشون قبل از اين حادثه هم با همين شخصيت با مسئله دانشجويان برخورد مي كردن. اميدوارم به روشم شدن دغدغه مردم و رسانه ها براي شما كمك كرده باشم
  • رویا A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    1 6
    بیمارستان موســــــــــــــــوی نه مــــــــــــــولوی زدو خورد 2 طرفه بوده نمیشه نشخیص داد کی مقصر بوده ولی کسی حق چاقو کشی نداره
  • سعید IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    4 0
    ای بابا بعضی استادا چون نمره دستشونه و دانشجوی بدبخت هیچ قدرتی در برابرشون ندارن هر جور که دلشون میخاد با دانشجو برخورد میکنن(البته این یکیو دیگه خدا میدونه کی مقصره)مسئولای دانشگاه هم که طرف همکارهای خودشونو میگیرن.مگه هرکی دکتر بود مدرکش بالا بود میشه آخر اخلاقو اونیم که بیسواده میشه بیشعور و بی اخلاق؟اصلاً به مدرک ربط نداره به درک و فهم طرف بستگی داره.
  • ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻱ ﺩﺍﻧﺸﻜﺎﻩ زنجان EU ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    1 4
    ﺍﺻﻠﺎ ﺧﺒﺮ ﺩﻗﻴﻗﺎ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻧﻴﺴﺖ ﻫﺮﻛﻲ ﻳﻪ ﺣﺮﻓﻲ ﻣﻴﺰﻧﻪ ﻭﻟﻲ ﻓﻜﺮ ﻧﻜﻨﻢ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭﻭ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﻪ.ﺗﺤﺼﻴﻠﺎﺕ ﻭﺍﻗﻌﻲ ﺑﺎﻳﺪ ﺭﻭﻱ ﺍﺧﻠﺎﻕ ﺍﺩﻡ ﻫﻢ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﺑﺰﺍﺭﻩ.ﻫﻢ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻫﻢ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ.
  • ناشناس IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    26 0
    یکی گفته استادان خدایی می کنند، راس می گه . من خودم ارشد برق بودم تو یه دانشگاه دولتی که اصلا خوب نیست و فقط اسمش خوب در رفته . اساتیدش هم هیچی بلد نبودن . با وجود این که به استادام خیلی زیاد احترام می ذاشتم و خیلی هم تو زمینه درسی فعال بودم و از هر جهت مراقب رفتارم بودم استادام آقا بودن و من دختر بودم و چون قیافه خوبی نداشتم استادا همیشه بی احترامی می کردن و اکثرا جواب سلام نمی دادن و الکی نمره کم می کردن و بد رفتاری میکردن .به دخترهایی که زیبارو بودن خیلی احترام می ذاشتن و همیشه جواب سلامشون رو می دادن و نمره اضافی می دادن . این اساتید هیئت علمی هر کاری و هر رفتاری که دلشون بخواد می کنن . انسانیت و وجدان و معرفت و فرهنگ و شعور و انصاف به سواد نیست به ذات آدم بستگی داره فقط .
  • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    4 0
    بقول علامه جعفری که وقتی برتراندراسل در نامه ای از او پرسید چرا مدام سخن از انسان میزنی پاسخ داد "چون پای انسان در میان است"البته نه این پا!!!!!!!!!!!!! انسان بودن و انسان ماندن به استاد یا دانشجو بودن نیست ممکن است با هر انسان یا حیوان دیگری در ارتباط باشد. این فرد است که مهم است با رفتار بدون عقلانیت و هیجانی مان استان، شهر،دانشگاه و حتی سوغاتی شهرمان را زیرسوال نبریم.انسان با مطالعه افکار و عقاید روشنفکران و بزرگمردان تاریخ که وارتباط آنا با طبقه متوسط و عوام برق از سرش می پرد!!!!!استاد بزرگ و دانشجوی عزیز حرمت انسان بالاتر ازینهاست و استاد گرام رسالت تو بالاتر از این دانشجوست در قبال علم و دانشگاه و مملکت و حتی در جهان اندیشه و عمل
  • ایراندوست A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    5 0
    بایدبه هسته های گزینش تبریک بگییم که چنین اساتیدرا گزینش میکنند... وقتی که معیارعای ارزش اینقدر بی ارزشی باشد باید منتظر فجایع بتری هم باشیم
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    1 0
    من خودم دانشجوی ترم اخر ارشدم روی پایان نامه ام کار میکنم یه مشکلی اوایل ترم واسم پیش اومد به خاطر همین یکمی دیرتر روی پایان نامه ام کار کردم من خودم قبول دارم که دیر کار کردم اصلا بهانه نمیاورم وقتی استادم زنگ زدم که 3 فصل حاضر برای ارائه استادم منو تهدید کرد چب و راست میره میگه تو رو اخراجت میکنم میگه 2فصل رو باید در عرض 1هفته بهم تحویل بدی ادم زرنگ هم نمی‌تواند همچنین کاری کند شنبه این هفته بهم زنگ زده بازم منو تهدیدمیکنه این چه قصدی دارد نمیدانم این استاد مدعو حق التدریس میباشد چطور میشود دانشجو موقعه ثبت نام کردن در دانشگاه از اون تعهد میگیرن که حق توهین وتهدید به استاد رو نداری ولی استاد خودش اینکار را انجام میدهد همین کارها رو انجام میدهند که دانشجو پیدا نمیشود
  • بی نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    6 0
    حمید رضا عابدینی دانشجوی مذکور متاسفانه دارفانی را وداع گفت مراسم ختم ایشان این جوان ناکام در مورخ22/5/94در شهر ابهر برگزار گردید بنده خیلی ناراحت شدم ولی علت مرگ ایشان برایم کاملا روشن نشد