مهر نوشت:

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های ترکیه، "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه به همراه هیئتی اقتصادی راهی شمال آفریقا می شود.

وی در این سفر چهار روزه به کشورهای مراکش، تونس و الجزایر رفته و با مقامات این کشورها دیدار و گفتگو خواهد کرد. بر این اساس محور این دیدارها گسترش همکاری های اقتصادی و فرهنگی خواهد بود.

این سفر در حالی انجام می گیرد که شهرهای ترکیه با گذشت نزدیک به یک هفته همچنان صحنه درگیری معترضان به سیاست های اردوغان با پلیس است. در همین حال روزنامه ملیت نوشت اعتراضات ضددولتی در آنکارا و ازمیر همچنان ادامه داشت. بر اساس این گزارش در آنکارا دست کم 500 نفر در جریان اعتراضات چند روز اخیر دستگیر شده اند.
شب گذشته همچنین در شهرهای ازمیر و آدانا نیز معترضان در حمایت از تجمع مخالفان دولت اردوغان در میدان تقسیم استانبول، به خیابان ها آمدند. در ازمیر پلیس برای متفرق کردن معترضان به خشونت و استفاده از گاز اشک آور روی آورد. گزارش ها همچنین از پرتاب بمب آتش زا به دفتر حزب عدالت و توسعه در ازمیر از سوی معترضان حکایت دارد.

برخی از فعالان سیاسی سفر خارج از کشور اردوغان در شرایط فعلی را موجب تشدید اعتراضات دانسته و خواستار پاسخگویی وی به خواسته های معترضان شده اند. با توجه به این که در آخرین سفر خارجی نخست وزیر ترکیه انفجارهای ریحانلی رخ داد، برخی تحلیلگران این سفر را نیز موجب تشدید اوضاع می دانند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 296552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پدرام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    23 48
    کجا میری وایستا جواب مردمو بده نوکر آمریکا شاه سلطان اردوغان!!!
    • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
      24 5
      آقا پدرام پس کی جواب شکم ما و زن وبچه مونو بده
    • پدرام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
      13 9
      الان شما زن و بچت گرسنس ؟؟؟؟
    • بی نام IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
      0 0
      ادبیات تحقیر نشان از حقارت خود شخص.