نسیم نوشت:

دبیر کل انصار حزب‌الله و شورای هماهنگی حزب‌الله شب گذشته در سومین همایش اردوگاه ولایت در مسجد شعبان تبریز گفت:

-جریان حزب‌اللهی به عنوان یک جریان مرجع بر اساس استدلال قرآنی، احادیث و همچنین بیانات رهبر معظم انقلاب به تحلیل در موضوعات مختلف می‌پردازد و بر اساس تکلیف شرعی عمل می‌کند که معرفی آقای جلیلی به عنوان فرد اصلح برای ریاست جمهوری بر همین اساس بوده است.
-کلید حماسه سیاسی را شورای نگهبان زد که شاهد هستیم از سلایق مختلف در صحنه انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند. از طیف کارگزاران که پدر معنوی آنان آقای هاشمی رفسجانی است آقای حسن روحانی حضور دارند که در بسیاری از زمینه‌ها مشابه آقای هاشمی رفسنجانی هستند.
-آقای عارف نامزد گروه موسوم به اصلاح‌طلبان است.
-جبهه متحد به مسئولیت آیت‌الله مهدوی کنی آقای ولایتی را به عنوان نامزد این جریان در عرصه انتخابات ریاست جمهوری دارد.
-جبهه پایداری نیز به رهبری معنوی آیت‌الله مصباح یزدی نماینده‌اش آقای جلیلی است.
-در این بین کاندیداهای مستقل نیز حضور دارند.
-آقای روحانی بر این باورند ما در مسائل کشور خودمان باید کدخدای جهان را ببینیم. که علاوه بر موضوعیت داشتن این مطلب در عرصه سیاسی، نشان می‌دهد ایشان اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد. در کل خط سازش را دنبال می کنند.
-آقای عارف نامزد اصلاح‌طلبان است. اصلاح‌طلبانی که در دوران حاکمیت آنها اقدام‌های مختلفی مانند؛ قتل‌های زنجیره‌ای، ‌حادثه کوی دانشگاه،‌ تحصن مجلس ششم و تعطیل کردن کار مجلس، مخالفت با اسلام و بحث خروج از حاکمیت ثبات سیاسی کشور به خطر افتاد.
-آقای عارف در دولتی بوده‌اند که موجب ضعف کشور شد، وی باید دولت اصلاحات را مورد نقد قرار بدهند و از بسیاری از اقدامات اصلاح‌طلبان تبری بجویند.
-آقایان روحانی و عارف در حالی با ژستی طلبکارانه و مورد ظلم قرارگرفته وارد انتخابات شده‌اند که در یک نمونه به عنوان مثال اکثر مطبوعات کشور، وابسته به دو گروه حامی این دو شخص است.
-با توجه به اهمیت اقتصاد در شرایط کنونی و بحث عدالت اجتماعی و اینکه مقام معظم رهبری در خصوص عدالت و پیشرفت فرموده‌اند باید عدالت قبل از ارزش‌های دیگر مانند پیشرفت مطرح شود و اساس کارها بر عدالت باشد، اصلح بودن آقای جلیلی آشکارتر می‌شود.
-‌شش کاندیدا از هشت کاندیدا یعنی آقایان؛ روحانی، قالیباف، عارف، ولایتی، رضایی و غرضی با شدت‌های مختلف بر خلاف اصل تکیه بر عدالت، به اولویت داشتن پیشرفت تأکید دارند و معتقدند ابتدا باید توسعه، پیشرفت و تولید ثروت اتفاق بیفتد سپس نوبت عدالت و پرداختن به طبقات پایین و متوسط است.
-شدیدترین این نوع نگاه به عدالت و پیشرفت و ارجح دانستن پیشرفت بر عدالت در آقای قالیباف دیده می‌شود که یک چنین نگاهی را در زمان آقای هاشمی تجربه کرده‌ایم. ایشان همچنین توجه ما را به عدالت فردی جلب می‌کند نه عدالت اجتماعی. البته آقای قالیباف عنوان می‌کنند که برای دهک‌های پایین جامعه هم باید سیاستگذاری کنیم.
-راه‌حل آقای قالیباف در خصوص بهبود مسأله اقتصاد چنانچه خودشان گفته‌اند الگوی شیلی و آرژانتین است که متأسفانه در روزنامه‌ها و رسانه‌ها بازتاب چندانی نداشت. این الگو یعنی الگوی توسعه اقتصادی آقای پینوشه، دیکتاتور معروف شیلی که با براندازی حکومت سوسیالیستی آلنده، طی 20 سال بر شیلی حکومت کرد و البته توانست شیلی را از لحاظ اقتصادی توسعه دهد. در این نوع نگاه باید 15 تا 20 سال طبقه محروم را سرکوب کرد و اولویت را به سرمایه‌دارها داد.
-آقای جلیلی به فرمایش امام علی(ع) معتقدند که پیشرفت در دل عدالت نهفته است. اگر عدالت را محقق کنیم فرصت برای بروز استعدادها خواهیم داشت.
-چنانچه آقای جلیلی نیز بیان داشته‌اند تصمیم‌گیری اقتصادی در گفتمان انقلاب اسلامی و با تکیه بر سه عنصر اصلی مردم، کارشناسان و دولت باید رقم بخورد.
-آقای جلیلی کاهش درآمد نفتی را یک فرصت می‌داند برای آغاز اقتصاد مقاومتی.
-‌از آنجاییکه هفتاد هزار میلیارد تومان وام بانکی در دست 60 یا 70 نفر است، آقای جلیلی معتقد است این معوقات بانکی ایجاد فساد می‌کند و در این خصوص باید اقدام قاطع صورت بگیرد.
-در خصوص یارانه‌ها، آقای جلیلی موافق پرداخت یارانه‌ها است ولیکن معتقد هستند باید یارانه‌ها عادلانه توزیع شوند و در این خصوص دهک‌های پایین و متوسط نگاه ویژه‌ای را می‌طلبند.
-در اقتصاد دو عنصر عرضه و تقاضا مهم و تعیین‌کننده هستند. در رابطه با این دو مفهوم؛ افراد و دولتهایی که محوریت را به عرضه می‌دهند؛ معتقدند باید از سرمایه‌گذار و کارآفرین پولدار حمایت کرد چون عامل اشتغال و تولید است. در دولت آقای هاشمی همین طرح انجام شد، چهل میلیارد دلار از خارج قرض شد و در اختیار کارآفرین‌ها و سرمایه‌دارها گذاشته شد که باعث بوجود آمدن طبقه متمول و پولدار یک شبه گردید. البته روند واگذاری‌های کارخانه‌های دولتی به بخش خصوصی نیز از دیگر دلایل افزایش شکاف طبقاتی و ایجاد طبقه‌ای بود که یک شبه پولدار شدند. بدیهی است که این‌ها فرهنگ جامعه را نیز به این سمت و سو تغییر می‌دهند، جامعه‌ای که قبلا شرایط دفاع مقدس را تجربه کرده بود.
-تقریبا شش نفر از نامزدها طرفدار سرمایه‌گذاری در عرضه و طرفدار تولید به دست سرمایه‌دار هستند و محکم‌ترین اعتقاد که بدترین نیز است را در بین اینان آقای قالیباف دارد.
-البته آقایان جلیلی و حداد عادل محوریت را در تقاضا می‌دانند. بدین صورت که از پرداخت یارانه‌ها البته به صورت عادلانه‌تر حمایت می‌کنند. ایشان عدالت را مقدم و پایه پیشرفت می‌دانند و معتقدند با تکیه بر تقاضا، پول به صورت عادلانه به دست قشر ضعیف(که حدود 60 درصد جامعه را تشکیل می‌دهند) می‌رسد. که در این حالت بازارها دچار تحرک شده و اقتصاد رونق می‌گیرد. در این حالت نیازی به حمایت ویژه و رانتی از سرمایه‌دار نیست بلکه سرمایه‌دار خود به خود به سمت تولید می‌رود چون برایش سودآور است. در این نوع نگاه البته حمایت از تولید کننده و سرمایه‌گذار وجود دارد اما در شرایط عادلانه.
-البته آقای جلیلی در زمینه اقتصاد ترجیحاتی نیز بر آقای حداد عادل دارد به این صورت که ایشان معتقد به تغییر ساختار اقتصادی نیز هست.
-اشکال کار آقای احمدی‌نژاد در رابطه با تقاضا این بود که اولا پرداخت یارانه‌ها عادلانه نبود و همچنین ایشان واردات را کنترل نکرد که همین سبب شد تا تولید ضربه بخورد.
-سوالی که مطرح می‌کنند این است که آیا دولت در میان نامزدها نماینده‌ای دارد؟ اگر ما دولت سال 84 آقای احمدی‌نژاد را در نظر بگیریم که گفتمانش گفتمان انقلاب اسلامی بود و به تعبیر مقام معظم رهبری قطار انقلاب را به ریل اصلی خود بازگرداند، بله آقای جلیلی نماینده گفتمان ناب انقلاب اسلامی است ولی اگر گفتمان دولت بعدها به ولایت‌گریزی و انحراف تبدیل شد آقای جلیلی نماینده برای ولایت‌گریزی و مکتب و حلقه انحرافی نیست.
-آقای جلیلی اساسا مخالف با جریان انحرافی است و هر گونه حمایت این جریان را قبول نمی‌کند.
-چهار عنصر از دیدگاه رهبر معظم انقلاب برای انتخاب مطلوب و اصلح که در دانشگاه امام حسین(ع) بدان اشاره فرمودند عبارت بود از اینکه کسی بر سر کار بیاید که: زمینه ساز عزت برای آینده کشور، باز کننده گره مشکلات مردم باشد، ایستادگی قدرتمندانه در مقابله جبهه معاندان داشته و جمهوری اسلامی را در چشم مستضعفان جهان به الگو تبدیل کند.
-اینجانب با جمع‌بندی ملاک‌ها در وهله اول آقای جلیلی را اصلح می‌دانم، پس از ایشان به ترتیب آقایان ولایتی و سپس آقای حداد عادل و آقایان رضایی و قالیباف قرار دارند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 74
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نشان IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    462 7
    عاشق روشنگرد های امثال شما ها هستم.تمام داشته ها و نداشته های مغزیمون با وجود بیانات شما به چالش کشیده میشه... شما جلیلی رو اصلح ندونید کی بدونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام EU ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    404 6
    یه چندتا اسم دیگم میگفتی مطمئن میشدیم که عارف و روحانی رودوست نداری
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    این که نشد کشور همش طبق سلیقه یک جناح خاص اداره بشه.... آره..ما با اسرائیل سر جنگ نداریم. اگه تعامل با دنیا خط سازه آره ما دنبال خط سازشیم
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    404 7
    عجب اصلح بودن رو به افراطی گری میدونن!!!پس تجربه مدیریتی و توان اجرایی کشکه؟؟!!
  • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    ی کم فکر کنیم هر کی کاندیدا است باید از آقای خاتمی و اصلاح طلبان و آقای احمدی نژاد و تبری بجوید. پس از 8 سال بعد بادی منتظر بمانیم که از چه کسی تبری بجوییم واقعا که؟
  • صدف IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    508 6
    ایشون میدونن انتخاب اصلحشون دو دوره نماینگی مجلس مشهدم رای نیاورده؟میدونن با 6 سال سابقه دیبر شورا داشتن نمیشه عنان اجرایی کشور بر عهده گرفت؟مثل این میمونه شما به دانش آموز کلاس سوم ابتدایی بگی ریاست آموزش پرورش به عهده بگیر فقط چون خیلی حزب اللهی...همچین انتخابی واقعا معقوله؟
  • امیر A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    لااقل یک معیار از انتخابت بگو شاید ماهم سمت جلیلی اومدیم!!!
    • nima A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      20 2
      اىنطور مىگه من اىن افراد و قبول دارم که انگار نماىنده خدا در زمىن هستش اغا دوران شما تموم شد
    • مسعود A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      13 1
      معيار ؟!معيار ديگه چيه ؟دارم ميگم جريان مرجع هستم !افتاد؟حالا يكي بياد بگه الله كرم !جريان مرجع يعني چي ؟يه كمي اگه ميشه ابعاد سياسي اين صيغه را توضيح بده!
  • حامد IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    12 1
    همه گروه های سیاسی در ایران حق حیات سیاسی دارند و می توانند تلاش کنند تا حکومت را بدست گیرند با احترام به تمام کاندیداها، فکر می کنم طرفداران اصلاحات بسیار بیشتر از بقیه هستند و اگر انتخابات مهندسی نشود آقای روحانی برنده این دوره باشند
  • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    17 3
    خداوند به برادران بسیجی کمی عقلانیت و تدبیر عطافرماید
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    20 2
    روحانی و عارف بدنبال خط سازشند چون ملت ایران بدنبال سازش و صلح با جهانند نه جنگ و کینه و هولوکاست ...
  • صدرا IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    14 2
    بابا من نمی دونم هی می گویند سازش سازش بابا پیامبر هم با کفار صلح حدیبیه را بست. پس پیامبر سازشکار بود؟ سازش داریم تاسازش. اون معاهده سال ۸۲ نشاندهنده عقل حسن روحانی بود چون صبر کردند تا گاز ها به نطنز تزریق بشه بعد معاهدهرا بستند با این کار هم اقتصاد کشور فرصت رشد پیدا کرد هم پرونده ی ما به شورای امنیت نرفت
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    13 2
    پس جلیلی رئیس جمهور شد
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    7 21
    کاش میشد به پای آقای الله کرم بیفتم و پاشون رو غرق در بوسه کنم عاشقتم دکتر،ایشالله دکتر جلیلی حزب اللهی ها رو از حاشیه به متن میبره
  • بابک A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    12 0
    وایسا بین اصلح جونت تو انتخابات رای میاره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • عباس A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    8 0
    تابناك عزيز تعداد افرادي كه مثبت و منفي دادن هميشه صفره!!! فك كنم سايتتون به كمي به روزرساني نياز داشته باشه.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    14 1
    آقای اله کرم شما وهمفکران شما خودتان خیلی خوب میدانید که در میان مردم ایران هیچگونه جایگاهی ندارید وقطره ای هستیددر دریا
  • داودی IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    14 3
    اگه مانخوایم به جلیلی رای بدیم کیو باید ببینیم
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    14 0
    خدا وكيلي. ببين. كدام. ادمها براي اين مملكت رهنمون سازي ميكنند
  • بی نام US ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    25 0
    از شما توقع بیش از این هم نیست آقای الله کرم! این اصلح شناسیتون من یکی رو نابود کرده!!!
  • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    18 0
    آقای دکتر الله کرم بدانند که "اصلح" یعنی بهترین! اول و دوم و ... ندارد.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    25 1
    خیالمون جمع شد نباید به جلیلی رای بدیم چون حتما شما را وزیر فاتحه فرهنگ می کنه و وزیر فاتحه امور خارجه باقری میشه
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    26 0
    برادر دکتر اله کرم با تفاسیر شما به نظر میرسه تنها اصلح خود شما هستی چرا کاندید نشدی که مستقیم به خودت رای بدهند.این دفعه که گذشت دفعه بعد حتما نامزد بشین
  • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    24 1
    پس نتیجه درست میشه عکس نظرشما یعنی روحانی اصلح ترینه .
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    20 0
    فقط خدا کنه شما و دوستانتون نخواهید که اعمال نظر کنید.
  • ایرانی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    18 0
    کی باشی برادر؟! که برای ملت تعیین تکلیف میکنی؟
  • محمد A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    29 1
    شما سیاست شعبون بی مخ را بیشتر قبول داری . مسلک و مرام و افراطی گری بن لادنی را تبعیت میکنی . مردم خسته شدند از این همه مصیبت . بس کنید عوام فریبی را . سی سال است این کشور روی آرامش را ندیده.
    • بی نام A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      9 0
      1000 تا لایک گل گفتی عزیز.کسی که آمد در باغ سبز نشان داد و قرار شد پول نفت رو سر سفره مردم بیاره چه بر سر سفره و نان و جان مردم کرد که حالا اینها که شمشیر رو از رو بستند بکنن
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    26 1
    انتخاب جلیلی یعنی انتخاب دوره همون سیاست های احمدی نژاد یعنی بدبختی بیچارگی نابودی
  • بی نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    23 0
    آقای اله کرم پس لطف کنید به وزارت کشور نیز اعلام کن کسی تو انتخابات شرکت نکنه چون جنابعالی صلاحیت ها راتعیین میکند رییس جمهور رو هم انتخاب کن
  • علی IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    16 0
    از نظر شما هرکی گردن گلفتره پس رئیس جمهوره مثل شیر که سلطان جنگله
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    17 0
    خوب شد معیار خوبی دست همه دادید که آن هایی را که شما تایید می کنید تایید نکنند
  • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    27 0
    یک روز یک فیلمی خوب داشت فروش میکرد دریک برنامه تلویزیونی وزیر ارشاد ازش تعریف کرد از فرداش فروشش از نصف هم کمتر شد حالا این ماجرای جلیلی واین اقا هم همینطوره !! ماکه هرچه خوندیم غیر از شعارهای سال 84 احمدی نژادکه درهر جمله اش سه بار عدالت را تکرار میکرد چیزی پیدا نکردیم این بابا نمیدونه یا نمیخواد بدونه اقتصاد این دیار دست چه کسانی است ؟
  • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    27 0
    تعصبات کور که البته از فقدان رشد فکری و شخصیتی اشخاص ناشی میشود باعث مرگ اخلاق و وجدان خواهد شد
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    29 0
    اقای الله کرم همه ریشه ابه اصطلاح ا نصار حزب الهی شما رو میشناسن واز تندرویاتون هم باخبرن که بامردم چه ها کردین دیکتاتورها!!!
  • رضا A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    48 0
    جناب الله کرم. بنده خودم از دهک های پایین و متوسط بودم و هستم. من کار میکنم و زحمت میکشم و دوست ندارم یارانه ای از شما و دولت بگیرم. یارانه ای که پشتش هزار منت از طرف دولت بر ماست. دولت خرج خودش رو در بیاره و از ما نگیره هنر کرده. الله کرم اگر چرخ اقتصاد بچرخه و تولید رونق پیدا کنه هم وضع صاحب کارها خوب میشه و هم وضع کارگر ها. آخه این شعارهای شما که همون شعار های احمدی نژاده! به نظرت بازهم خریدار داره. به خودت و گروهت بگو آپدیت باشن.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    26 0
    خب پس راجع به اصلاح طلبان اظهار نظر نکن لطــــــــــــــــفا
  • سعید IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    14 0
    مشکل سیاستمداران و افراد با نفوذ ما اینه که فرق دیپلماسی و سازش رو نمی‌فهمن! حرف روحانی اینه که چرا وقتی ما تو مسئله هسته‌ای با آمریکا مشکل داریم کشور‌هایی مثل ژاپن باید ما رو تحریم کنن! چرا کشورهایی که تو سیاست بین‌الملل اصلا دخالتی نمی‌کنن و حتی منافع خوبی از نفت ایران می‌برن باید ما رو تحریم کنن؟ سوال اینه که وقتی اوباما و هیلاری کلینتون تک به تک کشورهای دنیا رو برای پیوستن به تحریم علیه ایران قانع می‌کرد وزارت امور خارجه ما کجا بود؟ به علاوه در مورد جلیلی سوال اینه که ایشون از مذاکرات هسته‌ای چه نتیجه‌ای گرفتن که بهش افتخار می کنن؟ غنی سازی سیاست کلی نظام بود و حتی بدون وجود اقای جلیلی هم انجام میشد. نقش آقای جلیلی جلوگیری از تحریم و فسشر بود نه غنی سازی! واقعا تو کارشون موفق بودن؟
  • ج م ا A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    38 1
    اكثر مردم اگر اگر اگر بخواهند راي بدهند فقط فقط اقاي روحاني را انتخاب ميكنند . به كوري چشم دشمنان .
  • محمد خاني قره پاچان سفلي IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    59 0
    خدا وكيلي چند در صد مردم طرفدار حرف هاي شما هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
    • باربارا IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      18 0
      در تفکرات ایشون مردم اصلن جایی ندارند!
  • محمد A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    32 0
    آقای احمدی نژاد هم با شعار عدالت و دولت عدالت محور انتخاب شد...شاید اگه آقای جلیلی شعار دیگری انتخاب میکرد باز باور میکردیم!!! بهرحال کاندیداها بجای شعارهای تاریخ گذشته بهتر است برنامه ها و مواضع اصولی و منطقی رو دنبال کنند....اصولی از نگاه جهانی نه از نگاه توهمی!
  • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    38 0
    فقط چند سوال :1. اين برادر خودشون رو اولويت چندم ميدانند؟ 2. در كابينه آقاي جليلي وزير اقتصاد شماييد؟ 3. اينهمه تحليلهاي ناب اقتصادي مربوط به هر كانديدا را چگونه فهميديد كه بقيه مردم نفهميده اند؟ 4. خوبه شماها در خصوص خط سازش كمي بازنگري كنيد چونكه ظاهرا حماس و بقيه را به خاطر سوريه از دست داده ايد. 5. نيايد روزي كه شما كه با اين غلظت از يك كانديدا جانبداري ميكنيد پس از 4 سال يا 8 سال با او مخالف شويد.
  • كيوان A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    49 1
    آقاي الله كرم شما در حدى نيستين كه بخواهيد در مورد صلاحيت كانديداها اظهار نظر كنيد اصلا مگه كسي نظر شما را خواست؟هان؟
  • اتنا IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    56 0
    خدایا بلا به دور الهی جلیلی رای نیاره که سرانجامی جز زمان احمدی نژاد نخواهیم داشت بدبخت تر میشوید
  • جهان IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    63 0
    تفکرات امثال شمادر8سال قبل احمدی نژادرامطرح کرد که همچون هندوانه دربسته بود .وامروز جلیلی .....واقعا خودتان نمی دانید یاملت راواقعانادان فرزنموده اید؟ کارنامه آقای جلیلی درشورای عالی امنیت ملی بجزافزایش بار تحریمها وانزوای ایران چه بوده است؟
  • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    40 1
    اله کرم کیه ؟
  • بی نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    44 2
    دستت درد نکنه. منتظر موضع گیری شما بودیم و گرنه رای نمیدادیم
  • reza IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    47 4
    اینا اصلح راتودگمه یقه پیراهن سفید میدونند دیگه کاری به تجربه و...اینا ندارند.
    • نازنین EU ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      13 3
      آخ رضا جان گل گفتی
  • علی A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    75 2
    با توجه به سوابق نه چندان جالب شما اصلا در صلاحیت این نیستید که کسی رو اصلاح بدونید یا ندونید!!!
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    69 4
    خدا ما را از شر شما و گروهتان محفوظ بدارد
  • دانشجو A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    52 2
    اصلا آقای الله کرم کی از شما نظر خواست؟؟.. مگه نمی گید رای رای ملته؟؟.. رای ملت هم صلح و سازشه... ما جنگ نمی خواهیممم... قدرت نمی خواهییمم.. این مردم اونقدر سختی کشیدند که به یک اقتصاد نسبتا آروم دوران خاتمی هم راضی هستند اما شماها همان را هم از ما دریغ می کنید..
    • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
      0 4
      همونی که از شما نظر خواست؟!!!!
  • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    57 1
    اين آقا همون فردي بود كه يك تنه از احمدي نژاد حمايت ميكرد ، تا كي مردم را به مسخره خواهيد گرفت و تاكي مردم را مترسكان دستي خود خواهيد كرد بس است شعار و بس است شعار ، در ميدان عمل نشان دهيد ، خلاف سرمايه دارن ، مبارزه با اشرافيت ، گفتمان انقلاب اسلامي و ظرفيت و .......... اينها حداقل براي قشري از جامعه كه اهل تامل اند و تعقل ديگر شعار نخ نماي شده است بايد در ميدان عمل نشان دهند خسته شديم از اين بي ارزشي پول مملكت تاكي بايد اين وضع ادامه داشته باشد ، آقاي الله كرم بس نيست اين همه فشار اقتصادي و اشتباهات آقاي احمدي نژاد ، آيا در اين نشانه ها تامل نميكنيد ؟!
  • احمد IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    68 0
    سلام همه بدهستن فقط آقای الله کرم خوبه هیشکی هم هیچی نگه دیگه
  • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    77 1
    ببیخشیدشما ؟ شمادرکجای ایران هستید محبوب نیستید ببخشید یکبار احمدی نژادراعلم کردید چه برروی مملکت آمد دیگه مردم با طناب شما زیرآب نمی روندشمادرجایگاهی نیستید که درباره کاندیدها نظربدهید
  • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    110 2
    اگه آقایان منصور ارضی و سعید حدادیان کاندید میشدن اصلح این ها بودن از نظر شما درسته؟!!
  • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    96 5
    اگه سازش کارن پس چرا صلاحیتشون را رد نکردن .؟ا
    • بی نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      32 5
      واقعا برات متاسفم ندیدی این طرز فکر تو این 8سال با مملکت چه کردحتی جلوی رهبری هم ایستادن شما که ادعای پشتیبانی ولایت داری اینجاها که میرسید نشون میدید اولویت اولتون خط و خط بازیه ذره ای به فکر عدالت واقعی و قشر مستضعف که حتی اسمش دیگه نمیارید نیستید
  • king IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    69 4
    فکر کنم از آخر به اول، اصلح و برترین ها را شمردند.
  • مهراب A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    46 1
    آقای قالیباف که در همه زمینه ها بدترین بود بازهم در مکان پنجم اصلحون قرار گرفته. پس غرضی طفلک اصلا حساب نمیشه؟ چون روحانی و عرف که به هر حال از نظر ایشون غیر صالحن. بعدشم، مگه میشه چندتا اصلح داشت و اصلچ ها رو رتبه بندی کرد. اصلح مگه درجه داره؟
  • شایان A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    83 6
    درود برعارف سلام بر خاتمی ادمین بچاپ در جواب بعضی ها
  • بی نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    48 2
    قربون اون تحلیلات برم.
  • سینا از شیراز IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    103 4
    ایشون نماد جناح راست افراطی هستند که دور قبل هم از آقای احمدی نژاد حمایت می کردند. ما مردم معمولی خواهان آرامش ، پیشرفت ، عزت جهانی ایران اسلامی در کنار اقتدار ملی هستیم. بنابراین روند انتخاب اصلح برای ما بر عکس ایشان است ، جلیلی آخرین گزینه است و عارف و روحانی بهترین ها هستند.
  • بی نام EU ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    95 1
    آقای الله کرم بزرگترین دشمن سرزمینمان آنهایی هستند که می خواهند کشورمان را همیشه در حالت حساس و در شرایط جنگ و توهم دشمن نگه دارند .آقای عزیز بزرگنرین دشمن ما آنهایی هستند که با ماجراجویی هایشان و نادانی شان 400 میلیارد دلار درآمد نفتی و تمامی فرصتها را از دست دادند. آقای الله کرم براستی جای شما در میان مردم کجاست؟؟ آیا آن عربده کشان را که هر روز به این آن حمله می کنند را از شما بگیرند جایی دیگر دارید؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    42 1
    از لحاظ جناب الله کرم کله شقی و انعطاف ناپذیری مقاومت محسوب میشه و تعامل سازنده سازش حساب میشه
  • بی نام IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    34 2
    الله کرم کیه؟
  • بی نام EU ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    1 0
    يه سر به نظر سنجي خبر آنلاين بزن آقاي الله كرم
  • بی نام IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    29 1
    ایا می شود این اقا خودش را در معرض رای مردم بگذارد بعد مگر این اقا کیست که برای هفتاد میلیون نفر تصمیم می گیرد.
  • بی نام A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    29 1
    پس برو به طالبان رای بده
  • بی نام A1 ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    20 3
    حزب اله نباید دین وعقلش را به امثال اله کرم تابع کند .جلیلی در مناظره سوم شکست سختی خورد هم از اصول گرایان هم مستقل هم میانه هم اصلاح طلب یعنی ولایتی رضایی روحانی عارف همه قبولش ندارن خوب است طرفداران جلیلی به خود آیند چون سیره عقلا ودلسوزان کشور روش جلیلی را نمی پسندند .حسن روحانی همه جوانب ، همه جناح ها ، همه اقشار ، همه سلایق و همه نیازها را با هم می بیند . ایران اسلامی فقط برای یک قشر خاص نیست و ملاک رییس جمهور فقط نمره بالای ولایت پذیریش نیست . معدل مهم است . معدل روحانی از جلیلی بالاتراست
  • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    5 5
    کسانی که از روحانی و عارف حمایت میکنین!!! اون نامردی که سر قضیه هسته ای 7 بار اعتراف کرد که برخلاف رای آقا عمل کرده بهترین گزینه هست؟! کسی که کاری کرد که خود رهبر بیاد اول هشدار بده و بعد به خلاف میلش وارد قضیه هسته ای بشه (و به قول خودشون از قبول نکردن 3 سانتر فیوژ توسط غرب به 11 هزار سانترفیوژ برسیم) اصلحه؟ کسی که با تهدید به جنگ میترسه اصلحه؟ یا اونی که پاش رو رو میز میزاره و میگه از اینا زیاد داریم؟ کشور مرد میخواد یا خناث؟ یا آقای عارف که دم از آزادی فضای دانشگاه مزنن میشه توضیح بدن چراهر فتنه ای (به خصوص 78) درگیری هاش از دانشگاه شروع میشه؟ جز حاصل زحمات کسانیه که سروش رو به دانشگاه می آوردند؟ چندتا عضو انجمن اسلامی فراری داریم؟ موسوی و خاتمی که تبرئه هستند ، جواب خون شهدای 88 با کیه؟