+ A - شنبه 18 خرداد 1392 - 01:18:44 چاپ
امتیاز به مطلب 135 نفر

فردی که ولایتی با او مذاکره کرد که بود؟ مشاور ویژه سارکوزی یا کارشناس الیزه؟

بین الملل > اروپا - علی اکبر ولایتی وزیر خارجه پیشین کشورمان در آخرین مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری پس از اشاره به مذاکره اش با نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه از دیدار با فردی به نام لویت سخن گفت که با واکنش سعید جلیلی مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین سعید جلیلی در این مناظره دیدار و گفتگوی ولایتی با این فرد را کم ارزش قلمداد کرده و از لویت با عنوان کارشناس الیزه یاد کرد. 
اما فردی که ولایتی از دیدار و مذاکره با او سخن گفت ژان دیوید لویت مشاور ویژه دیپلماتیک رئیس جمهوری فرانسه بوده است که به گفته روزنامه لوموند از جمله مشاوران بلند پایه و مورد وثوق نیکلای سارکوزی بوده است.
لوموند درباره این دیپلمات کهنه کار فرانسوی می نویسد ژان-دیوید لویت Jean-David Levitte سمت های زیادی در دستگاه دیپلماسی فرانسه داشته است. او سفیر سابق فرانسه در آمریکا، مشاور ویژه سارکوزی در همۀ پرونده های دیپلماتیک، سفیر فرانسه در سازمان ملل(2000-2002)، و رییس شورای امنیت ملی فرانسه، مذاکره کننده در بسیاری از موضوعات بین المللی از جمله قطعنامۀ 1441 عراق و مشاور ویژه دیپلماتیک شیراک نیز بوده است.
لویت قرار بود پس از پیروزی سارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری رئیس شورای عالی امنیت ملی فرانسه باشد؛ نهادی که با اصرار سارکوزی و برگرفته از مدل شورای امنیت ملی آمریکا قرار بود تأسیس شود، اما در نهایت این شورا به دلیل رقابت های موجود میان نهادهای سیاستگذاری تشکیل نشد.
روزنامه لوموند فرانسه در یادداشتی به قلم ناتالی نوگایرد در سال 2007 اشاره ای به مجرای دیپلماسی باز شده توسط علی اکبر ولایتی با مقامات فرانسوی داشته و می نویسد: از اسناد اینگونه برمی آید که سارکوزی تلاش می کرد تا دیپلماسی پنهانی را با ایران در پیش گیرد. اسناد آمریکایی نیز این مسئله را افشا کرده اند. جریان از زمانی آغاز شد که الیزه در می 2007 کانالی برای مذاکره با علی اکبر ولایتی، مشاور دیپلماتیک رهبری ایران باز کرد . مسیری که تلاش داشت بدون حضور احمدی نژاد که فردی غیرقابل مذاکره قلمداد می شد به راه حلی برسد.
لوموند در ادامه گزارش خود بدون اشاره به جزیئات آنچه باعث مسدود شدن این مسیر شد نوشته است که فرانسوی ها بعد از مدتی به این نتیجه رسیدند که ایران تصمیم جدی برای حل مشکل ندارد.
4952

نظرات 226
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 01:33:38
    709 37 پاسخ به این نظر
    قابل توجه بعضی ها...
    • علی شنبه 18 خرداد 1392 - 11:27:12
      36 336
      رفیق!یه سری به قانون بزن همون قانونی که روحانی رو با دبیریش تا اینجا رسوند جلیلی رو هم رسوند! یه خورده که قانون رو ببینی وظایف دبیر رو بخونی میفهمی که دبیر بودن چی حساب میشه؟ تعریف شورای امنیت ملی هم بد نیست نگاه کنی!!! البته اگه به پرت بر نمیخوره!!!!
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 12:35:34
      156 8
      حرص نخور علی
    • روح اله یکشنبه 19 خرداد 1392 - 10:02:23
      73 6
      علی آقا چه ربطی داشت؟
  • ناشناس شنبه 18 خرداد 1392 - 01:42:31
    1035 42 پاسخ به این نظر
    زیاد جدی نگیرید جلیلی هم مثل حمدی نژاده تو این مناظره اخیر خوب نشون داد که همون احمدی نژاد هست بگم بگم راه انداخته بود یه مشت کاغذ براش دوستاش جمع کرده بودن هر نامزدی میرفت پشت تریبون بلافاصله برگه ها را زیر و رو میکرد تا قسمت مورد نظر به اون نامزذ را پیدا کنه و شروع میکرد به انتقاد یکی نیست بگه شانس آوردی رقابایت همه دارای مدارج عالیه و شخصیت و متانت بودن اگه آقایان ولایتی یا روحانی یا عارف مثل خودت و احمدی نژاد بودن اول ازت میپرسیدن تا حالا کجا بودی ؟ سابقه اجرائیت کجاست؟
    • حمید شنبه 18 خرداد 1392 - 08:20:15
      255 17
      آفرین درست گفتی. روی میزش پوشیده از کاغذ بود. هر قسمت از مناظره که کم میاورد و یا براش غیرمنتظره بود برای گریز از پاسخگویی راحت اطلاعات طرف مقابل را انکار میکرد. غافل از اینکه این تکذیبها باید فردا مستند به مدارک واقعی و عامه پسند هم باشه.
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 11:08:14
      296 17
      اتفاقا امثال جلیلی باید جدی گرفت.. مگه همینا نبودند که این همه بلا سر کشور آوردند ؟؟
    • بی نام تا اطلاع ثانوی شنبه 18 خرداد 1392 - 13:34:43
      173 9
      مرسی رفیق گل گفتی من اگر جای بقیه ی نامزد ها بودم اولین سوالم از جلیلی این بود تا حالا کجا بودی ؟؟؟؟ کو سابقه ی درخشانت؟؟؟؟؟
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 13:44:33
      25 290
      با تمام احترامی که برای جناب ولایتی قائل هستم , دوست گرامی میشه بفرمایید زمانی که ایشان وزیر امور خارچه شدند سابقه اجراییشان کجا بوده و اصلا با توجه به اینکه رشته ایشان پزشکی بوده چه ربطی به وزارت امور خارجه داشته البته من این مورد را در جواب اینکه شما دنبال سوابق اجرایی جناب جلیلی بیان داشته اید می گویم و الا در مورد اینکه جناب ولایتی وزیر امور خارجه بودند هیچ انتقادی ندارم .هرچند که جناب جلیلی از سال 68 در وزارت امور خارجه بوده اند . در مورد سایر گفته هایتون هم ابراز عقیده مشت بر سندان کوبیدن است
    • بنده خدا شنبه 18 خرداد 1392 - 17:31:48
      177 9
      آقا یا خانم بی نامی که از سابقه نداشتن ولایتی گلایه کردی. شما بفرمایید سال 60-61 آدم باسابقه از کجا میاوردن؟ خوب بود برن وزیر خارجه دوره پهلوی رو بیارن که سابقه داشته باشه؟!
  • شب شنبه 18 خرداد 1392 - 01:50:06
    941 29 پاسخ به این نظر
    خدا رو شکر که دکتر ولایتی روشنگری کرد اگه نه این مردم دوباره میخواستن فریب بخورن مثه قبل که فریب ظاهرسازی یه عده رو خوردن.کلا متاسفانه مردم ایران خیلی راحت فریب میخورن.
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 03:26:34
      19 178
      اگه منظورت از مردم ایران خودت و اطرافیانتن ...بله ,مردم ایران زود فریب می خورند
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 14:16:06
      25 216
      اتفاقا من هم ان روی دکتر ولایتی را دیدم دکتر ولایتی با این سن و سال و این همه کار اجرایی در امور دیپلماتیک متاسفانه در این مناظره مطلبی را بیان نمود که اولا به دشمنان جمهوری اسلامی سیگنالی فرستاد که در ایران عده ای هستند که در مقابل خواسته های نا حق انان حاضر به عقب نشینی هستند و دوما اینکه بهانه ای به دست گروه 5+1 داد که در مذاکرات بعدی جناب جلیلی را در خصوص ایستادگی در مقابل خواسته های انان به کار شکنی متهم کنند . من تعجب میکنم که چرا یک عده ای در این مملکت بر سر حقوق مسلم یک کشور حاضر به معامله هستند و انهم با جنایتکارانی که دستشان تا مرفق به خون مظلومان عالم الوده است . اینکه ما باید بپذیریم که به جای ده هزار سانتریفیوژ 2700 سانتریفیوژ داشته باشیم با کدام غیرت ایرانی سازگار است .
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 22:48:28
      159 11
      آقای با غیرت مردم گشنه بخوابن خوبه؟ دخترای این مملکت زیر فشار گرانی تن فروشی بکنن خوبه؟ سانتریفیوژ نون و آب شده واسه کسی؟
  • مجتبی شنبه 18 خرداد 1392 - 01:52:20
    807 39 پاسخ به این نظر
    درود بر دکتر ولایتی که خیلی باسوادتر از دیپلمات های امروزمونه
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 02:07:15
    560 27 پاسخ به این نظر
    خوبه اینم از اطلاعات جناب جلیلی ایشون که اطلاعاتشون اینقدر ناقصه چطوری دارند مذاکرات هسته ای رو پیش میبرند قطعا این مذاکرات به رهبری ایشون در صد سال اینده هم هیچ دستاوردی واسه ما نداره
    • بی نام دوشنبه 20 خرداد 1392 - 00:06:22
      23 1
      سوادش همینقدر ه که مار و اینهمه تحریم کردن
  • علی شنبه 18 خرداد 1392 - 02:31:27
    574 18 پاسخ به این نظر
    با اینکه سیاست خارجی دکتر ولایتی رو قبول داشتم و او را دیپلمات قوی میدونستم یه ایرادی ازش میگرفتم اونم مصلحت اندیشی و سکوتش بود که امروز شجاعانه حرف زد و واقعا شفاف سازی کرد که مشکلات سیاست خارجی ما کجاست واقعا از دکتر جلیلی بعیده اگه اینطور که تو مناظرات صحبت میکنه تو مذاکراتم اینطور باشه فاتحه کشور خوندس اقای جلیلی بر سر اینکه لویت که نفر دومه یا یه کارشناسه داره بحث میکنه یکی نیس ازش بپرسه اقا اقای ولایتی با این که هیچ مسئولیتی نداشته به راحتی با رئیس جمهور فرانسه و بقول شما کارشناس مذاکره کرده شما که عالترین مقام مذاکره کننده ی ما هستین با کدام رئیس جمهور مذاکره کردین با شما که معمولا مدیر کلا مذاکره میکنن
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 02:33:38
    413 21 پاسخ به این نظر
    بخدا همون روزها همه روزنامه های خارجی نوشتن که لاریجانی داشت مسئله هسته ای ایران رو حل می کرد اما هیشکی گوش نداد. چرا واقعا بزرگان کشور گذاشتن اینجوری بشه؟ یعنی واقعا اگه این دموکراسیه که رئیس جمهور هر کاری دلش خواست بکنه من این دموکراسی رو قبول ندارم ترجیح می دادم دیکتاتوری باشه بگن بیخود کردی لاریجانی رو برداشتی. اینم که از ماجرای اقای ولایتی
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 02:34:41
    608 24 پاسخ به این نظر
    جالبه که این جلیلی و دار و دسته اش حرف مشاور عالی مقام معظم رهبری رو هم قبول ندارن جل الخالق اینا به خدا اگر به قدرت برسن از احمدی نزاد هم خطرناک ترن صد رحمت به احمدی
    • علی شنبه 18 خرداد 1392 - 11:02:41
      15 113
      روی گزارش همین ایشون رهبر نوشتن که این آقا از کجا میگوید این حرف را اگه این حرف جلیلی دروغه چرا آقای ولایتی چیزی نگفت و یعد که فرصت داشت به این صحبت دکتر جلیلی پاسخ نداد؟
    • امیر دوشنبه 20 خرداد 1392 - 15:02:15
      5 1
      علی اقا بندهای پینهادی الماتی موجوده مطالعه کن خودت که قدرت تشخیص داری.
  • پیشگو شنبه 18 خرداد 1392 - 02:36:10
    603 24 پاسخ به این نظر
    من در سال 84 همه این وضعیت ها رو برای طرفداران احمدی نژاد پیشبینی کردم. ببینید کی هست که بهتون می گم اگر این جلیلی و دارو دسته اش قدرت بگیرن از احمدی نژاد بدتر می شن این که با مشاور مقام معظم رهبری اینگونه یکی بدو می کنه فردا قشنگ جلوی رهبری هم وای میسته نگاه نکنید که می گه تابع محضم اینا فقط برای اینکه به قدرت برسن بعد همشون میشن برای خودشون انا رجل
    • بابك شنبه 18 خرداد 1392 - 08:26:13
      9 152
      چرت نگو نوسراداموس
    • بي نام شنبه 18 خرداد 1392 - 11:05:44
      130 3
      من هم سال 88 كه حكومت از احمدى نژاد طرفدارى كرد ميگفتم كه اين آدم ميشه مار توى آستين رهبرى. واقعأ حيف اين مردمى بخاطر احمدى نژاد اين شده وضع زندگى واعتبار وارزش بين الملليشون.نميدونم چطورى تو اين سه چهار سال همه خانواده امام و هر كس تا حالا براى كشور و انقلاب زحمت كشيده رئيس جمهور و وزير و وكيل بوده همه بى كفايت وخائن شدن بعد اين آقايون كه تا چند سال پيش غير از فاميلاشون كسى نميشناخت اينهارو شدن كاردان و دلسوز مردم.، اگر به جنگيدن باشه كه بابا ى منم جنگيده اين همه آدم از روستاها رفتن جنگ پس همه ميشن تو نظام با سابقه!!!!!!!!
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 02:37:52
    604 16 پاسخ به این نظر
    با توجه به نفوذ و قدرتی که اقای ولایتی دارد می توانست خیلی اسرار دیگر را از ناکارآمدی تیم مذاکره کننده برملا کند اما خدا وکیلی حیا کرد و نجابت بخرج داد همین طور اقای روحانی که بیست سال دبیر شورای امنیت ملی بوده ظرفیتش خیلی بیشتر از این اقای ظرفیت ظرفیت بود. اگه جلیلی اندازه روحانیدبیر شورای امنیت ملی بود الان ابرو برای هیچکس نمی گذاشت.
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 02:39:58
    515 17 پاسخ به این نظر
    این یارو لویت حرفش حرف سارکوزی است. در مسئله سوریه هم سارکوزی این رو چند بار فرستاد با اسد مذاکره کرد. کلا هرجا که قرار بوده حرف سارکوزی جایی برده بشه یا حرف از جانب اون زده بشه این می رفته از این منظر حرف اقای ولایتی مبنی بر فرد دوی فرانسه بودن یه جورایی درست است.
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 02:40:39
    726 24 پاسخ به این نظر
    Jean-David Levitte شرح حالش رو بزنید تو ویکی پدیا می نویسه این چقدر ادم مهمی بوده آقای جلیلی زدی تو دیوار داداش این کارشناس الیزه نیست. این یکی از عالی مقام ترین دیپلمات های فرانسه بوده است.
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 02:43:13
    750 25 پاسخ به این نظر
    البته یه مشکلی اینجا هست. حتی اگر بپذیریم که لویت کارشناس الیزه بوده باید این نکته را بدانیم که در فرانسه مثل ایران نیست که هرکسی را با عنوان کارشناسی ببرن در پست های حساس و مهم و حتی متاسفانه کلیدی ممکلت. در بلاد کفر وقتی کسی را کارشناس می نامند که طرف در حرفه خودش استخوان خورد کرده باشد نه مثل ایران که کارشناسان استخوان خرد کرده را بریزند بیرون به جایش یک مشت بی سواد و ناکارآمد را جایگزین کنند.
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 08:23:00
      67 4
      دمت گرم. هزارتا مثبت
  • ابوالفضل شنبه 18 خرداد 1392 - 02:49:36
    610 119 پاسخ به این نظر
    جلیلی آدم خوبی است اما مشکل اینجا است که او و حامیانش خود را عین حق و انقلاب و ارزشها دانسته و عملا سایرین را دارای نوعی انحراف می پندارند.
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 09:12:40
      104 3
      آدم خوب فقط به نماز و روزه رفتار موجه داشتن نیست عزیزم. اگر کسی به شما بگه که کسانی هستند که با نظرات خشک و تندشون فرصت سوزی کرده و می کنند و کشور را سالها عقب انداختند و مردم را در سختی و فشار نگه داشته اند شما به چنین افرادی آدما خوب می گویید؟
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 11:06:27
      106 3
      به این آدم خوب نمیگن
  • ایرانیه عاشق ولایت شنبه 18 خرداد 1392 - 02:59:44
    54 8 پاسخ به این نظر
    هیچ می دونین این کارشکنی بعضی از آقایون خیانت به کشور و ملته و چه هزینه ای رو به این ملت بدبخت تحمیل کرد هزینه ای که اگر تو شرایط عادی ملت متحمل می شدن کشور ما گلستان می شد وای به حال شما که چطور می خواین تو قیامت جواب این همه آدمو بدین وای بر حال شما.اینا باید به جرم خیانت دادگاهی بشن
  • صادق شنبه 18 خرداد 1392 - 03:35:36
    5 73 پاسخ به این نظر
    لطفا شماها اظهار نظر نکنید اگر بحثی هم هست درون حزبی است خوب شد که از شما نامحرمان که گرفته شد یک جمله بگم آقای ولایتی که خودش یک زمان حامی هاشمی بود ومی خواست با آقای قالیباف هم گروه باشه دیده که یک عده بچه حزب الهی پشتشن خواسته بمونه جای سوال داره ؟ ؟/ یک ایراد که به خودش وارده اینه که به جلیلی گفت تو بیانیه می خونی امروز که خودش هم این کاروکرد با اشتباهات زیاد ی هم داشت لطفا نطرات مخالف راهم بگدارید خواشن اقای قالیباف
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 03:44:57
    8 61 پاسخ به این نظر
    نفردوم که نیست مسله اینه یک کارشنازس الیزه است که مزاکره کرده اگه آقای جلیلی جواب داد به معنی ایستادن نیست در مقابل حرف نماینده رهبری بلکه روشنگری هست در ضمن قبلش آقایان حداد وقالیباف که هم گروهان اقای ولایتی هستند نیز موضع گرفتن این به ولایت مداری ربطی نداشت
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 03:48:11
    53 607 پاسخ به این نظر
    یه حرف میزنید چند نفر همفکرتونم مثبت میدن. چه ذوقی هم میکنن
    • qooroob شنبه 18 خرداد 1392 - 08:19:24
      100 4
      بله منم اگر انقدر به نتیجه انتخابات مطمئن بودم به دیگران میخندیدم
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 09:06:29
      362 17
      همفکرای شما هم بیان لطف کنن منفی بدن
    • امیرحسین شنبه 18 خرداد 1392 - 09:17:25
      76 6
      8 سال شما ها نظر دادین و خودتونم + دادین، شما نظر بده ببینیم چی دیگه میخوای بگی؟ معلومه شما به کر وصلی که مثل جلیلی نظرت اینه که همه چیز خوبه و همه ما داریم سیاه نمایی میکنیم.
    • شايان شنبه 18 خرداد 1392 - 09:33:53
      75 3
      يه حرف ميزنين ،گندش در مياد ، چه سوزشي هم ميكنين ! به قول رفيقتون اب بريز همونجايي كه ميسوزه .
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 10:23:28
      74 3
      جناب، شما و همفکراتونم مملکتو به این روز انداختید و ذوق میکنید از بدبختی مردم
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 11:59:11
      119 2
      یک حرف می زنید؟ اتفاقا گروه شماست که فقط یک حرفی می زنه!!! در جواب هم که می گه اطلاعات شما غلطه! اطلاعات درست را لابد فقط ایشون و گروهشون دارند! حقایق را برعکس می کنید تو روی مردم جلو تلویزیون دروغ می گیر لابد زوغ خم می کنید. حتی با همه حمایتهای صدا و سیما هم نمی تونید دروغهاتونو به کرسی بنشونید. آقای ولایتی که نماینده رهبری در امور خارجه بودند دروغ می گویند با همه مدارکی که وجود داره و شما راست می گید
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 03:55:09
    571 17 پاسخ به این نظر
    کاملا مشخص بود که دکتر ولایتی برای جواب قضیه قطعنامه 598 مصالح کشور و در نظر گرفت و اقدامات انجام شده رو تشریح نکرد من به دوستانی که علاقه مند هستن بدونن که سیاست خارجه پس از قبول قطعنامه با اجرایی کردن آن چگونه از رشادت ها و خون شهدای هشت ساله ی ما حراست و محافظت کردند به خاطرات هاشمی رفسنجانی ، صدام حسین و افرادی که در سیاست خارجه صدام بودند مراجعه کنید حتی میتونید رونوشت نامه ها رو هم ملاحضه کنید البته افرادتاثیر گذار در این مسئله شخص رهبری آقای رفسنجانی و آقای ولایتی هستند و واقعا درود بر همه بزرگواران دفاع مقدس که کاری بزرگ در تاریخ ایران عزیز انجام دادند
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 05:00:47
    746 30 پاسخ به این نظر
    آقای جلیلی به سفیر سابق فرانسه در آمریکا، مشاور ویژه سارکوزی در همۀ پرونده های دیپلماتیک، سفیر فرانسه در سازمان ملل(2000-2002)، و ... میگوید یه کارشناس در کاخ الیزه! بعد ما این همه مدت درگیر بودیم که چرا مذاکرات آقای جلیلی با 5+1 جز تحریم بیشتر برای مملکت هیچ نتیجه ای نداشته!
    • مهدی -مشهد شنبه 18 خرداد 1392 - 09:10:51
      84 3
      واقعا وقتی شنیدم حرفهاشو دیشب گریم گرفت به حال خودم و این مملکت که فکر میکردیم یک دیپلمات فرستاده بودیم واسه مذاکره
    • کیوان شنبه 18 خرداد 1392 - 10:06:18
      77 3
      حکایت جلیلی حکایت داستان گل زدن غضنفر به دروازه خودیه. آقا به مشاور ویژه سارکوزی میگه کارشناس الیزه. کاش که شما هم در حد ایشان و یک کارشناس بودید. خبر آنلاین این کامنت پنجم منه که مینویسم ولی درج نمیکنی!
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 10:24:26
      102 4
      وقتی احمدی نژاد به تحریما میگه ورق پاره!!!!!!!! معلومه جلیلی هم به مشاور ویژه بگه کارشناس!!!!!!
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 05:05:31
    588 28 پاسخ به این نظر
    جلیلی خیلی کج راهه میره... خدا نکنه در این مملکت هدف وسیله را توجیه کنه که 8 سال چوبش را خوردیم...
  • کاراگاه شنبه 18 خرداد 1392 - 06:55:51
    770 31 پاسخ به این نظر
    قبلا هم هر کی به دکتر احمدی نژاد انتقاد می کرد میگفت شما اطلاعاتتان غلطه...............عین اقای جلیلی.....
  • مصطفی شنبه 18 خرداد 1392 - 07:06:51
    801 34 پاسخ به این نظر
    آقای جلیلی همون احمدی نژاد 2 هست. ایشون همون " بگم بگم " ها رو اجرا کردن اما مودبانه حرف های غیر واقعی رو منتسب کردن اما زیرکانه !
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 08:29:46
      57 1
      همچین هم زیرکانه نبود!!اتفاقا خیلی هم ابلهانه بود!!
    • محمد شنبه 18 خرداد 1392 - 08:44:32
      52 4
      البته بگم بگم ایشان از جنس دیگری بود. به نظر من بگم بگم در خصوص مسائل خاص نظام از افشاگری های سطحی و شخصی خیلی بدتر است. در این زمینه امتیاز ایشان از احمدی نژاد بیشتر است.
    • مهدی -مشهد شنبه 18 خرداد 1392 - 09:07:45
      321 18
      همونهائیکه اسناد پوچ وجعلی آماده کرده بودند 10 تا کاغذ برای جلیلی آماده کرده بودند تا از افراد مختلف مچ گیری کند اما ظاهرا انتظار نداشتن ولایتی مچ خودشو بگیره ! همچنین در باره کاغذهاش ظاهرا تحقیق هم نکرده بود تا اینجور خراب نشه !
  • حسام شنبه 18 خرداد 1392 - 07:08:10
    882 48 پاسخ به این نظر
    جناب جلیلی بازنده اصلی در آخرین مناظره انتحاباتی بود و نشان داد که همان روحیه احمدی نژاد را داشته و حرف هایش خارج از اصول و قواعد سیاسی و دیپلماتیکی بود
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 08:37:51
      34 5
      فقط ولایتی عزیز
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 08:40:26
      69 3
      به این موضوع اضافه کنید دروغ گفتن با اعتماد به نفس بالا مثل خود احمدی نژاد
    • امیر شنبه 18 خرداد 1392 - 10:43:55
      45 10
      متاسفانه هم فکر های این مدل آدمها کم نیستند توی این مملکت ... دیروز ببینید چه شعری از قم برای من ارسال شده توآمدی و شیوه صحبت جدید شد مشق سیاه دیدن کشور سفید شد حق را هزار شکر که با این مناظره نام رییس دولت بعدی سعید شد
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 11:54:55
      45 12
      والبته سردااااااار قالیباف
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 07:24:05
    57 3 پاسخ به این نظر
    درود بر دکتر ولایتی...ننگ به دروغ گو ها
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 07:31:50
    53 3 پاسخ به این نظر
    خوب دستشو رو کردین. ایول دکتر ولایتی.کارت درسته. شانس بیاریم این بی سواد دروغگو نشه رییس جمهورمون که روز از نو روزی از نو
  • حسین شنبه 18 خرداد 1392 - 07:32:02
    7 42 پاسخ به این نظر
    آقای ولایتی گفتن ایشون فرد دوم فرانسه هستند در صورتی که آقای جلیلی گفتن اینطور نیست ایشان فرد دوم نیستن
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 07:34:17
    53 5 پاسخ به این نظر
    اگر بنا باشه باز هم ریس جمهوری داشته باشم که دروغ بگه که خیلی بد می شه . البته من قبول ندارم اقای جلیلی دروغ می گه. اما روال کار این شون اینه که حرفها رو خلاف نقل می کنه. دیروز چند موردش معلوم شد
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 23:06:13
      26 1
      خلاف واقع صیغه جدیدیه.دروغ دروغه عزیز.اینور اونور نداره.خدا لعنت کنه کسانی رو که دروغ رو تو این مملکت رواج دادن. جریان کلینتون ومنشی اش رو که یادتونه دادگاه عال امریکا کلینتون رو بخاطر فقط دروغ گفتن محاکمه کرد ونزدیک بود از رییس جمهوری عزل بشه. ولی در مملکت ما ....
  • احمد شنبه 18 خرداد 1392 - 08:07:54
    67 4 پاسخ به این نظر
    بالاخره آقاي جليلي عادت داره با كارشناسان درجه چندم مذاكره كند. فكر كرده بقيه هم همينطورند. برخوردشان هم نشان داد كه نه به درد مذاكره مي خورند و نه مسئوليت. همانطور كه در چند دوره كانديدايي ايشان براي مجلس معلوم شده كسي به ايشان راي نمي دهد.
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 08:12:20
    71 4 پاسخ به این نظر
    جليلي نژاد همان كپي رييس دولت است رفتار ديروزش مايه آبرو ريزي بود حالا فهيميديم كه در اين 5 سال با لجاجت ها و كج سليقه گيهاي اين افراد در مذاكرات هسته اي چه ضررهاي بزرگ و جبران ناپذيري به مملكت وارد شده است پولهاي نفت ما كه هم اكنون در هند و چين بلاتكيلف مانده اند و هزاران تحريم وحشتناك ديگر نتيجه سها انگاري و بي عقلي عده اي انحرافي است /اگر عدالتي باشد اين عوامل بايد محاكمه و مجازات شوند به در كارشكني در مذاكره نماينده رهبري با فرانسه كه به هيچ وجه قابل گذشت نيست
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 08:14:24
    53 5 پاسخ به این نظر
    جناب جلیلی اگر سایر حرفاتون هم مثل این باشه که به قول خودتون واویلاست.
  • نقی شنبه 18 خرداد 1392 - 08:15:53
    75 4 پاسخ به این نظر
    من جای آقای جلیلی بودم نه تنها از ادامه رقابت استعفا می دادم بلکه به دلیل این گافی که دادم باید از دبیری شورای امنتیت ملی و مذاکرات هسته ای استعفا می دادم وقتی که فرق کارشناس و با دبیر شورای امنیت فرانسه رو نمی دونم
  • میثم شنبه 18 خرداد 1392 - 08:18:38
    69 3 پاسخ به این نظر
    ما رو باش داریم تحریم رو تحمل میکنیم از تفهمی و کم عقلی بعضی از اقایان
  • حالا شنبه 18 خرداد 1392 - 08:21:55
    6 77 پاسخ به این نظر
    والله همه بگم بگم داشتند روحانی بدتر شاید بوی خیانت به رهبر در آنجا به مشام میرسید بهر حال خدا عاقبت همه رو بخیر کنه که بعضی قصد خطرناکی دارند از الماتی بگیر وبیا تا داخل مناظره نه هیچ کس دیگر اینها که هیچی را لو نمیدهند واگر هم بدهند آنقسمتی که باید باشد راضبط میکنند کما اینکه هر غلطی کردند را به پای رهبری نوشتند
  • حسین شنبه 18 خرداد 1392 - 08:36:07
    53 4 پاسخ به این نظر
    با احترام برای آقای جلیلی.این سوال پیش می آید که ایشان جز دبیرخانه امنیت ملی چه سابقه اجرایی روشنی دارند.؟
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 08:39:05
    78 3 پاسخ به این نظر
    جلیلی ،قالیباف ،حداد با مدل احمدی نژاد داشتن پرونده سازی میکردن که بدددد رو دست خوردن ولایتی و روحانی دمشون گرم.
  • ارش شنبه 18 خرداد 1392 - 08:47:26
    32 2 پاسخ به این نظر
    این مناظره سوم نشون داد کسانی که قسمتی از سکان کشتی مقدس انقلاب رو در دست میگیرند ,اگر تند رو و مصلحت اندیش نباشند و به فکر ملت نباشند و هیچ انعطاف پذیری نداشته باشند کشور رو به ورته پرتگاه سیاسی و انزا میکشانند
  • محمد شنبه 18 خرداد 1392 - 08:50:30
    381 15 پاسخ به این نظر
    همه اینها به کنار. قلب انسان به درد می اید وقتی می شنود آقایان می توانستند جلوی این همه خسارت به کشور را بگیرند و بعلت خودخواهی نگرفتند. واقعا خیانتی از این بالاتر؟!
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 08:50:50
    372 87 پاسخ به این نظر
    حربه دروووووووووووغ با اعتماد به نفس جلوي دوربين پر بيننده خيلي باب شده . واويلا حالا هي من و شما بيايم اينجا بگيم چنين است و چنان است . اون آقا دروغش رو توي صدا و سيما گفت و رفت . نسبت مخاطبان آنجا و اينجا اصلا قابل مقايسه نيستند . آخه اين چه مسلمانيي است كه به اين وضوح براي جلب راي اينطور دروغ بگيم . نمونه ديگش داستان نامه معين به خاتمي و اون سياه بازي ها . بابا مردم خسته شدن از اين رفتارا - بس كنيد . به خدا آدم با جاي مهر روي پيشونيش مسلمون نميشه به خدا . (خبر جان من ديروز هم توي خبر اقاي اله كرم نظر دادم ولي تاييد نكرديا - خود داني)
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 10:07:28
      35 0
      راه برخورد و ممانعت از انتشار چنین دروغ هایی پخش دفاعیه و ارایه مستندات از طرف کسانی است که به واسطه دروغ این آقا مورد هجمه واقع شدند مثلا آقای معین بایید و از خودش دفاع کند و مستندات ارایه دهد اگر سنگدون صدا و سیما ان قدر کوچکه که اجازه هضم معین را نمی ده بذاره مستندات فقط مستندات ارایه بشه اگر نه فقط بازخورد مردمی و استنادی رسانه های آزاد منتشر بشه این طوری جلوی دروغ گویی برای کسب رای گرفته می شود مثلا در مورد همین بحث مذاکرات و مچ گیری از آقای ولایتی بیایند یک وقت کامل در اختیار آقای ولایتی بگذارند که فقط در مورد همین مسئله دفاعیه داشته باشد این طوری طرف می فهمد که دروغ گویی هزینه دار راه اش همینه خواستید بپردازید اگرنه دروغ های شاخ دار تری می گویند
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 08:51:35
    490 15 پاسخ به این نظر
    فقط میخواد مردم رو فریب بده با حرفاش، مثل احمدی نژاد
  • عرفان شنبه 18 خرداد 1392 - 08:53:01
    37 6 پاسخ به این نظر
    دکتر ولایتی پیروز مقتدر مناظره سوم بود. خارج از تمام مسائلی که دیدید و شنیدید، که هم ائتلافی هاش چطور بهش خیانت کردند و از پشت لحظات آخر بهش خنجر زدند، آدم بسیار متشخص با ادب و خوش استیلی هست. جز ایشان هیچ کس پرستیژ و شأن ریاست جمهوری را ندارد. البته کاندیدهای خوبی هم پیدا میشود اما استیل پرزیدنت شدن را در دکتر ولایتی میبینم
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 08:56:32
    37 2 پاسخ به این نظر
    پیشنهادم به مردم اینه که دنبال جو نریم و کسی رو که به نظرتون شایسته است رو انتخاب بفرمایید. یه وقت به خاطر اینکه "الف" رای نیاره به "ج" رای ندین. به اونی که شایسته تر هست رای بدین. ریاست جمهوری دوره کار آموزی نیست. خونه خاله هم نیست که هر کی از خونش قهر کرد بیاد رئیس جمهور بشه من با مطالعات و دیدن این مناظره ها آقای ولایتی رو شایسته تر میدونم و بعدش هم جناب روحانی و بعدش هم عارف. امیدوارم به نتیجه برسم
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 09:00:27
    530 18 پاسخ به این نظر
    به آقای جلیلی بفرمائید ژان دیوید لویت کارشناسه بعد شما مدیری!
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 09:01:35
    326 17 پاسخ به این نظر
    از طرز صحبت و بررسی مسائل توسط دیپلوماتهای ما احساس میشه اینها آدمهای خوش اخلاقی نیستن وبه همین خاطر در مذاکرات ما خیلی ضرر کرده و میکنیم
  • فقیر له شده از بگم بگم شنبه 18 خرداد 1392 - 09:02:28
    61 2 پاسخ به این نظر
    محمود خان جات خای بود نبودی ببینی داش سعید چه جوری مدارک جمع کرده بود که آبرو ریزی کنه اما اینکاره نبودو آبروی خودشو برد . اومده بود ادای تورو در بیاره اما نمیدونست که مردم از این ادا بازیا دیگه بدشون میاد و از بگم و بگم و امثال این حرفها ضربه خوردن و از گویندش متنفر میشن . محمود خان اگه اونجا بودی یک بگم بگم واسش رو میکردی که بگم بگمی از دهن داش سعید در نیاد .
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 09:02:47
    57 2 پاسخ به این نظر
    این آقای جلیلی از حالا باورش شده خبریه!!!!!!!! واویلا اگر رای بیاره. بابا احمدی نژاد بعد از 4 سال رییس جمهوری بگب بگم راه انداخت و حب قدرت گرفتش. این یکی از حالا که فقط ی نامزده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
  • عبدالغفور کاوسی شنبه 18 خرداد 1392 - 09:04:14
    535 14 پاسخ به این نظر
    این شخص فرستاده ویژه سارکوزی در این قضیه محسوب میشده، که متاسفانه دولت بخاطر اینکه نمیخواسته حل این بحران به اسم دیگران باشه مانع تراشی کرده و اینهمه مشکل برای مملکت درست کردن. در قضیه آقای لاریجانی هم به همین دلیل بود.
    • نادر وطنخواه شنبه 18 خرداد 1392 - 09:54:04
      43 0
      با قبول این فرضیه باید باور کنیم چون قضیه از کانال دیگری غیر از دولت در شرف حل شدن بوده دولت تعمدا" در آن اخلال کرده؟ اگر درست باشد اینکار به معنی خیانت نیست.
    • محمد شنبه 18 خرداد 1392 - 10:11:25
      65 0
      گذشته از انتخابات،خدا وکیل حالا فهمیدم چرا تو این مملکت وضع این جوری،این رجول!،به خاطر خود خواهی و تکبر ،کشور را به باد دادند،ان وقت درس اخلاق و انصاف و عدالت هم می دهند!!!
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 10:32:43
      40 0
      خیلی درسته حرفت
  • کمیل شنبه 18 خرداد 1392 - 09:10:06
    4 75 پاسخ به این نظر
    خوب بود ذکری از اطلاعات غلط ولایتی در گزارشی که از الماتی به آفای خامنه ای داده بود میکردید ؟ ثانیا چطو ر او به قطعنامه ای می نازد که شورای امنیت صادر کرده و ما پذیرنده بودیم نه طراح آن و امام از پذیرش آن به جام زهر یاد کردند و غرامت جنگی ما هم را در سالهای پس از جنگ کسی پیگیری نکرد . در حالیکه کویت الان از عراق غرامت میگیره ثالثا : غربیها همانطور که اقای خامنه ای گفته مسئله اشون هسته ای نیست بلکه اساس انقلاب را قبول ندارند و هر وقت که بخواند کاسه کوزه مذاکره را به هم بزنند به هر چیزی دستاویز می شوند مثال واضح آن سولانا -مگر زمان امام، امام حرف از محو اسرائیل و شیطان بودن امریکا و حکومتهای مرتجع عرب ... با زبان غیر دیپلماتیک نمیزد چه جور ان وقت مذاکره صورت می گرفت اما الان نمی شود .
  • مهدی شنبه 18 خرداد 1392 - 09:12:19
    53 4 پاسخ به این نظر
    برنده اصلی مناظره سیاسی، دکتر عارف و دکتر ولایتی بودند. کسانی که حتی در اون شرایط اخلاق را رعایت کردند . واقعا برای آقای جلیلی و قالیباف و رضایی متاسفم.
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 09:15:35
    45 26 پاسخ به این نظر
    من خودم اصلاح طلب و حامی عارف هستم اما کاش آقای ولایتی به نفع روحانی کنار می رفت و مذاکره کننده هسته ای می شد....
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 09:25:15
    7 14 پاسخ به این نظر
    خودتون متوجه شديد چي نوشتيد ؟ يه بار بخونيد : او سفیر...و رییس شورای امنیت ملی فرانسه، ...بوده است ....لویت قرار بود ... رئیس شورای عالی امنیت ملی فرانسه باشد؛ نهادی که با اصرار سارکوزی و برگرفته از مدل شورای امنیت ملی آمریکا قرار بود تأسیس شود، اما در نهایت این شورا به دلیل رقابت های موجود میان نهادهای سیاستگذاری تشکیل نشد.
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 09:52:36
    59 1 پاسخ به این نظر
    آقای جلیلی که نتوانسته در مذاکره با نفرات اصلی به نتیجه برسد چه فرق می کند که نماینده سارکوزی در چه حدی است. عده ای فکر می کنند که دیپلمات های دنیا بیکار هستند که همیشه دنبال بحث های فلسفی بروند و وقت تلف کنند. ضمنآ اگر نمونه مقاومت مورد نظر آقای جلیلی کشور ویتنام است اینجا واقعا باید گفت "واویلاة".لطفا به جای سخنرانی به جایگاه ویتنام در قیاس با سایر کشورهای شرق آسیا بپردازید.ویتنام هم دوره خصومت را طی کرده و وارد تعاملات دو سر سود شده در حالیکه آقای جلیلی مذاکرات دو سر باخت را پیگیری می کند.
  • کارشناس سیاسی شنبه 18 خرداد 1392 - 09:54:03
    9 64 پاسخ به این نظر
    احسنت به جلیلی! دکتر دو حالت داره یا ازدانش سیاسی بهره ی نداری یا خودتو...................
  • خدابنده شنبه 18 خرداد 1392 - 09:55:30
    55 1 پاسخ به این نظر
    حالا که این مسائل دارد مطرح میشود و همه مردم میفهمند که اشکال از طرف رئیس جمهور است پس چرا کسی او را مواخذه و سرزنش نکرده است ؟ مگر آقای ولایتی که مشاور ویژه رهبری در امور حارجه است گزارش خود را به رهبر انقلاب تقدیم نکرده است؟ پس چرا تاکنون جلوی او گرفته نشده است ؟
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 10:01:55
    89 1 پاسخ به این نظر
    اولن خود اقای ولایتی در کسوت مشاور امور بین الملل رهبری به فرانسه دعوت شدند انهم با رئیس جمهور انکشور مذاکره مستقیم داشته اینجا هم که لویت را مشاور عالی سارکوزی نام بردند مگر در این مدت خود اقای جلیلی با چه کسانی نشست داشته ؟خدا لعنت کند کسانی را که با جنباندن یک زبان 150 گرمی با سر نوشت 75000000 ادم بازی میکنند
  • فرشاد شنبه 18 خرداد 1392 - 10:14:54
    85 1 پاسخ به این نظر
    خدا را شکر دیروز مشخص شد که جلیی همون احمدی نژاده و شاید مثل مشایی باشند کسی چه میدونه.... خدا را شکر دستش رو شد و مردم ایشونو شناختند
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 10:15:46
    78 2 پاسخ به این نظر
    يعني واقعا جليلي اين فرد رو نمي شناخت؟ واويلا
  • خسرو شنبه 18 خرداد 1392 - 10:18:01
    64 1 پاسخ به این نظر
    حالا معلوم شد که چطور بی کغایتی خود را به حساب نظام گذاشته اید و همیشه ازجیب مسئولین نظام هزینه نموده اید
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 10:23:58
    26 0 پاسخ به این نظر
    در مقاله به زبان اصلی‌ ، نوشته شده ، در ماه اوت سال ۲۰۰۷ ابتدا آقای ولایتی که فکر میکرد نیکلا سارکوزی که ۴ ماه پیش به قدرت رسیده ، می‌خواهد وابستگیش رو به دولت آمریکا کم کنه ، از آقای فرنسوا ریشیر برای سفر به تهران دعوت می‌کنه ، و یک ماموریت مخفی‌ ، انجور که در مقاله نوشته شده انجام میگیره ، قدم‌های بعدی که آقای ولایتی گفتند هم درست است فقط بخشی از واقعیت رو نگفتن که کانال چگونه باز شده.
  • ناشناس شنبه 18 خرداد 1392 - 10:26:12
    33 27 پاسخ به این نظر
    درودبرمحسن رضایی متین بابرنامه متفکراگر4سال پیش ایشون انتخاب میکردیم این بلاهاسرمون نمی اومددوباره راه غلط نریم
  • نصیری شنبه 18 خرداد 1392 - 10:33:55
    92 3 پاسخ به این نظر
    به نظر میاد جلیلی هم یک مهره باشه که یه عده جلو انداختن تا بتونن به اهدافشون برسن. خدا به این ملت رحم کنه .
  • ایران دوست شنبه 18 خرداد 1392 - 10:34:27
    3 88 پاسخ به این نظر
    آقایانی که شماها دارید یک سره علیه جلیلی می نویسید اگر شما طرفدار ولایتی هستید پس چگونه دیگران راتخریب می کنید ؟آیا این یک حمله ناجوانمردانه نیست ؟آیا اگرشما ادعای طرف دار ولایت فقیه بودن رایدک می کشید کجاست عمار سال 88 را نشنیدید ؟همین اکثر کاندیداها چه موضعی علیه فتنه 88 گرفتند وبقول شما ها اینها کارکشته بودند ،پس چراحرف نزدند؟
  • ....... شنبه 18 خرداد 1392 - 10:38:13
    6 85 پاسخ به این نظر
    تو مسئله هسته ای تو اون مذاکره ای که ولایتی از اون با آب و تاب یاد می کنه نه سارکوزی کاره ای بود نه ولایتی .سارکوزی هر توافقی هم که می کرد باید از ارباب اش آمریکا اجازه می گرفت خواهشا آقای ولایتی از 598(جام زهر) بیشتر توضیح بدن.
  • محسن شنبه 18 خرداد 1392 - 10:41:16
    7 93 پاسخ به این نظر
    خب كه چي اقاي جليلي نگفت ايشون شخص مهمي نيستن گفتن شخص دوم فرانسه نيست ضمنا خبرانلان شما بي طرفي يا ... اگه قراره ايرادي بگيري بايد نسبت به همه اين رفتار رو داشته باشي
  • علی شنبه 18 خرداد 1392 - 10:49:22
    130 3 پاسخ به این نظر
    جلیلی باخت ، بدجوری هم باخت ، میتونست توی این سن خودشو خراب نکنه و انقدر از رهبری مایه نذاره . آخه تو گه تجربه ای نداری ؟ تاحالا بودجه چه نهادی رو بستی که میخوای بیای بدبخت ترمون کنی ؟ شکمت سیره از درد مردم خبر نداری وگرنه برای به قدرت رسیدن نمیومدی این حرفا رو بزنی ، خجالت آوره ، اعتماد به نفسش در حد محموده
  • فریدون شنبه 18 خرداد 1392 - 10:51:04
    64 1 پاسخ به این نظر
    با سلام کاملا مشخصه که سیاست خارجی ما دچار چند دستگی شده و این باعث تضعیف موقعیت ما در مذاکرات می شه اقای جلیلی هم خیلی دوست داره این مذاکرات ادامه پیدا کنه تا مثل احمدی نزاد از مزایای مسافرتهای خارج کشور استفاده کنه وای به حال مردمی که این بی سوادها نمایندگانشان در مواجه با کشورهای خارجی هستند
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 10:53:04
    91 2 پاسخ به این نظر
    دم ولايتي گرم . فكر ميكردم آدم تنديه اما نظرم عوض شد.
  • حسین شنبه 18 خرداد 1392 - 10:57:05
    104 1 پاسخ به این نظر
    با سلام من در قضیه هسته ای کاملا با آقای ولایتی هم عقیده هستم. من این سؤال را از آقای جلیلی دارم که بعد از 5 سال هدایت برنامه هسته ای و پافشاری بر مواضع شخصی خود که به اعتقاد بنده اکثریت ایرانیان با آن مخالف هستند چه دستاوردی داشته اید؟ دستاورد شما به غیر از تحریم و فشار مضاعف غربیان بر ملت بوده است؟ من نان شب ندارم، مسکن ندارم، ازدواج نمی توانم بکنم، آنوقت انرژی هسته ای به چه دردم می خورد؟ خوب نبود به قول آقای ولایتی سیاستی پیش می گرفته اید که انرژی هسته ای نخوابد ولی تحریم ها هم پدر مردم را در نیاورد؟ آقای جلیلی شکم گرسنه مردم را باید سیر کرد نه با حرفهای صد من یک غاز آب در آسیاب دشمن ریخت. اینکه شما نیتتان خیر است شکی است اما با کمال احترام باید بگویم که اصلا سیاستمدار نیستید.
  • علی شنبه 18 خرداد 1392 - 10:58:31
    4 109 پاسخ به این نظر
    این فقط یه تیکه از حرف های آقای جلیلی بود. چرا اونجا که دروغ آقای ولایتی در مورد مذاکرات و گزارش خلافی که رهبر هم روی آن نوشته بودند که این آقا از کجا میگوید را نمیگویید؟ چرا این خبر باید بشه جزئ تیتر های اصلی؟ لطفا نشر دهید
  • mojtaba شنبه 18 خرداد 1392 - 11:01:08
    43 3 پاسخ به این نظر
    ژان-داوید لویت دیپلماتی فرانسوی است و سفیر سابق فرانسه در ایالات متحده، و مشاور سابق دیپلماتیک و شرپای رییس جمهور سابق، نیکلا سارکوزی بود. از او بعنوان رییس شورای امنیت ملی آینده اعلام شده است. او پس از چند دوره سفارت در سازمان ملل و ایالات متحده در ۲۰۰۷ به عنوان مشاور دیپلماتیک و شرپای جمهور، نیکلا سارکوزی و رییس شورای امنیت ملی آینده اعلام شد. ذات و حوزه مسئولیت او مشخص نبود. گرچه برخی گفته‌اند برنار کوشنر وزیر امور خارجه را در سایه قرار نخواهد داد، از او به عنوان «وزیر امور خارجه حقیقی» عموماً یاد می‌شد.
  • رویا شنبه 18 خرداد 1392 - 11:01:55
    96 3 پاسخ به این نظر
    آقای جلیلی درست می گه آخه او آفریقایی ها که اونها باهاشون می رن مذاکره می کنند مقامات ارشد هستند و این که ولایتی می خواسته مذاکرات رو باهاش ادامه بده (لویت) یه کارشناس جزء هست.(خنده)
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 11:03:39
    95 21 پاسخ به این نظر
    جلیلی 5 ساله ظهور کرده اونم در مذاکره اونوقت عملکرد 30 ساله همه رو تهی تلقی میکنه و میگه همه غلط میگن فقط من درست میگم!
  • امیر شنبه 18 خرداد 1392 - 11:05:20
    101 5 پاسخ به این نظر
    شما را به همه مقدسات و غیر مقدساتتون قسم می دهم... مردم رای بدهید... همه را تشویق کنید تا این متحجر های بی سواد و تنگ نظر دوباره مملکت را به دست نگیرند
  • علیرضا شنبه 18 خرداد 1392 - 11:09:27
    122 18 پاسخ به این نظر
    من عمرا به کسی که به مشاور ارشد رهبر بگه تو بی اطلاعی و با بی احترامی باهاش برخورد کنه رای نمیدم .متشکریم خبرآنلاین که روشنگری کردی.آقای احمدی نژاد معلومه که دوست داره آقای جلیلی بشه رئیس جمهور چون گند کاری های ایشون رو در این 8 سال فاش نکنه .بوی جریان انحرافی به مشام میرسد
  • امیر شنبه 18 خرداد 1392 - 11:11:26
    44 17 پاسخ به این نظر
    لطفا یک نظرسنجی بگذارید برای ائتلاف ولایتی، رضایی، عارف و روحانی... و نتیجه را به اطلاع ستادهای انتخاباتی ایشان برسونیم رئیس جمهور: ولایتی معاون اول: عارف وزیر امور خارجه : روحانی وزیر اقتصاد یا صنایع: رضایی
    • بی نام یکشنبه 19 خرداد 1392 - 06:32:25
      1 0
      فقط اینطوری می شه پرونده این عقب مونده های بگم بگم گو رو بست
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 11:11:59
    14 258 پاسخ به این نظر
    زنده بادجلیلی که بادلیل ومنطق روی نوکران آقازاده ها کم کرد.
    • بی نام یکشنبه 19 خرداد 1392 - 02:39:45
      10 0
      چه بخوای چه نخوای بازنده ی مناظرات جلیلی بود.
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 11:15:13
    5 147 پاسخ به این نظر
    بستن دکمه تا یخه فقط مال ایرانیا نیست مال اکثر دیپلماتهای دنیاست چشاتونو واکنین می بینین ضمنا این اقای لویت زمانی که بااقای ولایتی مذاکره کردن واقعا فقط یه کارشناس بیش نبودن شمااومدید تاریخچه اونو نوشتید اقزرنگ
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 14:01:47
      13 2
      دوست عزیز اون وقتی که این دو تا با هم مذاکره می کردن، ولایتی هم یه کارشناس معمولی بیشتر نبوده . . . فقط هر دوتاشون آدمای شناخته شده ای تو عرصه دیپلماسی بودن . . .
  • سعید144 شنبه 18 خرداد 1392 - 11:22:01
    45 10 پاسخ به این نظر
    ما به این در نه پی حشمت و جاه آمده ایم.... دکتر ولایتی در مقابل ادبیات دکتر جلیلی ناراحت شد و عصبی شدن ایشون تو مناظره مبرهن بود اما آنچه می ماند فقط و فقط صداقت است و بس ما به این در نه پی حشمت و جاه آمده ایم / از بد حادثه اینجا به پناه آمده ایم خدا رحمت کنه امام رو :ما مکلف به وظیفه ایم ... رای ما دکتر ولایتی
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 11:25:28
    146 1 پاسخ به این نظر
    من مخالفم!!! اتفاقا درصورت پیروزی آقای جلیلی باید75میلیون شخصا بریم دست آقای احمدی نژادروببوسیم که تو پیش این انیشتینی دکتر!!! واویلا
  • مونا شنبه 18 خرداد 1392 - 11:25:54
    119 0 پاسخ به این نظر
    این چه وضعیه!!! حالا برای رای آوردن این حرفها را می زنید. آیا مردم حق ندارند این واقعیتها را زودتر خبردار شوند؟. واقعا برای خیلی ها سوال پیش آمده بود؛ چرا این مذاکرات اینقدر کند پیش می ره؟ بین ایران و غرب چی می گذره ؟ پس چرا غیر از زمان انتخابات آقای ولایتی و آقایان دیگر برای مردم توضیح نمی دادند؟که چه اتفاقاتی داره رخ می ده؟! مردم را در حیرت و ضعف تحلیل نگه می دارید که چه شود؟ واقعا تاسف خوردم یعنی مردم فقط برای راهپیمایی خوبند؟ حق ما بوده که زودتر از این حوادث خبردار شویم.
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 11:29:09
    12 140 پاسخ به این نظر
    ولایتی وعارف وروحانی کی باهم ائتلاف میکنند!؟. ولایتی نشان دادکه ازهردواینهابیشتردرخدمت آقای رفسنجانی است وآقازاده هایش.
    • زهرا شنبه 18 خرداد 1392 - 14:15:13
      45 0
      دوست عزیز ذهن بسته ای داری!
  • mahdi شنبه 18 خرداد 1392 - 11:40:56
    175 6 پاسخ به این نظر
    آقا دست جلیلی ها و احمدی نژاد ها باید از دستگاه اداره کشور کوتاه بشه.
  • محمد شنبه 18 خرداد 1392 - 11:46:31
    220 18 پاسخ به این نظر
    هالا با تمام این حرفا بازم جلیلی رای میاره...معلوم نیست از چی مطمعنه که با خیال راحت انقدر میخنده
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 12:54:45
      27 1
      مردم فهمیدن چه خبره که اینها انتخابشون کردند .......
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 13:01:14
      40 2
      همانطور که احمدی نژاد مطمئن بود. از پشت پرده
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 13:20:58
      21 3
      اولاً: حالا ثانیاً: مطمئنه
  • علیرضا شنبه 18 خرداد 1392 - 11:50:58
    241 12 پاسخ به این نظر
    جناب قالیباف شما که الان اءتلاف سه گانه را با خورد کردن یکی از متشخص ترین افراد نظام زیر پا له کردید !!!! در آینده چه بلایی بر سر رای دهندگانتان می آورید .
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 12:50:06
      3 22
      شما اصلا مناظره رو دیدید؟ از افعال معکوس استفاده میکنید؟
  • امیر حسن شنبه 18 خرداد 1392 - 11:53:41
    11 137 پاسخ به این نظر
    الان شما این فرد رو نفر دوم فرانسه میدونین؟؟؟ چرا به دروغ ولایتی اشاره نمیکنین؟؟ تازه قراره بود سال 2007 بعد پیروزی ساراکوزی بهش سمت بدن که اونم بهش ندادن بعدش چطور شده نفر دوم
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 12:35:48
      30 2
      همنجوری که مشایی نفر دوم دولت احمدی نژاد هست.
    • غلامعلی شنبه 18 خرداد 1392 - 13:18:52
      25 1
      منظور آقای ولایتی این بود که در کابینه رییس جمهور فرانسه فرد خیلی مهمی بودند و تاثیر فراوانی در نظر آقای سارکوزی داشتند...مثل آقای مشایی که در دولت ما همه کاره بودند و آقای احمدی نژاد هیچ کاره...
  • حسین شنبه 18 خرداد 1392 - 11:59:33
    325 10 پاسخ به این نظر
    آقایی جلیلی کپی برابر اصل آقای احمدی نژاده خداییش ایول داره بیاد با اعتماد به نفس تمام جلو 70میلیون ایرانی اینجوری دروغ بگه
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 12:07:12
    147 12 پاسخ به این نظر
    فكر نون باشين كه خربزه آبه اين حرفا رو ولش اينا هيچ كدوم به درد نميخورن فقط سيد محمد خاتمي كه جاش خاليه
  • رحماني شنبه 18 خرداد 1392 - 12:09:32
    40 6 پاسخ به این نظر
    ما مردم قيوري هستيم هميشه هم پاي انقلابمون هستيم ولي شما واه مردم چي كار كرديد؟؟ مي تونستيد ولي انجام نداديد شما ديگه مي خواد چيكار كنيد واقعا متأسفم واسه خودم و مردم حق ما اين نيست
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 13:47:22
      36 3
      منظورت "غیور" بود دیگه؟ یاد شعارای 4 سال پیش افتادم. "هرکی که بیسواده، با احمدی نژاده"
  • همایون شنبه 18 خرداد 1392 - 12:11:36
    239 9 پاسخ به این نظر
    فقط بلده بگه گفتمان و بسته پیشنهادی.... نمیدونم این مردم با چه تفکری میخوان به آقای جلیلی رای بدن ؟؟!
    • مصطفی شنبه 18 خرداد 1392 - 13:03:34
      23 4
      برای باز کردن ظرفیت های بیشتر توسط ایشان در ملت مقتدر و دانای ایران
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 13:18:51
      14 24
      شما با تفکر خودت به هرکی دوست داری رای بده به تفکر دیگران چیکار داری
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 13:22:12
      8 68
      اگه یک کلید می اورد و میگفت این کلید حل مشکلاته خوب بود؟
    • علی شنبه 18 خرداد 1392 - 13:33:25
      48 1
      کسی قرار نیست به جلیلی رای بده
    • محمد شنبه 18 خرداد 1392 - 14:38:04
      28 0
      گل گفتی داداش....
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 14:54:00
      17 0
      اومدن آقای جلیلی فقط برای مشارکت مردم در انتخابات است خیلی ها میگن اوه اوه بریم به یکی دیگه رای بدیم تا جلیلی رای نیاره
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 12:12:53
    20 154 پاسخ به این نظر
    خوب نظرات مخالف جلیلی را منتشر می کنید. باید حق گو باشید و جلیلی که کاندیدای من نیست منظورش این بود که نفر دوم فرانسه نیست
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 13:05:12
      30 1
      منظور دکتر محبوب ولایتی، نفر دوم فرانسه در سیاست خارجی و نفر دوم فرانسه در خصوص پرونده هسته ای ایران بود. چیز به این سادگی اینقدر برای شما درکش سخته به خودتون فشار میارید؟
    • نیما شنبه 18 خرداد 1392 - 13:06:51
      62 2
      همه دیدند و فهمیدند که منظور آقای جلیلی تخریب دکتر ولایتی بود. همین طور که برای تخریب آقای روحانی از دو کتاب مذکور، قسمت های خاصی رو گزینش کرده بود. خدا رو شکر دکتر روحانی زمان برای دادن جواب به این اتهام رو داشت
  • یونس بیدار شنبه 18 خرداد 1392 - 12:16:23
    97 2 پاسخ به این نظر
    از درد سخن گفتن و از درد سخن شنیدن با مردمی که ندارند درد، درد بسیار بزرگی است......
  • علی شنبه 18 خرداد 1392 - 12:17:00
    284 12 پاسخ به این نظر
    رویه ای که اقای جلیلی در پیش گرفته دقیقا مشابه اقای احمدی نژاد هستش . البته فکر نکنم این روش دوباره جواب بده !
  • ایزدی شنبه 18 خرداد 1392 - 12:20:08
    25 218 پاسخ به این نظر
    مشاور ویژه به نظر شما میشود نفر دوم فرانسه؟؟؟ محض اطلاع باید بگم که در فرانسه بعد از رییس جمهور تخست وزیر وجود دارد که در ان زمان فرانسوا فیون بود و وزیر خارجه که شاید نفر سوم باشد و بسیاری مقامات دولتی دیگر که مطمئننا از مشاور ریی جمهور بالاترند.. و حرف دکتر جلیلی هم این بود که لویت نفر دوم فرانسه نیست.. تازه اگه اعضای شورای عالی امنیت را در نظر نگیریم..
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 13:17:49
      33 5
      خود آقای ولایتی اون موقع نه وزیر بود و نه رئیس جمهور و نه دبیر شورای عالی امنیت ملی ، یعنی هیج پستی در دولت جمهوری اسلامی نداشته حالا همین که سارکوزی تحویلش گرفته و باهاش وارد مذاکره شده خیلیه
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 13:25:11
      49 5
      به نظر شما جلیلی میشه رجل سیاسی؟
    • بهنام شنبه 18 خرداد 1392 - 13:35:58
      27 0
      دوست عزیز هر کسی بوده بلاخره یه کارمند ساده نبوده خوبه سابقشو نوشته جلیلی گفت کارمند ساده!!
    • محسن شنبه 18 خرداد 1392 - 13:56:16
      53 0
      لحن سوال پرسیدن آقای دیپلمات هسته ای خیلی جالب بود؛ لحنی که دائم از قرآن و اسلام و ولایت مطلقه فقیه مایه می ذاره: <<<لویت نفر دوم فرانسه اس؟ کی گفته؟ اون یه مشاور ساده اس توی الیزه...>>> (با چشم های باریک شده و صدای تحقیرکننده و لرزان) ادبیات از گفتمان آقای جیم می باره...فقط مونده بود عکس زن لویت رو نشون بده و بگه: اقای ولایتی من به شما علاقه دارم ولی این زن که میزبان شما بوده می دونین چطوری رسیده به الیزه؟ بگم؟ بگم؟
  • علی شنبه 18 خرداد 1392 - 12:22:34
    58 2 پاسخ به این نظر
    کام همگان باد روا کام شما نه ایام همه خرم و ایام شما نه
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 12:50:05
      24 0
      اتفاقا داشتم همین شعر رو می خوندم چه حسن تصادفی!
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 15:00:55
      0 10
      جلیلی هم همین رو گفت دیگه گفت که ایشون یک کارشناس هستند نه نفر دوم کشور فرانسه
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 12:27:19
    49 0 پاسخ به این نظر
    شاه بیتشون آقای ولایتی میداند آقای ولایتی در جریان است بود بعد انوقت این آقا برگشته اینجوری میگه که آقای ولایتی نمیدونسته با کی حرف میزنه
  • مبين شنبه 18 خرداد 1392 - 12:32:12
    5 56 پاسخ به این نظر
    حال كه نتوانستند سياست‌هاي ضعيف و پس‌رونده‌ي خودشون رو در زمان تصدي پست‌هاي مهم كشوري توجيه كنند، به تخريب سياست مقتدر فعلي همت گماشته‌اند. غافل از اينكه مردم ما آن‌قدر حافظه‌ي تاريخيشان ضعيف نيست كه بخواهند دوباره حقوق رسمي خود را با خروس قندي بيگانه معاوضه كنند.
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 12:32:27
    89 5 پاسخ به این نظر
    اگر جلیلی رای بیاره از این بدتر میشیم.مطمین باشید خدا کنه که رای نیاره
    • لیلا یکشنبه 19 خرداد 1392 - 10:51:50
      9 0
      رای نیاره؟؟ چه بخوای چه نخوای رای میارنش..
  • امیررضا شنبه 18 خرداد 1392 - 12:39:14
    46 7 پاسخ به این نظر
    اصولگرا هستم و تندروهای افراطی مثل جلیلی و حداد را اصا قبول ندارم و تا دیروز هرچند رای م قطعی نشده بود و لی راستش به قالیباف نزدیک بود ولی دیروز رایم تا هشتادرصد به ولایتی نزدیک شد و بیست درصد باقیمانده هم محسن رضایی تاببینم در روزهای آتی به کدام یک از دو عزیز رای بدهم
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 12:43:33
    73 8 پاسخ به این نظر
    من از امثال آقای جلیلی به شدت احساس خطر می کنم. البته از خودشون نه ، چون به نظر می رسه انسان شریفی باشن. اما جناحی که جلیلی به آن وابسته است ، خیلی راحت دروغ گفته و هر خیانتی ممکنه مرتکب بشن
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 12:47:11
    81 9 پاسخ به این نظر
    جلیلی رو از ریاست مذاکرات هسته ای بردارید..این خواست ملت ایران است...
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 12:48:23
    43 5 پاسخ به این نظر
    ولایتی: بعد از صحبت با آقای سارکوزی، ایشان مرا به اقای لویت که نفر دوم دیپلماسی فرانسه است ارجاع دادند. جلیلی: آقای لویت یک دیپلمات ساده و درجه چندم فرانسه است. ............ نکته ای که باید توجه بشود اصل موضوع ست. دوستان عدم ارتباط و دیپلماسی مناسب با سایر کشورها تاثیر مستقیمی بر وضعیت اقتصادی ما دارد! تجربه، و تخصص. خواهشا دقت کنید.
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 12:52:16
    38 7 پاسخ به این نظر
    واویلا !!!
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 13:05:06
    12 91 پاسخ به این نظر
    اقای روحانی قصد تخریب شخصیت ها رو داشت،همش بگم بگم راه انداخته بود و جالب اینجاست که همش میگفت نمیخوام بگم ولی حرف نگفته نگذاشت که البته جواب دندان شکن اقای رضایی حالشو جا اورد.،اقای جلیلی هم هیچ جوابی برای حرفهای رضایی و ولایتی نداشت جز اینکه بگه اطلاعات شما غلطه...اطلاعات شما صحیح نیست، با اینکه این اقایون خودشون در جریان کامل برنامه های هسته ای بودن اما متانتشون اجازه نداد حرف بیشتری به زبون بیارن...خداییش هیچ کدوم از اینا به اندازه دکتر رضایی به این مملکت خدمت نکرد چه در جنگ که با تمتم وجود تا اخرش ایستاد و چه در سیاست با اینکه خیلی جاها حقش تضییع شد اما بخاطر مصالح مملکت سکوت کرد..
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 13:54:11
      54 4
      هه جواب رضایی دندان شکن بود؟!!!دکتر روحانی گفت افشای اطلاعات محرمانه هسته ای کردی هیچ دفاعی نکرد از خودش تازه ولایتیم سرتکون داد تایید کرد....
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 15:52:03
      15 2
      اون بگم بگم مال آقای احمدی نژاد بود،اشتباه گرفتی عزیزم
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 13:08:41
    72 4 پاسخ به این نظر
    نظرم نسبت به ولایتی عوض شد.. پدیده مناظره دیروز ایشون بودند
  • نترس شنبه 18 خرداد 1392 - 13:09:08
    73 1 پاسخ به این نظر
    به نام خدا سلام با توجه به سوابق این فرد به نظر میاد که نفر دوم دیپلماسی فرانسه بوده باشد و آدم خیلی مهمی است. البته که یک کارشناس عادی نیست از دکتر ولایتی در این زمینه تشکر می کنیم و برای ایشان دعای خیر داریم
  • رضا شنبه 18 خرداد 1392 - 13:13:26
    90 2 پاسخ به این نظر
    متاسفانه آقایان جلیلی و حداد عادل و...برنامه برای اداره کشور ندارند آقای محترم کسی به آدمی از خود بزرگتر در یک تریبون عمومی دورغگو خطاب نمی کند نمی دانم چرا این آقا با 5 سال مذاکره واقعا می تواند کشور را اداره کند فکر نمی نمی کنم .بعضی از این آقایان که میدانند رای نمی آورند با حرف هایشان دیگران را تخریب می کنند.دوره آقای احمدی نژاد تمام شد چه خوب و جه بد .آیا شما نبودید که سنگ این آقارا به سینه میزدید حالا چی شد نظره همه شما عوض شده است.به خدا خیانت که شما در حق این ملت می کنید از تحریم بدتر است.به قول رهبر معظم انقلاب سیاه نمایی نکنید.
  • مهدی شنبه 18 خرداد 1392 - 13:13:50
    101 5 پاسخ به این نظر
    متاسفم برای اقای جلیلی که ابروی خود را برد
  • مجتبی شنبه 18 خرداد 1392 - 13:17:18
    10 79 پاسخ به این نظر
    آقا یه بار دیگه فیلم مناظره رو ببینید؛جلیلی این حرف رو در مورد کارشناس روسی گفته بود نه فرانسوی!
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 14:03:46
      73 0
      داداش الیزه تو فرانسه اس یا روسیه؟ بچه بودی جغرافی چند می شدی؟؟!
    • اصول گرای معتدل شنبه 18 خرداد 1392 - 14:25:44
      15 0
      بی نام جان خیلی به جا بود. :)))))
  • مسعود شنبه 18 خرداد 1392 - 13:17:23
    15 131 پاسخ به این نظر
    واقعا برای یه عده متاسفم که دقیق به مناظره گوش نمیدند و مغرضانه وراجی می کنند آقای دکتر سعید جلیلی دیروز فرمودند : ««لِویت» نفر دوم فرانسه است؟ آقای لویت کارشناسی در الیزه است. کجا نفر دوم فرانسه است؟ این را که دنیا می شناسد.» بعد کجای صحبت آقای جلیلی این و استنباط کردید که جلیلی گفت این آقا هیچ کاره است بلکه گفت ایشون نفر دوم فرانسه نیست زیاد گندش نکنید
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 13:22:07
    74 3 پاسخ به این نظر
    من نمی دونم آیا وظیفه جناب جلیلی مذاکره با خانم اشتونه یا وظیفه دیگری هم دارند یعنی مثلا ایشون نباید در بحثهایی مثل ترور دانشمندان هسته ای ، اختلاس ، هرج و مرج بازار ارز و ... بعنوان دبیر عالی شورای امنیت ملی وروود پیدا کنند .
  • مجید شنبه 18 خرداد 1392 - 13:24:43
    98 8 پاسخ به این نظر
    دو نکته. اول اینکه دقیقا با این استدلال، ولایتی هم نفر دوم ایرانه!!! چون مشاور ویژه رهبر است. دوم اینکه جلیلی و دوستانش انگار که الان بهشت درست کردن. چقدر به خود مطمئن حرف میزنه و میگه همه اطلاعات بقیه غلطه. واقعا با استدلالات جلیلی ناخود آگاه یاد بخش پایانی قلعه حیوانات می افتم که بیچاره ها نمیدونستن دستاوردهاشون چی بوده. لطفا سانسور نکن خبر آنلاین.
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 13:25:07
    75 20 پاسخ به این نظر
    آقای ولایتی با سابقه ترین نامزد انتخابات یازدهم هستند ایشون از روزهای اول انقلاب در پست های مهم دولت بودند و لایق ترین فرد برای سروسامان دادن به اوضاع مملکت هستند
  • esteghlali شنبه 18 خرداد 1392 - 13:30:00
    178 6 پاسخ به این نظر
    جلیلی تقصیر نداره اون فقط کاترین اشتون رو میشناسه
  • سرباز آریایی امام زمان شنبه 18 خرداد 1392 - 13:31:12
    57 27 پاسخ به این نظر
    من احترام خاصی برای همه نامزد ها قائلم اما آقای جلیلی بیاد بگه نهم دی ماه میثاق امت با ولایت بود و نشانه ی یک جمهوریت قوی چکار کردین که این جمهوریت حفظ بشه ؟؟؟؟ اون مردمی که اون روز اومدن به صحنه به امید این بودن که احمدی نژاد گره از کارشون باز کنه ولی چی شد؟؟؟؟ از خدا می خوام به یه کسی که مقام و منسبی میده جنبه ی اون رو هم بده آقای جلیلی واسه ایران چه کردی که حالا این قدر مدعی شدی ؟؟؟؟؟ پاینده باد ولایت فقیه
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 13:41:45
    50 2 پاسخ به این نظر
    لذا و ظرفيت را فراموش كرديد
  • امید شنبه 18 خرداد 1392 - 13:51:43
    78 3 پاسخ به این نظر
    انتخاب جلیلی یعنی قطع ارتباط با دنیا مانند کره شمالی .آقای جلیلی طوری صحبت میکنند که گویی نایب بر حق امام زمانند .
  • محمد شنبه 18 خرداد 1392 - 14:00:38
    85 1 پاسخ به این نظر
    اقای جلیلی خواهش میکنم این معادله روبرام حل کن . حقوق ماهیانه 750 هزار تومان . کرایه خونه 550 هزارتومان .و یک زندگی 3 نفره . توروخدا بیخیال هسته ای شید . بخدا مردم نون ندارن . نذارین اه مردم کسی رو بگیره . من تازه الان فهمیدم که رهبر ایران در نحوه مدیریت هسته ای اونقدر که همه بزرگ میکردن دخالت نداره . آقایون خودشون دنبال هیجانات درونی هستن اونوقت که گیر میکنن گردن اینو اون میندازن . من این حرفارو از صحبتهای اقایون تو مناظره جمعه فهمیدم . هرکسی که میخواد رئییس باشه باشه . فقط مردم درارن میمیرن ... یا علی
    • جمال شنبه 18 خرداد 1392 - 14:28:16
      19 2
      احسنت حرف حق و حرف و درد دل مردم رو زدی دروود
    • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 14:45:08
      3 54
      جناب محمد با عرض معذرت اگه من به شما بگم برای کسب درامد بیشتر بفرمایید بعد از فراغت از کار در کوچه و خیابان گدایی کنید حتما به شما خیلی بر خواهد خورد اما این را بدانید دست کشیدن از حقوق مسلم مان به بهانه بر داشتن تحریم ها صد ها بار از گدایی کردن بدتره و تازه با این تفاوت که انها این لطف (برداشتن تحریم ها ) را مجانی در حقمان انجام نمیدهند.
  • R.M. Rad شنبه 18 خرداد 1392 - 14:00:45
    79 4 پاسخ به این نظر
    آقای جلیلی تو رو خدا بس کن .... بی جرمتی به بزرگان سیاسی کشور تا کی؟ آقای قالیباف لبخند و نیشخند چه معنی داره ؟ کلی گویی و شعار چه چیزی رو به مردم میده ...... آقایان دکتر ولایتی ، دکتر رضایی و دکتر حسن روجانی تیم طلایی کابینه آینده .... درود به هرسه اینها
  • محمد شنبه 18 خرداد 1392 - 14:02:50
    65 7 پاسخ به این نظر
    تو مذاكره آمريكايي ها با ايران توي هتل مالريك طرف ايراني وردي نژاد مدير مسئول روزنامه ايران بود نه وزير و سفير و... به نظرتون مي شه گفت مذاكره مهم نبود يا طرف آدم دست دوم بود؟ مسئله اصلي اينه كه آقاي احمدي نژاد و جليلي روند مذاكره رو خراب كردن حالا اینا به كجا وصلن كه مي تونن حتي در مقابل بيت رهبري وايستن خدا مي دونه. كروبي بيچاره درست مي‌گفت كه يه مراكز فساد قدرتي درست شده كه هيچ نهادي و شخصيتي براش اهميت نداره همين بود. اين مركز اول نماينده اش احمدي بود حالا جليلي و قاليباف. اينها به پشتوانه چنين مركزي بايد اينهمه با قدرت حرف بزنن و دروغ بگن. همه هم ازشون مي ترسن
  • محمد ایرانی شنبه 18 خرداد 1392 - 14:06:54
    10 71 پاسخ به این نظر
    آقای ولایتی چگونه مشکلات 8 سال گذشته را به گردن دیگران می اندازد ؟! ولایتی در همه مشکلات 30 سال گذشته باید خود را شریک اول بداند نه اینکه فقط امتیازات 30 ساله را بخود نسبت دهد.
  • سید شنبه 18 خرداد 1392 - 14:11:30
    76 2 پاسخ به این نظر
    جالب اینجاست که جو سازی راجع به "لویت" اصل قضیه یعنی مذاکره عزتمندانه آقای ولایتی رو با رییس جمهور فرانسه رو تحت شعاع قرار میده. و اصل ماجرا که اقتدار گرایی حضرات فیلسوف و خیانت به منافع ملی به قیمت انتصاب موفقیت ها به نام خودشون هست رو محو میکنه.
    • ولائی شنبه 18 خرداد 1392 - 15:31:30
      1 29
      سید جان! بالاخره معلوم شد که مشاور می‌تونه نفر دوم یک کشور باشه یا نه؟ ضمنا اگه جلیلی می‌خواست پیروزی رو به نام خودش بزنه، قبل از انتخابات یک عقب‌نشینی اساسی می‌کرد و قضیه رو حل می‌کرد! یه خورده فکر هم بد نیست!!!
  • مرتضی شنبه 18 خرداد 1392 - 14:28:49
    61 2 پاسخ به این نظر
    فقط دعا کنید جلیلی رای نیاره. این مناظره معلوم کرد که اونم مثه آقای احمدی نژاد خالی بند تشریف دارن
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 14:30:27
    66 4 پاسخ به این نظر
    اين مناظره حداقل حسنش براي من اين بود كه آقاي جليلي و همار محترمشون آقاي باقري رو شناختم و فهميدم اين شرايط اسفناك كه الان توش هستيم به خاطر بي منطق و ظالم بودن غربيها نيست بلكه محصول مشترك بيكفايتي آقاي جليلي و .... بودن ا ن هستش
  • من شنبه 18 خرداد 1392 - 14:51:15
    15 2 پاسخ به این نظر
    ممنون از خبرآنلاین که همه نظزاتو انتشار میده. برید نظرات تابناک وفارسو بخونید. فقط بخندید. خبرآنلاین امیدوارم همیشه اینطور بمونی. حتی اگه کاندیدای تو هم تو رقابت باشه. خیلی مردی فعلا
  • حقیقت شنبه 18 خرداد 1392 - 14:52:06
    36 0 پاسخ به این نظر
    همه متوجه این حقیقت شدند که آن کاندیدایی که مدام حرف از اسفاده از ظرفیت ها میزد ، چطور از خود بی ظرفیتی نشان داد و به دورغ متوسل شد. راستی آن کاغذ های یاداشت آقای حداد عادل به آقای ظرفیت چه بود ؟ اگر شما متوجه شدید به ما هم بگویید.فقط یک احمدی نژاد را در سمت راست آقای طرفیت کم داشتیم
  • احسان شنبه 18 خرداد 1392 - 14:53:46
    44 2 پاسخ به این نظر
    آقای جلیلی این راهی که شما داری میری احمدی نژاد تا آخرش رفت و الان وضعیتش اینه!!! نکن آقا نکن!!! نه خودت رو بده شوهر نه ملت رو سرویس کن! به خدا بکشی کنار هم تو بردی هم ملت ایران!
  • دلنگران ایران عزیز شنبه 18 خرداد 1392 - 15:04:39
    2 15 پاسخ به این نظر
    دوستان در اهمیت شرکت در این انتخابات همین بس که خارجیها برای کشور عزیزمون خوابهای خطرناکی دیدن.ارجاعتون میدم به این مطلب تا موضوع روشنتر بشه. بخاطر همین هم هست که نباید بحثهای مرتبط با جناح بندیهای سیاسی در این شرایط ممکنه بجای افزایش مشارکت یا بالابردن سطح اگاهیهای عمومی خدای نکرده اثر معکوس بگذاره . هدف در این شرایط فقط باید خنثی کردن توطعه خارجی با پشتوانه ملی و بدور از جدال های سیاسی - حزبی باشه http://www.rahetudeh.com/rahetude/2013/07juin/1/syrie.html
  • دقیق بیطرف شنبه 18 خرداد 1392 - 15:20:41
    27 4 پاسخ به این نظر
    من از امثال آقای جلیلی به شدت احساس خطر می کنم. البته از خودشون نه ، چون به نظر می رسه انسان شریفی باشن. اما جناحی که جلیلی به آن وابسته است ، خیلی راحت دروغ گفته و هر خیانتی ممکنه مرتکب بشن انتخاب جلیلی یعنی قطع ارتباط با دنیا مانند کره شمالی .آقای جلیلی طوری صحبت میکنند که گویی نایب بر حق امام زمانند . جلیلی رو از ریاست مذاکرات هسته ای بردارید..این خواست ملت ایران است...
  • مهناز شنبه 18 خرداد 1392 - 15:24:11
    38 5 پاسخ به این نظر
    دوستان رای ندادن خیلی اشتباهه اگه بخوان تقلب کنن که بدون رای منو شما بازم تقلب می کنن ولی اونی که مهمه جلیلی نباشه تو رو جون هر کی دوست دارید رای بدید
  • تارا شنبه 18 خرداد 1392 - 18:28:50
    34 0 پاسخ به این نظر
    جالبی قضیه اینجاست که از طرفدارای رئیس جمهور فعلی هیچ خبری نیست چرا دیگه از ایشون حمایت نمی کنند من که تاحالا این همه نظر سنجی ها روخوندم چیزی از طرفدارای ایشون ندیدم نمیدونم چرا از ایشون و سیاست هاشون دیگه حمایت نمی کنند خیلی خیلی جالبه
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 18:52:24
    7 44 پاسخ به این نظر
    مشخص است که بعضی از دوستان برنامه مناظره را خوب ندیدند یا بینش سیاسی اندکشان موجب اظهار نظرهای بی پایه شده است،اگر برنامه را دیدید هنگامی که جناب قالیباف از روحانی انتقاد کردند ایشان هم گفتند ای سینه پر است نگذارید بگویم..نمیخواهم بگویم...و خلاصه حرف نگفته نگذاشت..شما که گفتی این بگم بگم ها مال احمدی نژاد است پس یکبار دیگر مناظره را تماشا کن. ،اقای رضایی افشاگری هسته ای نکردند و وقتی روحانی که هنوز در شوک افشاگری قالیباف بود با یک رویکرد ناجوانمردانه این حرف را به میان اورد تا جو عوض شود..جناب رضایی هم که متوجه این مساله شد با سیاست و هوشیاری نگذاشت مساله بازتاب پیدا کند.ضمنا اگر این افشاگری وجود داشت پس ایشان نباید تایید میشدند،ولایتی هم نه سر تکان داد و نه اشاره ای کرد..ملقطه کاری بس است.
    • داود یکشنبه 19 خرداد 1392 - 10:30:17
      5 0
      مغلطه عزیزم، نه ملقطه!
  • سلام کننده شنبه 18 خرداد 1392 - 19:25:31
    9 0 پاسخ به این نظر
    دروغ ممنوع
  • بی نام شنبه 18 خرداد 1392 - 19:36:39
    21 2 پاسخ به این نظر
    جلیلی=احمدی نژاد دوم
  • احد شنبه 18 خرداد 1392 - 20:37:25
    4 46 پاسخ به این نظر
    حالا چرا اینقدر اصلاح طلبا ترسیدن؟ :دی همه ی کامنتا ترس از جلیلی رو نوشتن . یه کم سیاسیتم ندارید آخه. یه بار دیدید ما بگیم روحانی رای نیاره یه وقت؟ چون همه چی میشخصه کی رئیس میشه. باز شما جمع شید اینجا بد و بی راه بدید به احمدی و جلیلی. ا
  • بهنام شنبه 18 خرداد 1392 - 21:02:27
    17 0 پاسخ به این نظر
    قابل توجه بعصی با ظرفیت ها!!!!!!!!!!!!
  • کاس آقا شنبه 18 خرداد 1392 - 21:10:18
    42 1 پاسخ به این نظر
    به نظرم جلیلی تا حدود زیادی تا الان ظرفیتهای نرم افزاریشو آزاد کرده الان مونده یه سخت افزاریش !!!!!!!!!!!!
  • رضا -اصفهان شنبه 18 خرداد 1392 - 22:48:11
    30 4 پاسخ به این نظر
    کسی که نتونه زمانش رو تو یه گفتگو و مناظره3-4ساعته مدیریت کنه چطور میخواد زمان و آینده کشور رو مدیریت کنه!!!فقط 50 ثانیه وقت از 7دقیقه ی قانونی جناب جلیلی موند واسه ارائه برنامه هاو پاسخش.... جناب غرضی که اینهمه درس تاریخ بهمون داد و نصیحت کرد کاندبداها رو بیشتر وقت واسش موند... چقدر زشته آدم واسه رای جمع دست روی پرونده های محرمانه و زیر سوال بردن اصل نظام کنه!دقیقا همون کاری که آقای احمدی نژاد در مناظره ها کرد.آخه اینجا جای گفتن حوادث سمیرم و ایذه و ..... بود؟؟؟
  • سحر شنبه 18 خرداد 1392 - 23:56:33
    10 1 پاسخ به این نظر
    سلام دوستان من هم با دوست عزیزمان موافقم،بدلیل اینکه ممکن است نظرات شما عزیزان در اینجا در انتخاب کاندیدا از سوی خوانندگان تاثیر گذار باشد لذا اگر سعی شود با داشتن اطلاعات کافی و بینشی بیشتر نظرات بیان شود بهتر است و خدایی ناکرده تهمتی هم وارد نمیشود.
  • بی نام یکشنبه 19 خرداد 1392 - 00:57:28
    4 14 پاسخ به این نظر
    دکتر ولایتی فردی است که سالهاست به ایشون ارادت دارم و به عنوان کسی که رشته خودم علوم سیاسی این مطلب را باید بگم که ایشون هم یک انسانه و نقاط ضعف و قوت داره و انتظار من از ایشون بیشتر از این بود بعضی از حرفهایی که زدند از ایشون انتظار نداشتم
  • نازنین یکشنبه 19 خرداد 1392 - 01:06:45
    4 1 پاسخ به این نظر
    من هم با سحر موافقم....بی نام هم راست میگه...ملقطه کاری بسسسسسه
    • بی نام یکشنبه 19 خرداد 1392 - 11:31:48
      3 2
      مقلطه
    • روح اله دوشنبه 20 خرداد 1392 - 15:16:29
      18 0
      مغلطه دیگه؟!!!!
  • بی نام یکشنبه 19 خرداد 1392 - 01:11:43
    36 4 پاسخ به این نظر
    یعنی صلاحیت امثال جلیلی از هاشمی بیشتربود؟ خسته نباشن جمیعا!
  • رضوی سید اکبر یکشنبه 19 خرداد 1392 - 08:48:04
    4 2 پاسخ به این نظر
    ما باید مطمئن باشیم اون شش کشور ما را بعنوان هسته ای به هیچوجه به رسمیت نخواهند شناخت. اما مثل پاکستان و هند چرا .
  • اسماعیل یکشنبه 19 خرداد 1392 - 09:30:30
    8 23 پاسخ به این نظر
    با يك سرچ توي ويكيپديا (متن انگليسي) تمام سوابق آقاي ديويد لويت مشخص ميشه . ايشون توي فرانسه همانند آقاي ولايتي در ايران هستند با اين تفاوت كه وي سفير در چند كشور از جمله آمريكا بودند و اقاي ولايتي وزير خاجه بودند. از سال 2007 تا كنون جايگاه ويژه اي هم در فرانسه ندارند.با اين وصف ايشان نه نفر دوم فرانسه هستند و نه يك كارشناس ساده . لذا احساس ميكنم آقاي ولايتي طرف مقابل مذاكره خود را عمداً فرد بسيار بالايي خواندند تا جايگاه خود را ثبيت كنند و آقاي جليلي هم عمداً سطح كاري لويت را يك كارشناس خواندند تا به اقاي ولايتي يادآور شوند طرف مقابل شما همتراز تان بود نه بالاتر
  • saj یکشنبه 19 خرداد 1392 - 10:09:01
    29 7 پاسخ به این نظر
    ولایتی ثابت کرد شرف انسانی بالایی داره. کار انسانی ای کرد.
  • بی نام یکشنبه 19 خرداد 1392 - 11:11:03
    18 0 پاسخ به این نظر
    من یه سوال اساسیتر دارم. داستان سرزمینی که در دست عراق مونده بود چیه؟ مگه ما پیروز نشدیم در جنگ؟ سانسور نکن لطفا خود آقایون ولایتی و جلیلی مطرح کردن.
  • عرفان یکشنبه 19 خرداد 1392 - 12:22:10
    27 5 پاسخ به این نظر
    چقدر خوبه درزمانی که حرفی رو میزنیم سعی کنیم در همه جا صداقت رو رعایت کنیم،آقای جدیدی انسان خوبی هستند ولی چرا در مناظره این طور کارهای آقای ولایتی رو نادیده گرفتن؟ما امروز درسیاست هسته ای درچه جایگاهی از جهان هستیم؟ اگر مذاکرات کاملا موفقییت آمیز میبود آلان باید وضعیت مردم از همه جهت عالی باشه
  • ولایتمدار یکشنبه 19 خرداد 1392 - 12:39:20
    5 16 پاسخ به این نظر
    من موندم آقای دکتر جلیلی اونجایی که ولایتی رو به دروغ متهم کرد چراااااا ولایتی از خودش دفاع نکرد این همه وقت داشت ولی اینجوری بحث رو به فرعیات کشوند آخه اینم شد گاف .........
  • یک ایرانی یکشنبه 19 خرداد 1392 - 14:11:37
    40 7 پاسخ به این نظر
    امیدوارم هر کسی که رئیس جمهور میشه بشه فقط این آقای جلیلی نشه
  • بی نام دوشنبه 20 خرداد 1392 - 08:57:28
    4 0 پاسخ به این نظر
    بر اساس این سوابق اگر بتوان مشاوران ویژه رئیس جمهور ایران را نفر دوم ایران نامید، می توان لویت را هم نفر دوم فرانسه دانست و یا حتی در سطحی بالاتر به عنوان مثال دکتر علی اکبر ولایتی به عنوان مشاور ارشد رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل، سال‏هاست که مشغول به فعالیت است. سوابق وی در عرصه تصدی وزارت امور خارجه و حضور در مذاکرات مهم دهه اول و دوم انقلاب نیز بر کسی پوشیده نیست. بر این اساس اگر بتوان مذاکره با ولایتی را مذاکره با نفر دوم ایران عنوان کرد، قطعا مذاکره با لویت را هم می توان مذاکره با نفر دوم فرانسه به حساب آورد.
  • بی نام دوشنبه 20 خرداد 1392 - 18:43:46
    21 5 پاسخ به این نظر
    ای کاش در زمان جنگ آقای جلیلی شناسایی میشد و میشد وزیر خارجه و کارهای جنگو سامان میداد. الآ کشور نبود تا این همه بدبختی داشته باشه....
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.