«سابقه نمایندگی مجلس، وزارت 16 ساله دکتر ولایتی و این که ایشان چهره ای کاملا شناخته شده در عرصه بین الملل هستند در کنار مشاورت مقام معظم رهبری در سالهای گذشته و روحیه دور از تنش و متعادل ایشان را از سایر کاندیداها متمایز می کند.»

محمد حسین فرهنگی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین با بیان مطلب فوق درباره ویژگی های علی اکبر ولایتی به عنوان کاندیدای اصلح گفت: ایشان تجارب با ارزشی در دوره های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی دارند. حضور در مجلس و مدیریت سیاست خارجی کشور در دوره های حساس اوایل انقلاب و دوره های دفاع مقدس و پس از آن و مشاورت رهبری، در کنار روحیه پژوهش و تحقیق و تسلط به حوزه سلامت کشور و حضور در کابینه های مختلف و کسب تجارب فراوان به عنوان یک شخصیت شناخته شده در عرصه بین الملل و روحیه ای معتدل و به دور از تنش، مجموعه ویژگی هایی است که ایشان را از سایر کاندیداها متمایز می کند.
وی در پاسخ به این که با توجه به وضعیت فعلی اقتصادی کشورکه مهمترین مطالبه مردم و اولویت کاندیداها بایستی اصلاح این اوضاع نا به سامان اقتصادی باشد، دکتر ولایتی را چطور ارزیابی می کنید،گفت: ایشان اعلام کرده اند که هم برنامه کوتاه مدت برای مدیریت فعلی بازار و هم برنامه های میان مدت و هم برنامه طولانی مدت برای اصلاح زیرساخت های اقتصادی در دستور کار خود دارند.
نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: حل همه مسائل اقتصادی طبعا درکوتاه مدت امکان پذیر نیست اما با یک نگاه کارشناسانه، معتدل و دارای برنامه می توان مقاطع مختلفی از کار را پیش برد بدون اینکه مسائلی را عنوان کنیم که فردا عدم تحقق شان باعث سرخوردگی اجتماعی شود.
محمدحسین فرهنگی در خصوص اصلاح تعامل دولت احتمالی دکتر ولایتی با مجلس شورای اسلامی و کاهش تنش های تجربه شده این سال های اخیر میان دولت و مجلس نیز گفت: این موارد را باید از خود ایشان سوال کنید،اما در اظهارات ایشان اعلام شده است که اگر نیازی به اقدام برخلاف قانون جاری بود، باید از مسیر صحیح آن که اصلاح قانون است و از طریق مجلس اقدام شود و گفته اند که هماهنگی با قوای دیگر را البته با استقلال و قاطعیت پیگیری خواهند کرد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • aidin IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    12 11
    متاسفانه چنین فردی موجود نمی باشد
    • سیامک A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      19 9
      دکتر ولایتی دقیقا معتدل و فراجناحی هست بین همه کاندیداها ... هم با هاشمی و عقلای اصلاح طلب دوست هست و هم صددرصد مورد اعتماد اصولگرایان معتدل و رهبری نظام هست. اگر مورد دیگه ای میشناسین بگین ما هم بین این 8 نفر بشناسیم... قالیباف رو همه اصولگراها و اصلاح طلبان قبول دارن؟ جلیلی رو که نه اصلاح طلب قبول داره نه اصولگرا ... روحانی رو آیا اصولگراها قبولش دارن؟ یا عارف رو؟ پس قبول کنین معتدل تر و فراجناحی تر از دکتر ولایتی وجود نداره ! دکتر فرهنگی خیلی خوب توضیح داده کل مساله رو