غلامعلی حدادعادل برنامه های خود برای انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامعلی حداد عادل در ادامه گفت و گو با شبکه سوم سیما گفت: مدیریت را نباید فراموش کرد و بنده این حرف را در مورد بنگاه های زودبازده، تعاونی ها و سهام عدالت و هرکجا که می خواهیم مردم را سهیم کنیم قبول داریم و عنصر مدیریت از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: سال ها است عده ای معتقدند که سود بانکی باید کاهش یابد و می گویند اگر شما سود بانکی را افزایش دهید مردم پول خود را در بانک ها قرار می دهند و در فعالیت های تولیدی شرکت نمی کنند. این کروه مثال می زنند که در کشورهای پیشرفته نرخ بهره تا این اندازه بالا نیست.

حداد عادل ادامه داد: در آن طرف عده ای می گویند در جامعه ای که تورم وجود دارد و ارزش پول روز به روز کم می شود نمی توان به مردم گفت که پول های خود را در بانک قرار دهید و به طور مثال 10 درصد سود کنید. عده ای از اقتصاد دانان می گویند سود بانکی را باید به اندازه تورم قرار داد و وقتی تورم افزایش می یابد سود بانکی هم باید افزایش یابد و شاید این دستورالعمل به صورت قطعی خیلی درست نباشد و به نظر بنده باید هردوجنبه مورد نظر باشد و نباید فاصله سود بانکی و تورم خیلی زیاد باشد و باید با نظر کارشناسان اقتصادی یک نقطه بهینه انتخاب کرد برای سود بانکی دکه به افزایش تورم کمک نکند و برای مردم هم جاذبه سرمایه گذاری در بانک ها را دارد.

نماینده مردم تهران افزود: این که بانک ها با پول مردم چه می کنند داستان غم انگیز دیگری است. این که بانک ها با پول مردم تجارت کنند و تنها 20 درصد به مردم سود پرداخت کنند واقعیت تلخی است.

وی درباره نحوه استفاده از افراد در کابینه خود گفت: این موضوع بستگی به این دارد که اختلاف نظر تا چه حد و از چه نوع است. در دولت باید هماهنگی باشد و دیدگاه های رئیس دولت و وزرا باید همسویی داشته باشد. در مسائل اقتصادی اگر رئیس جمهور یک فکر، رئیس بانک مرکزی یک فکر و وزیر اقتصاد هم یک فکر داشته باشد رئیس جمهور نمی تواند بگوید چند تفکر وجود داشته باشد. دولت مانند یک گزوه موسیقی است و در این گروه همه باید در یک دستگاه اجرا کنند. اگر وقتی بنده با یکی از وزرای خودم در یک موردی اختلاف سلیقه داشته باشم این را نباید وارد محیط کار کنم.

وی گفت: بنده اگر رئیس جمهور شود به ثبات مدیریت اهمیت می دهم و یکی از انتقادهایی که به دولت فعلی دارم مشکل بی ثباتی مدیریت است و بنده می گویم 4 ماه مانده به پایان عمر دولت برکناری یک وزیر که خیانت یا جنایتی نکرده و سر یک موضوعی با رئیس جمهور اختلاف نظر دارد چه معنی دارد؟

این نامزد ریاست جمهوری افزود: جوان علاقه مند به الگو است و در تمام دنیا جوانی به معنای دنبال الگو رفتن است. با این موضوع نباید مخالفت کرد اما باید مدیریت کنیم که فرد ناجور الگوی جوانان نشود. مدیران جامعه باید به دقت الگوهای مناسب همچون شهدای هسته ای را به جوانان معرفی کنند.

حداد عادل گفت: کشورهایی که در کنار هم در کره زمین هستند نمی توانند از هم جدا باشند و اتفاقاتی که در کشور همسایه رخ می دهد در کشور ما هم تاثیر می گذارد. ما نمی توانیم نسبت به اتفاقاتی که در منطقه ما رخ می دهد بی اعتنا باشیم و باید برای حل مسئله کمک کنیم. هم اکنون کشورهای مظلوم آلت دست و اسباب‌بازی سلطه‌گران هستند. برای آنها مهم نیست در 2 ساعت 21 انفجار در بغداد ایجاد کرده و صدها مردم بیگناه را بکشند و صدها نفر دیگر را مجروح کنند که بخشی از آنها تا آخر عمر معلول می‌شود.

نماینده مردم تهران در محلس شورای اسلامی درباره موضوع ازدواج گفت: این موضوع بحث بسیار مهمی است  و این موضوع جنبه اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی و اقتصادی دارد و اگر قبول کنیم که تفکر اجتماعی اسلام خانواده محور است همه تلاش ما باید تشکبل خانواده باشد. من بددون تعارف بگویم خیلی غصه جوانان را می خورم و می فهمم جوانان چقدر غصه می خوردند.

وی افزود: این دختران و پسرانی که دوست دارند ازدواج کنند و نمی توانند حدس می زنم که در درون آنها چه می گذرد و نباید کاری کنیم که دغدغه کم نشود. بنده قول می دهم اگر رئیس جمهور شود نهضت ازدواج آسان ایجاد کنم. ازدواج در جامعه سخت شده و تشریفات اضافی پیدا کرده است. تصور کنید جوانی در ماه 800 هزار تومان درآمد دارد و احتیاج به ازدواج دارد و با دختری ازدواج می کند و شما می بینید غصه مخارج ازدواج خانواده را می کشد و خود این جوانان را گرفتار می کند و بر اثر چشم و هم چشمی و تشریفات برای خود هزینه های فراوان درست می کنند و مجبور هستند تا سال ها قسط پرداخت کنند.

حداد عادل گفت: در مراسمی به دختران گفتم که آینه و شمعدان به چه درد شما می خورد؟ قدیم ها این موضوع لازم بود اما هم اکنون آینه موضوع عادی شده است و هم اکنون با یک اشاره به کلید برق 30 مهتابی روشن می شود و کسی پی شمعدان نمی نشیند ولی این آینه و شمعدان هزینه زیادی برای جوانان دارد.

وی گفت: هرگاه برای بنده کارت عروسی فرستادن از سال 1345 که برای خودم آقایی شده ام و دعوت شده ام کارت های عروسی را نگه داشته ام و حدود 3000 کارت عروسی برای خود نگه می دارم؛ برخی از رجال فعلی را کارت عروسی شان را دارم. در کارت های عروسی آن زمان ها تنها شیرینی و شربت بوده است. مهم ترین گرفتاری در ازدواج مسکن است و بنده طرحی دارم که نام آن ازدواج بدون مسکن است.

/27295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوان IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    120 2
    حال که میدانی امیدوارم مسببینش در قیامت رو سیاه باشن
  • کیوان آنلاین IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    61 5
    گفتن حدود 2000 تا 1000تای دیگه اش از کجا اومد؟؟؟؟؟؟؟