این روزها برخی رسانه ها و چهره های اصولگرا با اشاره به مواضع و خاستگاه سیاسی دکتر حسن روحانی - منتخب دوازدهمین دوره ریاست جمهوری - اصرار دارند که برنده انتخابات، اصلاح طلبان نیستند.

در تشریح این موضوع چنین گفته می شود که : نامزد اصلاح طلبان، دکتر عارف بود و به دلیل اینکه در نظرسنجی ها جایگاه پایینی - کمتر از 10درصد- داشت وادار به کناره گیری شدو حسن روحانی که شعارش "اعتدال" و "نه اصلاح طلبی" بود رای آورد.

در این باره موارد زیر قابل توجه است:

1- اصولگرایان با3کاندیدای نهایی(ولایتی- قالیباف - جلیلی)وارد انتخابات شدند. مجموع آرای این 3 نامزد به 36درصد رسید. حتی اگر محسن رضایی را نیزعلیرغم تاکیدش بر مستقل بودن،اصولگرا بدانیم میزان رای اصولگرایان به 46درصد می رسد.

 در آن سوی،  هیچ چهره برجسته  اصولگرا از حسن روحانی حمایت نکرده است. در عوض ، سیدمحمد خاتمی که قریب به اتفاق اصلاح طلبان رای و نظرش را قبول دارند از روحانی حمایت کرد. هاشمی رفسنجانی نیز که امروز اکثر اصولگرایان وی را از خود نمی دانند به روحانی اقبال داشته و نتیجه حمایت این دو شخصیت سیاسی، پیروزی روحانی – با اندکی بیش از 50درصد – بود.

در مسابقه فوتبال ، گرچه مثلا نتیجه 5بر4 یا یک بر صفر پیروزی درخشان به حساب نمی آید، اما برای حریف قطعا به معنای شکست است. در اینجا هم باید گفت اصولگرایان قطعا شکست خورده اند هر چند حریف شان پیروزی درخشان و پرگلی نداشته است.

2- دکتر حسن روحانی از ابتدا گفته بود چهره ای فراجناحی است. اگرما اصولگرایان، چنین خصوصیتی را مثبت می دانستیم چرا پشت او نایستادیم تا امروز مجبور نباشیم به هر توجیهی متوسل شویم که اصلاح طلبان برنده نشده اند؟ اصلاح طلبان، با حساب دو دوتا چهار تا وارد انتخابات شدند و از کسی حمایت کردندکه اصولگرایان به او روی خوش نشان ندادند. امروز آنها اکثریتی دارند که حتی اگر شکننده تر باشد، قرص و محکمتر از وحدتی است که در میان ما اصولگرایان وجود دارد.

3-اصلاح طلبان در یک بازی  که کمتر از یک ماه طول کشید، بازی 8ساله ما اصولگرایان را به هم ریختند. باز هم تکرار می کنم حتی اگر پیروزی آنها درخشان نبوده، توانسته اند اصولگرایان را مجبور به شکست کنند. پیروزی آنها بلاتردید است، هر چند که این پیروزی برای اصلاح طلبان باشد،  نه اندیشه اصلاح طلبی

اصولگرایان دو راه دارند:نخست پذیرش شکست و تلاش برای جبرانش. دوم: نپذیرفتن پیروزی رقیب و دل خوش داشتن به همه آنچه در 8سال گذشته کسب کرده اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 127
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    اصلاح طلبان پیروز اصلی شدند.. دیگه اینو همه میدونن
    • سبز A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      کاش این متن را اقای شریعتمداری روزنامه کیهان بخواند
    • دانش آموز IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      آقای مهاجری عزیز در این چند سال اخیر که دهلهای بی خردی افراطیون و تحلیلهای آبکی آنها گوش فلک را کور کرده بود برای ما مردم عادی فرصت خوبی مهیا گردیده بود که با دقت همه مطالب نویسندگان رابخوانیم و به مکنونات قلبی افراد پی ببریم .برای من کمال خوشبختی است که با نوشته های ارزنده امثال شخص شما آشنا شدم و شما را فردی منصف و عاقل با قلمی شیوا یافتم .به امید خدا همیشه پایدار و سرافراز باشی تا ما هم از افکار خردمندانه شما استفاده کنیم.
    • سعید IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      345 8
      اصلا اصولگراها شما بردین، همه عاشق شماها بودند اومدند به دکتر رای دادند :)) بیاین به دکتر روحانی کمک کنین تا به وعده هاش عمل کنه
    • مرتضی A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      403 9
      تا چند روز قبل از انتخابات..قالیباف اول بود و با روحانی دور دوم بودند..حمایت خاتمی و هاشمی..آمارو آورد بالا..یعنی..اصلاحات پیروز شد.
    • محمد IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      24 2
      نه عزيزم . اون اصولگرا ها بودن كه 10 درصد راي داشتن و به واسطه احمدي نژاد كه بارها كوبيدينش راي اتون رسيد به 40%
    • علیا IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      1 4
      این جناح بندی ها به درد قبل از انتخابات میخوره. بعد از انتخابات باید همه فراجناحی فکر کنیم و به عشق آبادی ایران کدورت ها رو کنار بزنیم. کاش به جای این جناح بندی ها بگیم آقای روحانی رئیس جمهور همه ی ما هستند و به نظر من هم ایشون یک انسان فراجناحی هستند. هرچند تعداد اصلاح طلب هایی که به ایشون رای دادند خیلی زیاد بودند اما خب انصافا من اصولگراهایی (هرچند کم) رو هم میشناسم که به آقای روحانی رای دادند.
    • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      10 1
      از مثبت هایی که به این نظر دادند کاملا معلومه که اصولگرایان شکست خوردند بیدار شین و صدای مردم رو بشنوید!
    • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      20 0
      حافظه ی این ها خیلی ضعیفه زمانی که اقای عارف به نفع اقای روحانی کنار کشیدن همین برادر حسین نبود که میگفت باید ما اصولگرایان هم مثل اصلاح طلبان ائتلاف کنیم
    • علی IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
      0 13
      مردم که بازیگر اصلی بودند اصلا مهم نبود و نیست و اصلا خودشون رو درگیر بازی چپ و راست نمی‌کنند از یکی (روحانی) خوششون اومد رای دادن. شاید بیش از 90 درصد اصلا نمیدونستند خاتمی و هاشمی از روحانی حمایت کردند. در ضمن اگر بازی چپ و راست باشه چرا مردم در شورای شهر با قاطعیت به اصولگرایان رای دادند؟
  • بی نام US ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    یک راه دیگه هم هست : اینکه هفته ای یک بحران درست کنند ..
  • شهریار IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    مطلب خوبی بود.جوابی بود به آقای شریعتمداری.آفرین خبر آنلاین.
  • محمد هادی IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    اینم بگید که حریفی که پیروز شده تریبونی دستش نبوده و هرچی تهمت بوده خورده و هیچ فضایی بهش ندادن که جواب بده و تا تونستون فضای تبلیغاتیشون و تنگ کردن، پس این یعنی یک شکست سنگین برای اصولگرایان :-)
    • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      351 9
      تازه با بازیکنان ذخیره اش هم بازی کرده!
    • بی نام A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      17 0
      البته بهتره بگیم بابازیکن های ذخیره و کلی محروم و مصدوم بازی کرد
    • مسعود A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      20 0
      آقاي روحاني با حمايت آقايان هاشمي و خاتمي . 18 ميليون راي آورد اگر خود آقاي خاتمي يا هاشمي مي امدند چي مي شد؟! بي شك كف آراي هر يك از اين دو بزرگوار 30 ميليون راي بود.
    • علی A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
      7 0
      آره به قول نویسنده متن شاید پیروزی اصلاح طلبان بر اصولگرایان مثلا 5-4 یا 1-0 بوده ولی دقت کنید این پیروزی در زمین حریف به دست اومده!
    • سجاد IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
      3 0
      این پیروزی مثل این بود که یه تیم 9 نفره یک بر صفر در زمین حریف بازی رو برده باشه تازه برای تیم بازنده پنالتی مشکوک هم گرفته باشن که اوت شده باشه/ خبر عادل باش بچاپ
  • حسن A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    کو گوش شنوا
  • احمد IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    تحلیل شما را کلا قبول دارم . اما در یک مورد خیر . اگر پایین بودن درصد رای آقای عارف را بپذیریم ، این در مورد رای اقای روحانی هم صادق است و مربوط به زمانی است که آقایان هاشمی و خاتمی اعلام حمایت نکردند . با اعلام حمایت انان به نفع یکی ، در دو روز بعد آرای اقای روحانی صعود کرد . اصولگرایان برای دلداری دادن به یکدیگر از این گونه تحلیل ها ارایه می کنند .
    • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      25 0
      بر اساس کدوم نظرسنجی آقای عارف پایین بوده؟اگر منظورتون نظرسنجی های قبل از انتخاباته که نشون دادن همشون اشتباه بوده
    • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      15 0
      دقیقا همینطوره در شهر ما خبری از روحانی نبود به محض حمایت آقای خاتمی دو ستاد تشکیل شد و شروع به تبلیغ کردند و الحمد لله رای بالایی هم آورد
  • بی نام FR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    10 0
    بس کنید این بچه بازی ها رو... اصولگرایی شکست خورد حتی اگه برنده اعتدال + اصلاح طلبی باشه. دولت اعـــتـــدالـــــم آرزوست...
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    349 8
    حرف حق جواب نداره. اینو یکی برای اقای شریعتمداری پست بکنه
    • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      9 0
      خب پست کنن،مگه قبول میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      6 0
      نگران نباش، آقای شریعتمداری خودش هم می دونه. بالاخره باید یه جوری کیهان خوان ها رو مجاب کنه که همه مردم یکپارچه باهاشون هم عقیده ن
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    با سلام و احترام. خدا را شکر میکنیم در بین اصولگرایان مدعی اصول!یک نفر با صداقتی که از خود نشان داد به ما حامیان اصلاحات ثابت کرد که تمام اصولگرایان، غیر صادق نبوده و افراد راستگو هر چند تعدادشان اندک باشد هنوز در این طیفِ بشدت قدرت طلب باقی مانده. چیزهایی در سالهای گذشته از اصولگرایان دیده ایم که باید با کمال شرمندگی قبول کنند "اصول" زیبنده اسم انها نیست. رفتار و گفتارشان با هم در تضاد است. از دین پایه ای برای قدرت ساخته اند. از هر وسیله حتی نامقدس برای رسیدن به قدرت استفاده کرده اند. از افراط گرایان نه تنها تبری نجسته بلکه انها نیز به نردبانی برای ایشان تبدیل شده و کارهای دیگری که دون شأن یک مسلمان انقلابی است. جا دارد بجای این که خود را گول بزنند با اسیب شناسی دقیق به جایگاه خویش برگردند.
  • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    همه میدونند اکثریت رای روحانی به خاطر آقای هاشمی رفسنجانی بود نه شخص دیگری
    • بی نام EU ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      رای ما که اقای خاتمی بودند با احترام به اقای هاشمی عزیز
    • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      235 5
      اتفاقا اینطور نیست، بسیاری را میشناسم که اصلا قرار نبود به روحانی رای دهند، حمایت خاتمی بود که رای آنها را به نام روحانی ریخت با این حال باز هم تعداد چشمگیری از طرفداران اصلاح طلبان رای ندادند. در ضمن امیدوارم دور بعد اصلاح طلبان با یک کاندیدای کاملا اصلاح طلب بیایند تا اصولگراها بفهمند که رای به روحانی رای به اصلاح طلبان بود.
    • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      0 0
      دنبال لحاف ملا میگردی؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    218 9
    این سوال شما مثل اینه که تو روز بگی الان شبه؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    212 8
    به نظر من با توجه به اینکه اصولگراها با تمام ظرفیت خود، یعنی با تمام سلایقی که در میان آن ها وجود دارد در انتخابات بودند تمام رای هایی که داشتند را جمع کردند و بقیه، یعنی کسانی که به روحانی رای دادند، متمایل به اصلاحات بودند.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    289 7
    اتفاقاً این پیروزی ارزشمند است: ۱. تخریب آقای روحانی در عرصه‌ی هسته‌ای در سال‌های گذشته در سیما را فراموش نکنید. ۲. نمایش برنامه‌های انتخاباتی را در سیما که اوج آن برنامه‌ی شیرودی بود یادتان نرود. ۳. تخطئه‌ی هاشمی و خاتمی و در نهایت رأی‌آوری نامزد این‌دو در انتخابات نکته‌ی مهمی است. ۴. از هجده میلیون رأی روحانی تنها حدود یک میلیون از تهران به دست آمده است. در نتیجه عمق اقبال به ایشان تا روستاها نکته‌ی مهمی است. ۵. منتشر کن!
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    258 7
    حیف که کیهان جرات چاپ این مطلب رو نداره...
    • انوري EU ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      10 0
      كيهان اتفاقا تنها چيزي كه داره يكي جرات است و ديگري پول كلان و بي حساب ! نه واقع بيني نه ادب نه طرفدار نه حيا نه هيچ چز ديگه
  • رضا A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    4 0
    آی قربون آدم چیز فهم. آفرین
  • امیدوار EU ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    177 3
    جالبه که در قم هم آقای روحانی اول شدند. پس انتخاب ایشان ربطی به لباسشان( روحانی بودن) ندارد چرا که اگر اینطور بود مردم قم از روحانیون برجسته آن دیار اطاعت میکردند و به اصولگرایان رای میدادند.
  • بهنام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    189 4
    کسی ایمیل شریعتمداری رو داره تا این خبرو بفرستم بهش بخونه؟ درود بر روحانی
    • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      3 0
      من فرستادم
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    87 3
    احسنت
  • حسن A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    84 16
    این حرفها برای ما نون و آب نمیشه. پدرم هر روز که میاد خونه از استرس قسط و خرج خونه نمیتونه یه نفس راحت بکشه. شما عین بچه ها دارین برای هم کری میخونید! خیلی خوبه که اعتقاد دارید همه برای خدمت تشریف میارن!!!
    • وحید IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      2 0
      آقا حسن عزیز. برادر گرامی من. بسیار متاسفم برای وضعیتی که گفتین. الان تو این مملکت خیلی ها دچار این وضعیت شدن. ولی شما هم انصاف کنید. تفکر زیباترین خصلت انسانیه و دوستان دارن تفکرشون رو به اشتراک می گذارند. انشاللا نمیگم خیلی زود ولی به مرور زمان اوضاع رو به راه خواهد شد.
  • احسان EU ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    131 3
    عزیزان برادران همه این رو میدونن که اصلاح طلبان پیروز واقعی بودن. توی شیراز خود دکتر روحانی گفت که اصلاح طلب و اعتدال. بیش از ده بار گفت با برادرم دکتر عارف ائتلاف کردیم. بروید سخنرانی هاش رو قبل از اتنخابات ببینید. راستی چرا این همه اصولگراها دنبال رد صلاحیت روحانی بودند قبل از انتخابات؟؟؟؟؟؟ چرا تمام اصولگرایان و سازمانهاشون مقابل ایشان ایستادن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ در ضمن بیش از 70 درصد ارای دکتر رضایی و مهندس غرضی به حساب دکتر روحانی ریخته میشه. همچنین اصلاح طلبان شکننده هم نیستن.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    چهار سال دیگر می آییم و طومار اصلاحات و اشرافیگری را در هم می پیچیم در انتظار نهم دی دیگری باشید. ما شکست نخوردیم. به خودمان تنفس دادیم.
    • بی نام EU ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      194 9
      عمرااااااااااااااااااااااااااااااااااا دیگه مملکت ایران عزیز رو دست نا اهلان بدیم
    • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      138 7
      بسه بابا تورو خدا. تنفس واسه ... تو مملکت؟
    • علی A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      7 0
      به خودتان استراحت دادین یعنی چی؟
    • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      6 0
      به همين خيال باش
    • مهدی کرمانشاهی A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      9 0
      باش تا صبح دولتت بدمد............
    • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      5 0
      تو این هشت سال کاری کردین که دیگه عمرا ملت روی خوش به شما نشون بدن پس برو برای یه تنفس طولانی...!
    • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      3 0
      باشه باشه !!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      3 0
      8 سال سعي داشتید تومار در هم بپیچيد گفتید اصلاحات مرده خاتمی منفوره تمام امکانات را برای تبلیغ داشتید نتوانستید. پس به جای کینه توزی ببینید چه چیزی شما را ناموفق کرده؟ در ضمن بهتره تو این 4 سال روی ادبیاتتون هم کار کنید با تحدید کسی طرفدارتون نمی شه مردم جواب شما افراطیون را در انتخابات دادند
    • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      5 0
      اشرافیگری ! بزرگترین دزدیها و اختلاسها نه تنها در تاریخ ایران بلکه تاریخ سیستم دولتی جهان در دوران ساده زیستی شما انجام شد !
    • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      4 0
      به همین خیال باشید! 4 سال که سهله 8 سال دیگه هم نمی تونید!.. دیگه زمان دیکتاتوری و گرانی و تحجر گذشت.. مردم از این گرانی به ستوه امدند.. چطور دم از حمایت از فقیر میزنید که فقیران فقیرتر شدند!! و این گرانی اثری روی پولداران نداشته.. درود بر اصلاحات که باعث ترقی و رفاه جامعه و ایران عزیز میشود.. و درود به خاتمی که ایران عزت و اعتبار داشت در جهان و گرانی بیداد نمیکرد. ان شاا.. روحانی هم موفق میشود.
  • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    176 3
    اصلاح طلبان پیروز شدن ولی شما به آقای شریعتمداری و دوستانش چیزی نگو. بذارید خوش باشن...
  • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    172 3
    چرا نمی خواین باور کنین که 18 میلیون روحانی و 14 میلیون تحریمی یعنی مخالفت با رفتار و کردار شما. چرا مثل کپک سرتون رو میکنید توی برف! تا کی به این رفتارا ادامه میدید؟ آقای شریعتمداری با شمام! دارین کاری میکنین که مردم ازتون متنفر شن! چرا فکر میکنین مردم آدم نیستن و نمیفهمن! فقط شما درک دارید؟ فقط شما مسلمونید؟ بابا به خدا من حامی رهبرم ولی رفتاراتون افتضاحه! نکن عزیز من نکن!
    • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      0 0
      عصبي نشو
  • حسین IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    116 8
    اگر هاشمی و خاتمی به طور صریح از کسی حمایت نمی کردند عارف و روحانی به دور دوم می رفتند و عارف در دور دوم پیروز می شد اگر چه به نظر من روحانی در این شرایط اصلح از عارف است .
    • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      2 2
      نه اگه هاشمي و خاتمي حمايت نمي كردند و عارف كنار نمي رفت، الان قاليباف رئيس جمهور بود اينو مطمئن باش.
  • مسلم A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    41 3
    یازدهمین دوره ریاست جمهوری،نه دوازدهمین دوره
  • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    نه اصول گرا نه اصلاح طلب. زنده باد تفکر رهبر انقلاب که مردم را به پا ی صندوقهای رای کشاند و همه را کیش و مات کرد.خدابی ناکرده اگر نبود چه می شد؟
  • صادق A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    85 0
    نمی‌دانستم شما هم اصول گرایید. به هر حال منصفانه بود
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    ولی این سوال هنوز هم بی پاسخ ماند که اگر اصلاحات به پیروزی خود تا این حد مطمئن بود چرا کاندید اختصاصی اش را با دستور تشکیلاتی از صحنه خارج کرد؟
    • علی IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      6 0
      اصلاح طلبان نامزد اختصاصی نداشتند چون مسلما با نظر کاملا بی غرض اقای جنتی رد صلاحیت می شد. اقای عارف موند تا حرفی رو که ۸ سال نزاشتن رو بزنه اونم متاسفانه نه بطور کامل
    • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      3 0
      یعنی فهمیدن این موضوع برای اصولگراها اینقدر سخته ؟
  • محمود IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    توجه داشته باشيد كه حدود يك‌سوم واجدين هم راي ندادند كه بخش بزرگي از آن‌ها اصلاح‌طلباني هستند كه دلگير و ناباور به سلامت انتخابات بودند. اين عده هرچه بودند، قطعاً اصولگرا نبوده اند. ميزان پيروان اصولگرايان در جامعه نه 46 درصد كه در بهترين حالت حدود 15 درصد است.
    • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      26 18
      رفتارهای فاشیستگونه نداشته باشید
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    43 1
    liiiiiiiiiiike
  • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    74 0
    البته 28درصد مردم از روی بی اعتمادی به سلامت انتخابات ریسک نکردند حاضر شوند و بیش از 1200000 رای هم باطله بود که باید از کل کم شود. اقای رضایی و غرضی هم مورد حمایت هیچ ارگان اصولگرایی قرار نگرفتند. وزن اصولگرایان معادل قالیباف و جلیلی و ولایتی میشود که حدود 30 درصد است.
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    88 4
    خبرآنلاین اون خبری که تازه گذاشتی از دیدار فائزه هاشمی و جمعی دیگر از اصلاح طلبان با دکتر عارف کافیست یک بار خونده بشه تا دیگه تردیدی برای کسی پیش نیاد
  • حسین A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    1 0
    لطفا تندروها را توجیه کنید.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    67 3
    بازم انصاف بعضی اصولگراها مثل شما. شریعتمداری که...
  • reza A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    79 4
    دارن از حسادت میترکن !
  • سید A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    18 62
    روحانی اصلاح وضع موجود رو قبول داره ولی مثل جریان اصلاح طلبی مخالف ساختار نظام نیست.
  • رهرو IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    مرد مرده (اصلاحات حداکثر 10%ی خاتمی و عارف) را روحانی و هاشمی هم نمی توانند زنده کنند آنها از این عافیت قبل از مرگشان، بهتر است برای وصیت نویسی استفاده کنند ومیر...و ... شان را دریابند
    • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      5 0
      8سال مدام همینها را تکرار کردین مردم جوابتونو دادند . هیچوقت پند نمی گیرید
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    67 4
    متن خوبی نوشتین به جز مورد اول که در نظرسنجی ها، آقای عارف اقبالش کم بوده،من قبول ندارم چون کلا نتایج نظرسنجی ها نشون داد که خیلی از واقعیت دورند. اگه درست بود و میشد بر مبنای اون استدلال کرد که الان باید قالیباف پیروز میشد.........بعدم یک سوال از خبرآنلاین تو رو خدا نشون بدین: اینکه چند بار نوشتین ما اصولگراها یعنی از طرف خودتون نوشتین؟؟یعنی خبرآنلاین اصولگراها هستن؟!!
    • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      3 0
      نویسنده مطلب آقای مهاجری است نه خبرآنلاین
    • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      0 0
      آره ،مگه نمیدونستی خبر آنلاین تو معرفی خودش هم گفته اصولگرا!!!!
  • منصور IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    86 3
    توجه داشته باشيد كه حدود سي درصد از واجدين شرايط رأي ندادند كه بسياريشان اصلاح‌صلبان دلگير و ناباور به سلامت انتخابات بودند. پس آن عدد بسيار خوشبينانه كه حاميان اصول‌گرايان در جامعه را 46 درصد محاسبه مي‌كند، بايد بپذيرد كه اصولگرايان در بهترين حالت 15درصد از راي جاممعه را دارند. مثلاً در همين دوره با بهترين گزينه ها و پرشمار در رقابت حاضر بودند، اما اصلاح طلبان با گزينه‌هاي ممكن و حداقلي
  • ع ر IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    77 3
    به قول معروف اين تيم اميد اصلاح طلبان بود. ضمنا عده زيادي از مردم كه قطعا اصلاح طلب بودند شركت نكردند ضمن اينكه حمايت صريح خاتمي و هاشمي تاثير غير قابل كتمان در راي ايشان داشت. اينان قطعا مي دانند كه اكر خاتمي خودش حضور مي داشت بيش از ٧٠ درصد راي مي اورد. البته من معتقدم برد روحاني خيلي هم درخشان بود در اين شرايط و جو تحريمي كه خيلي از مردم براي انتخابات ايجاد كرده بودند
  • !!!!!! IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    96 5
    باورم نمیشه، خبرآنلاین اصولگرایی!!! ای شیطون تا حالا علنی نگفته بودی!!!دیگه دوست نــــــــــــدارم:( بعید میدونم کامنتم رو بذاری و انتقاد پذیر باشی.
    • بی نام A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      4 0
      شما باورت نمیشه خبرآنلاین اصولگراست؟! پس اصولا در جریان چیزی نیستید. اما خبرآنلاین چون اعتدال داره قابل تحمل تر از بقیه سایتهای اصولگراهاست. شما سایت اصلاح طلبی که فیلتر نباشه نمیتونی پیدا کنی واسه همین مجبوریم خبرآنلاین بخونیم! :) (خبر دوستت داریم)
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    ممنون از اين نوشته
  • حسین CZ ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    7 0
    اصول گراها با حذف کاندیداهای اصلاح طلب ها تمام سعی خود را کردند تا طرفداراشون نیان پای صندوق وتا حدودی هم موفق شدن 15 میلیونی که رای ندادند اصلاح طلب بودن.جالب هیچ کس اونها رو در نظر نمیگیره
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 1
    اصلاح طلب ها شدن وبال گردن روحانی
  • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 1
    خبرآنلاین آیا حق نیست در مورد نقش رهبر انقلاب در انتخابات مطلبی و بحثی داشته باشی؟
  • فاطمه IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    2 16
    هی زیاد دلخوش به خودتون نکنید اصلاح طلبان. خواهر من اصولگرا بود، چون دید روحانی اعتدال گرا هست به روحانی رای داد چون دید روحانی طرفدار اصولگراها هم هست پس در نتیجه مطمئن باشید خود اصولگرایان هم به روحانی رای دادند. فکر نکنید فقط اصلاح طلب بودند همشون .شاید 12 میلیون اصلاح طلب باشه ولی بیشتر نیست
  • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    1 0
    اگر آقای روحانی نماینده اصلاح طلبان نیستند، پس یقینا نماینده اصولگرایان هستند. بنابراین چه دلیلی برای عصبانیت آقای شریعتمداری وجود دارد؟ آقای شریعتمداری بجای بهانه آوردن و پاک کردن صورت مساله بایستی به بررسی دلایل شکست جریان متبوعشان بپردازند نه اینکه با خیالپردازی آنرا توجیه کنند.
  • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    2 0
    نه اصلاح طلبان پیروز شدند نه اصول گرایان.میانه روها پیروز شدند ...من که اصلاح طلب بودم بعد از عارف رای ندادم.اصول گرایان هم که به کاندیداهای خودشون رای دادند....هرکی هم میگه به خاطر خاتمی به روحانی رای داده باید معترف باشه خاتمی هم به میانه روها رای داده.....
  • از خدا بی خبر A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    1 2
    خیلی از کسانی که به دکتر روحانی رای دادند در واقع اصولگرا بودند و شاید فقط بخاطر دلخوری از رفتار و منش ایشان ترجیح دادن شخص دیگری را انتخاب کنند.به علاوه سابقه ی دکتر روحانی و رابطه خوب ایشان با رهبری نیز مزید بر علت شد تا از بدنه حزب اللهی ها نیز آرایی متوجه ایشان شود
  • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    1 0
    ما که روحانی را به پاستور فرستادیم مخالفانش والذاریات خودشون را بخوانند.
  • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    3 1
    خبرانلاين شما سايت خوبي هستين. اصولگرا نباش بيا به آغوش اصلاحات و مردم يا حداقل اعتدالگرا باش. خيلي حيفي. بيش از اينها روت حساب ميكرديم،. اصولگرا؟!!!
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    یکی از مشکلات اصولگرایان عزیز تنیدن پینه ای به دور خود و ندیدن واقعیات جامعه بوده و هست حتی هنوز که شکستی به این وضوح را متحمل شده اند با تحلیلهای عجیب و غریب مدام سعی دارند ثابت کنند اصلاح طلبان برنده نشده اند ! برادران عزیز قبول اصلا فرض محال میکنم که اصلاح طلبان برنده نشده اند اما بدانید که شما اصولگرایان حاکم صد در صد بازنده شده اید و بد جور هم بازنده شده اید ! اگر جرات دارید در سال 96 یک کاندید قوی اصلاح طلب را تائید صلاحیت کنید و یک انتخابات دقیق برگزار کنید تا دیگر مطمئن شوید که جایگاهی بین مردم رنج دیده ایران ندارید مگر اینکه تفکراتتان را عوض کنید و با دید جدیدی به جامعه جدید و نیازهایش نگاه کنید تنها راه بازگشتتان همین است عوض شوید ...
  • حشمت محمودی اهواز A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    1 0
    اولا من وتمام کسانی که میشناسم وخیلی دیگر از خوزستانیها اصلاح طلب هستیم امابه هم استانی مان زضایی رای دادیم واگر به دور دوم میکشید همه به روحانی رای می دادیم.آرا رضایی در خوزستان 950هزار رای بود وروحانی 750 هزار
  • رضا A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    خب نشده اند ديگه. مگه چيه؟
  • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    حقیقت زاده رویارویی عقاید آشتی ناپذیر و نیز حاملان مصالحه ناپذیر آنهاست.در صورت فقدان این رویارویی ایده حقیقت به وجود نمی آمد.(زیگومنت باومن)....خاتمی با این ائتلاف ایده حقیقت رو کشت.و اصول گرایان با ائتلاف نکردن در نتیجه باختند اما در واقع بردند. (اگر بشه از اون جمله اول این نتیجه رو گرفت)
  • پویا A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    2 0
    عارف به خاطر روحانی و با مشورت آقای خاتمی کناره گیری کرد
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    2 0
    انشالا 8 سال دیگه این پیروزی 80درصدی رو به پیروزی 100 درصدی اصلاح طلب ها تبدیل می کنیم که دیگه جایی واسه حرفای امثال شریعتمداری نمونه.
  • فاطمه تبریز A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 2
    این متن رو کدوم ساده لوح نوشته
  • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 2
    ماکه تو اطرافیان آقای روحانی هر کی را میبینیم به جز یه اصلاح طلب شاخص
  • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    امید واریم در هر دو طرف عقلانیت برقرار گردد ممنون از شما اصولگرای منصف و معقول
  • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    2 0
    دوستان دوستان، آقای خاتمی مگه از اول اصلاح طلب بود؟ اتفاقن مدیر مسئول روزنامه کیهان بود! به تدریج و با حمایت مردم اصلاح طلب شد
  • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    2 0
    بس کنید این حرف ها رو. اصولگرا، اصلاح طلب. که چی؟! بازی فوتبال هست که دنبال برنده اید؟! الآن همه باید به دکتر روحانی کمک کنیم که مشکلات کشور روز به روز کمتر بشه. این حرف ها رو هم بذارید کنار. چیزی جز تفرقه نیست.
  • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    1 0
    همه رای آقای قالیباف را هم نباید به حساب اصولگرایان حساب کرد ٰ،به نظر من بخش زیادی از رای قالیباف مربوط به فعالیت عمرانی شخص ایشان بود ورای واقعی اصولگرایان مربوط است به 1) اصولگرایان تندرو جلیلی و2) اصولگرایان سنتی ومعتدل ولایتی
  • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    حالا اگه روحانی مثل احمدی نژاد باشه اصولگرایان می گیند که روحانی اصلاح طلبه و اصولگرا نیست.
  • بی نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    دیگه الان نباید گفت آقای روحانی و تیم همراه اصلاح طلبند یا اصولگرا، باید همه برای پیشرفت کشور تلاش کنیم. لطفا شما هم به این مسائل دامن نزنید.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    7 0
    "اصولگرایان دو راه دارند:نخست پذیرش شکست و تلاش برای جبرانش. دوم: نپذیرفتن پیروزی رقیب و دل خوش داشتن به همه آنچه در 8سال گذشته کسب کرده اند." می شه برای ما هم از چیزهایی که در این 8 سال کسب کرده اند مثال بزنید؟
    • بی نام A1 ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      1 0
      بردن آبروی خاتمی و هاشمی و خالی کردن دق دلیشان... هنوز هم قنج می رن از کارهایی که با بزرگان کردند.
  • اميرحسين A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    1 0
    کسی که خوابه رو ميشه بيدار کرد ولی کسی که خودش رو به خواب زده نميشه.
  • ايران IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    2 0
    دزدي 3000ميلياردي دولت پاك احمدي نژاد آنقدر سران اصولگرا ي خودمان رامست كردكه قافيه راباختند البته خودشان وما ايران دوستان هم مي دانيم كل راي اصولگرايان درايران ديروز وامروز وفردا از5ميليون عبور نمي كند اگر قبول نداريد ازكيهان بپرسيد
  • رادین A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    9 0
    نه اینکه اصولگرایان د راین 8 سال خیلی گل به سر مملکت زده اند الان هم دارند خودشون رو خفه می کنند و آسمون و ریسمون به هم میبافند تا از پذیرش شکست فرار کنند. بابا از خواب و توهم بیایید بیرون. 8 سال توهم زدید کافیه دیگه. جالبه هر کس که پیروز میشه آقایون اصولگرا سریع میگن ما با همون طرف پیروزیم.
  • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    1 0
    دلیل شکست اصولگرایان افراطی ذهن بسته انهاست که نمی خواهند به حرف کس دیگر غیر از خودشان گوش کنند هر چند که قلبا آن را قبول داشته باشند. کسانی که به آقای قالیباف و رضایی رای دادند اصولگرا نبودند، مردم عادی که هیچ گروهی برایشان مهم نبود بلکه فقط نجات از وضع اقتصادی موجود انها را وادار به رای به اقای قالیباف و رضایی کرد. اگر این اقایان انصراف می دادند رای اقای روحانی بیش از 24 میلیون می شد و آقای جلیلی 5 میلیون بیشتر رای نمی اوردند.
  • بی نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    1 0
    تا موقعی که هی اصولگرا اصلاح طلب کنیم به هیچ جایی نمی رسیم! مخصوصاً که از طرف مردم این حزب و حزب بازی باشه.
  • علی EU ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    1 0
    این چنین نظر و تفکری از اصولگراها خیلی بعیده، ولی همیشه استثناها وجود دارد.
  • بی نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    اين همه کامنت؟ من ديگه چيزي نمي نويسم
  • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    7 0
    جواب این سوال رو با نوشته خود کیهان می‌دم.كيهان ٥شنبه ٢٣ خرداد ٩٢: «آیا نمی‌بینید که وطن‌فروشان فتنه آمریکایی- اسرائیلی ٨٨ در باشگاه مدعیان اصلاحات کباده می‌کشند و نامزد آنها (يعنى حسن روحانى) به حضور و حمایت این عده که در فتنه ٨٨ آشکارا نقش ستون پنجم دشمن را بر عهده داشتند افتخار هم می‌کند؟!»
  • بی نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    11 0
    من هنوز متعجبم که چرا رای اصولگرایان را با هم جمع می زنید!!!! شما خودتان هم همدیگر را قبول نداشتید پس آرایتان نیز قابل اجماع نیست. از همه مهمتر برای من شکست قالیباف است که 4 سال است که برای پیروزی اش پروژه تهیه دیده بودند. ملت تودهنی بزرگی به خیلی ها زد که واقعا لایقش بودند. به گمانم قالیباف با اون همه وعده ای که در تهران برای تراکم به این و آن داد و پیروز نشد هنوز در کمای شکست به سر می برد.
  • محمد شفیعی IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    7 0
    ما اصلاح طلبان برخلاف بسیاری از اصولگرایان، انتخابات رو مسابقه ای برای رسیدن به قدرت نمی دونیم که آخرش حرف از شکست و پیروزی و علت جویی بزنیم. می گم این آقایون اصولگرا که ادعاشون به پایبندی به اصول و ارزش ها سر به فلک می کشه بیان به جای این که وقت بذارن در جست و جوی علت رأی نیاوردنشون و توجیه کردن به بهانه های مختلف، اگه آزرده خاطر نمی شن! بیان یکم هم وقت بذارن واسه اقتصاد افسار گسیخته ی ایران و وضعیت معیشت مردم رو هم رصد کنن و دست گلشون در این هشت سال رو جبران کنن! (البته منظور من به تمام اصولگرایان نبود.)
  • فهيمه IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    12 0
    آقای ده نمکی فرمودند چرا کسی سطل اشغال آتش نزد بايد توضيح داد چرا الان کسی مخالفان را خس و خاشاک نخواند چرا به همه احترام گذاشته شد اگر 4 سال پيش هم رئيس جمهور ادبيات آقای روحانی را داشت آن اتفاق ها نمی افتاد ببين چقدر قشنگ گفتند من رئيس جمهور 77 ميليون ايرانی هستم .
  • بی نام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    5 0
    بابا یک اصولگرای منصف پیدا شد تا حالا هرچی خوندیم این بوده که اصولگراها پیروز شدن و اصلاح طلبها بازینده
  • علیزاده گاوزن A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    1 0
    آولا روحانی نیروی ذخیره اصلاح طلبان بود نه اصلی.ثانیا مسلما اگه عارف هم میماند و رویش اجاع انجام میگرفت رای بالایی می آورد.ثالثا این اجماع و رای آوری در مدت کوتاهی صورت گرفت .در حالیکه تا یماه قبل اصلاح طلباان مردد بودند که خاتمی را بفرستند یا هاشمی.رابعا کلی از آرای رضایی و قالیباف قومیتی بود نه از منظر اصلاح طلبی .در هر صورت ما پیروزیم. فعال سیاسی بابل
  • جواد A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    6 0
    آخه خنده دار اینه یه نفری مثل شریعتمداری دو سه روز قبل از انتخابات با تندترین تعابیر درجهت عدم پیروزی اصلاح طلبان ،اصولگرایان را به وحدت فرا می خواند!!مدعیست اصولگرایان رودخانه بزرگی هستند که تا به چند نهر تبدیل نشوند اصلاح طلبان نمی توانند از آنها عبور کنند!!بعد همینکه نتایج اعلام می شود یهو یادشان می افتد ای بابا حالا هم که چیزی نشده!!روحانی که ربطی به اصلاح طلبی ندارد!!پدر من مارو بی شعور فرض کردی!!اگه پیروز روحانی ربطی به اصلاح طلبی نداره پس اون دوسه روز چرا داغ کرده بودی از عدم اجماع اصولگرایان!
  • شما A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    14 0
    تازه این هم بگین که شورای نگهبان هم پشت اصول گرا ها بود و از روی ناچاری که مردم شرکت نکنند روحانی و عارف را تایید کردند. همه پشتشون بودند و اینهایی که دم از عدالت میزنند چه کارهایی که نکردند ولی خدا جای حق نشسته با این همه امکانات نتونستند. شما باید بدونید حداکثر 20 درصد طرفدار دارید.
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    1 11
    لطفا آرای مردم رو مصادره نکنید مردم نه به اصلاح طلبی و نه به اصولگرایی رای ندادند بلکه معترض به تند روی ها بودند و به جریان اعتدال رای دادند. اگه رای به روحانی رای به اصلاح طلبی بود که من خودم بهش رای نمی دادم. از این خودخواهی ها خسته شدیم که به روحانی رای دادیم
  • احسان IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    1 0
    آنکس که بداند و بداند که بداند اسب خرد از گنبد گردون بجهاند آنکس که بداند و نداند که بداند بیدارش نمایید که بس خفته نماند آنکس كه نداند و بداند که نداند لنگان خرک خویش به منزل برساند آنکس که نداند ونداند که نداند در جهل مرکب ابد الدهر بماند