در 5سانحه رانندگی که در کشورمان رخ داد، 11نفر کشته و 29نفر دیگر مصدوم شدند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک راهور ناجا، بر اثر تصادف دو دستگاه وانت تویوتا در کیلومتر 15 جاده زاهدان به خاش در ساعت 2 بامداد امروز جمعه یک تن کشته و سه تن مجروح شدند. کارشناسان پلیس‌راه علت این تصادف را عدم‌توجه به جلو اعلام کردند.
برابر اعلام پلیس‌راه استان قزوین در ساعت 21:20 دیروز پنجشنبه بر اثر تصادف یک‌دستگاه اتوبوس اسکانیا با یک‌دستگاه سواری پراید، یک‌دستگاه سواری پیکان و یک‌دستگاه تریلی ماک در کیلومتر 12 آزادراه قزوین کرج سه تن کشته و دو تن مجروح شدند. کارشناسان پلیس‌راه علت این تصادف را عدم‌توجه به جلو از جانب راننده اتوبوس اسکانیا اعلام کردند.
بنابراعلام مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک راهور ناجا، در ساعت 20:40 دیروز پنجشنبه 30 خردادماه بر اثر تصادف یک‌دستگاه سواری پژو آردی با یک‌دستگاه کامیون بنز در کیلومتر 50 جاده شیراز به خرامه پنج تن کشته شدند و یک تن مجروح شد. کارشناسان پلیس‌راه علت این حادثه را انحراف به چپ از جانب راننده سواری پژو آردی اعلام کردند.
بنابر اعلام مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک راهور ناجا، مهمترین علل تصادفات در معابر برون‌شهری در روز پنجشنبه عدم‌توجه به جلو 27.2 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه 19.1درصد، انحراف به چپ 19.1درصد، عدم‌رعایت حق‌تقدم 14.2 درصد، خستگی و خواب‌آلودگی 8.6 درصد بود که 36 درصد از این تصادفات مربوط به واژگونی خودروها وهفت درصد نیز مربوط به برخورد با عابران پیاده بود.

یک کشته در سانحه رانندگی محور شیراز - اصفهان
فرمانده پلیس راه های شمال استان فارس به واحد مرکزی خبر گفت : امروز جمعه در پی واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس، در محور شیراز- اصفهان راننده خودرو در دم کشته شد و 2 سرنشین دیگر آن زخمی و به بیمارستان منتقل شدند. سرهنگ سیروسی علت این تصادف را عدم توجه به جلو عنوان کرد.

یک کشته و 21 زخمی در سانحه رانندگی محور اردبیل- سرعین
سرهنگ ظهیری فرمانده پلیس راه استان اردبیل به واحد مرکزی خبر گفت: در این حادثه که عصر امروز جمعه در10کیلومتری اردبیل به سرعین روی داد، راننده کشنده تریلر با انحراف به چپ جلوی اتوبوس حامل مسافر قرار گرفت که راننده اتوبوس برای فرار از تصادف به چپ منحرف شد و به گاردریل وسط اتوبان برخورد کرد.
وی افزود: درلاین دیگر جاده نیز راننده پژو که اتوبوس درحال حرکت به سمت خود را دید برای فرار ازسانحه به راست جاده منحرف شد؛ که در زیر کامیونی که از سمت سرعین عازم اردبیل بوده قرار گرفت.
در این حادثه 21نفر از مسافران اتوبوس زخمی شدند وراننده پژو در زیر کامیون جان باخت.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    2 0
    اینجا ایران است. رکورد دار تصادفات دنیا. و اما پلیس راهور همیشه می گویند تعداد تلفات همیشه رو به کاهش است!
  • بی نام A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    15 1
    چرا جای این همه پول هدر دادن ها فکری به حال جاده های یک بانده تنگ و باریک و بازسازی و تعمیر آسفالت داغون جاده ها نمیکنید؟ و اینکه خودرو وطنی نخواستیم بزارین مردم مثل همه جای دنیا ماشین بروز و ایمن سوار شن. جاده خوب باشه ماشین هم راحت باشه مردم هم درست رانندگی میکنن. اگر این دولت جدید هم کاری نکند با بقیه دولتهای قبلی هیچ فرقی ندارد.