۰ نفر
۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰

طی یک عمل نادر در بیمارستان شهید محمدی بندر عباس توموری با ابعاد 30 سانت در 27 سانت و با وزن 9.5 کیلوگرم از تخمدان سمت راست بیماری خارج شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از وبدا، دکتر صیادی‌نیا متخصص جراحی بیمارستان شهید محمدی بندر عباس در این باره گفت: بیمار خانم 51 ساله ای بود که با علائم تنگی نفس شدید و تورم و اتساع شکم مراجعه کرده بود که در بررسی پس از معاینه و انجام سونوگرافی و سی تی اسکن شکم مشخص شد که یک توده بزرگ در تخمدان سمت راست بیمار وجود دارد.

وی ضمن اشاره به این مورد که بیمار از پنج سال قبل دچار اتساع در ناحیه شکم بوده است، گفت: بیمار به دلیل عدم تمکن مالی،کم توجهی و با گمان این که در حال چاق شدن است طی سالیان گذشته جهت مداوا مراجعه نکرده بود.لذا در زمان مراجعه توده تا اندازه ای بزرگ بود که به ریه و قلب بیمار فشار زیادی را وارد می کرد و با ایجاد تنگی نفس های شدید حیات بیمار را در معرض خطر جدی قرار داده بود.
وی با اشاره به اینکه تومورتخمدان زمانی به وجود می آید که گروهی از سلول‌های بافت تخمدان به طور غیرطبیعی رشد کند و تومورهای تخمدان ممکن است از نوع خوش خیم (غیرسرطانی) و یا بدخیم (سرطانی) باشند، اظهارکرد: در حال حاضر هیچ تست قابل اطمینانی برای تشخیص این سرطان در مراحل اولیه وجود ندارد لذا زنان باید روی عادات ماهیانه و تغییرات بیولوژیک بدن خود متمرکز شوند تا در صورت مشاهده هر تغییر غیرعادی زودتر به پزشک مراجعه کنند.
وی افزود: تومور تاحدی بزرگ شده بود که منجر به جا به جایی وسیع ارگانهای داخل شکم و چسبیدگی های وسیع روده ها گردیده بود و طی این عمل که حدود 4 ساعت به طول انجامید تومور9.5 کیلو گرمی به همراه تخمدان ها و رحم بیمار خارج شد.

دکتر صیادی نیا خاطرنشان کرد: در این مورد خاص با توجه به اینکه بیمار مبتلا به بیماریهای قلبی و ریوی بود انجام عمل با خطرات فراوانی روبه رو بود که همکاری و توجه گسترده تیم درمانی بیمارستان شهید محمدی شامل متخصصین ریه، قلب، رادیولوژی، بیهوشی، زنان و آی سی یو برای آمادگی های قبل از عمل،حین و بعد از عمل منجر به احراز نتیجه مطلوب و رضایت بخش بعد از عمل شد.

45234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    24 2
    دستشون طلا
  • مهدی A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    4 3
    چه خوب بود با اجرای درست طرح پزشک خانواده ،پزشکان محترم به منزل افراد مراجعه می کردن و اینگونه افراد که یا به دلیل بی اطلاعی از بیماری و یا ناتوانی مالی را رو رایگان معاینه و ویزیت می کردن تا شاهد مشکلاتی از این دست نباشیم .