ایسنا نوشت:

وزیر ورزش و جوانان گفت: برخلاف تصور بسیاری عامل اصلی افزایش سن ازدواج، مسائل اقتصادی نیست، چرا که غربی‌ها جزء ثروتمندترین کشورها محسوب می‌شوند اما در زمینه ازدواج و خانواده بسیار مشکل‌ دارند و جمعیت آنها رو به اضمحلال است و به همین دلیل مسائل فرهنگی مهم‌ترین عامل افزایش سن ازدواج است و باید توجه ویژه‌ای به این امر شود.

محمد عباسی در جشنواره پیوند آسمانی با بیان اینکه ازدواج و تحکیم خانواده دغدغه اصلی مقام معظم رهبری ، مسئولین ، مردم و بسیاری از دلسوزان نظام است، اظهار کرد: جامعه سالم در گرو خانواده سالم است و کسانی که گامی در جهت تسهیل امر ازدواج و ایجاد بستر پیوند آسمانی زوج‌ها برمی‌دارند، از برکات باارزشی بهره‌مند خواهند شد و باید از آنها تقدیر و تشکر کرد.

عباسی با اشاره به اینکه غربی‌ها خود نیز به غلط بودن فرهنگ و تئوری خود اعتراف کرده‌اند، افزود: یکی از موضوعاتی که ذهن اندیشمندان را با توجه به شرایط جهان امروز و رشد تکنولوژی و افزایش سرمایه‌ها به خود مشغول کرده است، فروپاشی خانواده‌ها در غرب و صفر شدن ضریب رشد جمعیت آنهاست.غربی‌ها با وجود تمام تبلیغات سنگین رسانه‌ها و هالیوود نتوانسته‌اند در این زمینه مبارزه کنند و خود نیز بر اضمحلال جمعیت و از هم فروپاشیدگی خانواده‌ها اعتراف می‌کنند و به وحشت افتاده‌اند.

وی افزود: آنها برای حل بحران اقتصادی خود در پی جذب مغزها و نخبه‌ها به کشورهایشان هستند اما این امر کوتاه مدت است و صرفا در جهت حل مسائل اقتصادی است و نمی‌تواند جامعه را نجات دهد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه رهبر انقلاب چندی پیش خطر کاهش جمعیت را تذکر دادند، گفت: خانواده‌هایی که دو فرزند دارند صرفا جمعیت خود را حفظ کردند و ضریب رشد جمعیت را افزایش نداده‌اند.

وی یکی از مسائل مهم امروز دنیا را افزایش سن ازدواج و رویکرد فرهنگی به آن برشمرد و گفت: مسائل اقتصادی در اولویت دوم قرار دارد و باید بیش‌تر بر مسائل فرهنگی توجه شود چرا که امروزه بسیاری از افراد که شاغل هم هستند، مجرد زندگی می‌کنند.

عباسی با بیان اینکه طبق آمارها دغدغه اصلی جوانان ازدواج است، گفت: بیشترین دغدغه جوانان از بین ازدواج، مسکن و اشتغال، ازدواج بوده و این امر حاکی از اهمیت ازدواج دارد و باید برای این نیاز فکری و ذاتی توجه ویژه شود.

وی از این دیدگاه که "یک درصد از بودجه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از جوانان و خانواده اختصاص یابد " گلایه کرد و آن را ناکافی خواند و گفت: مجاز شدن صرفا کافی نیست چرا که ممکن است بعضی دستگاه‌ها این مسئولیت را اجرا نکنند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه بحث ازدواج صرفا با کار یک دستگاه درست نمی‌شود، گفت: بحث ازدواج در دل جامعه باید پیگیری شود و این موضوع را در تمام بسترهای اجتماعی، اداری و فرهنگی دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 200 نفر برای ایجاد مراکز مشاوره در سامانه ثبت‌نام مراکز مشاوره ازدواج ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: مراحل قانونی ثبت‌نام این افراد در حال پیگیری است و به زودی مراسم تحلیف این افراد برگزار خواهد شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 96
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    علت اصلی اقتصادی است.
    • محمد A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      116 1
      درست مقنطه ميكنه. مشكل فرهنگيه ولي اين مشكل فرهنگي به خاطر مشكلات اقتصادي ايجاد شده و رشد كرده.
    • محمد A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      174 1
      بخدا بخدا بخدا بیکارم... بخدا سربار خونوادمم، از روی والدینم شرمنده ام که با بیست و چندسال سن دارم هنوز از اونا پول توجیبی میگیرم. این آدم سربار چطور میتونه یکی دیگه رو هم همراه خودش آویزون بابا مامانش بکنه؟ تقصیر من چیه؟ دانشجوئم... دانشجوو
    • بی نام A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      51 8
      مشکل اصلی اقتصادیه من یه دانشجوی دکتری هستم به خدا سوگند اگر وضع اقتصادی منو درست کنن حاضرم 7 تا زن بگیرم. پول ندارم که نمیتونم یکیشم داشته باشم آقا جان
    • بی نام A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      47 0
      یکی نیست به این آقا بگه حاضری دخترت رو به یه جون که نه کار داره نه خونه نه پول نون شب!!! بدی؟؟؟ اگه حاضری بدی که بیام خاستگاری!!! اگه هم نمیدی که . . . هیچی نگم بهتره چون سانسور میشه!
    • بی نام A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      34 0
      اگه منم تو جیبم صد تا سکه بود و رو سینم یه مدال خدمت نطقم باز میشد و از این حرفا میزدم
    • بی نام A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      6 50
      شرمنده نباش برو کار کن تو دانشگاه که درس نخوندی بیسواد بالا اومدی حالا که بیسوادی کارگری کن تا سر بار نباشی ایراد از خانواده های ایرانی هست که به مفت خوراش خوراک می ده .
    • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      27 2
      هشت سال کشور رو با همین تفکرات غلط که الان شاهد یکیش هستیم اداره کردن .که الان این مشکلات رو داریم
    • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      15 0
      اون دنیا باید جواب من و امثال من رو بدی، تا روز حساب منتظر میمونم
    • بهار A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
      4 0
      محمد جان مقنطه یعنی چی اونوقت؟!!! یا خداااااااااااا منظورت مغلطه بود؟!! مغلطه...مغلطه...از روش بیست بار بنویس و بخون!
  • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    245 5
    شما یا با فرهنگ شرقی آشنا نیستی یا به زور می خوای از فرهنگ غرب به نفع شعارهای خودت استفاده کنی. یعنی چی که ما مشکل فرهنگی داریم و ازدواج نمی کنیم؟ اینجا ایرانه آقای محترم و فرهنگش با امریکا زمین تا آسمون فرق داره. الکی بهونه نیار ملت پول ندارن مخلص کلام.
  • محمد A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    249 6
    دروغه دروغ دروغ آقا کار نیست کارم باشه درآمدش خوب نیس درآمدم باشه هزینه ها خیلی بالاست آقا دروغ نگید لطفا
  • دوست IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    242 4
    من الان 25 سالمه!یک سال دیگه خدمت دارم!قصد ازدواج دارم!هیچی هیچی هم ندارم!خب حالا شما آقای مسئول باز بگو مشکل فرهنگیه!!کسیو که دوست دارم داره از دستم میره چون شرایطی برام فراهم کردید که نمیتونم به ازدواج فکر کنم!
    • بی نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      108 1
      :(
    • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      خدا بزرگه دوست عزیز توکل کن به امید بقیه نباش که از انها بخاری بلند نمیشه...
    • شهروند A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      161 1
      خوش به حالت من كه سي سالمه پس چي بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مشكل فرهنگي ديگه از كجا اومده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به خدا همه چيز ريشه در اين اقتصاد مزخرف ما داره و بس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      105 1
      این یه درد مشترکه رفیق. منم :(
    • بی نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      77 1
      من اما از دستش دادم و الان سه ساله دارم حسرت نداشته هام رو ميخورم
    • امین A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      70 3
      منم 3 سال عقد کردم ولی هیچی ندارم که برم سر خونه زندگیم ... الانم با ماهی 1 تومن حقوق و 500 تومن قسط دارم میدم ...فقط دعا کنید واسه همه جوووووونا :(
    • امین A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      15 1
      سنمو نگفتم ...34 سالمه و اگه همین آقای وزیر بیاد پول بده همه ازدواج میکنن وگرنه که مگه دیوانه ان تو این گرونی برن 1 نفر دیگرو بد بخت کنن هیچ ربطیم به مشکل فرهنگی نداره ..خودتونو گول نزدید
    • سامان IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
      5 1
      الهی همه جوونا هیچوقت غمگین نباشن.ایشالا درست میشه و به مراد دلت میرسی. اما به نظرم با یه کوچویو فرصت و امید به وعده خدا که گفته از فضل خودش بی نیاز میکنه میتونی پا پیش بذاری
    • سامان IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
      9 0
      بابا خوبه 25 سالته دوست جون.سربازیم ما رفتیم.بامرک فوق لیسانس مهندسی پزشکیم رفتیم.بخدا الآن دارم با ماهی 450 کار میکنم.وزیر محترم دینتو به دنیات نفوش.خدا رو شاهد حرفات ببین.خودتم میدونیداری دروغ میگی
  • جواد.خ IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    146 3
    اخه من می خوام چیزی نگم شما کامنت منو حذف کنین.... ادم حسابی علت افزایش سن نبود کار وگرانی هستش که هردو جز مسائل اقتصادی هستش کدوم جوون نمی خواد ازدواج نکنه؟! همه می خوایم ولی وقتی شرایطش نیستش چی کار کنیم.شما جامعه مارو با غرب داری مقایسه می کنی؟؟!! مشکل جامعه ما اینه که داریم واقعیت های جامعه رو نمی بینیم وفقط داریم صورت مسئله رو پاک میکنیم نه خود مسئله رو...........
  • مهدی A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    118 1
    نه عزیزم مشکل اصلی مالیه! ایرانیا خیلی با فرهنگ تر از این حرفا هستند جانم
  • مهیار A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    120 1
    این چه حرفیه؟ این آقای وزیر توی ایارن زندگی می کنه یا فرانسه؟!!! من به عنوان کسی که دانشجوی کارشناسی ارشد هستم و دنبال کار! هر جا می رم می گه کارت سربازی!!! یا تجربه 5 ساله! الان 27 سالمه تا درسم تموم بشه برم خدمت بیام بیرون می شه 29 سال !!! دیگه کی کار کنم؟ پول در بیارم واسه ازدواج؟!!! با این قانونای سخت گیرانه سربازی برای تحصیل کرده ها، و آمار بیکاری، دیگه ازدواج کی می تونه کنه؟
  • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    110 2
    حرف به شدت سطحی!!!!
  • محمد IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    103 1
    راست میگه فرهنگ فقر ، فرهنگ بیکاری تحصیل کردها ، فرهنگ بی پولی ، فرهنگ ترس از آینده ... همه مشکالات از بس ماندگار شده شده فرهنگ غالب. وزیر جوانان بگه منی که 33 سال دارم و سه ساله ارشدمو تمام کردم ، کدام فرصت استخدامی برام بوده
  • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    120 2
    یا نمی دونی اقتصاد چیه یا نمیدونی افزایش چیه!!!!!
    • بی نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      11 0
      یا نمیدونی ایران کجاس یا نمیدونی غرب کجاس
  • حسن A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    75 2
    باز خوبه داره وقتش تموم می شه،انشاالله وقتی اقتصاد مملکت بهتر شد اون موقعه می فهمه چه کافی داده
  • محمد IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    89 0
    دلیل اقتصادی است آقای وزیر خودش مشکل اقتصادی نداره جوان ها رو درک نمیکند
  • شهرام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    18 71
    بله فرهنگیه ...
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    100 1
    برای وزیر جوانان متاسفیم. لطفا ایشان را بیدار کنید!!!
    • مهیار A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      88 2
      این آقا باید استیضاح بشه! بیدار شدنی نیس!
    • بی نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      11 1
      من نیز برای وزیر جوانان متاسفم ، لطفا ایشان را ( از کار بیکار کنید ) تا بداند مشکل فرهنگی کجای کار است و مشکل بیکاری و بی پولی کجا !!!!
    • بی نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
      4 0
      کسی رو که خابیده میشه بیدار کرد اما آدمی رو که خودشو به خواب زده نمیشه.
  • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    82 1
    30 سالمه با ماهی 700 تومن حقوق جرات ازدواج رو ندارم. از طرفی هم سنم داره میره بالا. آقای وزیر جوانان تو جای من بودی جرات می کردی اصلا راجع به ازدواج فکر کنی؟ حالا عملش رو کار ندارم. فکر می کنید همه مثل شماهان؟!!
  • بیکار A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    92 0
    آقای وزیر محترم...صدات از جای گرم بیرون میاد!!!منم اگه مثل شما وزیرا یه شبه 200 تا سکه کادو مگیرفتم از رییس جمهور(البته از بیت المال)، اونوقت با فرهنگ میشدم و همه چی رو فرهنگی میدیدم.
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    66 0
    دروغ اونم به این شاخ داری نوبر والا ما فر هنگ ایرانی اسلامی داریم چرا ما رو با غربی ها مقایسه می کنی؟! من ۲۶ سالمه اگه درآمدم خوب بود تا الان عروسیم کرده بودم، مهندس برقم سابقه کارم دارم انواع و اقسام مدار کم دارم حقوقم ۴۰ هزارتومان از کارگر ساده بالاتره یه حلقه نمی توانم بخرم!!!
  • وحید IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    80 0
    بهتره جوانان و مردم پاسخ بدهند نه شما... اقتصادی..... مثبت فرهنگی..... منفی
  • بی نام CH ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    76 0
    یه بچه هم میدونه مشکلات اقتصادی سن ازدواج رو بالا برده.
  • ایمان A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    72 0
    عامل کار وکار است که نیست فرهنگی نیست دروغ نگو وزیر جان
  • ص.ح IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    76 0
    من دو سال است کارمند پیمانی سازمان انتقال خون هستم و قصد ازدواج دارم ماهیانه 650 هزار تومان حقوق می گیرم و اجاره یک خانه متوسط در شهر کوچک ما حداقل 400 هزار تومان است شما بگید من چطوری می توانم با 250 هزار تومان باقی مانده زندگی کنم؟ اگر باور نمکنید ادعایم را با سند ومدرک ثابت می کنم آقای وزیر!!!
    • ساسان IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
      4 0
      با 250؟؟؟؟ وزیر جواب بده. خبر تورو خدا این نظرا رو واسه مسئولا بفرس.شاید واقعا نمیدونن. اما این تن بمیره میدونن خودشونو زدن.......... تورو خدا خبر زحمتاتو کامل کن و نظرا رو یه تیتر کن و نمایش بده واسه وزیر جون. فدای شما
  • حامد A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    103 1
    داداشه من که دو ماه دیگه 10 سالش می شه، به همه می گه داداشم چون پول نداره زن نمیگیره ...... آقای وزیر با 5 برابر سن او، تو تشخیص علت ازدواج، به بیراهه می روند!!!!!
  • امیر A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    80 0
    من هم اگه جای وزیر بودم همین رو میگفتم دیگه - ایشون فکر کنم تاحالا تفاوت فرهنگ با اقتصاد رونمیدونه یه کلاس خصوصی باید براش بذاریم
  • ایرانی IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    47 0
    چرا هنوز هم بجای حل مشکلات دنبال ماست مالی کردن موضوع و منحرف کردن اصل جریان هستید. آخه چرا کاری می کنید که جوانهای سالمی که قصد ازدواج و تشکیل خانواده دارن منصرف بشن و گاها به بیراهه برن و فاسد بشن. آخه ما که قصد ازدواج داریم و سالمیم هم باید زجر بکشیم؟!!
  • arman IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    61 0
    آقای وزیر حداقل از چند نفر میپرسیدی تو هوا داری اظهار نظر میکنی ، مال منو دوستام که کاملا اقتصادیه هیچ ربطی هم به فرهنگ نداره
  • متین IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    43 0
    مشکلات اقتصادی به حد کافی به من جوون فشار میاره،حرف نسنجیده شما بیشتر اعصاب خراب میکنه.حالا که یار شاطر نیستی لطفا بار خاطر نباش.
  • بی نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    54 0
    من 40 سالم جرات ندارم زن بگیرم کدون آدم عاقلی زن من میشه با 670 هزارتومان حقوق تازه ساعت کارم 6 صبح تا 4 بعد از ظهر خانه ندارم و...
  • بدون نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    49 0
    هی آدم میخواد هیچی نگه نمیزارن!!
  • بدون نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    31 1
    یکی این جمله رو برای من معنی کنه:علت اصلی افزایش سن ازدواج، فرهنگی است نه اقتصادی ،آخه یعنی چی؟؟
  • فرزند ایران IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    66 0
    من اگر مثل پسر شما آقای وزیر، بابام پولدار بود و یا خودم مثل شما وزیر بودم مطمئن باش تو 20 سالگی ازدواج میکردم و تا 36 سالگی صبر نمیکردم تا وضع مالیم خوب بشه و خونه بخرم و تازه بخوام برم دنبال ازدواج.حالا که میبینی نتونستی کاری برای مردم بکنی ، این مردم شریف رو که حماسه سیاسی خلق کردند پیرو آمریکا و غربزده معرفی میکنی!!!عجب!!!!خوبه وقتی پای صندوق رفتیم غربزده نبودیم و فرهنگ غربی نداشتیم ولی حالا....واقعا متاسفم که برخیها بی کفایتی خودشان را میخواهند با غربزده معرفی کردن جوانان لاپوشانی کنند.
  • جلیل IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    23 50
    ببنید به نظر من که روانشناسی خودندم اصلی ترین مسئله عدم ازدواج بالا رفتن سطح انتظارات و توقعات هست در گذشته مشکلات اقتصادی خیلی بیشتر از این بود ولی ازدواج خیلی خوب صورت می گرفت پس وزیر تا حدودی درست میگه سطح توقعات بالا رفته همه از پسر انتظار دارند که خونه ماشین وبهترین امکانات رفاهی رو داشته باشه از طرفی دخترها علاقه مند هستند که تحصیلات تکمیلی دانشگاهی خود را تمام کنند وبعد ازدواج کنند اگر کسی به خواستگاری دختری برود که 22 سالش باشد پدرش میگه این هنوز بچه ست وچیزی بلد نیست از طرفی در خانواده هایی که هیچ مشکل مالی ندارند وثروتمند هستند بازهم با مشکل ازدواج رو به رو هستند البته من معتقدم حرف وزیر رو اینطور میشه اصلاح کرد که هم فرهنگ و هم اقتصاد هر دو تاشون با هم علت اصلی ازدواج هست
    • بی نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      17 1
      دوست عزیز، خودت رو بذار جای مردم... آیا دخترتو حاضری به یه شخصی با این شرایط بدی؟
  • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    76 0
    ای خدا چی بگیم به اینا؟؟؟!!! تو رو خدا اینو چاپ کن! من 28 سالمه فوق لیسانسمو گرفتم و الان دارم میرم خدمت و قاعدتا چون امریه هستم با 30 سال سن میام بیرون و اون موقع باید چیکار کنم؟؟!! خدا شاهده 10 سال توی جامعه از روابط غیر اخلاقی پرهیز کردم تا یه ازدواج سالم داشته باشم، حالا به ما میگین شما جوونا غربی زندگی میکنید؟! بی انصاف من برای یه کار ساده که پول تو جیبی مو از بابام نگیرم دارم خودمو به آب و آتیش میزنم....
  • آشنا IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    26 0
    سلام وزیر آخه شما خودت برای فرهنگ کشور مگه کاری کردی که جوونا برن ازدواج کنن. مگه نه انیه که ورزشگاهها هر روز دارند نشانه های بد خلقی رواج پیدا میکنه ....پس چرا اگه درد بی فرهنگیه کاری نمی کنی....کی باید به فکر فرهنگ و نظم و انضباط کشو باشه ... یکی بیات جواب بده آخه هر روز داری مصوبه می دی بیرون و کسی بهش عمل نمی کنه...
  • ف.گ.ک IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    40 1
    با این اقتصاد شما فرهنگی هم میمونه؟!! الکی تقصیر خودتون رو گردن فرهنگ نندازید.تمام اایان مشکلشون رو گفتن.حالا منم به عنوان یه دختر بگم...منی که با مدرک لیسانس حقوق چندرغازی میگیرم...پدری هم ندارم که بخواد جهیزیه آننچنانی بده...حقوقم فقط کفاف مخارج ساده خودم رو میده...چیکار کنم؟! یخچال و گاز و لباسشوویی کم کمش میشه 10-12 میلیون!!برای یه جهیزیه کم کم 20-30 میلیون لازمه!!کم کم!! من که نصمیم رو گرفتم.ازدواج نمیکنم.خلاص...........
  • محمد A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    52 1
    من 31 سالم است لیسانس را با هزینه خودم گرفتم و در بدترین نقطه هم از این مملکت خدمت کردم ولی الان دارم کار یه دیپلم را انجام می دهم تازه نه استخدامی نه بیمه ای این اشخاص که احمدی نژاد مسئول کرده هیچ گونه درایتی ندارند
  • میثم A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    29 4
    بابا سواد جامعه رو بردن بالا - تا میری خواستگاری دختره می گه می خوام درس بخونم - چشم و هم چشمی شده مدرک مادرم می گه هر وقت فوق لیسانس یا دکتری گرفتی اون موقع می رم واست خواستگاری - وقتی که ازدواج کنم می شم 30 ساله و دیگه حوصله بچه ندارم - نمی دونم کی عقیده های آقای مالتوز رو تو جامعه پیاده کرده
  • بی نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    65 1
    خدایا یه پولی به ما بده ، یه عقلی به ...
    • سامان IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      8 1
      افرین
  • امیر EU ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    9 0
    جناب وزیر داخل ایران زندگی میکنن؟
  • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    5 9
    حرفش درسته چون تو خانواده های مرفه هم بچه ها زود ازدواج نمیکنن. چه پسر چه دختر
  • محمد A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    10 1
    بخدا دروغه دروغ
  • بی نام TR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    13 1
    اقای وزیر پاشو رسیدیم ایستگاه اخر
  • بی نام A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    12 1
    من و نصف بیشترتر رفیقام فقط و فقط و فقط به خاطر مسائل اقتصادی برای ازدواج امروز و فردا میکنیم.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    15 0
    آقای وزیر من 27 سالمه خیلی هم خوشتیپ و سالم هستم ، تحصیلات فوق لیسانس دارم اما بیکارم ببینم بین آشناهاتون تو وزراتخونه کسی رو سراغ داری به من دختر بده، اگه داری مشکل فرهنگی اگه سراغ نداری پس حتما مشکل اقتصادیه
  • بهنام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    7 1
    بقول ... از چی بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کدوم دردمو بگم؟ کدوم مشکلمو بگم؟؟؟؟؟ و و و
  • محسن یه جوون ایرانی A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    9 0
    آقای وزیر.... اگر مشکل فرهنگیه گناهش گردن ما جوونا که دیر ازدواج می کنیم و امیدواریم بتونیم جواب خدا رو بدیم اگر مشکل اقتصادیه گناهش گردن شما مسئولین و امیدواریم بتونید جواب خدا رو بدید ... بزرگترین مشکل مسئولین امروزی ایران اینه که نمیخوان واقعیت رو ببینن و براش درمان نسخه کنن !!!!
  • حمید IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    36 0
    جناب وزیر مسئول این تاکیدت منو کشته.اتفاقا من هم تاکید میکنم علت اصلی اقتصادی هست. حالا همه این حرفا به کنار این خبرا رو میزارین که چی بشه؟ جناب وزیر مسئول من تو دانشگاه دولتی خیر سرم لیسانس گرفتم 29 سالمه. چهار بار ازمون استخدامی(در آزمون آخر که امسال دادم و هنوز جوابشو اعلام نکردن برای یک پست در استان 70 نفر ثبت نام کرده بودن آقای وزیر مسئول) دادم ولی الان بیکارم.جناب وزیر مسئول فکر نمیکنید ما هم باید زندگی کنیم یا همیشه میخواین بگین آینده از آن جوانان است .ظاهرا جوونیم ولی پوسیدیم و شما باز تاکید خواهید کرد آقای مسئول.واقعا متاسفم
  • بی نام A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    10 0
    اولا مهمترین مشکل و دغدغه جوانان بیکاریه ، ثانیا فعلا کشور ماست که کم کم داره دچار پیری و اضمحلال جمعیت می شه (نه غرب!) ثالثا منظور شما از غرب یونانه یا آلمان؟ رابعا شما بهتره اول مشکل جوانهای این مملکت رو برطرف کنید بعد اگه وقت کردید برید سراغ مشکلات غرب.
  • بی نام A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    7 4
    به خدا نه مشگل ما اقتصادیه نه فرهنگی همه مشکلات ما از این اموزش و پرورش عهد بوقه که چندین سال درس می خونیم در اخر هم هیچی بلد نیستم اموزش و پرورش باید از کتاب محوری به مهارت محوریتغیر کنه انوقت میشیم اروپا و امریکا
  • مهدی IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    9 2
    به نظر من هم مشکل فرهنگیست اگر مشکل فرهنگی نداشتیم نمی نشستیم مطالب گفته شده این وزیر را میخوندیم!
    • بی نام A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      14 0
      اون از مشکل بیکاریه
  • بی نام A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    31 1
    واسه مجردا حرف کم درمیاوردن ازین به بعدم میگن "بی فرهنگ" !!!!
  • قلی A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    10 1
    جالب اینجاست که این بنده خدا وزیر وزارت ورزش و جوانان هست مثلا قراره بفکره جونها باشه اینم منطقش واسه فرار از خود کرده ها جناب وزیر شما درست میگی نرود میخ اهنی در سنگ
  • مرتضی A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    33 0
    دقت کردین نظر همه دوستان برعکس حرف جناب وزیر؟ من از خبر انلاین خواهش می کنم این موضوع رو بذار واسه نظرسنجی تا آقای عباسی بفهمند که مردم و جوانهام می فهمند و بهتر می دونن مشکل خودشون چی و برای حل مشکل فقط کافی که گوش بدن ببینن جوونا چی میگن با تشکر
  • ز A1 ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    56 0
    من هنوز مجردم. كسي كه دوستش داشتم در نهايت يك دختر پولدار بالاشهرنشين گرين‌كارت دار رو واسه زندگي انتخاب كرد تا يه عمر بخوره و بخوابه و رفاه داشته باشه. قضيه حتا اگه فرهنگي هم باشه باز يك سرش به پول و اقتصاد ميرسه...
    • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
      2 11
      خوش به حالش .عاقبت به خیر شد.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    10 0
    لطفا خبر آنلاین ترتیبی اتخاذ کند که نظرات جوانان در سایت به اطلاع وزیر ورزش و جوانان رسانده شود به نظر میرسد اظهارات وزیر در راستای رفع مسوولیت از دولتهای نهم و دهم میباشد بدون هیچ تردیدی مشکلات اقتصادی ریشه اصلی این مساله است و راهکار اساسی ان بهبود وضعیت اقتصادی جوانان خصوصا تحصیلکردگان بیکار میباشد آقای وزیر شما که حقوقهای چند میلیونی دریافت میکنید هیچگاه درد یک جوان با حقوق 480 هزار تومانی را درک نخواهید کرد هرگز ...
  • سامان IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    4 1
    وزیرمون نوبره ها!!!!! وزیرجان تو راس میگی. مشکل فرهنگیه. خودتو ناراحت نکنی ها! تمرکزت به هم میریزه دیگه نمیتونی ازین نظرای قشنگ بدی
  • یسنا A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    4 1
    ازدواج بدون پول؟؟؟؟؟؟/ همه فرهنگشو دارن پولشو ندارن ما ازدواج کردیم طرف ی ریال نداشت زندگی رو اداره کن اخرشم طلاق و تباه شدن عمرم اقایون با فرهنگ یا بی فرهنگشو نمیدونم اما تا پول ندارید و شرایط اقتصادیتون جور نیست دختر مردمو با هزاران ارزو بیچاره نکن مثل من بدبخت جناب اقای وزیر بنظرت فرهنگ تونست زندگیمو نجات بده یا پول نداشتن تونست نابودش کنه؟؟؟؟؟؟ مقصر اون مرد بی غیرته نه تو او راحت باش
  • حسین IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    3 1
    آقای وزیر مشکل اقتصادی است نه فرهنگی شمارا به خدا منطقی فکر کنید
    • بی نام A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
      0 0
      آقای عباسی درست میگه این فرهنک مسئولین ماست که حقایق رو نمیبینن و آدرس اشتباهی میدن. پس اول باید فرهنگ این قبیل آدم ها اصلاح بشه تا به جای فرا فکنی و آدرس اشتباه، حقایق رو ببینن. اونوقت شاید مشکل اصلی رو پیدا کنن که اقتصاده یا فرهنگ.
  • علی IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    1 0
    اقای وزیر توهم زده مثل بقیه وزرا کی میخوای با واقعیت کنار بیاید چرا اینقدر با مردم بازی میکنید بسه دیگه بخدا..
  • امیر A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    1 0
    بزرگترین مشکل کشور ما مشکل اقتصاد است.
  • مهندس محسن IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    2 2
    من 35سالم كار دارم ودرآمدم درحد1.5در ماه كسيبود بياد برا ازدواج دختر خوب
    • بی نام A1 ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
      0 0
      دروغ حتاق نیست که گلو کسی رو بگیره...
  • کریمی IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 2
    با سلام،قطعا فرهنگی و اعتقادیه.خدا تضمین کرده که مشکلات اقتصادی رو برطرف کنه:یغنهم الله من فضله.منتها مشکل ما اینه که میخوایم اول زندگی همه چی در حد عالی باشه خوشا به حال انسانهای بصیر...
  • نسیم شمال IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    به قول ما جوونا (کجا دانند حال ما وزیران در رفاه و جاه)
  • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    1 0
    علی رغم اینکه توهین کردن درست نیست ولی به این آقا باید گفت وقت کردی یک سر هم میان مردم زندگی کن . اجاره خانه 70 درصد حقوق ، بقیه اش را نان خالی باید بخوری . مگر بچه شوخی است تو دنیای امروز تربیت می خواهد ، آموزش ، هزینه های دیگر .استاندارد زندگی فرق کرده است. یک روز آقای قرائتی می گفت من دخترهایم را در 16 17 سالگی شوهر دادم خطابش به دختران دانشجو بود اما نگفت خواستگار یکیش پسر فلان آقازاده متمکن بوده و دیگری بهمان .چه زندگیها که بخاطر بیکاری و دنبال کار گشتن و البته بی سرمایگی و بهتر بگویم آقازاده نبودن و فقر زندگی قشنگشان از هم می پاشد. نه برادر من بنده در میان دخترها و پسرها زندگی میکنم دلیلش فرهنگی نیست 90 درصد دختر پسرها دنبال یک زندگی ساده اما بدون تنش استرس نگرانی از آینده هستند.
  • زهرا A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 1
    مشکل بی کاری که هست اما خداییش ذهن مردم مریض تر از وضع اقتصادیشونه! والا ما هر موقع مردمو دیدیم یا در حال خرید کردن بودن یا مسافرت رفتن!ولی خیلی ناله می کنن!اینم بگم که متاسفانه ما ایرانی ها منتظریم که یه کاری از اسمون واسمون بیفته پایین!همون امریکایی که فکر میکنیم توش بهشته یه جوون تحصیل کرده امریکایی حتی میره چندین ماه تو یه رستوران گارسون میشه یا پادویی اداره رو میکنه تا پول جمع کنه! ولی ما......!
  • میلاد IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    1 0
    به گوش اون وزیر الکی جوانان که اصلا درد جوونا رو نمیفهمه بگین که پایه همه مشکلات این جوونا بیکاریه، بیکاری یعنی فقر، آقای وزیر ما مثل بچه های شما بابای پولدار و پارتی کلفت نداریم که جایی مارو استخدام کنه و تو 24 سالگی ازدواج کنه 28 سالمه-فوق لیسانس کامپیوترم- واسه خودم کار میکنم اما چه کاری...- 2 سال هم رفتم خدمت سربازی عمرم رو تلف کردم واسه امنیت همین آدمایی که میگن مشکل جوونا فرهنگیه تا راحت به کیسه دوزی بپردازن افسوس.
  • یاسر IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    1 0
    من الان 23سالمه فارغ التحصیل رشته مهندسی برق قدرت هم هستم اگه سربازی نداشتم دنبال کاروزندگیم می رفتم ولی حالا بعد17سال درس خوندن بایدبرم 2سال بدون هیچ درامدی کارای شخصی نظامی ها رو انجام بدم!!!!!حالا نمیدونم کی حاضره با این شرایظ به من زن بده؟؟؟؟؟؟مشکل مااینه مسوووووووووووولبببببن
  • مرتضی US ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    2 0
    واقعا متاسفم که این قدر راحت دروغ می گویند و آب از آب تکان نمی خورد. چرا سعی می کنید ضعف و مشکلات را با دروغ بپوشانید. با مردم رو راست باشید. دیگه داره حالم بد میشه از این همه دروغ. در حدیث داریم که اگر تمام گناهان در یک جا جمع شود کلید آنجا دروغ است. امیدوارم به زشتی دروغ پی ببرید آقای وزیر.