۰ نفر
۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵

پاکستان در حال برنامه‌ریزی برای دستیابی به سهمی از بازار دو میلیارد دلاری انبه در کره جنوبی است.

ایما موسی زاده: 

پاکستان در حال برنامه‌ریزی برای دستیابی به سهمی از بازار دو میلیارد دلاری انبه در کره جنوبی است. با مجوزی که سال گذشته توسط دولت کره جنوبی صادر شده است، امسال پاکستان حدود 550 تن انبه به کره جنوبی صادر خواهد کرد که اولین محموله آن در حال حاضر صادر شده است. تولید‌کنندگان پاکستانی امیدوارند این صادرات سرآغازی برای مبادلات بیشتر بین دو کشور باشد. کشاورزان پاکستانی انتظار دارند محصول انبه این کشور با توجه به قیمت مناسب‌تر، در کره جنوبی مورد اقبال قرار بگیرد تا در سال‌های آینده میزان این صادرات افزایش یابد. در واقع، سال گذشته حدود 300 تن انبه پاکستانی برای تایید کیفیت و مزه، به این کشور ارسال شد و اعطای مجوز واردات به پاکستان بعد از این مبادله صورت گرفت.

کره جنوبی سالانه حدود 12 هزار تن انبه وارد می‌کند. پاکستان امسال انتظار درآمدی تقریباً 60 میلیون دلاری از این صادرات دارد و امیدوار است در سال‌های آینده این رقم افزایش یابد. پاکستان در حال حاضر به بیش از 40 کشور دنیا از جمله انگلستان، کانادا، آمریکا، لبنان، سنگاپور و... انبه صادر می‌کند. این کشور همچنین برنامه‌ای برای صادرات حدود 175 هزار تن انبه به کشورهای مختلف در سال جاری دارد. برنامه‌ای که به نظر می‌رسد واقع‌بینانه نوشته نشده است. مسوولان اعلام کردند بر خلاف برنامه قبلی، امسال احتمالاً بیش از 150 هزار تن صادرات نخواهند داشت. بخشی از محدودیت صادرات به ظرفیت محدود کشور در زمینه امکانات صادراتی باز‌می‌گردد که سالانه توانایی حمل محصولی بیش از این مقدار را ندارند و بخشی دیگر به سهل‌انگاری مسوولان در دریافت مجوزهای لازم از کشورهای وارد‌کننده. پیش‌بینی می‌شود امسال پاکستان بیش از 1.5 میلیون تن انبه تولید کند.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IN ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    5 1
    انبه های پاکستان فوق العاده خوشمزه تر از انبه های هند هستش و پاکستان میتونه به راحتی بازار جهانی صادرات این میوه رو در اختیار خودش بگیره
  • محمد IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    6 1
    صادرات انبه پاکستانی به کره‌ جنوبی !!!!! به ما چه ربطی داره