در بخشی از سرمقاله امروز روزنامه رسالت آمده است:

1- این آرزوی هر ایرانی است که روزی در نبردی شرکت کند که آن سوی نبرد، آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها باشند. امروزه در ایران میلیون‌ها انگشت روی ماشه شلیک قرار دارد و منتظر فرمان فرمانده کل قوا هستند و هیچ‌کس نمی‌تواند بی‌تابی آنها را در برق نگاه رزمندگان اسلام انکار کند.
وقتی جنگ 33 روزه رخ داد قلب 75 میلیون ایرانی با رزمندگان حزب‌الله در لحظه لحظه نبرد همراهی می‌کرد و به همین دلیل شکست فاحشی به دشمن تحمیل شد. حال آنکه حزب‌الله یک گردان از ارتش 75 میلیونی ایران در مرز اسرائیل است. در ایران ده‌ها لشکر آماده در هوا، زمین و دریا گوش به زنگ فرمان حمله هستند و مشتاقانه در انتظار لحظه‌ای هستند که اگر بکشند پیروز هستند و اگر کشته شوند پیروزتر. بنابراین جناب جیکوب لیو وزیر خزانه‌داری آمریکا ملت ما را از حمله نظامی نترساند. همان‌طور که نامش یک نام فانتزی است!
2- تحریم‌های فلج‌کننده و شکننده آنها تاکنون چه کرده است که تحریم‌های بعدی بکند؟ هر کس که چشم بینا و گوش شنوا و پایی استوار داشته باشد می‌تواند سری به بازارهای ایرانی در تهران و سراسر کشور بزند و آثار این تحریم‌ها را ملاحظه کند. نشاطی که مردم از داد و ستد و زندگی عادی در امور اقتصادی دارند اگر بیشتر از گذشته نباشد کمتر نیست.
ایران نه عراق است، نه افغانستان! ایران نه ترکیه است نه پاکستان! ایران نه همانند جمهوری‌های تازه استقلال یافته شوروی است و نه همانند شیخ‌نشین‌های خلیج‌فارس. ایران کمترین وابستگی اقتصادی به اروپا و آمریکا را دارد و نیازهای خود را با همت ملت خود و با راهبرد اقتصاد مقاومتی می‌تواند رفع کند.
کار تحریم‌ها که برخلاف حقوق بین‌الملل و به طور یکجانبه دارد اعمال می‌شود ابلهانه‌ترین تصمیم برای تحقیر ملت ایران است. ملت ایران به این تحقیر در وقت خود پاسخ می‌دهد.
3- اعمال تحریم‌های جدید قبل از اینکه یک پیام برای ملت ایران باشد یک پیام خصومت‌آمیز به منتخب ملت ایران است. چون ملت در گذشته از این پیام‌ها زیاد دریافت کرده و پاسخ آن را هم داده است. اما منتخب ملت جناب حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی باید این پیام را دریافت کند و پاسخ قاطع آن را هم بدهد. طبیعی است اولین پاسخ، تدارک خلق حماسه اقتصادی با راهبرد اقتصاد مقاومتی است. ملت ایران هیچ‌گاه زیر بار ننگ تسلیم در برابر عربده‌جویی‌های آمریکا نمی‌رود.
دولت جدید در عملیاتی کردن راهبرد سیاست خارجی خود با اتکا به رای ملت و همراهی نخبگان که اکنون به صورت وحدت تجلی یافته باید پاسخ دندان‌شکنی به اقدامات جدید آمریکا بدهد. و این پاسخ باید در اولین نشست با 1+5 بازتاب جهانی داشته باشد. اگر پاسخ اولیه حتی قبل از مراسم تنفیذ و تحلیف صورت بگیرد بهتر است، چون آمریکایی‌ها حساب کار به دستشان می‌آید و می‌فهمند در دور جدید کمتر از تهدید و عربده‌جویی استفاده کنند و اگر می‌خواهند به نتیجه برسند باید در مسیر عقلانیت و اعتدال حرکت کنند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    26 1
    قرار نيست اقاي روحاني مثل احمدي نزاد احساسي عمل كنه و قرار نيست از شما تندروها تبعيت كنه. ديكه نوبت عقلانيته و تدبير
  • بی نام IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    2 28
    آقای روحانی مانند دکتر جلیلی ، مقاومت در برابر یاوه گویان غرب را پیگیری نمایید تا غربیها از این وهم و خیال بیرون آیند.
  • امید IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    10 1
    خدار صد هزار مرتبه شکر..............................
  • بی نام IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    28 2
    مردم به روحانی رای داده اند تا از این ادبیات نابهنجار از دیدگاه بین المللی خلاص شوند اگر ما امروز تحریم می شویم نتیجه دیپلماسی ضعیف و ادبیات نادرست در عرصه بین المللی است
  • احمد A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    19 2
    امروزه در دنيا پليتيك يا بهتر بگيم ديپلماسي مسائل رو بهتر حل مي كنه.
  • توران IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    51 3
    دوست عزيز رسالت مردم خودشان حساب و كتاب بلدند و مي دانند كساني كه اين شعارها را داده اند (انگشت روي ماشه)انگشتشان دارد دلارها را مي شمارد و بچه هاشان در خارج از كشور بفرما شام اجرا مي كنند . شما و دوستانتان كه به كاغذ پاره اعتقاد داريد لطفا به جاي مردم صحبت نكنيد اقاي روحاني را كساني انتخاب كردند كه بيزار از خالي بندي ها و شعار هاي شما بودند.
  • مهیار IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    47 2
    تحریم ها هیچ کاری نکرده ولی قدرت خرید مردم یک دهم شده ! واقعاً اینا حالشون خوبه ؟
  • بی نام A1 ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    46 3
    آقای نویسنده لطفا از خودت صحبت کن نه از قول 75 میلیون ایرانی مطمین باش راه های بهتر ازجنگ و خونریزی هم برای اداره کشور وجود داره، ی نگاه به بقیه کشورا بکن مثلا هند هم استقلال داره هم داره با مسالمت پیشرفت میکنه.زمانی برای جنگ مناسبه که بخوان به خاک عزیزموم تجاوز بشه .و من قول میدم امثال توی نویسنده تو همون جنگ هم غایبی
  • محسن A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    22 3
    قابل توجـــــــــــــــــــــــــــــــه روزنامه رسالت مردم به «تغـــــــــــــییر» وضع موجود رای دادن ، اگه قرار به همان شیوه های قبل بود مردم به اصولگرایی رای می دادن
  • بی نام IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    47 4
    اقای روزنامه رسالت صدای شما از جای گرمی بلند میشود انچه مسلم است هزینه محل و چاپ روزنامه و حقوق پرسنل را از درامد خود روزنامه پرداخت نمی کنید. لطف کنید یک اماری از صنعت و امار کار و بیکاری هم در ستون زیر این درخواست ارایه دهید اگر سری به روز نامه های همکار بزنید میفهمید که این کاغذ پاره ها چه نتیجه ای داشته است . یکی از این نتایج کم شدن ارزش پول ملی به یک سوم در طول یکسال بوده است. البته هنوز قطعنامه دانشان نترکیده و باز هم جا دارد که قطعنامه صادر کنند.
  • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    49 4
    آقای رسالت از طرف خودت حرف بزن اگر به قول تو من یکی از اون 75 میلیون هستم من جنگ نمی خواهم نه برای کشورم و نه برای ملت ایران.ثانیا آقای رسالت یا ما تو ایران زندگی نمیکنیم یا شما.یا شما توهم زده اید یا ما.سری به بازارها بزنید.بازار کساد است نه چیزی فروخته میشود نه خریداری.ما زندگی میخواهیم .اگر زندگی نباشد اگر آسایش نباشد.میخواهم هزار سال سیاه ساتریفیوژ نچرخد.
  • بی نام EU ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    38 18
    هرگز اينگونه نيست. ما براي دفاع از اسلام و ايران و رهبري حاضريم ولي حمله هرگز. هرگز آرزوي جنگ نداريم.
  • بی نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    26 1
    پاسخ قاطع باید از روی تدبیر باشد نه احساس ...
  • بی نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    16 0
    ولش کنی سیارات دیگر را هم آنسوی نبرد اعلام میکنه
  • اکبر A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    1 18
    رسالت درود بر شرفت.کیهان درود بر بصیرتت.درود بر غیرت امثال این روزنامه ها که مثل بعضی روزنامه های دیگمون سست و وطن فروش نیستند.آقای روحانی همه جوره حمایتت میکنیم تا زمانیکه عزت و غیرت ایرانی رو زنده نگه داری
  • بینام IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    4 1
    آقای رسالت شما درون 75 میلیون ایرانی سنسور کار گذاشتی که اینقدر دقیق نظر میدی ؟!!؟
    • بی نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      0 1
      حتما گذاشته تو خبر داری؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    0 0
    داداش اسم من خط بزن