مجوز صادر شده برای این کتاب حکایت از آن دارد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ اصلاحی بر این گفت‌وگو اعمال نکرده است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار کتاب «سانسور» توسط انتشارات سیمای شرق موافقت کرد.
این کتاب متن گفت‌وگوی چالشی ماهنامه مدیریت ارتباطات با مهدی کلهر مشاور سابق رئیس‌جمهور می‌باشد که قرار است در قطع جیبی تا 15 روز دیگر وارد بازار کتاب شود.
کلهر در این گفت‌وگو اعلام کرده بود: هر حکومتی که سانسور را راهبرد قرار بدهد، احمق است.

 

مهدی کلهر که در مناظرات انتخاباتی سال 84 -دوره نهم ریاستجمهوری- روبهروی حسین مرعشی نشست، کمتر کسی از مردم، با نام و چهرهاش آشنا بود. به نمایندگی از محمود احمدینژاد آمده بود و پیروز آن میدان شد. با مناظره شناخته شد و از آن پس، حضور پررنگی در کنار رییسجمهور داشت. مشاور اطلاعرسانی و رسانهای رییسجمهور بود و ... کلهر در این مصاحبه به صراحت مخالفت خود را با ممنوعیت ماهواره و اینترنت بیان کرده و در عین حال افزوده: «با تربیت گلخانهای مخالفم و البته با واکسیناسیون فرهنگی موافق هستم».
برخی رسانه‌ها در آن زمان  تیتر «کلهر: سانسورکنندگان احمق هستند» را برای اعلام خبر این مصاحبه برگزیده بودند که دفتر وی با ارسال نمابری که متن آن در روزنامه مردم‌سالاری مورخ 3/8/89 درج، با بیان اینکه متن صحیح این گفته در ماهنامه مدیریت ارتباطات به ‌درستی منتشر شده اما برخی رسانه‌ها استنباط اشتباهی از آن داشته‌اند، این توضیحات را ارائه کرد.
«در مورد مصاحبه آقای کلهر، مشاور محترم رئیس‌جمهور در امور اطلاع‌رسانی و رسانه با مجله مدیریت ارتباطات،  موضوعی در روزنامه مورخ 2/8/1389 مطرح شد با عنوان «کلهر: سانسورکنندگان احمق هستند» که در درون مصاحبه عین مطلب به این موضوع اشاره شده است: «مشاور اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهور... اظهار داشت: هر حکومتی که سانسور را راهبرد قرار بدهد، احمق است.».
انتشارات سیمای شرق با همکاری ماهنامه مدیریت ارتباطات مبادرت به انتشار گفت‌وگوهای این ماهنامه در قالب کتب پالتویی کرده است. «صراحت‌نامه» هاشمی رفسنجانی که پیش از این منتشر شده بود و «دیپلماسی» منوچهر متکی که هفته آینده در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت از جمله این کتب است.
«عمق فرهنگی، نگاهی به سیاست‌های فرهنگی دولت دهم» دربرگیرنده مصاحبه سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با شماره سوم ماهنامه مدیریت ارتباطات، بیش از 15 ماه است که در نوبت صدور مجوز قرار دارد.

کتاب‌های این ناشر علاوه بر کتابفروشی‌ها از طریق سایت www.prshop.ir  به روش پرداخت الکترونیکی و از طریق سفارش تلفنی فقط در شهر تهران با شماره های 88807453  و 88898326 (ساعات اداری) به علاقمندان عرضه می‌شود.
بدین ترتیب در زمانی که کمتر از یک ماه به پایان کار دولت دهم مانده است دو کتاب از کسانی که روزی از نزدیکترین افراد محمود احمدی‌نژاد بودند به بازار کتاب خواهد آمد. یکی وزیر امورخارجه‌اش و دیگری مشاورش در امور اطلاع‌رسانی».
«سانسور» در 34 صفحه، تیراژ 1000 نسخه و با قیمت 3 هزار تومان عرضه خواهد شد. این گفت‌وگو توسط «امیر عباس تقی‌پور»، «امیر لعلی» و «آرش محبی» انجام شده بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =