دوشنبه 2 مرداد 1396
سه شنبه 18 تیر 1392 - 10:47:27 چاپ

پاسخ هاشمی به پیغام شورای نگهبان:چرا اصرار بر تحمیل هزینه رد صلاحیتم بر نظام دارند؟

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در گزارشی به حواشی نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته پرداخت و نوشت:

*انتقاد رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از شیوه مدیریت اجرایی کشور بر کسی پوشیده نبود و نیست. ایشان با علم به خصوصیات مدیریتی آقای احمدی‌نژاد از همان سال 1384 نسبت به مشکلات آینده کشور هشدارهای مکرر می‌دادند و در سال 1388 هم رویکرد انتخاباتی ایشان تغییر شرایط موجود بود که طی خبرهای متعدد در همان ایام منتشر شد.

*از یک سال پیش که زمزمه‌های زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری در کشور پیچید، هر بار که گروه‌های مختلف به مناسبت‌های گوناگون به دیدار ایشان می‌آمدند، ترجیع‌بند سخنان آنان، گلایه از اوضاع موجود و دعوت از ایشان برای اصلاح امور بود و ایشان نیز با دعوت همگان به صبر و تحمل، اظهار امیدواری می‌کرد که تدبیر، محور کارها شود و مردم، نخبگان و حاکمیت با انتخاب خط اعتدال، جامعه را از عوارض افراط و تفریط که طی سالهای اخیر، دامن، آن را گرفته، نجات دهند.

*با آغاز سال 1392 تقاضا حتی در دیدارهای نوروزی، آن قدر صریح بود که دیدارکنندگان دیگر تقاضای راهنمایی نداشتند، بلکه فقط بر این نکته تکیه می‌کردند که شرایط فقط با آمدن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عوض می‌شود. حجم این تقاضاها به گونه‌ای که در دیدار ایثارگران استان خوزستان یکی از حاضران با صراحت اعلام کرد که «آقای هاشمی اگر ثبت‌نام نکنید، روز قیامت جلوی امام و شهدا یقه شما را می‌گیریم.»اما رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که می‌دانست موانع و مشکلات چه و چگونه‌اند، به این جمله بسنده می‌کرد که «من چیزهایی می‌دانم که شما نمی‌دانید.»

*در ایام ثبت‌نام نامزدها، پیام‌های جداگانه‌ای از علما و مراجع قم و نجف به ایشان رسید که حضورشان را ضروری می‌دانستند.در یک سوی دیگر این دعوت‌ها، روزنامه‌ها و شخصیت‌های فراوان حقیقی و حقوقی بودند که در قالب مصاحبه، مقاله، سخنرانی و یادداشت این‌گونه به جامعه القا می‌کردند که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اینکه می‌تواند منجی کشور باشد، چون نسبت به مشکلات اداره کشور آگاهی دارد، راحت‌طلبی را برگزیدند.

*آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره تصمیم عصر جمعه 29 اردیبهشت، می‌گوید: «عصر آن روز احساس کردم دارم به استبداد رأی نزدیک می‌شوم که در مقابل این همه خواهش، بر حرف خود پافشاری می‌نمایم. به قرآن پناه بردم و استخاره نمودم که خوب آمد. اگرچه تأکید می‌کرد که کاری بسیار خوب است، اما به نتیجه نخواهی رسید. این راهنمایی مرا به تقاضای مردم نزدیک کرد تا اینکه صبح روز شنبه، از لحظه ورود به دفترم، افراد فراوانی می‌آمدند که همچنان بر نام‌نویسی‌ام تأکید می‌کردند.»

*آن‌گونه که در خبرهای آن روز بود، پاسخ آیت‌الله هاشمی، لزوم هماهنگی با مقام معظم رهبری بود و بعدها اعلام شد که در آخرین ساعت مهلت قانونی و پس از یک تماس تلفنی با بیت رهبری، ایشان در وزارت کشور حاضر شدند و ثبت‌نام کردند.

* کم‌کم که شایعه ردّ صلاحیت بعضی از نامزدها در جامعه پخش شد، خبرسازی‌ها در مورد تصمیم شورای نگهبان، بر دل‌نگرانی‌های مردم می‌افزود. یکی می‌گفت: «ردّ صلاحیت بعضی‌ها از عبادات ماه رجب بالاتر است» و یکی در خطبه‌های نماز جمعه می‌گفت: «صلاحیت کسی که بنز سوار می‌شود، تأیید نمی‌شود»

*اول یکی از آقایان به دیدار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آمد و پیغام آورد که صلاح شما و انقلاب است که انصراف دهید. اما پاسخ آیت‌الله هاشمی چنان محکم بود که بنده خدا خیلی سریع رفت و برای بار دوم یکی از رؤسای قوا آمد و پیام را تکرار کرد و آیت‌الله گفت: «مردم با آمدن من امیدوار شدند و نمی‌خواهم به مردم خیانت کنم» او نیز با این نگرانی که «ردّ صلاحیت شما هزینه سنگینی برای نظام دارد» پاسخ شنید که «چرا اصرار بر تحمیل این هزینه بر نظام دارند؟!» که در نهایت قانع شد و دفتر ایشان را ترک کرد.

/2929

 

 

55 دیدگاه
  • بی نام
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 10:54:41
    پاسخ
    1193 75

    زنده باشي عزيز....

    • علی
      سه شنبه 18 تیر 1392 - 12:42:27
      171 675

      بله.زنده باشی تا در سن 150 سالگی کاندید شوید و مردم هم خوشحال شوند.

    • بی نام
      سه شنبه 18 تیر 1392 - 15:19:21
      328 22

      با همه توهین ها نشان دادی که یک انقلابی و مرد ایران دوستی هستی

    • بی نام
      سه شنبه 18 تیر 1392 - 16:21:25
      215 18

      هاشمی یک تار موش میارزه به این تازه انقلابی شده ها که حتی زمان انقلاب رو هم با چشم ندیدن مردی که 65 سال کار سیاسی کرده به اندازه سن کسانی که بهش توهین میکنند برای انقلاب زحمت کشیده.هاشمی پاینده باد

    • حمیدرضا
      سه شنبه 18 تیر 1392 - 16:50:00
      7 60

      من موندم اینایی که میان آمار مثبتها رو بالا میبرن کیان و چقدر بیکارن؟ الان من باور کنم این کامنت رو هزار نفر منحصر بفرد کلیک کردن؟؟؟

  • بی نام
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 10:54:42
    پاسخ
    1149 62

    1 ماه دندون رو جگر بذار تا روحانی تنفیذ بگیره .

    • بی نام
      سه شنبه 18 تیر 1392 - 12:19:50
      27 131

      واقعاً متوجه منظور شما نمی شوم!!!! اميدوارم حداقل اوناييکه مثبت دادند ،متوجه منظور شما شده باشند...!

    • بی نام
      سه شنبه 18 تیر 1392 - 16:25:56
      35 3

      ما متوجه شدیم. شما هم متوجه خواهید شد انشاءلله

    • سعدی
      سه شنبه 18 تیر 1392 - 16:40:20
      52 7

      هرچه که شود. حضرت آیت اله هاشمی همچون اسطوره ای تا ابد در تاریخ نظام و انقلاب اسلامی باقی می ماند.

    • بی نام
      سه شنبه 18 تیر 1392 - 16:55:24
      13 0

      یعنی این یک تهدیده؟

  • راد
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 10:56:07
    پاسخ
    929 50

    هاشمي رفسنجاني ثابت کرد که دلش بيشتر از خيلي‌ها براي آبروي نظام مي‌طپد. سکوت او در برابر اين همه تهمت نشان دهنده اين دلسوزي است. يک صدم اين تهمت ها اگر به برخي آقايان زده مي شد در اسلامي بودن نظام شک مي کردند. چون فقط وقتي اين نظام اسلامي است که خودشان در امنيت باشند و آقا باشند.

    • بی نام
      سه شنبه 18 تیر 1392 - 12:11:51
      76 333

      می طپد؟؟؟؟؟ یا می تپد

    • بی نام
      سه شنبه 18 تیر 1392 - 12:56:07
      147 8

      اقای بی نام "ملا لغتی" قدیما مینوشتن "طهران" حالا مینویسن "تهران" مهم اینه که منظور طرف رو بفهمی.

    • بی نام
      چهارشنبه 19 تیر 1392 - 08:51:15
      8 0

      3000 سال پیش هم یه جای اینکه بنویسند مار , عکسشو میکشیدند مهم اینه که ادم منظور طرف را متوجه بشه !!!!!

  • بی نام
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 11:08:15
    پاسخ
    877 47

    خدا را شكر كه هاشمي رد صلاحيت شد و مطمئنم كه با اين عمل دشمنان ايشان خوار گشتند و خداوند آبروي ايشان را بازگرداند. درود بر هاشمي

  • بی نام
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 11:25:32
    پاسخ
    660 26

    امروز که آقایان خودشان را پشت روحانی پنهان می کنند و می گویند او از ماست ، آیا فراموش کردید که چطور به هاشمی و دوستانشان تاختند!!!!!!!!!! از حسین شریعتمداری ، حداد عادل، شبحونی ، باهنر ، قالیباف و الی آخر.اکنون نقاب به صورت زده و رنگ جماعت شده اند و بالاتر از همه ، پیروزی روحانی را پیروز اصولگرایان و خود تلقی میکنند.ملت هیچ وقت این منفعت طلبی آقایان را فراموش نمی کند. روحانی یکی از نزدیکترین یاران هاشمی است.حال که مخالفان با کاندیدای درجه 2 خود در انتخابات پیروز شدند ، آیا بهتر نیست بیاندیشید که کاندید درجه 1 این گروه، چقدر رای آوری داشتند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

  • رسول
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 11:25:52
    پاسخ
    526 37

    فقط میتونم بگم که یکی از مهمترین دلایل عزت امروز ما ،وجود پر برکت جناب آقای آیت اله هاشمی میباشد. خداوندا این عزیز تو که عزیز دل ماست را پایدار و سلامت بدارش. درود بر خاتمی.........سلام بر روحانی........... پاینده باد هاشمی

  • شهاب
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 11:27:49
    پاسخ
    447 45

    هاشمی بزرگ مرد تاریخ ایران ثابت کرد که ....... ......... ........ ......... ......... .............. ............... .

    • مجتی
      سه شنبه 18 تیر 1392 - 12:16:42
      17 94

      میشه یکم راهنمائی کنی ؟ مثلا دو تا از کلماتش را پر کنی؟

  • مریم
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 11:33:50
    پاسخ
    44 763

    آقای هاشمی اگر ثبت نام نکنید.....یقه شما را میگیریم...بی بصیرتی تا این اندازه!!!!!!!بسه دیگه.همین الانش به عنوان عامل فتنه باید جواب بده روز قیامت که جای خود داره.خبر کامنتارو جدا نکن حقیقت رو چاپ کن

    • بی نام
      سه شنبه 18 تیر 1392 - 16:17:22
      154 8

      اخر بصیرت!!!! فتنه یاب!!! معجزه هزاره سوم!!!!... یک نگاهی به خودت در آینه بنداز.

    • بی نام
      سه شنبه 18 تیر 1392 - 16:26:23
      52 7

      مریم خانم بهتر نیست یه کم به نظرات منفی پیامتون نگاه کنید؟ فتنه بالاتر از این که معترضین را خس و خاشاک بدونند؟ فتنه بالاتر از این که از ساده لوحی امثال تو استفاده کنند و اعتبار ایرانی را در جهان نابود کنند؟ سر از زیر برف بیرون بیار و واقعیت را ببین دختر

    • هنگامه
      سه شنبه 18 تیر 1392 - 16:34:36
      42 4

      منفیهارو داشته باش ...! فکر کردی عقل کلی؟!!!

    • محمد هادی
      سه شنبه 18 تیر 1392 - 16:40:35
      42 5

      چرا ایمیلت اکبرِ اونوقت اسمتو زدی مریم؟؟ یکم از بصیرتت به کار بگیر درستش کن، آفرین کوچولو

    • ایران
      سه شنبه 18 تیر 1392 - 16:46:22
      37 4

      ببخشید خانم شما میشه فتنه از نگاه خودتون برای من تعریف کنید؟

    • بی نام
      سه شنبه 18 تیر 1392 - 16:53:29
      31 5

      تو بصیرت داری برای همه بس است. امان از ابوموسی اشعری های این زمان که انقدر لطمه به مردم وارد می کنند. دورد بر آیت الله هاشمی ، حقا که لقت امیرکبیر زمان برازنده شماست.

  • نفس
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 11:46:23
    پاسخ
    93 332

    اقای هاشمی برای این نظام خیلی زحمت کشیدند ای کاش بچه هاش این طوری نمي کردند

  • بی نام
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 11:48:54
    پاسخ
    387 32

    واقعا آدم صبور وسیاستمداری مثل شما ندیدم من ویاد مختار میندازید

  • بی نام
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 11:51:13
    پاسخ
    415 22

    به قول ایت الله العظمی وحید خراسانی ،ایت الله هاشمی هم درد دارد هم درک اما بعضیها یا درد دارند یا درک.

  • بی نام
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 12:02:44
    پاسخ
    445 25

    بعد از رد صلاحیت ایشان من تازه متوجه فرق یک سیاستمدار اصیل و کاربلد با یک قدرت طلب نورسیده شدم . درود بر هاشمی .

  • بی نام
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 12:03:42
    پاسخ
    57 314

    چقدر شما ساده اید بچه ها×!!!!!!!

    • سعدی
      سه شنبه 18 تیر 1392 - 16:31:53
      41 3

      خوش بحال تو که راه راهی .!

  • بی نام
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 12:08:52
    پاسخ
    45 394

    میشود بفرمایید کدام علما ومراجع نجف از هاشمی دعوت نمودند

    • امیر
      سه شنبه 18 تیر 1392 - 12:19:16
      129 7

      حضرت آیت ا... سیستانی

  • خلیل
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 12:18:47
    پاسخ
    137 74

    یادش بخیر.سال 84 همه به آقای احمدی نژاد رای میدادن که فقط آقای هاشمی نیان بالا.نمیدونم یهو چی شده که وضعیت اینه؟اگه مبنای تصمیم گیری انتخاب بد نسبت به بدتره که خوشا به حال ما........

  • بی نام
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 12:28:29
    پاسخ
    100 10

    هاشمي جاشو تو دل ملت باز كرده. قبول داريم يه زماني خيلي ها ازش دلخور بودن اما الان قضيه فرق ميكنه!

  • رضا
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 12:42:03
    پاسخ
    301 35

    همه گیلان وهمه گیلانی ها دوستت دارند هاشمی عزیز

    • مصطفی
      سه شنبه 18 تیر 1392 - 13:23:04
      16 123

      شما نماینده مردم گیلانی !! خیلی خودتو بزرگ کردیا من هم گیلانیم دوسش ندارم طرف خودت حرف بزن نه از طرف یک استان

    • روح الله
      سه شنبه 18 تیر 1392 - 15:41:03
      12 136

      از طرف خودت پیام بده نه همه گیلانی ها

  • بی نام
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 12:58:12
    پاسخ
    92 9

    اینکه خیلی فکرکردن ندارد! اون وقتا مثل مرحوم بهشتی ایشان را ترورشخصیت کردندحالا هم مردم متوجه شدند همه اون شایعات بی اساس بوده

  • جلیل
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 13:16:10
    پاسخ
    10 95

    تورم 50 درصدی رو هم به افتخارات ایشان اضافه نمائید

    • بی نام
      سه شنبه 18 تیر 1392 - 20:28:07
      78 7

      سلام عزیزم الان که تورم بالای 200 درصده، با این همه امکانات، پول نفت در ضمن دولت هاشمی دقیقا بعد از جنگ بود

  • بی نام
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 13:17:31
    پاسخ
    83 7

    زنده باد هاشمی زنده باد اعتدال...

  • msaeid22
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 13:28:28
    پاسخ
    74 9

    همه ایران و همه ایرانی ها دوستارتون هستن اقای هاشمی .................

  • majid
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 15:04:52
    پاسخ
    16 37

    واقعا

  • ایرانی
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 15:23:04
    پاسخ
    153 12

    اگر هاشمی می آمد از آن 15 میلیون غایب دست کم 10 میلیون دیگه هم رای میدادن

  • بی نام
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 15:26:48
    پاسخ
    168 16

    هاشمی تو محشری

    • بی نام
      سه شنبه 18 تیر 1392 - 20:46:40
      2 24

      از لحاظ مالی از همه سری

  • بی نام
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 15:43:28
    پاسخ
    195 24

    قالیباف برای تخریب کردن هاشمی رفسنجانی رای نیاورد خیلی محبوب شده ای ...........ای امیرکبیر ایران هاشمی زنده باد ........روحانی پاینده باد

  • بنده خدا
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 16:28:03
    پاسخ
    27 5

    اگر هاشمی نمیامد حماسه ای خلق نمیشد بار دیگر هاشمی به انقلاب در سطح دنیا ابرو داد.زنده باد نامت در تاریخ.

  • وحید
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 16:34:33
    پاسخ
    18 3

    هاشمی از متخصصین و ارکان اصلی این نظام بوده و هست امیوام تا با عنایت خاص خدا و رهبر عزیز دوباره جایگاه سیاسی خود رابه دست آورد چراکه با این اوضاع بین المللی فقط هاشمی میتوانددواره ایران رو احیا کنه

  • یاسر صیدیمحدی
    سه شنبه 18 تیر 1392 - 16:50:22
    پاسخ
    6 23

    این یک بازی سیاسی بود جهت رد صلاحیت مشایی! همین! خواهشمندم اندکی تامل بفرمایند. دوستان.... زهی خیال باطل

  • امیر
    چهارشنبه 19 تیر 1392 - 11:21:54
    پاسخ
    11 0

    آنها که ثروت وقدرت دردهانشان مزه کرده بعید می دانم با ادعاهای عوام فریبانه ای همچون ،اسلام درخطر است ودشمن در کمین است به روحانی وطرف دارانشان نه فرصت تدبیری باقی میگذارند نه جای امیدی .

  • ایرانی
    چهارشنبه 19 تیر 1392 - 14:20:42
    پاسخ
    12 0

    زنده باد

  • سروش
    پنجشنبه 20 تیر 1392 - 00:41:17
    پاسخ
    6 2

    خامنه اي زنده باد ، هاشمي پاينده. باد بازم رسيديم به آن شعار قديمي مردم

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700